top of page
חטיבה

שכבת  - חטיבה

מערכת תעודכן בהמשך.png

על הקורסים והמורים  

קורס שהוא כולו סדנה במגזרות נייר. בעזרת בריסטולים צבעוניים, מספריים ודבק ניצור עולמות קסומים. נחשוב על הבעות, נעצב שיער פראי, נכין דמויות, נעבוד על נוף וכל זה בשכבות שכבות של נייר. אחרי שנים שאני מאיירת במגזרות נייר, אני מביאה את הקורס למרכז. למי שאוהב ליצור ולחקור צורות, צבע ולא מפחד.ת מעבודת מספריים.

קורס שהוא כולו סדנה במגזרות נייר. בעזרת בריסטולים צבעוניים, מספריים ודבק ניצור עולמות קסומים. נחשוב על הבעות, נעצב שיער פראי, נכין דמויות, נעבוד על נוף וכל זה בשכבות שכבות של נייר. אחרי שנים שאני מאיירת במגזרות נייר, אני מביאה את הקורס למרכז. למי שאוהב ליצור ולחקור צורות, צבע ולא מפחד.ת מעבודת מספריים.

מגזרות או לא להיות

chaplin.png

אמנית, מאיירת, אנימטורית, מורת פילאטיס ויוצרת. בוגרת בצלאל בהצטיינות תואר ראשון, למדה סמסטר בחילופים בפרסונס ניו יורק, בעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. נהנת ללמד וליצור.

איך אפשר לספר סיפור שלם בתמונה אחת? מה הופך צילום למשהו שאי אפשר להפסיק להסתכל עליו, כזה שמצליח להרגיש גם אחרי שהמצלמה כבתה? בקורס הזה נצא למסע מיוחד בעקבות צלמות פורצות דרך מכל העולם, כל אחת עם סגנון, השראה וסיפור משלה.
נפגוש עבודות שנולדו במטבחים, ברחובות, במדבריות, בבתי כלא ואפילו בחדרי שינה ונגלה איך להפוך גם את המקומות הכי מוכרים לנו למרחבים של יצירה. בכל מפגש נצלול לעולם של צלמת אחרת, נראה עבודות, ננתח אותן יחד, ונלמד איך לחשוב ולצלם אחרת. אחר כך ניקח מצלמה או סמארטפון ונצא לצלם בעצמנו: חברים מהכיתה, הבית, הרחוב, ואפילו את עצמנו, מזווית שלא חשבנו עליה קודם.
נחפש איך להשתמש באור, בבגדים, בפריטים ובמילים כדי ליצור תמונות שיש בהן יותר מרק "מה שרואים". נלמד לבחור את המקום לצילום, להבין מה הוא משדר, ולספר סיפור שלם בלי להגיד מילה אחת.
בסוף המסע הזה, כל אחד ואחת יחזרו הביתה עם סדרת תמונות אישית ומיוחדת, ועם הזדמנות להציג אותה בתערוכה. זה הזמן לגלות איך העולם נראה דרך העיניים שלכם ולתת לו לראות אתכם חזרה.

איך אפשר לספר סיפור שלם בתמונה אחת? מה הופך צילום למשהו שאי אפשר להפסיק להסתכל עליו, כזה שמצליח להרגיש גם אחרי שהמצלמה כבתה? בקורס הזה נצא למסע מיוחד בעקבות צלמות פורצות דרך מכל העולם, כל אחת עם סגנון, השראה וסיפור משלה.
נפגוש עבודות שנולדו במטבחים, ברחובות, במדבריות, בבתי כלא ואפילו בחדרי שינה ונגלה איך להפוך גם את המקומות הכי מוכרים לנו למרחבים של יצירה. בכל מפגש נצלול לעולם של צלמת אחרת, נראה עבודות, ננתח אותן יחד, ונלמד איך לחשוב ולצלם אחרת. אחר כך ניקח מצלמה או סמארטפון ונצא לצלם בעצמנו: חברים מהכיתה, הבית, הרחוב, ואפילו את עצמנו, מזווית שלא חשבנו עליה קודם.
נחפש איך להשתמש באור, בבגדים, בפריטים ובמילים כדי ליצור תמונות שיש בהן יותר מרק "מה שרואים". נלמד לבחור את המקום לצילום, להבין מה הוא משדר, ולספר סיפור שלם בלי להגיד מילה אחת.
בסוף המסע הזה, כל אחד ואחת יחזרו הביתה עם סדרת תמונות אישית ומיוחדת, ועם הזדמנות להציג אותה בתערוכה. זה הזמן לגלות איך העולם נראה דרך העיניים שלכם ולתת לו לראות אתכם חזרה.

במבט אישי - צילום בעקבות צלמות פורצות דרך

chaplin.png

צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

בקורס זה תכירו את העולם של חיידקים ופטריות ותבינו איך הם משפיעים על חיי היומיום שלנו.
תלמדו על סוגים שונים של יצורים מיקרוסקופיים באופן תיאורטי ומעשי, איך הם מתרבים ומה הקשר ביניהם ולבני האדם.
תגלו איך חיידקים ופטריות חיים על הגוף שלנו ובתוכו, מתי הם עוזרים לנו ומתי הם עלולים לגרום לבעיות בריאות.
במהלך הקורס תבצעו ניסויים מעבדה כמו גידול פטריות ובדיקת השפעת חיטוי על חיידקים, ותכינו מזונות שונים שמבוססים על תסיסה - יוגורט, לחם מחמצת, כרוב כבוש וקומבוצ'ה.
הקורס משלב למידה תיאורטית עם פעילויות מעשיות ומתאים למי שמעוניין להבין טוב יותר את המדע שמאחורי התהליכים הביולוגיים שאנו פוגשים כל יום ואת הקשר המורכב בין העולם המיקרוסקופי לאדם.

בקורס זה תכירו את העולם של חיידקים ופטריות ותבינו איך הם משפיעים על חיי היומיום שלנו.
תלמדו על סוגים שונים של יצורים מיקרוסקופיים באופן תיאורטי ומעשי, איך הם מתרבים ומה הקשר ביניהם ולבני האדם.
תגלו איך חיידקים ופטריות חיים על הגוף שלנו ובתוכו, מתי הם עוזרים לנו ומתי הם עלולים לגרום לבעיות בריאות.
במהלך הקורס תבצעו ניסויים מעבדה כמו גידול פטריות ובדיקת השפעת חיטוי על חיידקים, ותכינו מזונות שונים שמבוססים על תסיסה - יוגורט, לחם מחמצת, כרוב כבוש וקומבוצ'ה.
הקורס משלב למידה תיאורטית עם פעילויות מעשיות ומתאים למי שמעוניין להבין טוב יותר את המדע שמאחורי התהליכים הביולוגיים שאנו פוגשים כל יום ואת הקשר המורכב בין העולם המיקרוסקופי לאדם.

מיקרו עולמות

chaplin.png

אגרו-אקולוג – אגרונום המתמחה בחינוך בנושאי סביבה וקיימות, בעל תואר ראשון כאגרונום, תואר
ראשון בפיסיקה, תואר שני במדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית. במהלך 7 השנים האחרונות כראם
מוביל יוזמות חינוכיות בנושאי סביבה וקיימות באזור המרכז. מטרת היוזמות היא לחבר את הילדים
לטבע הסובב אותם, לעורר בהם ערכים של אהבה ושמירה על הסביבה. כראם פועל מתוך שאיפה ליצור
חברה המתייחסת הן לחבריה והן לטבע בכבוד, רואה את עצמה כחלק מהמרקם הרחב יותר שקיים על
פני כדור הארץ ומאפשרת את המשך ההתפתחות האנושית כחלק מהטבע.

אנחנו חיים בתוך עולם חזותי. הרבה מהמידע שאנו צוברים על העולם מגיע אלינו מדימויים, והבנתנו את המציאות שסביבנו נבנית דרך המבט - האופן בו אנחנו מסתכלים על הדברים.
הקורס יעמיק בניתוח התחביר של השפה החזותית ויעקוב אחר התפתחות התקשורת החזותית מהמצאת הצילום ועד ימינו. נבחן כיצד המצלמה, שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו, משמשת לתיעוד רגעים חשובים, לאיסוף ושימור מידע, ולעיתים הופכת למאורע עצמו.
לאורך הקורס נעבור דרך צמתים היסטוריים של קידוד הדימוי ונבחן את הצילום כעדות ומתי הוא הופך למאורע. נחקור שאלות מרכזיות: מה הוא צילום איקונוגרפי? איך אנחנו בוחרים בדימוי המדויק ביותר כדי לספר סיפור שלם? איך תמונות משפיעות על עיצוב תודעה ותרבות היומיום?
הקורס מתבסס על משנתה של סוזן סונטאג בספרה "צילום כראי תקופה" ויעסוק בנושאים מגוונים: צילום כעדות היסטורית, צילום איקונוגרפי שחולל שינוי, ניתוח סמלים וסימנים, התפתחות הדיוקן לאורך השנים, ההבדל בין תעמולה לפרסומת, והשאלה המורכבת של אמת ופוסט-אמת בעידן הבינה המלאכותית.
הקורס ילווה בעבודה מחקרית הכוללת חיפוש בארכיונים היסטוריים ומאגרי מידע חזותיים. התלמידים יחפשו דימויים המדברים אליהם, המספרים סיפור רחב וגורמים להזדהות. נבחן תצלומים מכוננים בהקשר של זמן, מקום וסיפור, ונבין איך הם חוללו שינוי והביאו לתפיסת עולם אחרת.
במסגרת הקורס נפתח מיומנויות לקריאה ביקורתית של העולם החזותי שסביבנו ונשכלל את יכולות הביטוי באמצעות דימויים. התלמידים יאספו בנק דימויים אישי באמצעות מצלמות הטלפון ויצרו "לוח השראה" שממנו יגזרו משפט חזותי המשקף את האופן בו הם תופסים את העולם.
הקורס משלב מצגות, פירוק דימויים, דיון מונחה, חקר מכוון ופרויקט מסכם המבוסס על פעולה יצירתית - קולאז', משפט חזותי או כל ביטוי יצירתי אחר שיעבד את החומר שנאסף לאורך השנה.

אנחנו חיים בתוך עולם חזותי. הרבה מהמידע שאנו צוברים על העולם מגיע אלינו מדימויים, והבנתנו את המציאות שסביבנו נבנית דרך המבט - האופן בו אנחנו מסתכלים על הדברים.
הקורס יעמיק בניתוח התחביר של השפה החזותית ויעקוב אחר התפתחות התקשורת החזותית מהמצאת הצילום ועד ימינו. נבחן כיצד המצלמה, שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו, משמשת לתיעוד רגעים חשובים, לאיסוף ושימור מידע, ולעיתים הופכת למאורע עצמו.
לאורך הקורס נעבור דרך צמתים היסטוריים של קידוד הדימוי ונבחן את הצילום כעדות ומתי הוא הופך למאורע. נחקור שאלות מרכזיות: מה הוא צילום איקונוגרפי? איך אנחנו בוחרים בדימוי המדויק ביותר כדי לספר סיפור שלם? איך תמונות משפיעות על עיצוב תודעה ותרבות היומיום?
הקורס מתבסס על משנתה של סוזן סונטאג בספרה "צילום כראי תקופה" ויעסוק בנושאים מגוונים: צילום כעדות היסטורית, צילום איקונוגרפי שחולל שינוי, ניתוח סמלים וסימנים, התפתחות הדיוקן לאורך השנים, ההבדל בין תעמולה לפרסומת, והשאלה המורכבת של אמת ופוסט-אמת בעידן הבינה המלאכותית.
הקורס ילווה בעבודה מחקרית הכוללת חיפוש בארכיונים היסטוריים ומאגרי מידע חזותיים. התלמידים יחפשו דימויים המדברים אליהם, המספרים סיפור רחב וגורמים להזדהות. נבחן תצלומים מכוננים בהקשר של זמן, מקום וסיפור, ונבין איך הם חוללו שינוי והביאו לתפיסת עולם אחרת.
במסגרת הקורס נפתח מיומנויות לקריאה ביקורתית של העולם החזותי שסביבנו ונשכלל את יכולות הביטוי באמצעות דימויים. התלמידים יאספו בנק דימויים אישי באמצעות מצלמות הטלפון ויצרו "לוח השראה" שממנו יגזרו משפט חזותי המשקף את האופן בו הם תופסים את העולם.
הקורס משלב מצגות, פירוק דימויים, דיון מונחה, חקר מכוון ופרויקט מסכם המבוסס על פעולה יצירתית - קולאז', משפט חזותי או כל ביטוי יצירתי אחר שיעבד את החומר שנאסף לאורך השנה.

היסטוריה מבעד לעדשה

chaplin.png

יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

בקורס מבוא זה נתנסה ונכיר את סביבת העבודה בסדנה. נכיר את כללי הבטיחות ונוהלי העבודה וסקור מגוון רחב של כלים כדי לרכוש ידע, ניסיון וביטחון שיוכלו לשמש אתכם בהמשך בפרויקטי החקר. בקורס נתמקד במיוחד בכלים טכנולוגיים, כגון מדפסת תלת־ממד, כרטיסי בקרה אלקטרוניים, תוכנות תכנון שונות, כלי בינה מלאכותית ומכונת חיתוך בלייזר.

בקורס מבוא זה נתנסה ונכיר את סביבת העבודה בסדנה. נכיר את כללי הבטיחות ונוהלי העבודה וסקור מגוון רחב של כלים כדי לרכוש ידע, ניסיון וביטחון שיוכלו לשמש אתכם בהמשך בפרויקטי החקר. בקורס נתמקד במיוחד בכלים טכנולוגיים, כגון מדפסת תלת־ממד, כרטיסי בקרה אלקטרוניים, תוכנות תכנון שונות, כלי בינה מלאכותית ומכונת חיתוך בלייזר.

מיומנויות הסדנה

chaplin.png

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.

עבור רבים, עולם התכנות נתפס כמשהו טכני, קר ומרתיע – תחום ש"צריך להבין בו מראש" או שהוא "לא בשבילי". חלקם חווים את הנושא כמסובך מדי, מרוחק מחיי היומיום, או פשוט לא מעניין. אך האמת היא שתכנות הוא כלי יצירתי ומגוון, שיכול להשתלב כמעט בכל תחום – מאומנות ועיצוב, דרך קולנוע ובנייה, ועד חקלאות חכמה, גיימינג ובינה מלאכותית. המטרה בקורס הזה היא לשנות את התפיסה הזו, ולהראות שתכנות יכול להיות נגיש, פשוט – ומהנה.

בקורס "המחשב ואני", נלמד את היסודות הבסיסיים של עולם התכנות והחומרה, בעזרת שני מיקרו-בקרים ידידותיים למתחילים: ה־micro:bit וה־Arduino. נשתמש בהם כדי ליצור פרויקטים פשוטים וחכמים במגוון תחומים. לאורך הדרך נשלב חשיבה יצירתית ופתרון בעיות, נגלה איך קוד מתחבר לעולם האמיתי, ונראה איך אפשר להשתמש בו ככלי ביטוי אישי ועיצובי.
הקורס יעניק בסיס חשוב להבנת עקרונות תכנותיים, התנסות בחומרה, והיכרות עם מושגים בבינה מלאכותית.

עבור רבים, עולם התכנות נתפס כמשהו טכני, קר ומרתיע – תחום ש"צריך להבין בו מראש" או שהוא "לא בשבילי". חלקם חווים את הנושא כמסובך מדי, מרוחק מחיי היומיום, או פשוט לא מעניין. אך האמת היא שתכנות הוא כלי יצירתי ומגוון, שיכול להשתלב כמעט בכל תחום – מאומנות ועיצוב, דרך קולנוע ובנייה, ועד חקלאות חכמה, גיימינג ובינה מלאכותית. המטרה בקורס הזה היא לשנות את התפיסה הזו, ולהראות שתכנות יכול להיות נגיש, פשוט – ומהנה.

בקורס "המחשב ואני", נלמד את היסודות הבסיסיים של עולם התכנות והחומרה, בעזרת שני מיקרו-בקרים ידידותיים למתחילים: ה־micro:bit וה־Arduino. נשתמש בהם כדי ליצור פרויקטים פשוטים וחכמים במגוון תחומים. לאורך הדרך נשלב חשיבה יצירתית ופתרון בעיות, נגלה איך קוד מתחבר לעולם האמיתי, ונראה איך אפשר להשתמש בו ככלי ביטוי אישי ועיצובי.
הקורס יעניק בסיס חשוב להבנת עקרונות תכנותיים, התנסות בחומרה, והיכרות עם מושגים בבינה מלאכותית.

המחשב ואני

chaplin.png

בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוני' תל אביב בהתמחויות מחשבים, המרת אנרגיה וחומרים. מלמדת מתמטיקה ומדעי המחשב במסגרות שונות מזה כ-10 שנים, תוך הקניית כלים לחשיבה מתמטית לוגית. אני מאמינה ביחס אישי בגובה העיניים, למידה מתוך חיבור לעולם הפנימי הרגשי של התלמידים ויצירת מרחב נעים ובטוח לשיתוף ושאילת שאלות. בזמני הפנוי, שרה במקהלה ומנגנת בפסנתר ☺

בקורס ייחודי זה, ייחשפו התלמידים לעולם עיצוב הפנים בעידן הבינה המלאכותית. הם ילמדו כיצד לשלב השראה מהעולם האמיתי ובשילוב כלים דיגיטליים מתקדמים לשלבם (כגון ChatGPT ו-Midjourney) בתהליך העיצוב – מהרעיון הראשוני, דרך יצירת קונספט עיצובי ייחודי ועד לבניית חלל וירטואלי מורכב. במהלך הקורס נלמד מושגים מקצועיים מעולם העיצוב כגון: השראה, קונספט, חלל, קומפוזיציה, סגנונות. בנוסף, יכירו התלמידים את תולדות עיצוב הפנים, וסגנונות עיצוביים.
הקורס יקנה למשתתפים חשיבה יצירתית וביקורתית, יאפשר חקר מעמיק של סגנונות עיצוב שונים, ויפתח את כישוריהם לשלב בין מסורת לעתיד באמצעות כלים חדשניים

בקורס ייחודי זה, ייחשפו התלמידים לעולם עיצוב הפנים בעידן הבינה המלאכותית. הם ילמדו כיצד לשלב השראה מהעולם האמיתי ובשילוב כלים דיגיטליים מתקדמים לשלבם (כגון ChatGPT ו-Midjourney) בתהליך העיצוב – מהרעיון הראשוני, דרך יצירת קונספט עיצובי ייחודי ועד לבניית חלל וירטואלי מורכב. במהלך הקורס נלמד מושגים מקצועיים מעולם העיצוב כגון: השראה, קונספט, חלל, קומפוזיציה, סגנונות. בנוסף, יכירו התלמידים את תולדות עיצוב הפנים, וסגנונות עיצוביים.
הקורס יקנה למשתתפים חשיבה יצירתית וביקורתית, יאפשר חקר מעמיק של סגנונות עיצוב שונים, ויפתח את כישוריהם לשלב בין מסורת לעתיד באמצעות כלים חדשניים

בינה מלאכותית בעיצוב פנים

chaplin.png

יש לי אהדה רבה לספרות ולפיתוח סיפורים שונים ומשונים ביחד עם התלמידים שלי.

מה זו בדיחה, והאם יש מתכון ליצירת צחוק אצל קהל? נצפה בקטעי סטנד-אפ ובקטעים מתוך קומדיות קולנועיות. ננסה להבין כיצד הומור עובד, מה היסוד הרגשי ולעתים אף הטראגי הטמון בו, מהו הומור עצמי, וכיצד הומור יכול לבטא ביקורת חברתית לצד רעיונות מורכבים הרלוונטיים לחברה ולנפש. מטרת הקורס היא לפתח יכולת שימוש בהומור כדי להביע רעיונות, ולשפר את יכולת העמידה מול קהל. נתנסה בכל שיעור בכתיבה של קטעים מצחיקים, ונתאמן על הצגתם מול קהל. ננוע בין תכנון מוקדם לאילתור בזמן אמת, ולבסוף ננסה להצחיק – מול קהל או מול מצלמה.

מה זו בדיחה, והאם יש מתכון ליצירת צחוק אצל קהל? נצפה בקטעי סטנד-אפ ובקטעים מתוך קומדיות קולנועיות. ננסה להבין כיצד הומור עובד, מה היסוד הרגשי ולעתים אף הטראגי הטמון בו, מהו הומור עצמי, וכיצד הומור יכול לבטא ביקורת חברתית לצד רעיונות מורכבים הרלוונטיים לחברה ולנפש. מטרת הקורס היא לפתח יכולת שימוש בהומור כדי להביע רעיונות, ולשפר את יכולת העמידה מול קהל. נתנסה בכל שיעור בכתיבה של קטעים מצחיקים, ונתאמן על הצגתם מול קהל. ננוע בין תכנון מוקדם לאילתור בזמן אמת, ולבסוף ננסה להצחיק – מול קהל או מול מצלמה.

סטנד אפ

chaplin.png

תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.

לפני כמאה שנה כתב האקסלי את "עולם חדש מופלא", ספר מד"ב המתאר אוטופיה (עולם מושלם): עולם עתידני משוכלל, המשיג סדר ויציבות חברתיים ומבטיח אושר לכל אדם. בימינו יש שיח נרחב על האפשרות של בינה מלאכותית לפתור את בעיות האנושות (או אולי להחריף אותן?)
מהי אוטופיה ומהו הקשר שלה למציאות? מהו המשטר הטוב ביותר לחיות בו ? וכיצד התקשורת והטכנולוגיה מעצבים את השיח הציבורי ואת מבנה המשטר והחברה?
בקורס נבדוק צורות שונות של משטר וארגון חברתי כפי שהם משתקפים בספרות, בפילוסופיה ובקולנוע. נקרא טקסטים שונים, ונצפה בסרטים הממחישים את מגוון הניסיונות האנושיים ליצור חברה מושלמת, או לפחות טובה יותר. לסיום ננסה בעצמנו (או בעזרת בינה מלאכותית) להמציא מודל או מרחב אוטופי משמעותי.

לפני כמאה שנה כתב האקסלי את "עולם חדש מופלא", ספר מד"ב המתאר אוטופיה (עולם מושלם): עולם עתידני משוכלל, המשיג סדר ויציבות חברתיים ומבטיח אושר לכל אדם. בימינו יש שיח נרחב על האפשרות של בינה מלאכותית לפתור את בעיות האנושות (או אולי להחריף אותן?)
מהי אוטופיה ומהו הקשר שלה למציאות? מהו המשטר הטוב ביותר לחיות בו ? וכיצד התקשורת והטכנולוגיה מעצבים את השיח הציבורי ואת מבנה המשטר והחברה?
בקורס נבדוק צורות שונות של משטר וארגון חברתי כפי שהם משתקפים בספרות, בפילוסופיה ובקולנוע. נקרא טקסטים שונים, ונצפה בסרטים הממחישים את מגוון הניסיונות האנושיים ליצור חברה מושלמת, או לפחות טובה יותר. לסיום ננסה בעצמנו (או בעזרת בינה מלאכותית) להמציא מודל או מרחב אוטופי משמעותי.

עולם חדש מופלא

chaplin.png

תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.

פעם אחת היה סיפור, שלא היה לו איור. הוא ישב ותהה איך משיגים איור? ואם לכל הסיפורים יש איורים ורק לו אין? ואולי יש איורים שאין להם סיפורים? ובכלל מה המטרה של האיור?
אז הוא ישב וחשב וחשב וחשב; מה איור אומר מבחינה תרבותית? אולי אישית? וגם חברתית? איזה סוג איור הוא רוצה? מקדם, מתאר, כזה שחותר או אחר?!
הסיפור הזה שלנו חיפש וחיפש.. היה לו הרבה מקום לחקר ותהיות.. טוב הבנתם, בסוף מאיירים. מתחילים כולם ביחד בתרגילים קצרים ואז בונים שאלת חקר גדולה יותר וחיים באושר ועושר בקורס שכולו איור.
דרישות החקר:
לא חובה לדעת לאייר, אבל רצון לצייר ולחקור זה חובה..
כל טכניקה מתקבלת בסוף לחקר הסופי אבל בהתחלה צריך לבוא בראש פתוח לנסות כל מיני חומרים.

פעם אחת היה סיפור, שלא היה לו איור. הוא ישב ותהה איך משיגים איור? ואם לכל הסיפורים יש איורים ורק לו אין? ואולי יש איורים שאין להם סיפורים? ובכלל מה המטרה של האיור?
אז הוא ישב וחשב וחשב וחשב; מה איור אומר מבחינה תרבותית? אולי אישית? וגם חברתית? איזה סוג איור הוא רוצה? מקדם, מתאר, כזה שחותר או אחר?!
הסיפור הזה שלנו חיפש וחיפש.. היה לו הרבה מקום לחקר ותהיות.. טוב הבנתם, בסוף מאיירים. מתחילים כולם ביחד בתרגילים קצרים ואז בונים שאלת חקר גדולה יותר וחיים באושר ועושר בקורס שכולו איור.
דרישות החקר:
לא חובה לדעת לאייר, אבל רצון לצייר ולחקור זה חובה..
כל טכניקה מתקבלת בסוף לחקר הסופי אבל בהתחלה צריך לבוא בראש פתוח לנסות כל מיני חומרים.

מסדרונות חקר - איור זה כל הסיפור

chaplin.png

אמנית, מאיירת, אנימטורית, מורת פילאטיס ויוצרת. בוגרת בצלאל בהצטיינות תואר ראשון, למדה סמסטר בחילופים בפרסונס ניו יורק, בעלת תעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. נהנת ללמד וליצור.

בכל פעם מחדש, נשאלת השאלה - האם בכוחה של האומנות להשפיע על המציאות? האם עבודת אומנות יכולה לשנות או להשפיע על התפיסה שלנו בנושא מסוים? האם אומנות מניעה לפעולה, לשינוי?
בקורס החקר שלנו נגלה יחד מהי אומנות שמשפיעה על החברה ועל הקהילה. אומנות שרוצה לעורר שינוי. להטיב את המציאות, להטיב עם יחידים, קהילות, עמים ואף עם הכפר הגלובלי כולו.
לאורך השנים, אמנים מכל התחומים הביעו עמדתם במגוון אופני ביטוי אומנותיים. "ארטיביזם" היא צורת פעולה המשלבת עשייה אקטיבית חברתית דרך מגוון דרכי הבעה אמנותיות - גרפיטי, צילום, ציור, פואטרי סלאם, שירה, ספרות, וידאו ארט, פרפורמנס, מוזיקה ועוד... באומנות זו הקהל הוא אקטיבי, ולעיתים שותף ליצירה.
יצירת אומנות שתפקידה לגעת ולהשפיע יכולה להיות דרך עוצמתית להביע את דעותיכם ולהשפיע על החברה. בסדנה שלנו נכיר תנועות אומנות, יצירות ואמנים שונים שהשפיעו ועודם משפיעים על המציאות של כולנו. נפגוש ונתנסה במגוון חומרים וטכניקות. לעיתים ניצור יחד כקולקטיב ולעיתים בעבודה עצמאית. נבחר נושא שחשוב לנו. נצא לתחקיר מעמיק, נבחר את המדיום בו נרצה ליצור את האומנות שלנו, נחשוב על המסר שברצוננו להעביר, נחשוב על הפצה, שיתופי פעולה מתאימים, שימוש בטכנולוגיה ועוד...

בכל פעם מחדש, נשאלת השאלה - האם בכוחה של האומנות להשפיע על המציאות? האם עבודת אומנות יכולה לשנות או להשפיע על התפיסה שלנו בנושא מסוים? האם אומנות מניעה לפעולה, לשינוי?
בקורס החקר שלנו נגלה יחד מהי אומנות שמשפיעה על החברה ועל הקהילה. אומנות שרוצה לעורר שינוי. להטיב את המציאות, להטיב עם יחידים, קהילות, עמים ואף עם הכפר הגלובלי כולו.
לאורך השנים, אמנים מכל התחומים הביעו עמדתם במגוון אופני ביטוי אומנותיים. "ארטיביזם" היא צורת פעולה המשלבת עשייה אקטיבית חברתית דרך מגוון דרכי הבעה אמנותיות - גרפיטי, צילום, ציור, פואטרי סלאם, שירה, ספרות, וידאו ארט, פרפורמנס, מוזיקה ועוד... באומנות זו הקהל הוא אקטיבי, ולעיתים שותף ליצירה.
יצירת אומנות שתפקידה לגעת ולהשפיע יכולה להיות דרך עוצמתית להביע את דעותיכם ולהשפיע על החברה. בסדנה שלנו נכיר תנועות אומנות, יצירות ואמנים שונים שהשפיעו ועודם משפיעים על המציאות של כולנו. נפגוש ונתנסה במגוון חומרים וטכניקות. לעיתים ניצור יחד כקולקטיב ולעיתים בעבודה עצמאית. נבחר נושא שחשוב לנו. נצא לתחקיר מעמיק, נבחר את המדיום בו נרצה ליצור את האומנות שלנו, נחשוב על המסר שברצוננו להעביר, נחשוב על הפצה, שיתופי פעולה מתאימים, שימוש בטכנולוגיה ועוד...

מסדרונות חקר - אומנות שמשפיעה

chaplin.png

צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

בחקר זה תלמדו כיצד לגדל מזון בעיר ותכירו את המדע שמאחורי גידול צמחים, אצות ופטריות. תבינו איך פועלים צמחים, מה הם צריכים כדי לצמוח, איך האדמה משפיעה על הגידול ומה התפקיד של דשנים שונים. תכירו טכנולוגיות גידול מתקדמות כמו הידרופוניקה ותלמדו על מקורות מזון חלופיים כמו אצות ופטריות. במהלך הקורס תעברו מלמידה תיאורטית לעבודת חקר מעשית שתהיה תלויה בבחירה שלכם. הקורס מתאים למי שמעוניין ללמוד ולהתנסות בגידול מזון בסביבה עירונית.

בחקר זה תלמדו כיצד לגדל מזון בעיר ותכירו את המדע שמאחורי גידול צמחים, אצות ופטריות. תבינו איך פועלים צמחים, מה הם צריכים כדי לצמוח, איך האדמה משפיעה על הגידול ומה התפקיד של דשנים שונים. תכירו טכנולוגיות גידול מתקדמות כמו הידרופוניקה ותלמדו על מקורות מזון חלופיים כמו אצות ופטריות. במהלך הקורס תעברו מלמידה תיאורטית לעבודת חקר מעשית שתהיה תלויה בבחירה שלכם. הקורס מתאים למי שמעוניין ללמוד ולהתנסות בגידול מזון בסביבה עירונית.

מסדרונות חקר - חקלאות עירונית

chaplin.png

אגרו-אקולוג – אגרונום המתמחה בחינוך בנושאי סביבה וקיימות, בעל תואר ראשון כאגרונום, תואר
ראשון בפיסיקה, תואר שני במדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית. במהלך 7 השנים האחרונות כראם
מוביל יוזמות חינוכיות בנושאי סביבה וקיימות באזור המרכז. מטרת היוזמות היא לחבר את הילדים
לטבע הסובב אותם, לעורר בהם ערכים של אהבה ושמירה על הסביבה. כראם פועל מתוך שאיפה ליצור
חברה המתייחסת הן לחבריה והן לטבע בכבוד, רואה את עצמה כחלק מהמרקם הרחב יותר שקיים על
פני כדור הארץ ומאפשרת את המשך ההתפתחות האנושית כחלק מהטבע.

כל אדם הוא בעל סיפור. כל אדם נושא בתוכו חוויות, רגשות וזיכרונות המחכים להפוך לנרטיב. אבל איך הופכים חוויה אישית לסיפור שמדבר אל הלב? איך לוקחים את הפרטי והאינטימי ומנגישים אותו לאחרים?
סדנת החקר תעמיק באמנות פיתוח הסיפור מהרעיון הראשוני ועד למוצר המושלם. נחקור את האלמנטים הבסיסיים של כל סיפור טוב: מי הוא הגיבור שלנו? איזה מסע הוא עובר? מה הקונפליקט המניע את העלילה? באיזה קול אנחנו בוחרים לספר ומדוע?
התהליך יתחיל במקום הכי אינטימי - בעולמנו הפרטי. התלמידים יחפשו בתוך חייהם הסיפורים הרגשיים, החוויות המשמעותיות והרגעים המכוננים. אך הסדנה לא תעצר שם. נלמד כיצד להרחיק את הסיפור מעצמנו, לראות אותו מפרספקטיבה רחבה יותר, ולעצב אותו בצורה שתדבר אל קהל רחב.
המסע יכלול הכרות עם מבנה הסיפור הקלאסי, פיתוח דמויות אמינות, יצירת דיאלוגים טבעיים, ובניית מתח וקונפליקט. נבחן סיפורים מהספרות, הקולנוע והטלוויזיה כדי להבין את הכללים הבסיסיים של נרטיב טוב.
הביטוי היצירתי של הסיפורים יהיה חזותי ומגוון. התלמידים יוכלו לבחור בין צילום סטילס, צילום וידיאו או אנימציה כדי להביא את הסיפור שלהם לחיים. הם ילמדו איך לתרגם רגש למחווה, איך להשתמש באור ובצבע כדי להעביר מצב רוח, ואיך לבנות רצף חזותי שמספר סיפור שלם.
לאורך השנה כל תלמיד יפתח פרויקט אישי - סיפור שמבוסס על חוויה אישית ומתורגם לשפה חזותית. התהליך יכלול כתיבה, תכנון ויזואלי, הפקה וגימור. בסוף השנה נציג את הסיפורים במסגרת תערוכה או הקרנה משותפת.
הסדנה מיועדת לתלמידים המעוניינים לחקור את כוח הסיפור, להעמיק בהבנה עצמית, ולפתח כלים יצירתיים לביטוי אישי. זוהי הזדמנות ללמוד שפה אוניברסלית - שפת הסיפור - ולגלות שכולנו, למעשה, מספרי סיפורים.

כל אדם הוא בעל סיפור. כל אדם נושא בתוכו חוויות, רגשות וזיכרונות המחכים להפוך לנרטיב. אבל איך הופכים חוויה אישית לסיפור שמדבר אל הלב? איך לוקחים את הפרטי והאינטימי ומנגישים אותו לאחרים?
סדנת החקר תעמיק באמנות פיתוח הסיפור מהרעיון הראשוני ועד למוצר המושלם. נחקור את האלמנטים הבסיסיים של כל סיפור טוב: מי הוא הגיבור שלנו? איזה מסע הוא עובר? מה הקונפליקט המניע את העלילה? באיזה קול אנחנו בוחרים לספר ומדוע?
התהליך יתחיל במקום הכי אינטימי - בעולמנו הפרטי. התלמידים יחפשו בתוך חייהם הסיפורים הרגשיים, החוויות המשמעותיות והרגעים המכוננים. אך הסדנה לא תעצר שם. נלמד כיצד להרחיק את הסיפור מעצמנו, לראות אותו מפרספקטיבה רחבה יותר, ולעצב אותו בצורה שתדבר אל קהל רחב.
המסע יכלול הכרות עם מבנה הסיפור הקלאסי, פיתוח דמויות אמינות, יצירת דיאלוגים טבעיים, ובניית מתח וקונפליקט. נבחן סיפורים מהספרות, הקולנוע והטלוויזיה כדי להבין את הכללים הבסיסיים של נרטיב טוב.
הביטוי היצירתי של הסיפורים יהיה חזותי ומגוון. התלמידים יוכלו לבחור בין צילום סטילס, צילום וידיאו או אנימציה כדי להביא את הסיפור שלהם לחיים. הם ילמדו איך לתרגם רגש למחווה, איך להשתמש באור ובצבע כדי להעביר מצב רוח, ואיך לבנות רצף חזותי שמספר סיפור שלם.
לאורך השנה כל תלמיד יפתח פרויקט אישי - סיפור שמבוסס על חוויה אישית ומתורגם לשפה חזותית. התהליך יכלול כתיבה, תכנון ויזואלי, הפקה וגימור. בסוף השנה נציג את הסיפורים במסגרת תערוכה או הקרנה משותפת.
הסדנה מיועדת לתלמידים המעוניינים לחקור את כוח הסיפור, להעמיק בהבנה עצמית, ולפתח כלים יצירתיים לביטוי אישי. זוהי הזדמנות ללמוד שפה אוניברסלית - שפת הסיפור - ולגלות שכולנו, למעשה, מספרי סיפורים.

מסדרונות חקר - אומנות הסיפור

chaplin.png

יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

גם השנה נמשיך את שיתוף הפעולה עם מחלקת השיקום בבית החולים איכילוב. במסגרת זו הסדנה מהווה הזדמנות חד פעמית לייצר פתרונות אמיתיים לבעיות שיעלו מתוך המחקר עם המטפלות והמשתקמים במחלקה.
במהלך החקר נעמיק את הידע שלנו בהיבטים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים של השיקום, בליווי גאיה – משקמת ממחלקת השיקום באיכילוב - שתצטרף אלינו ותסקור את הנושאים המרכזיים. בנוסף נכיר וניישם עקרונות בתהליך עיצוב מוצר, תוך שימת דגש על נוחות שימוש, עמידות ואסתטיקה, כדי שהתוצרים יתאימו לצורכי העבודה במחלקה וישרתו את המטפלים והמשתקמים באופן מיטבי ולאורך זמן.

אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.

גם השנה נמשיך את שיתוף הפעולה עם מחלקת השיקום בבית החולים איכילוב. במסגרת זו הסדנה מהווה הזדמנות חד פעמית לייצר פתרונות אמיתיים לבעיות שיעלו מתוך המחקר עם המטפלות והמשתקמים במחלקה.
במהלך החקר נעמיק את הידע שלנו בהיבטים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים של השיקום, בליווי גאיה – משקמת ממחלקת השיקום באיכילוב - שתצטרף אלינו ותסקור את הנושאים המרכזיים. בנוסף נכיר וניישם עקרונות בתהליך עיצוב מוצר, תוך שימת דגש על נוחות שימוש, עמידות ואסתטיקה, כדי שהתוצרים יתאימו לצורכי העבודה במחלקה וישרתו את המטפלים והמשתקמים באופן מיטבי ולאורך זמן.

מסדרונות חקר - עיצוב מוצר רפואי

chaplin.png

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.

מרפאה בעיסוק במחלקת שיקום כף יד בבית החולים איכילוב. בעבר עסקתי בהדרכה – כמדריכה במכינה קדם־צבאית וכמדריכת טיולים במערכת החינוך. מאמינה שהקשר האנושי הוא לב־ליבו של כל תהליך – שיקומי או חינוכי – ושמתוך קשר טוב ואווירה נעימה אפשר לייצר יחד דברים משמעותיים שתורמים לאנשים רבים.

המוזיקה מלווה אותנו לאורך כל חיינו – היא מעוררת רגשות, יוצרת זיכרונות, מלווה רגעים מיוחדים ומחברת בין אנשים מתרבויות שונות. לעיתים היא מרפאה, לעיתים מרקידה, ולעיתים פשוט עוטפת אותנו בשקט נעים. קצב, צליל ומנגינה יכולים להשפיע על מצב הרוח, לעורר השראה או לספק תחושת שייכות. מוזיקה היא לא רק אומנות, אלא גם שפה עולמית, תופעה פיזיקלית, ביטוי אישי ואמצעי חקר מרתק של האדם והטבע.
חקר "גווני המוזיקה" מיועד לתלמידי חטיבת הביניים הסקרנים.ות לחקור את עולמה הרחב של המוזיקה מזוויות שונות – מדעיות, טכנולוגיות, רגשיות ותרבותיות. במהלך החקר תבחרו נושא לפרויקט אישי או קבוצתי שיש לו זיקה לעולם הצלילים. הפרויקטים יכולים לכלול: בניית כלי נגינה קיימים או מומצאים, חקר גלי קול ועיבוד אותות קוליים, ניתוח יצירות מוזיקליות, יצירת פודקאסט בנושאים שונים, הלחנת קטעים מקוריים, או מחקר על מוזיקאי, סגנון או תרבות מוזיקלית.
החקר יתחיל במפגשי השראה וחקירה, יעניק כלים תיאורטיים ומעשיים בהתאם לתחום העניין שלכן.ם, ויוביל לשלב יצירתי של בנייה, הלחנה, ניסוי או כתיבה – בהתאם לבחירה. כל רעיון שבו משולבים מחשבה, סקרנות ומוזיקה – יתקבל בברכה. בסיום הקורס נציג את פרויקטים בתערוכה/מופע/במה דיגיטלית.

המוזיקה מלווה אותנו לאורך כל חיינו – היא מעוררת רגשות, יוצרת זיכרונות, מלווה רגעים מיוחדים ומחברת בין אנשים מתרבויות שונות. לעיתים היא מרפאה, לעיתים מרקידה, ולעיתים פשוט עוטפת אותנו בשקט נעים. קצב, צליל ומנגינה יכולים להשפיע על מצב הרוח, לעורר השראה או לספק תחושת שייכות. מוזיקה היא לא רק אומנות, אלא גם שפה עולמית, תופעה פיזיקלית, ביטוי אישי ואמצעי חקר מרתק של האדם והטבע.
חקר "גווני המוזיקה" מיועד לתלמידי חטיבת הביניים הסקרנים.ות לחקור את עולמה הרחב של המוזיקה מזוויות שונות – מדעיות, טכנולוגיות, רגשיות ותרבותיות. במהלך החקר תבחרו נושא לפרויקט אישי או קבוצתי שיש לו זיקה לעולם הצלילים. הפרויקטים יכולים לכלול: בניית כלי נגינה קיימים או מומצאים, חקר גלי קול ועיבוד אותות קוליים, ניתוח יצירות מוזיקליות, יצירת פודקאסט בנושאים שונים, הלחנת קטעים מקוריים, או מחקר על מוזיקאי, סגנון או תרבות מוזיקלית.
החקר יתחיל במפגשי השראה וחקירה, יעניק כלים תיאורטיים ומעשיים בהתאם לתחום העניין שלכן.ם, ויוביל לשלב יצירתי של בנייה, הלחנה, ניסוי או כתיבה – בהתאם לבחירה. כל רעיון שבו משולבים מחשבה, סקרנות ומוזיקה – יתקבל בברכה. בסיום הקורס נציג את פרויקטים בתערוכה/מופע/במה דיגיטלית.

מסדרונות חקר - גווני המוסיקה

chaplin.png

בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוני' תל אביב בהתמחויות מחשבים, המרת אנרגיה וחומרים. מלמדת מתמטיקה ומדעי המחשב במסגרות שונות מזה כ-10 שנים, תוך הקניית כלים לחשיבה מתמטית לוגית. אני מאמינה ביחס אישי בגובה העיניים, למידה מתוך חיבור לעולם הפנימי הרגשי של התלמידים ויצירת מרחב נעים ובטוח לשיתוף ושאילת שאלות. בזמני הפנוי, שרה במקהלה ומנגנת בפסנתר ☺

החקר עוסק בעיצוב פנים ותרומה לקהילה.
נעשה שת״פ עם עמותת רותם. עמותה שמתרכזת בעשייה למען אוכלוסיה מוחלשת ופגועי מלחמה.
העשייה שלה מתמקדת במגורים. החל מעיצוב ועד הביצוע.
בחקר אנחנו נתכנן, נעצב ונגיע עד לשלב הביצוע ונקים חדר מגורים באחד הפרויקטים של עמותת רותם.
נכיר את העשייה המיוחדת שלהם ונשתלב ביום עבודה, שבו מקימים לחיים את העיצובים שהמעצבים מתכננים.
בחקר נעבור תהליך דומה לתהליך תכנון שמעצבי פנים עוברים עם לקוח.
החל ממחקר הצרכים של הלקוח - פרוגרמה. נלך לחפש השארה וקונספט. נלמד לשרטט ולהבין מה זה קנה מידה. נכין תוכניות העמדה לפי מידות רלוונטיות. נתכנן ונבנה ריהוט רלוונטי לחלל. בסוף נגיע ליום עבודה בשיתוף עם עמותת רותם ונמצב את כל החדר.

החקר עוסק בעיצוב פנים ותרומה לקהילה.
נעשה שת״פ עם עמותת רותם. עמותה שמתרכזת בעשייה למען אוכלוסיה מוחלשת ופגועי מלחמה.
העשייה שלה מתמקדת במגורים. החל מעיצוב ועד הביצוע.
בחקר אנחנו נתכנן, נעצב ונגיע עד לשלב הביצוע ונקים חדר מגורים באחד הפרויקטים של עמותת רותם.
נכיר את העשייה המיוחדת שלהם ונשתלב ביום עבודה, שבו מקימים לחיים את העיצובים שהמעצבים מתכננים.
בחקר נעבור תהליך דומה לתהליך תכנון שמעצבי פנים עוברים עם לקוח.
החל ממחקר הצרכים של הלקוח - פרוגרמה. נלך לחפש השארה וקונספט. נלמד לשרטט ולהבין מה זה קנה מידה. נכין תוכניות העמדה לפי מידות רלוונטיות. נתכנן ונבנה ריהוט רלוונטי לחלל. בסוף נגיע ליום עבודה בשיתוף עם עמותת רותם ונמצב את כל החדר.

מסדרונות חקר - עיצוב לקהילה

chaplin.png

יש לי אהדה רבה לספרות ולפיתוח סיפורים שונים ומשונים ביחד עם התלמידים שלי.

תך מכליב, תך נסתר, זיגזג, אוברלוק, סרט מידה, גיר חייטים, סיכות, מספריים, גומי, כפתורים, חוטים, אצבעון, לחצניות, סרט אלכסון, גזרות, מכונת תפירה, מכונת אוברלוק, ריקמה, טלאים, מיחדוש, עיצוב, פליזלין.
חיבור של בדים, עורות, ניירות וחומרי גלם אחרים שעוביים דק בעבודת יד באמצעות מחט בעלת קוף שבה משחילים חוט, או במכונת תפירה.
ומה יוצרים? תיק | שמיכה | בגד | בובה | תמונה
תפירה היא מיומנות חיונית לשרידה, על כך מעיד קיומן של מחטי תפירה מלפני חצי מיליון שנים, מאות אלפי שנים לפני הופעת האדם המודרני, הומו ספיאנס.

תך מכליב, תך נסתר, זיגזג, אוברלוק, סרט מידה, גיר חייטים, סיכות, מספריים, גומי, כפתורים, חוטים, אצבעון, לחצניות, סרט אלכסון, גזרות, מכונת תפירה, מכונת אוברלוק, ריקמה, טלאים, מיחדוש, עיצוב, פליזלין.
חיבור של בדים, עורות, ניירות וחומרי גלם אחרים שעוביים דק בעבודת יד באמצעות מחט בעלת קוף שבה משחילים חוט, או במכונת תפירה.
ומה יוצרים? תיק | שמיכה | בגד | בובה | תמונה
תפירה היא מיומנות חיונית לשרידה, על כך מעיד קיומן של מחטי תפירה מלפני חצי מיליון שנים, מאות אלפי שנים לפני הופעת האדם המודרני, הומו ספיאנס.

מסדרונות חקר - אבנירהו מספריים

chaplin.png

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!

ברצועת חקר זו נחקור את הקשר בין טקסים ויחסים במשפחה לבין אוכל. ננסה להבין איך מתחברים מאכלים מסוימים לאירועים בחיי משפחה וכיצד הם מעצבים את היחסים בתוך המשפחה. נוכל לעסוק במשפחה הפרטית שלנו או במשפחות אחרות - מפורסמות, היסטוריות או בדיוניות מהספרות והקולנוע. ננסה דרך חקר ובישול להבין את תפקידיו השונים של האוכל במשפחה, את הקשר בין אוכל לבין זיכרונות משותפים, ואת המשמעות הרגשית של האוכל בחיינו.
נחקור את הסיפורים, נשחזר ונכין מתכונים משפחתיים טעימים, ובמקביל נלמד כיצד לתעד ולספר את סיפור המשפחה באמצעות צילום, כתיבה, וידאו או אנימציה. ניעזר בתוכנות AI כדי לייעל ולגוון את אמצעי הביטוי שלנו, ונלמד כיצד להשתמש בבינה מלאכותית ככלי המסייע לבטא את הרעיונות המקוריים והאישיים שלנו.
התוצרים יוכלו להיות ספרי מתכונים משולבים בסיפורים משפחתיים, או חקר חברתי על מושג המשפחה בהקשר לאוכל וטקסי אוכל, או תוצרים דיגיטליים שונים כמו ספר אינטראקטיבי, סרטונים, אנימציה וכד', או כל תוצר אחר שיעלה מתוך התוכן והחקר.

ברצועת חקר זו נחקור את הקשר בין טקסים ויחסים במשפחה לבין אוכל. ננסה להבין איך מתחברים מאכלים מסוימים לאירועים בחיי משפחה וכיצד הם מעצבים את היחסים בתוך המשפחה. נוכל לעסוק במשפחה הפרטית שלנו או במשפחות אחרות - מפורסמות, היסטוריות או בדיוניות מהספרות והקולנוע. ננסה דרך חקר ובישול להבין את תפקידיו השונים של האוכל במשפחה, את הקשר בין אוכל לבין זיכרונות משותפים, ואת המשמעות הרגשית של האוכל בחיינו.
נחקור את הסיפורים, נשחזר ונכין מתכונים משפחתיים טעימים, ובמקביל נלמד כיצד לתעד ולספר את סיפור המשפחה באמצעות צילום, כתיבה, וידאו או אנימציה. ניעזר בתוכנות AI כדי לייעל ולגוון את אמצעי הביטוי שלנו, ונלמד כיצד להשתמש בבינה מלאכותית ככלי המסייע לבטא את הרעיונות המקוריים והאישיים שלנו.
התוצרים יוכלו להיות ספרי מתכונים משולבים בסיפורים משפחתיים, או חקר חברתי על מושג המשפחה בהקשר לאוכל וטקסי אוכל, או תוצרים דיגיטליים שונים כמו ספר אינטראקטיבי, סרטונים, אנימציה וכד', או כל תוצר אחר שיעלה מתוך התוכן והחקר.

מסדרונות חקר - אוכל, סיפור משפחתי

chaplin.png

תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.

bottom of page