על הקורסים והמורים
נתחיל את הקורס מחקירה של הומור – מה זו בדיחה, והאם יש מתכון ליצירת צחוק אצל קהל? נצפה בקטעי סטנד-אפ ובקטעים מתוך קומדיות קולנועיות. ננסה להבין כיצד הומור עובד, מה היסוד הרגשי ולעתים אף הטראגי הטמון בו, מהו הומור עצמי, וכיצד הומור יכול לבטא ביקורת חברתית לצד רעיונות מורכבים הרלוונטיים לחברה ולנפש. נתנסה בכתיבה של קטעים מצחיקים, ונתאמן על הצגתם מול קהל. ננוע בין תכנון מוקדם לאלתור בזמן אמת, ולבסוף ננסה להצחיק – מול קהל או מול מצלמה.
קורס רציני מאד לאנשים שאוהבים לצחוק ורוצים להצחיק.
נתחיל את הקורס מחקירה של הומור – מה זו בדיחה, והאם יש מתכון ליצירת צחוק אצל קהל? נצפה בקטעי סטנד-אפ ובקטעים מתוך קומדיות קולנועיות. ננסה להבין כיצד הומור עובד, מה היסוד הרגשי ולעתים אף הטראגי הטמון בו, מהו הומור עצמי, וכיצד הומור יכול לבטא ביקורת חברתית לצד רעיונות מורכבים הרלוונטיים לחברה ולנפש. נתנסה בכתיבה של קטעים מצחיקים, ונתאמן על הצגתם מול קהל. ננוע בין תכנון מוקדם לאלתור בזמן אמת, ולבסוף ננסה להצחיק – מול קהל או מול מצלמה.
קורס רציני מאד לאנשים שאוהבים לצחוק ורוצים להצחיק.
סטנד אפ
תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.
קורס מגדלים, אוכלים ונהנים הוא קורס העוסק באוכל. במהלך הקורס התלמידים ילמדו מהי תזונה בריאה ויתנסו בדרכים שונות להכנת אוכל (לחם מחמצת, חמוצים, שיקים, חטיפים בריאים ועוד), כל זאת באווירה מהנה שמשלבת בין הכנת מזון, שיתופי פעולה ואתגרי בישול ואפיה.
קורס מגדלים, אוכלים ונהנים הוא קורס העוסק באוכל. במהלך הקורס התלמידים ילמדו מהי תזונה בריאה ויתנסו בדרכים שונות להכנת אוכל (לחם מחמצת, חמוצים, שיקים, חטיפים בריאים ועוד), כל זאת באווירה מהנה שמשלבת בין הכנת מזון, שיתופי פעולה ואתגרי בישול ואפיה.
מגדלים, אוכלים ונהנים
אגרו-אקולוג – אגרונום המתמחה בחינוך בנושאי סביבה וקיימות, בעל תואר ראשון כאגרונום, תואר
ראשון בפיסיקה, תואר שני במדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית. במהלך 7 השנים האחרונות כראם
מוביל יוזמות חינוכיות בנושאי סביבה וקיימות באזור המרכז. מטרת היוזמות היא לחבר את הילדים
לטבע הסובב אותם, לעורר בהם ערכים של אהבה ושמירה על הסביבה. כראם פועל מתוך שאיפה ליצור
חברה המתייחסת הן לחבריה והן לטבע בכבוד, רואה את עצמה כחלק מהמרקם הרחב יותר שקיים על
פני כדור הארץ ומאפשרת את המשך ההתפתחות האנושית כחלק מהטבע.
אנחנו חיים בתוך עולם חזותי. הרבה מהמידע שאנו צוברים על העולם מגיע אלינו מדימויים. ההבנה שלנו את העולם שסביבנו אנו סופגים דרך המבט. האופן בו אנו מסתכלים על הדברים.
הקורס יעמיק בניתוח התחביר של השפה החזותית. נראה איך התפתחה התקשורת החזותית מהמצאת הצילום ועד ימינו. אנו לוקחים את המצלמה כמובנת מאליה. היא הפכה להיות חלק מאיתנו, היא מתעדת עבורנו רגעים חשובים, היא משמשת לנו כלי לאיסוף ושימור מידע, ולעיתים היא גם הופכת לאירוע עצמו.
לאורך הקורס נעבור דרך צמתים היסטוריים של קידוד הדימוי, נבחן איך הצילום משמש כעדות ומתי הוא המאורע,
מה הוא צילום איקונוגרפי ואיך אנחנו בוחרים בדימוי המדויק ביותר על מנת לספר סיפור שלם
הקורס ילווה בעבודה מחקרית המתבססת על חיפוש בארכיונים ומאגרי מידע חזותיים. כ 200 מגזינים של נשיונל גאוגרפיק יעמדו לרשותנו, וישמשו לנו בסיס למחקר. משיעור לשיעור נחפש בגליונות השונים דימויים שמדברים אלינו, המספרים לנו סיפור רחב, שאנחנו מוצאים אותם חשובים, שמהדהדים את קולנו וגורמים לנו להזדהות.
נבחן צילומים מכוננים בהקשר של זמן, מקום וסיפור, נבין באיזה הקשר הם באים ואיך חוללו שינוי והביאו לתפיסת עולם אחרת
נשתמש בארכיון במטרה להרכיב ״לוח השראה״, ממנו נגזור בסופו של דבר משפט חזותי המשקף את האופן בו אנחנו תופסים את העולם.
בקורס נתמקד בפיתוח מיומנויות לקריאה ביקורתית של העולם החזותי שסביבנו ונשכלל את יכולות הביטוי שלנו באמצעות דימויים.
אנחנו חיים בתוך עולם חזותי. הרבה מהמידע שאנו צוברים על העולם מגיע אלינו מדימויים. ההבנה שלנו את העולם שסביבנו אנו סופגים דרך המבט. האופן בו אנו מסתכלים על הדברים.
הקורס יעמיק בניתוח התחביר של השפה החזותית. נראה איך התפתחה התקשורת החזותית מהמצאת הצילום ועד ימינו. אנו לוקחים את המצלמה כמובנת מאליה. היא הפכה להיות חלק מאיתנו, היא מתעדת עבורנו רגעים חשובים, היא משמשת לנו כלי לאיסוף ושימור מידע, ולעיתים היא גם הופכת לאירוע עצמו.
לאורך הקורס נעבור דרך צמתים היסטוריים של קידוד הדימוי, נבחן איך הצילום משמש כעדות ומתי הוא המאורע,
מה הוא צילום איקונוגרפי ואיך אנחנו בוחרים בדימוי המדויק ביותר על מנת לספר סיפור שלם
הקורס ילווה בעבודה מחקרית המתבססת על חיפוש בארכיונים ומאגרי מידע חזותיים. כ 200 מגזינים של נשיונל גאוגרפיק יעמדו לרשותנו, וישמשו לנו בסיס למחקר. משיעור לשיעור נחפש בגליונות השונים דימויים שמדברים אלינו, המספרים לנו סיפור רחב, שאנחנו מוצאים אותם חשובים, שמהדהדים את קולנו וגורמים לנו להזדהות.
נבחן צילומים מכוננים בהקשר של זמן, מקום וסיפור, נבין באיזה הקשר הם באים ואיך חוללו שינוי והביאו לתפיסת עולם אחרת
נשתמש בארכיון במטרה להרכיב ״לוח השראה״, ממנו נגזור בסופו של דבר משפט חזותי המשקף את האופן בו אנחנו תופסים את העולם.
בקורס נתמקד בפיתוח מיומנויות לקריאה ביקורתית של העולם החזותי שסביבנו ונשכלל את יכולות הביטוי שלנו באמצעות דימויים.
מהצילום הבודד לתמונה הכוללת
יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.
בקורס המבוא הזה נתנסה ונכיר את סביבת העבודה בסדנה. ננסה לגעת בכמה שיותר כלים על מנת לרכוש ידע, ניסיון ובטחון שישמשו אותנו בפרויקטי החקר. נתחיל מכלים ידניים ופשוטים - כמו מברג ומשור ונסיים בכלים טכנולוגיים מורכבים כמו מדפסת תלת מימד ומכונת חיתוך בלייזר.
בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוני' תל אביב בהתמחויות מחשבים, המרת אנרגיה וחומרים. מלמדת מתמטיקה ומדעי המחשב במסגרות שונות מזה כ-10 שנים, תוך הקניית כלים לחשיבה מתמטית לוגית. אני מאמינה ביחס אישי בגובה העיניים, למידה מתוך חיבור לעולם הפנימי הרגשי של התלמידים ויצירת מרחב נעים ובטוח לשיתוף ושאילת שאלות. בזמני הפנוי, שרה במקהלה ומנגנת בפסנתר ☺
בקורס המבוא הזה נתנסה ונכיר את סביבת העבודה בסדנה. ננסה לגעת בכמה שיותר כלים על מנת לרכוש ידע, ניסיון ובטחון שישמשו אותנו בפרויקטי החקר. נתחיל מכלים ידניים ופשוטים - כמו מברג ומשור ונסיים בכלים טכנולוגיים מורכבים כמו מדפסת תלת מימד ומכונת חיתוך בלייזר.
מיומנויות וטכנולוגיה בסדנה
מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
לפעמים התמונה שצילמנו, ערכנו והדפסנו היא רק תחילת העבודה. לפעמים התמונה הזו מהווה הזמנה ליציאה להרפתקה חדשה. צילום מטופל הוא שילוב בין צילום לבין שיטות אומנות שונות. כך שהאמניות (והאמנים) שבינינו עשויות לשלב את התמונה שצילמו עם צבעי מים או אקריליק, רקמה, קולאז', דבקים שונים, סלילי ברזל או אפילו כפתורים... זאת ועוד, כדי ליצור מראה חדש וייחודי לגמרי. זוהי צורת אמנות ניסיונית שמייצרת עבודה רב מימדית בשכבות שמושכת את העין ומאפשרת לנו להביע את עצמנו באופני ביטוי חדשים.
במהלך הקורס נתנסה בעבודות שונות ומגוונות, נצא אל הטבע, נתערב ביצירות אומנות מוכרות בלי בושה, ניצור לשם חדוות היצירה, נצייר, נגזור, נדביק, נתפור, נקפל, נחשוב על חומרים נוספים ונזכור כי השמיים הם הגבול...
לפעמים התמונה שצילמנו, ערכנו והדפסנו היא רק תחילת העבודה. לפעמים התמונה הזו מהווה הזמנה ליציאה להרפתקה חדשה. צילום מטופל הוא שילוב בין צילום לבין שיטות אומנות שונות. כך שהאמניות (והאמנים) שבינינו עשויות לשלב את התמונה שצילמו עם צבעי מים או אקריליק, רקמה, קולאז', דבקים שונים, סלילי ברזל או אפילו כפתורים... זאת ועוד, כדי ליצור מראה חדש וייחודי לגמרי. זוהי צורת אמנות ניסיונית שמייצרת עבודה רב מימדית בשכבות שמושכת את העין ומאפשרת לנו להביע את עצמנו באופני ביטוי חדשים.
במהלך הקורס נתנסה בעבודות שונות ומגוונות, נצא אל הטבע, נתערב ביצירות אומנות מוכרות בלי בושה, ניצור לשם חדוות היצירה, נצייר, נגזור, נדביק, נתפור, נקפל, נחשוב על חומרים נוספים ונזכור כי השמיים הם הגבול...
צילום מטופל
צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .
נחקור את הקשר בין זיכרונות לבין אוכל שאנחנו אוהבים/ות. ננסה להבין איך מתחברים מאכלים מסוימים לאירועים בחיים שלנו, וננסה לשחזר את המאכלים האלה- למצוא מתכון, ולהכין אותם. במקביל להכנת המאכל, נחקור את ההקשר התרבותי של הזכרונות האלו:, מה זה מספר על קהילה, מגדר, יחסים במשפחה, מנהגים ומסורת. תלמיד/ה יכולה לשחזר מאכל שמופיע בספרות או בקולנוע- לנסות ליצור אותו מחדש, להבין מה היה התפקיד שלו בסיפור או בסרט, איזו תרבות או ערך הוא משקף.
התוצר הסופי - עבודה מחקרית או יצירתית המתארת את הקשר בין המאכל והזיכרון ומספקת הקשר תרבותי והיסטורי, או התייחסות אישית חוויתית. נלמד גם כיצד לצלם את האוכל המוכן ולתעד את תהליך הכנתו בתמונות ובוידאו.
נחקור את הקשר בין זיכרונות לבין אוכל שאנחנו אוהבים/ות. ננסה להבין איך מתחברים מאכלים מסוימים לאירועים בחיים שלנו, וננסה לשחזר את המאכלים האלה- למצוא מתכון, ולהכין אותם. במקביל להכנת המאכל, נחקור את ההקשר התרבותי של הזכרונות האלו:, מה זה מספר על קהילה, מגדר, יחסים במשפחה, מנהגים ומסורת. תלמיד/ה יכולה לשחזר מאכל שמופיע בספרות או בקולנוע- לנסות ליצור אותו מחדש, להבין מה היה התפקיד שלו בסיפור או בסרט, איזו תרבות או ערך הוא משקף.
התוצר הסופי - עבודה מחקרית או יצירתית המתארת את הקשר בין המאכל והזיכרון ומספקת הקשר תרבותי והיסטורי, או התייחסות אישית חוויתית. נלמד גם כיצד לצלם את האוכל המוכן ולתעד את תהליך הכנתו בתמונות ובוידאו.
מסדרונות חקר - אוכל, זכרון, תרבות
תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.
בכל פעם מחדש, נשאלת השאלה - האם בכוחה של האומנות להשפיע על המציאות? האם עבודת אומנות יכולה לשנות או להשפיע על התפיסה שלנו בנושא מסוים? האם אומנות מניעה לפעולה, לשינוי?
בקורס החקר שלנו נגלה יחד מהי אומנות שמשפיעה על החברה ועל הקהילה. אומנות שרוצה לעורר שינוי. להטיב את המציאות, להטיב עם יחידים, קהילות, עמים ואף עם הכפר הגלובלי כולו.
לאורך השנים, אמנים מכל התחומים הביעו עמדתם במגוון אופני ביטוי אומנותיים. "ארטיביזם" היא צורת פעולה המשלבת עשייה אקטיבית חברתית דרך מגוון דרכי הבעה אמנותיות - גרפיטי, צילום, ציור, פואטרי סלאם, שירה, ספרות, וידאו ארט, פרפורמנס, מוזיקה ועוד... באומנות זו הקהל הוא אקטיבי, ולעיתים שותף ליצירה.
יצירת אומנות שתפקידה לגעת ולהשפיע יכולה להיות דרך עוצמתית להביע את דעותיכם ולהשפיע על החברה. בסדנה שלנו נכיר תנועות אומנות, יצירות ואמנים שונים שהשפיעו ועודם משפיעים על המציאות של כולנו. נפגוש ונתנסה במגוון חומרים וטכניקות. לעיתים ניצור יחד כקולקטיב ולעיתים בעבודה עצמאית. נבחר נושא שחשוב לנו. נצא לתחקיר מעמיק, נבחר את המדיום בו נרצה ליצור את האומנות שלנו, נחשוב על המסר שברצוננו להעביר, נחשוב על הפצה, שיתופי פעולה מתאימים, שימוש בטכנולוגיה ועוד...
בכל פעם מחדש, נשאלת השאלה - האם בכוחה של האומנות להשפיע על המציאות? האם עבודת אומנות יכולה לשנות או להשפיע על התפיסה שלנו בנושא מסוים? האם אומנות מניעה לפעולה, לשינוי?
בקורס החקר שלנו נגלה יחד מהי אומנות שמשפיעה על החברה ועל הקהילה. אומנות שרוצה לעורר שינוי. להטיב את המציאות, להטיב עם יחידים, קהילות, עמים ואף עם הכפר הגלובלי כולו.
לאורך השנים, אמנים מכל התחומים הביעו עמדתם במגוון אופני ביטוי אומנותיים. "ארטיביזם" היא צורת פעולה המשלבת עשייה אקטיבית חברתית דרך מגוון דרכי הבעה אמנותיות - גרפיטי, צילום, ציור, פואטרי סלאם, שירה, ספרות, וידאו ארט, פרפורמנס, מוזיקה ועוד... באומנות זו הקהל הוא אקטיבי, ולעיתים שותף ליצירה.
יצירת אומנות שתפקידה לגעת ולהשפיע יכולה להיות דרך עוצמתית להביע את דעותיכם ולהשפיע על החברה. בסדנה שלנו נכיר תנועות אומנות, יצירות ואמנים שונים שהשפיעו ועודם משפיעים על המציאות של כולנו. נפגוש ונתנסה במגוון חומרים וטכניקות. לעיתים ניצור יחד כקולקטיב ולעיתים בעבודה עצמאית. נבחר נושא שחשוב לנו. נצא לתחקיר מעמיק, נבחר את המדיום בו נרצה ליצור את האומנות שלנו, נחשוב על המסר שברצוננו להעביר, נחשוב על הפצה, שיתופי פעולה מתאימים, שימוש בטכנולוגיה ועוד...
מסדרונות חקר - אומנות שמשפיעה
צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .
במהלך הקורס נצא יחד להרפתקה משותפת בנושא שינוי האקלים והשלכותיו.
הדרך לא מוגדרת מראש ומזמנת אתגרים רבים. יחד נעמוד בפני מגוון הרגשות העולים אל מול נושאים סביבתיים מגוונים, אנחנו נתמקד בחיפוש דרכים להתמודדות ולפתרון של בעיות.
החקר מאפשר בחירה של הפרויקט בו תרצו להתמקד - הדגש בחקר זה הוא יישום ועשייה.
הכינו את בגדי העבודה וקרם ההגנה כי אנחנו נלכלך את הידיים באדמה, צמחים ומים. בשנה הבאה אנחנו מתכננים להפוך את מגרש החניה השומם לבוסתן פורח ופורה המושך בעלי חיים, ליצור בו סביבות למידה חוץ כיתתית, להרחיב את מעגלי ההשפעה לכלל תלמידי המרכז ולשתף פעולה עם הקהילה והעסקים הסובבים אותנו.
החקר מתאים למי שנושא הקיימות, שינוי אקלים וחקלאות עירונית קרובים לליבה וליבו, למי שרוצה ליצור, לתרום ולהשפיע על סביבת החיים שלה ושלו ועל העולם.
חשוב לדעת שבקורס זה יש לקחת אחריות ולעבוד באופן עצמאי ובהתמדה גם בכיתה וגם בבית, לעמוד מול קהל, להציג ולתקשר באנגלית, להיות מוכנים לשתף פעולה עם תלמידות ותלמידים שונים.
במהלך השנה שעברה התמקדנו בשני נושאים עיקריים: גידול מזון בעיר בתנאים שהם אין שטח אדמה זמין, מחזור שאריות מזון לדשן לטובת גידול מזון. הקורס כלל בתוכו שיתוף פעולה עם צוות מקביל של מחוננים בקרואטיה וכלל סיורים, סדנאות מעשיות והשתתפות בכנסים.
"לא סלול, לא תמיד מסומן
השביל הזה מתחיל כאן." אהוד בנאי
במהלך הקורס נצא יחד להרפתקה משותפת בנושא שינוי האקלים והשלכותיו.
הדרך לא מוגדרת מראש ומזמנת אתגרים רבים. יחד נעמוד בפני מגוון הרגשות העולים אל מול נושאים סביבתיים מגוונים, אנחנו נתמקד בחיפוש דרכים להתמודדות ולפתרון של בעיות.
החקר מאפשר בחירה של הפרויקט בו תרצו להתמקד - הדגש בחקר זה הוא יישום ועשייה.
הכינו את בגדי העבודה וקרם ההגנה כי אנחנו נלכלך את הידיים באדמה, צמחים ומים. בשנה הבאה אנחנו מתכננים להפוך את מגרש החניה השומם לבוסתן פורח ופורה המושך בעלי חיים, ליצור בו סביבות למידה חוץ כיתתית, להרחיב את מעגלי ההשפעה לכלל תלמידי המרכז ולשתף פעולה עם הקהילה והעסקים הסובבים אותנו.
החקר מתאים למי שנושא הקיימות, שינוי אקלים וחקלאות עירונית קרובים לליבה וליבו, למי שרוצה ליצור, לתרום ולהשפיע על סביבת החיים שלה ושלו ועל העולם.
חשוב לדעת שבקורס זה יש לקחת אחריות ולעבוד באופן עצמאי ובהתמדה גם בכיתה וגם בבית, לעמוד מול קהל, להציג ולתקשר באנגלית, להיות מוכנים לשתף פעולה עם תלמידות ותלמידים שונים.
במהלך השנה שעברה התמקדנו בשני נושאים עיקריים: גידול מזון בעיר בתנאים שהם אין שטח אדמה זמין, מחזור שאריות מזון לדשן לטובת גידול מזון. הקורס כלל בתוכו שיתוף פעולה עם צוות מקביל של מחוננים בקרואטיה וכלל סיורים, סדנאות מעשיות והשתתפות בכנסים.
"לא סלול, לא תמיד מסומן
השביל הזה מתחיל כאן." אהוד בנאי
מסדרונות חקר - אדם ואדמה
אגרו-אקולוג – אגרונום המתמחה בחינוך בנושאי סביבה וקיימות, בעל תואר ראשון כאגרונום, תואר
ראשון בפיסיקה, תואר שני במדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית. במהלך 7 השנים האחרונות כראם
מוביל יוזמות חינוכיות בנושאי סביבה וקיימות באזור המרכז. מטרת היוזמות היא לחבר את הילדים
לטבע הסובב אותם, לעורר בהם ערכים של אהבה ושמירה על הסביבה. כראם פועל מתוך שאיפה ליצור
חברה המתייחסת הן לחבריה והן לטבע בכבוד, רואה את עצמה כחלק מהמרקם הרחב יותר שקיים על
פני כדור הארץ ומאפשרת את המשך ההתפתחות האנושית כחלק מהטבע.
בורו, קאנטה, טלאים, בטנה, גימור, מכפלת, סדקית, סיכות, פליזלין, מכלב, אוברלוק, תכים ועוד. הכל בעברית והכל בדים, חוטים וסיכות. בחקר זה נכיר מושגים בעבודה עם בדים וחוטים, נתנסה בסוגים שונים של מלאכות (תיקים, שיבורי, בורו, טלאים, רקמה, אפליקציות, בובות, בגדים, ועוד) ולבסוף נחליט על פרויקט אישי או קבוצתי. לחקר זה נדרשת סבלנות, משמעת עצמית לעבודה מאתגרת והמון מוטיבציה להצליח.
תתאמנו בבית בהשחלת החוט בתוך קוף המחט:)
בורו, קאנטה, טלאים, בטנה, גימור, מכפלת, סדקית, סיכות, פליזלין, מכלב, אוברלוק, תכים ועוד. הכל בעברית והכל בדים, חוטים וסיכות. בחקר זה נכיר מושגים בעבודה עם בדים וחוטים, נתנסה בסוגים שונים של מלאכות (תיקים, שיבורי, בורו, טלאים, רקמה, אפליקציות, בובות, בגדים, ועוד) ולבסוף נחליט על פרויקט אישי או קבוצתי. לחקר זה נדרשת סבלנות, משמעת עצמית לעבודה מאתגרת והמון מוטיבציה להצליח.
תתאמנו בבית בהשחלת החוט בתוך קוף המחט:)
מסדרונות חקר - מאפליקציה ועד תיק
מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!
גם בשנה זו נמשיך את שיתוף הפעולה עם מחלקת השיקום בבית החולים איכילוב. במסגרת זו הסדנה מציעה אפשרות לייצר פתרונות אמיתיים לבעיות שיעלו במסגרת המחקר המקדים עם המטפלות והמשתקמים במחלקה. הפתרונות יכולים להיות מורכבים ובעלי טכנולוגיה מתקדמת או לחילופין פשוטים מאוד אבל משמעותיים. החקר הזה יותר מכל חקר אחר דורש רצינות ומחויבות אמיתית להשלמת המשימה. העבודה תהיה בצוותים עם אחד המנחים (לפי אופי הפרוייקט).
אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.
גם בשנה זו נמשיך את שיתוף הפעולה עם מחלקת השיקום בבית החולים איכילוב. במסגרת זו הסדנה מציעה אפשרות לייצר פתרונות אמיתיים לבעיות שיעלו במסגרת המחקר המקדים עם המטפלות והמשתקמים במחלקה. הפתרונות יכולים להיות מורכבים ובעלי טכנולוגיה מתקדמת או לחילופין פשוטים מאוד אבל משמעותיים. החקר הזה יותר מכל חקר אחר דורש רצינות ומחויבות אמיתית להשלמת המשימה. העבודה תהיה בצוותים עם אחד המנחים (לפי אופי הפרוייקט).
מסדרונות חקר - הסדנה הטכנולוגית כשירות לחברה
מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
כשאנחנו חושבים על טכנולוגיה אנו חושבים על קידמה. על חיפוש פתרונות מעשיים לרצונות וצרכים. אנחנו חושבים בעיקר על העולם הדיגיטלי. אך אם נתבונן על מהותו של המונח נגלה כי ביוונית עתיקה פירושו - תורת האומנות - כלומר איך מלאכה מתמקצעת, משתכללת ומביאה לחידושים והמצאות.
תחשבו איך העולם היה נראה ללא המצאת הגלגל, המפרש והסכין. שלושה חפצים פשוטים וברורים מאליו,המצאתם שינתה את העולם והפכה אותו נגיש יותר עבורנו בני האדם.
בחקר זה נעסוק בשאלות על טכנולוגיות, עכשויות, עתיקות, ואפילו עתידיות. נניח במרכז מחשבות על אינטראקטיביות, כיצד שני גורמים פועלים זה על זה, מקוביות דומינו הגורמות לתגובת שרשרת ועד לחיישן שמדליק את האור. מה מפעיל יצירה ואיזו סוג של תגובה היא מייצרת אצל הצופה. נחשוב ונבנה פעולה אינטראקטיבית ונפתח פרוייקט טכנולוגי שבא להפעיל את העולם שסובב אותו
החקר מיועד לילדים הרוצים להתמקד בעשיה באיזו פלטפורמה טכנולוגית. מהעולם הדיגיטלי, תוכנה ואלקטרוניקה ועד לעבודת כפיים בטכנולוגיות לואו טק כהדפס ונגרות.
מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
כשאנחנו חושבים על טכנולוגיה אנו חושבים על קידמה. על חיפוש פתרונות מעשיים לרצונות וצרכים. אנחנו חושבים בעיקר על העולם הדיגיטלי. אך אם נתבונן על מהותו של המונח נגלה כי ביוונית עתיקה פירושו - תורת האומנות - כלומר איך מלאכה מתמקצעת, משתכללת ומביאה לחידושים והמצאות.
תחשבו איך העולם היה נראה ללא המצאת הגלגל, המפרש והסכין. שלושה חפצים פשוטים וברורים מאליו,המצאתם שינתה את העולם והפכה אותו נגיש יותר עבורנו בני האדם.
בחקר זה נעסוק בשאלות על טכנולוגיות, עכשויות, עתיקות, ואפילו עתידיות. נניח במרכז מחשבות על אינטראקטיביות, כיצד שני גורמים פועלים זה על זה, מקוביות דומינו הגורמות לתגובת שרשרת ועד לחיישן שמדליק את האור. מה מפעיל יצירה ואיזו סוג של תגובה היא מייצרת אצל הצופה. נחשוב ונבנה פעולה אינטראקטיבית ונפתח פרוייקט טכנולוגי שבא להפעיל את העולם שסובב אותו
החקר מיועד לילדים הרוצים להתמקד בעשיה באיזו פלטפורמה טכנולוגית. מהעולם הדיגיטלי, תוכנה ואלקטרוניקה ועד לעבודת כפיים בטכנולוגיות לואו טק כהדפס ונגרות.
מסדרונות חקר - כשאומנות פוגשת טכנולוגיה
יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.
מדיי יום אנחנו נחשפים לעולם המוזיקה במגוון דרכים: בפלייליסט/רדיו שאנחנו שומעים בדרך לביה"ס, בחוג הספורט שאנחנו הולכים אליו אחרי הצהריים, במסיבת כיתה בשישי, או אפילו כשאנחנו קצת עצובים ושומעים שיר שאנחנו מתחברים למילים וללחן שלו, חלקנו אף מנגנים בכלי כלשהו כתחביב. מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, עולם הצלילים נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו.
החקר גווני המוזיקה יעסוק במוזיקה מהיבטים שונים: נצלול לעולם הפיזיקלי של גלי הקול, מהם גלי קול? ומהו צליל הרמוני? כיצד גלים מתפשטים במרחב? נחקור על המעבר לעולם המוזיקה הדיגיטלית, נדבר על המצאת הרדיו ועל תיבת תהודה.
בנוסף, נחקור על ההיסטוריה של המוזיקה, מהיכן החלה? כיצד שינויים חברתיים ותרבותיים מעצבים סגנונות מוזיקלים לאורך ההיסטוריה? האם ניתן לאפיין "להיטים" שונים בעזרת קריטריונים משותפים? כיצד מוזיקה משפיעה על מוחנו ועל הרגשות שלנו?
במהלך החקר, כל תלמיד.ה יבחרו בנושא מהחומר הנלמד ויחלו לעבוד על פרויקט מחקרי או מעשי שיוצר בהם עניין.
בסוף השנה תוצרי הפרויקטים יוצגו לקהל ההורים והתלמידים במרכז.
מדיי יום אנחנו נחשפים לעולם המוזיקה במגוון דרכים: בפלייליסט/רדיו שאנחנו שומעים בדרך לביה"ס, בחוג הספורט שאנחנו הולכים אליו אחרי הצהריים, במסיבת כיתה בשישי, או אפילו כשאנחנו קצת עצובים ושומעים שיר שאנחנו מתחברים למילים וללחן שלו, חלקנו אף מנגנים בכלי כלשהו כתחביב. מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, עולם הצלילים נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו.
החקר גווני המוזיקה יעסוק במוזיקה מהיבטים שונים: נצלול לעולם הפיזיקלי של גלי הקול, מהם גלי קול? ומהו צליל הרמוני? כיצד גלים מתפשטים במרחב? נחקור על המעבר לעולם המוזיקה הדיגיטלית, נדבר על המצאת הרדיו ועל תיבת תהודה.
בנוסף, נחקור על ההיסטוריה של המוזיקה, מהיכן החלה? כיצד שינויים חברתיים ותרבותיים מעצבים סגנונות מוזיקלים לאורך ההיסטוריה? האם ניתן לאפיין "להיטים" שונים בעזרת קריטריונים משותפים? כיצד מוזיקה משפיעה על מוחנו ועל הרגשות שלנו?
במהלך החקר, כל תלמיד.ה יבחרו בנושא מהחומר הנלמד ויחלו לעבוד על פרויקט מחקרי או מעשי שיוצר בהם עניין.
בסוף השנה תוצרי הפרויקטים יוצגו לקהל ההורים והתלמידים במרכז.
מסדרונות חקר - גווני המוסיקה
בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוני' תל אביב בהתמחויות מחשבים, המרת אנרגיה וחומרים. מלמדת מתמטיקה ומדעי המחשב במסגרות שונות מזה כ-10 שנים, תוך הקניית כלים לחשיבה מתמטית לוגית. אני מאמינה ביחס אישי בגובה העיניים, למידה מתוך חיבור לעולם הפנימי הרגשי של התלמידים ויצירת מרחב נעים ובטוח לשיתוף ושאילת שאלות. בזמני הפנוי, שרה במקהלה ומנגנת בפסנתר ☺
במהלך החקר נצלול לעולמות עיצוב הפנים והתכנון הפרקטי, במטרה ליצור יחד חדר כיף ייחודי לחטיבת הביניים. המשתתפים יכירו את התהליך המלא של עיצוב חלל, החל מלמידת המושגים והעקרונות הבסיסיים ועד ליישום הפרויקט בפועל.
שלבי החקר
1. היכרות עם עיצוב פנים – למידת מושגים בסיסיים והבנה של תהליך תכנון חללים.
2. חקר חלל – ניתוח ותצפית על החלל הקיים: איך הוא נראה היום ומה ניתן לשנות בו.
3. הכרת הלקוח – הבנת הצרכים והרצונות של המשתמשים העתידיים של החדר.
4. בניית תקציב – לימוד עקרונות תכנון תקציב לעיצוב ושיפוץ תוך התאמה ליכולות.
5. מחקר חומרי – חקירת חדרי כיף בעולם והבנת החומרים והפעילויות שמתאימים לחלל זה.
6. תכנון ראשוני – כל משתתף/ת יבצע שרטוט ראשוני ובנייה של מודל רעיוני.
7. עבודת צוות – שילוב רעיונות הקבוצות והחלטה על תכנון משותף.
8. ביצוע בפועל – יישום התכנון:
ביצוע אלמנטים בשילוב הסדנה, ארגון, סידור, צביעה, וכד׳ בחלל עצמו.
במהלך החקר נצלול לעולמות עיצוב הפנים והתכנון הפרקטי, במטרה ליצור יחד חדר כיף ייחודי לחטיבת הביניים. המשתתפים יכירו את התהליך המלא של עיצוב חלל, החל מלמידת המושגים והעקרונות הבסיסיים ועד ליישום הפרויקט בפועל.
שלבי החקר
1. היכרות עם עיצוב פנים – למידת מושגים בסיסיים והבנה של תהליך תכנון חללים.
2. חקר חלל – ניתוח ותצפית על החלל הקיים: איך הוא נראה היום ומה ניתן לשנות בו.
3. הכרת הלקוח – הבנת הצרכים והרצונות של המשתמשים העתידיים של החדר.
4. בניית תקציב – לימוד עקרונות תכנון תקציב לעיצוב ושיפוץ תוך התאמה ליכולות.
5. מחקר חומרי – חקירת חדרי כיף בעולם והבנת החומרים והפעילויות שמתאימים לחלל זה.
6. תכנון ראשוני – כל משתתף/ת יבצע שרטוט ראשוני ובנייה של מודל רעיוני.
7. עבודת צוות – שילוב רעיונות הקבוצות והחלטה על תכנון משותף.
8. ביצוע בפועל – יישום התכנון:
ביצוע אלמנטים בשילוב הסדנה, ארגון, סידור, צביעה, וכד׳ בחלל עצמו.
מסדרונות חקר - עיצוב והתערבות בחלל – יצירת חדר כיף לחטיבה
יש לי אהדה רבה לספרות ולפיתוח סיפורים שונים ומשונים ביחד עם התלמידים שלי.