
על הקורסים והמורים
טקסטיל הוא שם כולל למוצרים העשויים מחומרים טבעיים או סינתטים.
מסיבי טקסטיל אפשר ליצור בדים, חבלים, שטיחים, בגדים ועבודות נוי.
בימי קדם המלאכות הקדומות, ביניהן גם מלאכות הטקסטיל היוו חלק בלתי נפרד בעשייה של הקהילה.
קורס זה נולד מתוך רצון ליצור מרחב ליצירה וללמידה של מגוון טכניקות מעולם מלאכות הטקסטיל.
נעמיק ונרכוש מיומנויות במלאכות מגוונות כמו פאנץ׳ נידל, רקמה ואריגה ונבין את הקשר שבין חומר גלם,
תהליך והמוצר הסופי שמתקבל מעבודת מלאכת יד.
במהלך הקורס התלמידים ישלבו בין הטכניקות הנלמדות וייצרו פריט אופנתי/ קישוט נוי/ שטיח או כל רעיון
עיצובי אחר שיבחרו לקדם.
העיסוק במלאכת יד מעודד חשיבה בין-תחומית ומפתח מיומנויות מוטוריות עדינות וחשיבה מרחבית.
נטפח את הסבלנות שלנו ואת יכולת התיכנון וההתמדה בתהליכי יצירה- תכנון וביצוע פרוייקט ארוך טווח.
טקסטיל הוא שם כולל למוצרים העשויים מחומרים טבעיים או סינתטים.
מסיבי טקסטיל אפשר ליצור בדים, חבלים, שטיחים, בגדים ועבודות נוי.
בימי קדם המלאכות הקדומות, ביניהן גם מלאכות הטקסטיל היוו חלק בלתי נפרד בעשייה של הקהילה.
קורס זה נולד מתוך רצון ליצור מרחב ליצירה וללמידה של מגוון טכניקות מעולם מלאכות הטקסטיל.
נעמיק ונרכוש מיומנויות במלאכות מגוונות כמו פאנץ׳ נידל, רקמה ואריגה ונבין את הקשר שבין חומר גלם,
תהליך והמוצר הסופי שמתקבל מעבודת מלאכת יד.
במהלך הקורס התלמידים ישלבו בין הטכניקות הנלמדות וייצרו פריט אופנתי/ קישוט נוי/ שטיח או כל רעיון
עיצובי אחר שיבחרו לקדם.
העיסוק במלאכת יד מעודד חשיבה בין-תחומית ומפתח מיומנויות מוטוריות עדינות וחשיבה מרחבית.
נטפח את הסבלנות שלנו ואת יכולת התיכנון וההתמדה בתהליכי יצירה- תכנון וביצוע פרוייקט ארוך טווח.
מלאכות הטקסטיל בעולם המודרני

אמנות היא השפה שבה הכי קל לי לתקשר עם העולם ועם עצמי.
בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, בעלת תעודת הוראה באמנות חזותית מסמינר הקיבוצים.
בעשור האחרון אני מלמדת אמנות בבתי ספר יסודי, במרכזי למידה למחוננים ובאופן פרטי בסטודיו שלי
ומחוצה לו.
אני עוסקת באמנות ומלמדת מתוך אמונה בחשיפה לעולם הזה כבר מגיל צעיר.
שמה דגש על חשיבות הדרך והתהליך, תוך חיזוק מיומנויות מוטוריות, מאתגרת ומעודדת חשיבה עצמאית.
התוצר הוא חשוב אבל הדרך חשובה יותר.
זה לא קסם, זה מדע! בקורס אנחנו חושפים, מגלים וחוקרים את עולם החומרים שתוסס סביבנו. לכל ילד סקרנות מתפרצת ומוטיבציה לנסות, לחקור ולבדוק. בשיעורים נשתמש בזיקה זו כדי להכיר כימיקלים מיוחדים, נצפה בתגובות כימיות מרתקות, ונעשה סימול ציות של תופעות טבע. אנו נקשר בין נושאי הדיון למדע שימושי שקיים בתעשייה ובביתנו וכן לתופעות גלובליות. ברבים מן השיעורים נייצר תוצרי למידה.
זה לא קסם, זה מדע! בקורס אנחנו חושפים, מגלים וחוקרים את עולם החומרים שתוסס סביבנו. לכל ילד סקרנות מתפרצת ומוטיבציה לנסות, לחקור ולבדוק. בשיעורים נשתמש בזיקה זו כדי להכיר כימיקלים מיוחדים, נצפה בתגובות כימיות מרתקות, ונעשה סימולציות של תופעות טבע. אנו נקשר בין נושאי הדיון למדע שימושי שקיים בתעשייה ובביתנו וכן לתופעות גלובליות. ברבים מן השיעורים נייצר תוצרי למידה.
הבית הכימיקלי

מורה בתחום המדע החוויתי מזה 6 שנים. בעל תואר ראשון בתכנון מבנים וארכיטקטורה בנוסף עבר השתלמויות פדגוגיות מקיפות בתחום החינוך וההוראה. מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מספר שנים ובזמני הפנוי נהנה ממשחקי תפקידים, משחקי לוח ואסטרטגיה, פתרון משחקי חשיבה, ביקור במוזאוני מדע וחדרי בריחה.
מי האם ה"טובה" בעולם? האם זו האם האנושית שמקריבה כל כך הרבה למען צאצאיה, או דווקא התמנונה הפסיפית שממש מקריבה את חייה למענם מבלי לפגוש אותם אף לא פעם אחת? אילו אסטרטגיות רבייה מייצגים שני המינים? האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר וכיצד הם באים לידי ביטוי? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? מי יותר מסוכן וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה קדם למה...
במסגרת קורס זואולוגיה ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. תוך כדי הכרות מעמיקה עם עולם החי נלמד נושאים שונים שדרכם נעמיק בהתאמות מופלאות של בעלי חיים לסביבתם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו ושבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
הלמידה בקורס תהיה מגוונת וחווייתית ותשלב לימוד מעמיק עם חוויה ויזואלית ודי הרבה למידה עצמאית. בשיעורים ישולבו חידונים, משימות, תצפיות, משחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. לצד רכישת ידע נרחב ומעמיק בתחום יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ואף להשפיע.
מי האם ה"טובה" בעולם? האם זו האם האנושית שמקריבה כל כך הרבה למען צאצאיה, או דווקא התמנונה הפסיפית שממש מקריבה את חייה למענם מבלי לפגוש אותם אף לא פעם אחת? אילו אסטרטגיות רבייה מייצגים שני המינים? האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר וכיצד הם באים לידי ביטוי? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? מי יותר מסוכן וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה קדם למה...
במסגרת קורס זואולוגיה ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. תוך כדי הכרות מעמיקה עם עולם החי נלמד נושאים שונים שדרכם נעמיק בהתאמות מופלאות של בעלי חיים לסביבתם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו ושבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
הלמידה בקורס תהיה מגוונת וחווייתית ותשלב לימוד מעמיק עם חוויה ויזואלית ודי הרבה למידה עצמאית. בשיעורים ישולבו חידונים, משימות, תצפיות, משחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. לצד רכישת ידע נרחב ומעמיק בתחום יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ואף להשפיע.
בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.
במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.
במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.
דרך הבמה

בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים במקצועות משחק ובימוי תיאטרון, עם התמחות בהוראת תיאטרון. עוסק בחינוך מאז היותי נער - כמדריך, מורה ומחנה. בשמונה השנים האחרונות בנוסף להוראת התיאטרון, גנן בגן ילדים.
חרקים ושאר פרוקי הרגלים מהווים כ 80% מכלל בעלי החיים על כדור הארץ ועם זאת, עבור רובנו הם נעלמים, לפחות עד שהם מעופפים לתוך ביתנו. במהלך הקורס נכיר אותם ואת העולם הקטן והמופלא שלהם, נלמד לזהות אותם, ונגלה אילו דרכים מיוחדות ומדהימות הם פיתחו כדי לצוד, להתגונן, לחזר ועוד...הקורס יתבסס על יציאות לסיורים בחצר ובסביבה הקרובה בהם נחפש ונתעד את היצורים הקטנים הנמצאים כמעט בכל מקום. התיעוד יעשה בעזרת מצלמות וטלפונים חכמים עם עדשות תקריב מיוחדות, לצורך כך נלמד טכניקות צילום בסיסיות, נלמד כיצד פועלת המצלמה, ואילו בחירות עלינו לעשות על מנת לצלם תמונה לשביעות רצוננו. בסוף הקורס ניצור תערוכה מודפסת של התמונות הנבחרות. הקורס משלב בין התחומים אומנות, צילום, מדע וטבע.
חרקים ושאר פרוקי הרגלים מהווים כ 80% מכלל בעלי החיים על כדור הארץ ועם זאת, עבור רובנו הם נעלמים, לפחות עד שהם מעופפים לתוך ביתנו. במהלך הקורס נכיר אותם ואת העולם הקטן והמופלא שלהם, נלמד לזהות אותם, ונגלה אילו דרכים מיוחדות ומדהימות הם פיתחו כדי לצוד, להתגונן, לחזר ועוד...הקורס יתבסס על יציאות לסיורים בחצר ובסביבה הקרובה בהם נחפש ונתעד את היצורים הקטנים הנמצאים כמעט בכל מקום. התיעוד יעשה בעזרת מצלמות וטלפונים חכמים עם עדשות תקריב מיוחדות, לצורך כך נלמד טכניקות צילום בסיסיות, נלמד כיצד פועלת המצלמה, ואילו בחירות עלינו לעשות על מנת לצלם תמונה לשביעות רצוננו. בסוף הקורס ניצור תערוכה מודפסת של התמונות הנבחרות. הקורס משלב בין התחומים אומנות, צילום, מדע וטבע.
עולם קטן מופלא

צלם אוטודידקט ומרצה לצילום מאקרו וטבע אשר ננשך בצעירותו ע"י נמלה לא רדיואקטיבית ומאז חייו השתנו. הוא נחשף למגוון העצום של היצורים הקטנים סביבנו, וגילה שהתרחשויות על עלה של שיח יכולות להיות מרתקות ומלמדות לא פחות מהתרחשויות בסוואנה של אפריקה. תמונותיו, המציגות את אותם דוגמנים קטנים באור אחר, זכו להצלחה גדולה והתגובות לגבי קסמם של אותם היצורים לא איחרו לבוא. האתגר הבא שלו הוא להעביר את הידע הלאה וללמד אחרים כיצד לתעד את אותו עולם קטן ומופלא כדי שגם הם בתורם יכירו ויספרו את סיפורם של שותפינו הקטנים.
זהו קורס רב תחומי שבמרכזו עומד, רץ ומשחק הזמן.
במהלך הקורס נחקור יחד את נושא הזמן בהיבטים צפויים ובהיבטים מפתיעים.
נעבור דרך האומנות, המדע, המדע הבדיוני, ההיסטוריה, הפסיכולוגיה ועוד.
נפתח בדיונים פילוסופיים וננסה לענות על שאלות על- זמניות המעסיקות ילדים ומבוגרים. הקורס ייתן מקום לשיח, ליצירתיות וסקרנות, לביטוי אישי ולגיבוש קבוצתי.
"ותגיד זמן – והזמן עובר" שלום חנוך
זהו קורס רב תחומי שבמרכזו עומד, רץ ומשחק הזמן.
במהלך הקורס נחקור יחד את נושא הזמן בהיבטים צפויים ובהיבטים מפתיעים.
נעבור דרך האומנות, המדע, המדע הבדיוני, ההיסטוריה, הפסיכולוגיה ועוד.
נפתח בדיונים פילוסופיים וננסה לענות על שאלות על- זמניות המעסיקות ילדים ומבוגרים. הקורס ייתן מקום לשיח, ליצירתיות וסקרנות, לביטוי אישי ולגיבוש קבוצתי.
"ותגיד זמן – והזמן עובר" שלום חנוך
על הזמן

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!
בקורס נצא למסע של יצירה וגילוי, נכיר חומרים חדשים ונלמד טכניקות שונות. נתרגל את היכולת לחשוב בצורה אחרת – להמציא לעצמנו קו מחשבה חדש.
נשחק משחקים יצירתיים שכוללים ציור, דמיון וחידות קטנות. נשתולל עם צבעים, ננסה דרכים חדשות לבטא את עצמנו באומנות. נעבוד לפעמים לבד ולפעמים בצוות – כדי ליהנות גם מביטוי אישי וגם מיצירה משותפת.
במהלך הקורס נגלה שעולם האומנות הוא כמו משחק גדול – אפשר לדמיין, לנסות, להתנסות, ו... פשוט ליהנות.
בקורס נצא למסע של יצירה וגילוי, נכיר חומרים חדשים ונלמד טכניקות שונות. נתרגל את היכולת לחשוב בצורה אחרת – להמציא לעצמנו קו מחשבה חדש.
נשחק משחקים יצירתיים שכוללים ציור, דמיון וחידות קטנות. נשתולל עם צבעים, ננסה דרכים חדשות לבטא את עצמנו באומנות. נעבוד לפעמים לבד ולפעמים בצוות – כדי ליהנות גם מביטוי אישי וגם מיצירה משותפת.
במהלך הקורס נגלה שעולם האומנות הוא כמו משחק גדול – אפשר לדמיין, לנסות, להתנסות, ו... פשוט ליהנות.
קו מחשבה

אמנית, מאיירת, אנימטורית, מורת פילאטיס ויוצרת. בוגרת בצלאל בהצטיינות תואר ראשון, למדה סמסטר בחילופים בפרסונס ניו יורק, בעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. נהנת ללמד וליצור.
בקורס נצא יחד למסע שבו נגלה צדדים חדשים של המתמטיקה - נראה איך היא נמצאת בהמון דברים שנמצאים סביבנו.
נשתמש במכונות מתמטיות, נשחק במשחקים שונים, נפתור חידות, נלמד קסמים, ניצור יצירות, נחקור תבניות, נשמע סיפורים מעניינים מעולם המתמטיקה ונגלה שהיא מרתקת, יצירתית ומהנה.
בקורס נצא יחד למסע שבו נגלה צדדים חדשים של המתמטיקה - נראה איך היא נמצאת בהמון דברים שנמצאים סביבנו.
נשתמש במכונות מתמטיות, נשחק במשחקים שונים, נפתור חידות, נלמד קסמים, ניצור יצירות, נחקור תבניות, נשמע סיפורים מעניינים מעולם המתמטיקה ונגלה שהיא מרתקת, יצירתית ומהנה.
חשבון פתוח

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
בקורס נצא למסע אווירי מדהים. נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי התעופה הראשונים דרך תנועתם באוויר, מטוסי הסילון החדישים על ציודם ועד טילים ומעבורות חלל, לימוד וחקר של התלמידים בנושאים הנלמדים.
נכיר אסטרטגיות בהפעלת כח אווירי במבצעים שונים בארץ ובעולם, נקיים פעילויות ונבחן סוגיות קבוצתיות בנושאי תעופה שונים כגון בניית חברת תעופה, תכנון נתיבי טיסה.
נבנה דגמים שונים ונטיס אותם ,נבצע משימות חקר ובילוש בתחום התעופה, נעקוב אחר חלוצי התעופה השונים, נבצע ניסויים בתחום האווירודינמיקה.
נפתח את הדימיון את יכולת החשיבה והיצירתיות. נשאל שאלות, נעוף לתוך מקורות של ידע. יהיה מעניין ומאתגר.
בקורס נצא למסע אווירי מדהים. נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי התעופה הראשונים דרך תנועתם באוויר, מטוסי הסילון החדישים על ציודם ועד טילים ומעבורות חלל, לימוד וחקר של התלמידים בנושאים הנלמדים.
נכיר אסטרטגיות בהפעלת כח אווירי במבצעים שונים בארץ ובעולם, נקיים פעילויות ונבחן סוגיות קבוצתיות בנושאי תעופה שונים כגון בניית חברת תעופה, תכנון נתיבי טיסה.
נבנה דגמים שונים ונטיס אותם ,נבצע משימות חקר ובילוש בתחום התעופה, נעקוב אחר חלוצי התעופה השונים, נבצע ניסויים בתחום האווירודינמיקה.
נפתח את הדימיון את יכולת החשיבה והיצירתיות. נשאל שאלות, נעוף לתוך מקורות של ידע. יהיה מעניין ומאתגר.
אסטרטגיות תעופה

פורש חיל האויר אשר עסק במגוון תפקידי פיקוד והדרכה בחיל. בתפקידי שימשתי כמפקד גדנ"א אויר. בעל ניסיון רב בהדרכה תעופתית ועבודה עם בני נוער, ההדרכה של חיל האויר. משמש כמורה לתעופה במרכזי מחוננים למעלה מ 10 שנים. זוכה פרס המורה היזם מטעם קרן רקנטי צ'יס על יוזמה חינוכית.
הקורס מציע חוויה ייחודית במפגש שבין עולם האמנות לבין העולם הטכנולוגי. הקורס מדגיש את ההשפעה ההדדית שבין שני העולמות: האמנות מעודדת חופש, דמיון והבעה אישית, בעוד הטכנולוגיה מאפשרת דיוק, חדשנות והרחבת גבולות המחשבה. השילוב ביניהם מייצר קרקע פורייה לפיתוח מיומנויות חדשות, לחקירה יצירתית וללמידה רב-תחומית. במהלך המפגשים נצא יחד למסע של יצירה וגילוי, הילדים יתנסו במגוון שיטות עבודה, יפתחו את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, ישאלו שאלות על הקשר בין טבע, מדע ויצירה, ויבנו בהדרגה שפה אמנותית-טכנולוגית משלהם.
הקורס מציע חוויה ייחודית במפגש שבין עולם האמנות לבין העולם הטכנולוגי. הקורס מדגיש את ההשפעה ההדדית שבין שני העולמות: האמנות מעודדת חופש, דמיון והבעה אישית, בעוד הטכנולוגיה מאפשרת דיוק, חדשנות והרחבת גבולות המחשבה. השילוב ביניהם מייצר קרקע פורייה לפיתוח מיומנויות חדשות, לחקירה יצירתית וללמידה רב-תחומית. במהלך המפגשים נצא יחד למסע של יצירה וגילוי, הילדים יתנסו במגוון שיטות עבודה, יפתחו את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, ישאלו שאלות על הקשר בין טבע, מדע ויצירה, ויבנו בהדרגה שפה אמנותית-טכנולוגית משלהם.
אמנות טכנולוגית

בעלת תואר שני במנע"ס, בוגרת קורס מנהיגות וקהילה מקנדה, מדריכת הורים, אומנית רב תחומית וסטודנטית נצחית. מאחורי 23 שנות קריירה בהייטק בהן מילאתי מגוון תפקידים (כולל 12 שנה רילוקשיין בקנדה). בשלוש השנים האחרונות אני משלבת בין שלושת האהבות שלי - הוראה וחינוך, אומנות וטכנולוגיה. אני מלמדת במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון נושאים כגון: מפגש בין אומנות וטכנולוגיה, רובוטיקה, חשמל ואלקטרוניקה, תכנות, AI