
על הקורסים והמורים
הר הקילימנג'רו הוא תופעת טבע. הוא נמצא שם, היכן שצולם ללא קשר לבני אדם וחברות אנושיות.
ההר אינו גבעה, גיא או עמק... במובן הזה ההר הוא מושג שבאמצעותו אנו חווים את הטבע ומבינים
אותו. ההר גם מעורר תגובות רגשיות של בני אדם המייחסים לו מגוון תכנים ומשמעויות – סיפורים
אודות מערה שבתוכה שוכנת פרה ענקית, שמועות על כי הפסגה שלו נושקת לפתחו של העולם... או
ציורים בהם הוא מופיע, צילומים שלו, שירים או סיפורים שנכתבו עליו. כל אלה הם חלק ממורכבות
המושג תרבות.
בקורס זה, ננסה להבין קצת יותר את מושג התרבות, נחקור את רכיביה השונים ונבחן כיצד הם
מתבטאים סביב העולם.
והכי חשוב בואו עם הרבה, סקרנות, יצירתיות, ראש פתוח וידיים מוכנות לעבודה.
מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
הר הקילימנג'רו הוא תופעת טבע. הוא נמצא שם, היכן שצולם ללא קשר לבני אדם וחברות אנושיות.
ההר אינו גבעה, גיא או עמק... במובן הזה ההר הוא מושג שבאמצעותו אנו חווים את הטבע ומבינים
אותו. ההר גם מעורר תגובות רגשיות של בני אדם המייחסים לו מגוון תכנים ומשמעויות – סיפורים
אודות מערה שבתוכה שוכנת פרה ענקית, שמועות על כי הפסגה שלו נושקת לפתחו של העולם... או
ציורים בהם הוא מופיע, צילומים שלו, שירים או סיפורים שנכתבו עליו. כל אלה הם חלק ממורכבות
המושג תרבות.
בקורס זה, ננסה להבין קצת יותר את מושג התרבות, נחקור את רכיביה השונים ונבחן כיצד הם
מתבטאים סביב העולם.
והכי חשוב בואו עם הרבה, סקרנות, יצירתיות, ראש פתוח וידיים מוכנות לעבודה.
תרבות למעשה

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!
בואו לגלות את העולם! בקורס מגלים את העולם נסתובב מסביב לגלובוס ונכיר תרבויות ומקומות חדשים. נכיר לעומק מקומות שכבר חשבנו שהכרנו, אך לא ידענו מה אוכלים שם? כיצד משחקים הילדים שם? מה הם לומדים? אילו סיפורים הם שומעים לפני השינה וכיצד הם חיים? נכיר כלי נגינה ייחודיים, בעלי חיים אופייניים, נצפה בסרטונים, וניצור יחד תוך כדי למידה וחקר על העולם שלנו. נחשף לשפות שונות, נשמע שירים, נפתור (ואפילו נחבר!) חידונים בנושא מדינות מסביב לעולם. נעזר בכלים לימודיים מגוונים, ביניהם גוגל earth ועוד.. אולי תוך כדי למידה על המקומות הרחוקים והנפלאים האלו נרגיש קרובים יותר, וניווכח שהעולם הוא באמת קטן יותר ממה שחשבנו.
מזמינה אתכם לצאת בילד למסע חוויתי ברחבי הגלובוס.
בואו לגלות את העולם! בקורס מגלים את העולם נסתובב מסביב לגלובוס ונכיר תרבויות ומקומות חדשים. נכיר לעומק מקומות שכבר חשבנו שהכרנו, אך לא ידענו מה אוכלים שם? כיצד משחקים הילדים שם? מה הם לומדים? אילו סיפורים הם שומעים לפני השינה וכיצד הם חיים? נכיר כלי נגינה ייחודיים, בעלי חיים אופייניים, נצפה בסרטונים, וניצור יחד תוך כדי למידה וחקר על העולם שלנו. נחשף לשפות שונות, נשמע שירים, נפתור (ואפילו נחבר!) חידונים בנושא מדינות מסביב לעולם. נעזר בכלים לימודיים מגוונים, ביניהם גוגל earth ועוד.. אולי תוך כדי למידה על המקומות הרחוקים והנפלאים האלו נרגיש קרובים יותר, וניווכח שהעולם הוא באמת קטן יותר ממה שחשבנו.
מזמינה אתכם לצאת בילד למסע חוויתי ברחבי הגלובוס.
מגלים את העולם

על מנת ללמוד היטב את השפה היפנית יש להבין את מקורות התרבות היפנית העתיקה והמודרנית
כאחד, לכן אני משלבת סיפורים ואנקדוטות שונים אשר מבוססים על ניסיוני האישי. חייתי 7 שנים ביפן,
במהלכן למדתי את השפה והתעריתי בחיי היפנים בעבודה ובחיי היום יום ומנסיוני בלימוד השפה מצאתי
את הדרך להעבירה לילדים ובני הנוער בישראל.
אני בנות ובני האדם - יצורים מופלאים - את מרבית משימות היומיום אנו עושות ועושים כלאחר יד, בלי לחשוב על המשאבים הרבים שהמוח שלנו משקיע על מנת לעשות פעולות של קלט עיבוד ופלט.
אנו מניעות את היד בדייקנות מעוררת השתאות אל בקבוק המים ופותחות אותו תוך כדי שיחה ערה עם חבר או אפילו רכיבה על אופניים.
לפעמים כדי לחקור את דרכי הלמידה שלנו, אנו נדרשות ונדרשים למשהו קצת שונה, לפעולות שאינן יומיומיות.
בקורס נבחן את דרכי הלמידה והעיבוד ונושאים כמו קשב, זיכרון ואוטומציה על ידי שימוש בחפצים מעולם הקרקס.
במחצית הראשונה נבחן טכניקות שונות של למידה והתבוננות עליה על ידי סדרה של כלי קרקס שדורשים כל אחד דרך קצת שונה.
ניגע בחשיבות של סיפור ושל הומור ביצירת קשרים משמעותיים שמאפשרים למידה טובה יותר.
נחפש דרכים למצוא את האסתטיקה של החשיבה שלנו ונחלוק את המחשבות שלנו על למידה בין החברות והחברים.
במחצית השניה של הקורס ניגע בשיטות אימון ולמידה בעבודה עצמית וקבוצתית, על ידי משחקים ומתודות שנלקחות מתחומי האמנות והספורט וניתנות להחלה על כל תחומי החיים.
לצד ההתמקדות בלמידה, נקפיד על עבודה נכונה עם הכלי החשוב ביותר עבורינו: הגוף שלנו, נלמד לכבד אותו ולעבוד איתו נכון על מנת לאפשר לעצמנו איכות חיים מירבית ואפילו שיפור בטכניקה של קרקס.
ומעל הכל, יהיה כיף, כי כשכיף זה הרבה הרבה יותר כיף.
אני בנות ובני האדם - יצורים מופלאים - את מרבית משימות היומיום אנו עושות ועושים כלאחר יד, בלי לחשוב על המשאבים הרבים שהמוח שלנו משקיע על מנת לעשות פעולות של קלט עיבוד ופלט.
אנו מניעות את היד בדייקנות מעוררת השתאות אל בקבוק המים ופותחות אותו תוך כדי שיחה ערה עם חבר או אפילו רכיבה על אופניים.
לפעמים כדי לחקור את דרכי הלמידה שלנו, אנו נדרשות ונדרשים למשהו קצת שונה, לפעולות שאינן יומיומיות.
בקורס נבחן את דרכי הלמידה והעיבוד ונושאים כמו קשב, זיכרון ואוטומציה על ידי שימוש בחפצים מעולם הקרקס.
במחצית הראשונה נבחן טכניקות שונות של למידה והתבוננות עליה על ידי סדרה של כלי קרקס שדורשים כל אחד דרך קצת שונה.
ניגע בחשיבות של סיפור ושל הומור ביצירת קשרים משמעותיים שמאפשרים למידה טובה יותר.
נחפש דרכים למצוא את האסתטיקה של החשיבה שלנו ונחלוק את המחשבות שלנו על למידה בין החברות והחברים.
במחצית השניה של הקורס ניגע בשיטות אימון ולמידה בעבודה עצמית וקבוצתית, על ידי משחקים ומתודות שנלקחות מתחומי האמנות והספורט וניתנות להחלה על כל תחומי החיים.
לצד ההתמקדות בלמידה, נקפיד על עבודה נכונה עם הכלי החשוב ביותר עבורינו: הגוף שלנו, נלמד לכבד אותו ולעבוד איתו נכון על מנת לאפשר לעצמנו איכות חיים מירבית ואפילו שיפור בטכניקה של קרקס.
ומעל הכל, יהיה כיף, כי כשכיף זה הרבה הרבה יותר כיף.
למה דווקא ג'אגלינג?

להטוטן, קומיקאי, יוצר ובמאי תיאטרון, מורה לתיאטרון וקרקס עכשווי. כתב ביקורות תיאטרון במגזין "מרתה יודעת". בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון.
חבר בקבוצת תיאטרון "גלריה תיאטרון החנות" ובאגודת האמנים "המפעל" בירושלים. יוצר, מפיק ואוצר אירועי פרפורמנס בינתחומיים . אוהב לחקור צורות שונות של חשיבה ומתרגש ללמד במרכז עמי"ת כל פעם מחדש.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
קומיקס וחשיבה יצירתית

אב לשני ילדים. בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי, מורה,מאייר ואיש חינוך. למדתי צילום, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. עובד כמורה לקומיקס, מרצה לתוכנות גרפיות ומעצב גרפי. השתייכתי לצוות ההוראה של הפקולטה לאדריכלות ועיצוב של האוניברסיטה הלאומית של צפון מערב המדינה, כמרצה לעיצוב גרפי (UNNE) אזור צפון ארגנטינה. עובד כמעצב גרפי וכמאייר קומיקס יותר מ-20 שנה. עבדתי עם סופרים וסופרות מוכרים בארץ כמאייר וכמעצב, ביניהן דבורה עומר ז"ל, תמר בורנשטיין-לזר, ועוד… התחלתי לצייר בגיל צעיר ועד היום ממשיך ללמוד בקורסים מגוונים הקשורים לאיור דיגיטלי.
בקורס זה התלמידים נחשפים למושגים בסיסיים ולעקרונות יסודיים בעולם הביולוגיה. אופן הלי מוד משלב למידה עיונית יחד עם התנסות ניסויית, תצפיות ופעילויות חוויתיות. בין הנושאים הנלמדים יהיו מאפייני החיים, עולם החיידקים, ארס, אברוני התא, נשימה תאית, פוטוסינתזה, מיון עולם החי, קשרים בעולם הטבע ושמירת הטבע.
בקורס זה התלמידים נחשפים למושגים בסיסיים ולעקרונות יסודיים בעולם הבי ולוגיה. אופן הלימוד משלב למידה עיונית יחד עם התנסות ניסויית, תצפיות ופעילויות חוויתיות. בין הנושאים הנלמדים יהיו מאפייני החיים, עולם החיידקים, ארס, אברוני התא, נשימה תאית, פוטוסינתזה, מיון עולם החי, קשרים בעולם הטבע ושמירת הטבע.
ביולוגיה

בעל תואר שני באקולוגיה ותואר ראשון בביולוגיה ובהיסטוריה של המזה"ת מאוניברסיטת ת"א. לימדתי בשנים האחרונות במגוון מסגרות חינוכיות, לרבות במרכזי מחוננים. מאמין בשילוב למידה חווייתית, מעמיקה וערכית. בנוסף להוראה, עוסק גם בייעוץ סביבתי. לומד ללא הפסקה שלל נושאים, החל מזואולוגיה, דרך היסטוריה ועד יפנית. עוסק גם בכתיבה יוצרת. גר ברמת גן.
במהלך הקורס נציץ אל אחורי הקלעים של הסיפור הקולנועי ונלמד כיצד בנויה השפה הקולנועית. נגלה איך ניתן להשתמש בצילום, פסקול ועריכה כדי לספר סיפורים קצרים.
במהלך הקורס, נתרגל את כל אלה דרך יצירת תרגילי קולנוע קצרים אותם נצלם ונערוך בטלפונים הניידים. התרגילים יתקיימו בקבוצות קטנות ויזמנו את התלמידים והתלמידות ליצור בשיתוף פעולה בשלבי הכתיבה, ההפקה, הצילום והעריכה.
בנוסף לתרגילים המעשיים, נלמד על ראשית אמנות הקולנוע, נצפה בסצנות מסרטים מוכרים וסרטים קצרים.
במהלך הקורס נציץ אל אחורי הקלעים של הסיפור הקולנועי ונלמד כיצד בנויה השפה הקולנועית. נגלה איך ניתן להשתמש בצילום, פסקול ועריכה כדי לספר סיפורים קצרים.
במהלך הקורס, נתרגל את כל אלה דרך יצירת תרגילי קולנוע קצרים אותם נצלם ונערוך בטלפונים הניידים. התרגילים יתקיימו בקבוצות קטנות ויזמנו את התלמידים והתלמידות ליצור בשיתוף פעולה בשלבי הכתיבה, ההפקה, הצילום והעריכה.
בנוסף לתרגילים המעשיים, נלמד על ראשית אמנות הקולנוע, נצפה בסצנות מסרטים מוכרים וסרטים קצרים.
מאחורי הקלעים של הסיפור הקולנועי

סופרת ילדים ונוער ומנחת סדנאות כתיבה.
בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב במסלול תסריטאות ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בוגרת לימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
מתמחה בפיתוח קורסים והוראת אומנויות למחוננים ומצטיינים כבר כמעט שני עשורים.
מנחת קורסי כתיבה יוצרת, קולנוע וצילום במרכזי מחוננים ומצטיינים.
בעבר, מדריכת מורים ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים ורכזת הפרויקט הארצי 'במה מחוננת ליצירה' בתחומי הכתיבה, הקולנוע, האנימציה והתיאטרון בשיתוף עם מוסדות תרבות מובילים בארץ.
בשיעור מיוחד זה נצלול לעולם החלומות – גם דרך האומנות וגם דרך המדע:
נשאל שאלות מסקרנות:
מה זה בעצם חלום? למה אנחנו חולמים? האם אפשר להשפיע על החלומות שלנו? ומהם חלומות ערות – חלומות שאנחנו חולמים בהקיץ?
נשתף ונחקור גם את החלומות האישיים שלנו וגם רעיונות כלליים על חלומות.
נתנסה ביצירה אמנותית שמבוססת על דימויי חלום, צבעים, חומרים ודמיון חופשי. במקביל, נלמד על מעגלים חשמליים: מהו מעגל פשוט? מהו מעגל טורי?
איך אפשר להשתמש בחשמל בתוך יצירה אמנותית?
בעלת תואר שני במנע"ס, בוגרת קורס מנהיגות וקהילה מקנדה, מדריכת הורים, אומנית רב תחומית וסטודנטית נצחית. מאחורי 23 שנות קריירה בהייטק בהן מילאתי מגוון תפקידים (כולל 12 שנה רילוקשיין בקנדה). בשלוש השנים האחרונות אני משלבת בין שלושת האהבות שלי - הוראה וחינוך, אומנות וטכנולוגיה. אני מלמדת במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון נושאים כגון: מפגש בין אומנות וטכנולוגיה, רובוטיקה, חשמל ואלקטרוניקה, תכנות, AI
בשיעור מיוחד זה נצלול לעולם החלומות – גם דרך האומנות וגם דרך המדע:
נשאל שאלות מסקרנות:
מה זה בעצם חלום? למה אנחנו חולמים? האם אפשר להשפיע על החלומות שלנו? ומהם חלומות ערות – חלומות שאנחנו חולמים בהקיץ?
נשתף ונחקור גם את החלומות האישיים שלנו וגם רעיונות כלליים על חלומות.
נתנסה ביצירה אמנותית שמבוססת על דימויי חלום, צבעים, חומרים ודמיון חופשי. במקביל, נלמד על מעגלים חשמליים: מהו מעגל פשוט? מהו מעגל טורי?
איך אפשר להשתמש בחשמל בתוך יצירה אמנותית?
הסדנה לבניית חלומות

אמנית, מאיירת, אנימטורית, מורת פילאטיס ויוצרת. בוגרת בצלאל בהצטיינות תואר ראשון, למדה סמסטר בחילופים בפרסונס ניו יורק, בעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. נהנת ללמד וליצור.