מרכז עמי"ת הוא מרכז יום העשרה לתלמיד מחוננ ומצטיינ, הפועל מאז 2014 מטעם האגף לחינוך מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך ועיריית תל אביב. המרכז נותן מענה לכ-1,300 תלמיד מחוננ, שכבות ג-ט, אשר אותרו במבחני איתור הנערכים ע"י מכון קרני. במהלך הלימודים נחשפ התלמיד לתחומי ידע מגוונים ולתכנית לימודים המותאמת לצרכיה בהיבטים פדגוגיים-אינטלקטואליים, רגשיים וחברתיים. החל משנת 2018 פועלת שלוחת המרכז - מרכז עמי"ת למצטיינים יפו, מרכז דו לשוני ורב תרבותי למצטיינ תלמיד יפו.
מרכז עמי"ת פועל מטעם האגף לחינוך מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, ותכנית הלימודים בו נבנית על פי העקרונות והחזון בהתאמה. ברחבי הארץ 58 מרכזים לתלמיד מחוננ ומצטיינ, למרכזים חזון ואג'נדה משותפים וייחודיים. החזון הפדגוגי של האגף קורא לשיח שונה בין המורה לתלמיד, בו המור והתלמיד יוצר ידע חדש והקשרים חדשים לידע.
"הסביבה שבשאיפה" שלנו ייחודה בעצם היותה קהילייה לומדת, שבה תלמידים ומורים שווים בסקרנותם ובמחויבותם לקחת זה את זה שוב ושוב לשדות חדשים, בלתי ידועים. כך תיפתחנה למורים ולתלמידים אפשרויות חדשות להעצמת מכלול היבטי התודעה, למתן ביטוי לכישוריהם הייחודים וליצירת דפוסי לימוד וחינוך הולמים תוך התחדשות מתמדת."
במרכז צוות מור המומח בעבודה עם ילד מחוננ, כל אחד מהם מגיע מתחום ידע והתמחות אותו מביא לכתה. לאורך השנים ילמדו תלמיד המרכז קורסים שונים ומגוונים, ביניהם מתמטילוגי, קומיקס, אנימציה, תכנות, אדם ואדמה, חדרי בריחה והמצאת משחקים, ובכיתות הבוגרות יותר גם סדנת מייקרים והדפסת תלת מימד.
בחטיבת הביניים התלמיד מתנס בתהליך למידה ייחודי במסגרת "מסדרונות החקר" –תהליך בו ה מחליט על נושא חקר אישי, מתוך סקרנות, עניין ומוטיבציה אישיים. התלמיד יוצר פרוייקטים אישיים בליווי מנחה מתחום הידע, ומתנס במיומנויות כגון בחירה, הצגה בפני קהל, ניהול זמן, סינון מידע, כישורים בינאישיים, שיח עם מומחים חיצוניים ועוד. העבודה על הפרויקטים דורשת אחריות, עצמאות ויוזמה.
אנו מאמינ שהצמיחה של הילד מתאפשרת מתוך תפיסה הוליסטית - הנותנת מענה לצרכים האינטלקטואליים, ולצידם מתייחסת לצרכים הרגשיים שלו ולפיתוח מיומנויות חברתיות ומיומנויות תקשורת.
תכנית הלימודים ספירלית, ונבנית סביב אשכולות של תחומי ידע תוך התייחסות לחשיבה בין תחומית: תרבות סביבה וחברה, אמנויות, שפה ותקשורת, חשיבה מדעית.
הלמידה בכיתות מבוססת על פעילות חוויתיות, חשיבה יצירתית, תהליכי חקר, התבססות על שאילת שאלות, שיח טיעוני ומעורר דיון. נציב יעדים כמו אוירה טובה וגיבוש בכיתה, ניהול דיונים פתוחים.
במרכז עמי"ת צוות ייעוצי מורחב הכולל 2 יועצות ופסיכולוגית המתמחות בעולמ הרגשי והחברתי של הילד המחונן. תשומת לב מיוחדת ניתנת לחינוך להעמקה, התמדה וטיפוח המוטיבציה, פיתוח אחריות אישית וחברתית.
מרכז עמי"ת שואף ליצור קהילה ובית לתלמיד המחוננ ולהוריה בתל אביב. מקום שיהווה בסיס ליצירת קשרים חברתיים, סביבה רגשית המותאמת לילד המחונן, מפגש עם מור מיוחד ודרכי הוראה מותאמות ומגוונות, ומקום יעוץ להורים ולמשפחה.

רועי רוטברג
מורה: מצטייני ג,מצטייני ד

יסמין בר-צליל
מורה: מצטייני ג
בעלת תואר ראשון בפילוסופיה ותואר ראשון ושני בביולוגיה. מלמדת ולומדת, חוקרת ויוצרת.

עדי בן סימון
יועצת בתכנית מצטייני ת"א
חיה בתל אביב עם בן זוגי, שני ילדיי וכלבה. יועצת חינוכית רב חיי הבוגרים ומנתחת התנהגות. מאוד אוהבת את מה שאני עושה ומשתדלת לעשות בעיקר את מה שאני אוהבת.

סמאח דוח سماح دُح
רכזת מצטייני יפו
בעלת תואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך מטעם אוניברסיטת ת״א.
סמאח הינה מחנכת ורכזת שפה בבית הספר הדו-לשוני "כולנא יחד".
השנה נבחרה לרכז את תכנית מצטייני יפו. תכנית מיוחדת לתלמידים המצטיינים והמוכשרים של העיר, שתעודד אותם לגילוי סקרנות, העצמת מכלול היבטי התודעה, מתן ביטוי לכישורים הייחודיים ויצירת דפוסי לימוד תוך התחדשות מתמדת.

ארז דוכן
מורה
מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.

מיכל בן טובים
מורה
יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון ב אמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

בן האן
מורה
בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים במקצועות משחק ובימוי תיאטרון, עם התמחות בהוראת תיאטרון. עוסק בחינוך מאז היותי נער - כמדריך, מורה ומחנה. בשמונה השנים האחרונות בנוסף להוראת התיאטרון, גנן בגן ילדים.

נעמה עופרים
מורה
בעלת תואר ראשון בתיאטרון מחול וחינוך (סמינר הקיבוצים), בוגרת תכנית הקליידוסקופ של תיאטרון הקרון וכיום סטודנטית לעיצוב טקסטיל בשנקר. עוסקת בממשקים שבין חומר, תנועה ורוח. מאמינה בלמידה שנעשית 'דרך הידיים' ובהתמודדויות האישיות והקבוצתיות שמפגש עם אתגר שבחומר (נייר, בד, צבע) מזמן.

סתיו דנה מורג
מורה
בעלת B.A במדעי חברה ורוח עם דגש על חינוך ופסיכולוגיה, ותואר שני בהוראת היסטוריה. בוגרת הקורס להוראת מחוננים באוניברסיטת ת"א. מלמדת, מנהלת ומרצה במרכזי מחוננים ומנהלת פרויקטים נוספים עם דגש על לימודי המדעים ומשחקי תפקידים (דיאנדי). חובבת חדרי בריחה וגידול כלבים (3). האני החינוכי שלי מתמקד בהוראה סיפורית - משחקית, למידה אקטיבית, עידוד הסקרנות הטבעית של הילד, ראיה רחבה של הנושאים המובאים לדיון ושילוב דיסציפלינות.

ירון גרינברג
מורה
בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.

אושרי חיון
מורה
צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

אבי דבאח
מורה
תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.

חגית בכר
מורה
בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע, תואר שני בנוירוביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה
מהאוניברסיטה העברית. עוסקת בהדרכת מורים.ות, כתיבת תוכניות לימוד והוראה. מעל 15 שנה
מלמדת במרכזי מחוננים.ות. אוהבת ללמוד וללמד, לשחק ברעיונות והגדרות (ולא רק ...)
ומשתדלת להתבונן בעולם במבט שואל.

חן לב
מורה
אמנית, מאיירת, אנימטורית, מורת פילאטיס ויוצרת. בוגרת בצלאל בהצטיינות תואר ראשון, למדה סמסטר בחילופים בפרסונס ניו יורק, בעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. נהנת ללמד וליצור.

עדיה גודלבסקי
מורה
אמנית ומוזיקאית בינתחומית - במאית, שחקנית, אמנית מיצג, מלחינה, זמרת ונגנית נבל. יוצרת ופועלת
על במות רבות ומגוונות בארץ ובעולם. בנוסף, עדיה, בעלת נסיון רב בהוראת מוזיקה וחשיבה יצירתית,
במכון אריקה לנדאו לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות ובמרכזי מחוננים ומצטינים של משרד החינוך.

אניטה לוי
מורה
זמרת יוצרת בוגרת רימון במגמה של זמרים יוצרים. מורה למוזיקה, פיתוח קול וליווי פסנתר. מוזיקאית עם נסיון על במות ובהפקה.

רותם שפיגל
מורה
מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים

ים פנחס
מורה
בהשכלתו הנדסאי מכונות בוגר מסלול מקצועי, עם תואר בתכנות בתים חכמים, עם רקע של הדרכת קייטנות וליווי כיתות,

בני טרילסקי
מורה
התחיל את דרכו בתחום החינוך כבר בשירות הצבאי, חיל החינוך והנוער. חובב מושבע של עולמות הפנטזיה, משחקי לוח וסיפורים. מורה לתחום משחקי תפקידים כ5 שנים נהדרות. מאמין שדמיון הוא כלי משמעותי לעידוד למידה, פיתוח יצירתיות ומעודד התקדמות אישית באופן אשר יטיב עם התלמיד/ה. בנוסף להוראה, מפיק אירועים, אומן חובב, פורט על פסנתר וסייף דגול.

נועם סמית
מורה
מורה במגוון תוכניות מצטיינים ברחבי גוש דן ומדריך חוגי משחקי תפ קידים (די & די) לילדים מכיתה א ועד כיתה יב.

עופר בלום
מורה
עומר בן ארי
undefined: מצטייני ד

גלית גוטרמן
מנהלת
