top of page
מצטייני ו

שכבת  - מצטייני ו

מערכת תעודכן בהמשך.png

על הקורסים והמורים  

בקורס נלמד איך מספרים סיפור באנימציה. נתחיל בלהבין את יכולות החומר (פלסטלינה) עם תרגילי תנועה ושינוי צורה לקצרים, נעבור לדמות- נפסל אותה, נבין איך אנחנו מאפיינים אותה ומשנים אותה תוך כדי . נמשיך בבניית סיפור עבור הדמות שלנו, נחשוב על הרקע, אולי רקעים שונים ודמויות משנה. את הכל נצלם באמצעות הסמרטפון שלנו ונרכיב סרט אנימציה.

בקורס נלמד איך מספרים סיפור באנימציה. נתחיל בלהבין את יכולות החומר (פלסטלינה) עם תרגילי תנועה ושינוי צורה לקצרים, נעבור לדמות- נפסל אותה, נבין איך אנחנו מאפיינים אותה ומשנים אותה תוך כדי . נמשיך בבניית סיפור עבור הדמות שלנו, נחשוב על הרקע, אולי רקעים שונים ודמויות משנה. את הכל נצלם באמצעות הסמרטפון שלנו ונרכיב סרט אנימציה.

סיפור בפלסטלינה

chaplin.png

יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

הקורס מהווה היכרות עם עבודה בסדנא, התלמידים ילמדו ויתנסו בעבודה מעמיקה במכונות וכלי העבודה השונים בסדנא. הלמידה תתקיים במקביל להפקת תוצרים מעשיים המשלבים טכניקה ועיצוב. תהליך העבודה מדגיש חשיבה פרקטית ויכולת פתרון בעיות. התלמידים ילמדו לתכנן ולבצע פרויקטים מרעיון לתוצר מוגמר המשלב עבודה עם מגוון חומרים וטכניקות עבודה.

הקורס מהווה היכרות עם עבודה בסדנא, התלמידים ילמדו ויתנסו בעבודה מעמיקה במכונות וכלי העבודה השונים בסדנא. הלמידה תתקיים במקביל להפקת תוצרים מעשיים המשלבים טכניקה ועיצוב. תהליך העבודה מדגיש חשיבה פרקטית ויכולת פתרון בעיות. התלמידים ילמדו לתכנן ולבצע פרויקטים מרעיון לתוצר מוגמר המשלב עבודה עם מגוון חומרים וטכניקות עבודה.

מסע לחקר היצירתיות

chaplin.png

מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים

בקורס טעימות מעולם הרפואה הילדים יטעמו מנושאים שונים מעולם הרפואה, תוך חשיבה, חקר וצבירת ידע על המכונה המופלאה – גוף האדם.
הנושאים בקורס אינם נלמדים בבית הספר: רפואת תעופה וחלל, מחלות שינה, מחלות נדירות מאוד, הכרת רופאים משכמם ומעלה שהצילו מיליארדי בני-אדם (גם אחרי מותם) ועוד.
הילדים יתרגלו בדיקות רפואיות שונות, כגון דופק ולחץ דם, יתרגלו חבישות שונות ועוד טיפולי עזרה ראשונה.
בשיעורי החידה הרפואית הילדים יקבלו נתונים רפואיים של חולה ויצטרכו לחקור באיזו מחלה מדובר.
הילדים יערכו ניסויים שונים, כגון זריעת חיידקים בצלחות פטרי.
הילדים יפתרו תפזורות, תשבצים, חידות ושאלות טריוויה ויסגרו מעגלי למידה בעזרת משחקי Kahoot.
הילדים יפענחו צילומי רנטגן של מצבים ומחלות שונות. מהצילומים נלמד על חולי אבל גם על הבריא.
הפעילות בקורס מעוררת ומפתחת חשיבה וסקרנות, וגם מעלה את המודעות לחשיבות אורח חיים בריא.
הידע הנצבר יכול גם לעזור לילדים במצבי חירום (שיעורי עזרה ראשונה).

בקורס טעימות מעולם הרפואה הילדים יטעמו מנושאים שונים מעולם הרפואה, תוך חשיבה, חקר וצבירת ידע על המכונה המופלאה – גוף האדם.
הנושאים בקורס אינם נלמדים בבית הספר: רפואת תעופה וחלל, מחלות שינה, מחלות נדירות מאוד, הכרת רופאים משכמם ומעלה שהצילו מיליארדי בני-אדם (גם אחרי מותם) ועוד.
הילדים יתרגלו בדיקות רפואיות שונות, כגון דופק ולחץ דם, יתרגלו חבישות שונות ועוד טיפולי עזרה ראשונה.
בשיעורי החידה הרפואית הילדים יקבלו נתונים רפואיים של חולה ויצטרכו לחקור באיזו מחלה מדובר.
הילדים יערכו ניסויים שונים, כגון זריעת חיידקים בצלחות פטרי.
הילדים יפתרו תפזורות, תשבצים, חידות ושאלות טריוויה ויסגרו מעגלי למידה בעזרת משחקי Kahoot.
הילדים יפענחו צילומי רנטגן של מצבים ומחלות שונות. מהצילומים נלמד על חולי אבל גם על הבריא.
הפעילות בקורס מעוררת ומפתחת חשיבה וסקרנות, וגם מעלה את המודעות לחשיבות אורח חיים בריא.
הידע הנצבר יכול גם לעזור לילדים במצבי חירום (שיעורי עזרה ראשונה).

פלאי הרפואה

chaplin.png

מלמד כ-13 שנים מחוננים ומצטיינים בקורסים שיצרתי: "זיהוי פלילי – מדע בשירות המשטרה", "טעימות מעולם הרפואה", "נפילה חופשית" ו"חזק כהר - זורם כנהר - אומנויות לחימה". בפעילויות בקורסים שלי אני שואף לאתגר, להפעיל, לעודד חשיבה, לסקרן, ללמוד, ליהנות, וגם להשתעשע יחד עם התלמידים.
אבא לשתי בנות, ובעל תואר שלישי במחקר רפואי.

איך הופכים דף תמים למראה לעולם שקופץ, נפתח ומפתיע כל פעם מחדש? בקורס הפופ אפ נגלה את הקסם של ספרי הפופ אפ ונלמד להפוך רעיונות לדמויות, נופים וסצנות שקמות לחיים. תוך כדי עבודה עם חומרים איכותיים וטכניקות מקצועיות, נפתח את הדימיון והיצירתיות, נתרגל דיוק טכני, ונשלב אותם יחד עם חשיבה גיאומטרית ומרחבית.
בכל מפגש נתנסה עם צבעים, קיפולים וחיתוכים , נחשף ליצירות מעוררות השראה של אמני פופ אפ מכל העולם, נגלה את הסודות שמאחורי הקסם בפינת “למה הפופ אפ עובד עלינו” (תתפלאו, ההסבר הוא בכלל מדעי), ואף נבקר בסדנה טכנולוגית מתקדמת כדי להכיר כלים טכנולוגיים חדשניים כמו חיתוך לייזר.
את כל ארגז הכלים שנצבור ניישם ביצירות אישיות קטנות לאורך הדרך, וגם בפרויקט מרכזי שבו הילדים יבחרו סצנה מתוך שיר או סיפור אהוב ויהפכו אותה ליצירת פופ אפ ייחודית. השיעורים ישלבו עבודה אישית, למידה הדדית בקבוצות קטנות ושיתופים בכיתה – ויחד נבנה חוויה יצירתית שתגיע לשיאה בתערוכה צבעונית ומלאת הפתעות.

איך הופכים דף תמים למראה לעולם שקופץ, נפתח ומפתיע כל פעם מחדש? בקורס הפופ אפ נגלה את הקסם של ספרי הפופ אפ ונלמד להפוך רעיונות לדמויות, נופים וסצנות שקמות לחיים. תוך כדי עבודה עם חומרים איכותיים וטכניקות מקצועיות, נפתח את הדימיון והיצירתיות, נתרגל דיוק טכני, ונשלב אותם יחד עם חשיבה גיאומטרית ומרחבית.
בכל מפגש נתנסה עם צבעים, קיפולים וחיתוכים , נחשף ליצירות מעוררות השראה של אמני פופ אפ מכל העולם, נגלה את הסודות שמאחורי הקסם בפינת “למה הפופ אפ עובד עלינו” (תתפלאו, ההסבר הוא בכלל מדעי), ואף נבקר בסדנה טכנולוגית מתקדמת כדי להכיר כלים טכנולוגיים חדשניים כמו חיתוך לייזר.
את כל ארגז הכלים שנצבור ניישם ביצירות אישיות קטנות לאורך הדרך, וגם בפרויקט מרכזי שבו הילדים יבחרו סצנה מתוך שיר או סיפור אהוב ויהפכו אותה ליצירת פופ אפ ייחודית. השיעורים ישלבו עבודה אישית, למידה הדדית בקבוצות קטנות ושיתופים בכיתה – ויחד נבנה חוויה יצירתית שתגיע לשיאה בתערוכה צבעונית ומלאת הפתעות.

קסם הפופ - אפ

chaplin.png

מעצבת תעשייתית, בוגרת בצלאל. בעלת ניסיון רב בהוראה באקדמיה ובקרב ילדים מחוננים ומצטיינים. בהנחיה שלי אני שמה דגש על חוויה מהנה ומשמעותית, שמעודדת יצירתיות, סקרנות וגילוי. אני אוהבת את הרגע שבו הניצוץ בעיניים נדלק, ומאמינה שהלמידה הכי טובה קורת כשלומדים ״דרך הידיים״ וכשנהנים באמת.
אני מחפשת תמיד דרכים לקשור בין עולמות שונים – יצירה, מדע, סיפור ודמיון – כדי להפוך כל שיעור להרפתקה קטנה. המטרה שלי היא לתת לתלמידים ולתלמידות תחושת ביטחון לנסות, לטעות, לגלות מחדש, ובעיקר ליהנות מהמסע.

אנחנו חיים בתוך עולם חזותי. הרבה מהמידע שאנו צוברים על העולם מגיע אלינו מדימויים, והבנתנו את המציאות שסביבנו נבנית דרך המבט - האופן בו אנחנו מסתכלים על הדברים.
הקורס יעמיק בניתוח התחביר של השפה החזותית ויעקוב אחר התפתחות התקשורת החזותית מהמצאת הצילום ועד ימינו. נבחן כיצד המצלמה, שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו, משמשת לתיעוד רגעים חשובים, לאיסוף ושימור מידע, ולעיתים הופכת למאורע עצמו.
לאורך הקורס נעבור דרך צמתים היסטוריים של קידוד הדימוי ונבחן את הצילום כעדות ומתי הוא הופך למאורע. נחקור שאלות מרכזיות: מה הוא צילום איקונוגרפי? איך אנחנו בוחרים בדימוי המדויק ביותר כדי לספר סיפור שלם? איך תמונות משפיעות על עיצוב תודעה ותרבות היומיום?
הקורס מתבסס על משנתה של סוזן סונטאג בספרה "צילום כראי תקופה" ויעסוק בנושאים מגוונים: צילום כעדות היסטורית, צילום איקונוגרפי שחולל שינוי, ניתוח סמלים וסימנים, התפתחות הדיוקן לאורך השנים, ההבדל בין תעמולה לפרסומת, והשאלה המורכבת של אמת ופוסט-אמת בעידן הבינה המלאכותית.
הקורס ילווה בעבודה מחקרית הכוללת חיפוש בארכיונים היסטוריים ומאגרי מידע חזותיים. התלמידים יחפשו דימויים המדברים אליהם, המספרים סיפור רחב וגורמים להזדהות. נבחן תצלומים מכוננים בהקשר של זמן, מקום וסיפור, ונבין איך הם חוללו שינוי והביאו לתפיסת עולם אחרת.
במסגרת הקורס נפתח מיומנויות לקריאה ביקורתית של העולם החזותי שסביבנו ונשכלל את יכולות הביטוי באמצעות דימויים. התלמידים יאספו בנק דימויים אישי באמצעות מצלמות הטלפון (?) ויצרו "לוח השראה" שממנו יגזרו משפט חזותי המשקף את האופן בו הם תופסים את העולם.
הקורס משלב מצגות, פירוק דימויים, דיון מונחה, חקר מכוון ופרויקט מסכם המבוסס על פעולה יצירתית - קולאז', משפט חזותי או כל ביטוי יצירתי אחר שיעבד את החומר שנאסף לאורך השנה.
נבחן תצלומים בהקשרן ההיסטורי, החברתי, האקטואלי
נעסוק בקודים החזותיים ככאלה המשפיעים על עיצוב תודעה מתבססת על משנתה של סוזן זונטג בספרה צילום כראי תקופה וג׳ון ברגר ways of looking
הקורס הוא אינטרדיסציפלינרי, חוצה תחומים, מהיסטוריה גאוגרפיה וחברה ועד פילוסופיה ותרבות, כולו מתנקז אל הדימוי והמשמעויות הנסתרות שלו.
הקורס בא לפתח סקרנות אינטלקטואלית והקניית ערכים חברתיים.
הקורס עוסק בחשיבה חזותית ומתבסס על מצגות, פירוק של דימויים, דיון מונחה, חקר מכוון ופרוייקט מסכם שמבוסס על פעולה יצירתית מתוך מאגר של דימויים שהתלמידים יאספו לאורך הקורס.
המהלך של הקורס יכלול הצגה של ארכיונים היסטוריים מהארץ והעולם. כגון ארכיון התצלומים הלאומי, מוזיאון ישראל, נשיונל גאוגרפיק ואחרים.
הקורס יעסוק בנושאים הבאים:
הצילום כעדות - על ארכיון ושימור, ידע המצטבר, רגעים מכוננים בהיסטוריה
צילום איקונוגרפי - צילום שהביא לשינוי, איזה צילום נשאר איתנו?
סמלים וסימנים - דרך מוטיבים שחוזרים על עצמם בצילום בהקשרים שונים כמו גדר, אש, יחיד מול רבים ועוד
דיוקן - האופן בו צילום הדיוקן השתנה לאורך השנים. צילום העצמי
בין תעמולה לפרסומת -מסרים סמויים וגלויים בצילום, צילום אידאולוגי, מניפולציה וכיוון נקודת המבט בצילום
על אמת ופוסט אמת - הצילום המטופל, הוצאת עדות צילומית מהקשרה, צילום ובינה מלאכותית

כל נושא יהיה מלווה בתרגיל חקר חזותי. הדימויים יאספו באמצעות מצלמות הטלפון של התלמידים או באמצעות מחשב. בכל שיעור ילד או שניים יציגו צילום שבחרו במהלך תרגיל ויסבירו מה הנחה את הבחירה שלהם,
המטרה - שלכל ילד יהיה בנק של דימויים שישמשו אותו בתרגיל המסכם (יצירת משפט חזותי, קולאז׳ או כל פעולה יצירתית אחרת.)

אנחנו חיים בתוך עולם חזותי. הרבה מהמידע שאנו צוברים על העולם מגיע אלינו מדימויים, והבנתנו את המציאות שסביבנו נבנית דרך המבט - האופן בו אנחנו מסתכלים על הדברים.
הקורס יעמיק בניתוח התחביר של השפה החזותית ויעקוב אחר התפתחות התקשורת החזותית מהמצאת הצילום ועד ימינו. נבחן כיצד המצלמה, שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מאיתנו, משמשת לתיעוד רגעים חשובים, לאיסוף ושימור מידע, ולעיתים הופכת למאורע עצמו.
לאורך הקורס נעבור דרך צמתים היסטוריים של קידוד הדימוי ונבחן את הצילום כעדות ומתי הוא הופך למאורע. נחקור שאלות מרכזיות: מה הוא צילום איקונוגרפי? איך אנחנו בוחרים בדימוי המדויק ביותר כדי לספר סיפור שלם? איך תמונות משפיעות על עיצוב תודעה ותרבות היומיום?
הקורס מתבסס על משנתה של סוזן סונטאג בספרה "צילום כראי תקופה" ויעסוק בנושאים מגוונים: צילום כעדות היסטורית, צילום איקונוגרפי שחולל שינוי, ניתוח סמלים וסימנים, התפתחות הדיוקן לאורך השנים, ההבדל בין תעמולה לפרסומת, והשאלה המורכבת של אמת ופוסט-אמת בעידן הבינה המלאכותית.
הקורס ילווה בעבודה מחקרית הכוללת חיפוש בארכיונים היסטוריים ומאגרי מידע חזותיים. התלמידים יחפשו דימויים המדברים אליהם, המספרים סיפור רחב וגורמים להזדהות. נבחן תצלומים מכוננים בהקשר של זמן, מקום וסיפור, ונבין איך הם חוללו שינוי והביאו לתפיסת עולם אחרת.
במסגרת הקורס נפתח מיומנויות לקריאה ביקורתית של העולם החזותי שסביבנו ונשכלל את יכולות הביטוי באמצעות דימויים. התלמידים יאספו בנק דימויים אישי באמצעות מצלמות הטלפון (?) ויצרו "לוח השראה" שממנו יגזרו משפט חזותי המשקף את האופן בו הם תופסים את העולם.
הקורס משלב מצגות, פירוק דימויים, דיון מונחה, חקר מכוון ופרויקט מסכם המבוסס על פעולה יצירתית - קולאז', משפט חזותי או כל ביטוי יצירתי אחר שיעבד את החומר שנאסף לאורך השנה.
נבחן תצלומים בהקשרן ההיסטורי, החברתי, האקטואלי
נעסוק בקודים החזותיים ככאלה המשפיעים על עיצוב תודעה מתבססת על משנתה של סוזן זונטג בספרה צילום כראי תקופה וג׳ון ברגר ways of looking
הקורס הוא אינטרדיסציפלינרי, חוצה תחומים, מהיסטוריה גאוגרפיה וחברה ועד פילוסופיה ותרבות, כולו מתנקז אל הדימוי והמשמעויות הנסתרות שלו.
הקורס בא לפתח סקרנות אינטלקטואלית והקניית ערכים חברתיים.
הקורס עוסק בחשיבה חזותית ומתבסס על מצגות, פירוק של דימויים, דיון מונחה, חקר מכוון ופרוייקט מסכם שמבוסס על פעולה יצירתית מתוך מאגר של דימויים שהתלמידים יאספו לאורך הקורס.
המהלך של הקורס יכלול הצגה של ארכיונים היסטוריים מהארץ והעולם. כגון ארכיון התצלומים הלאומי, מוזיאון ישראל, נשיונל גאוגרפיק ואחרים.
הקורס יעסוק בנושאים הבאים:
הצילום כעדות - על ארכיון ושימור, ידע המצטבר, רגעים מכוננים בהיסטוריה
צילום איקונוגרפי - צילום שהביא לשינוי, איזה צילום נשאר איתנו?
סמלים וסימנים - דרך מוטיבים שחוזרים על עצמם בצילום בהקשרים שונים כמו גדר, אש, יחיד מול רבים ועוד
דיוקן - האופן בו צילום הדיוקן השתנה לאורך השנים. צילום העצמי
בין תעמולה לפרסומת -מסרים סמויים וגלויים בצילום, צילום אידאולוגי, מניפולציה וכיוון נקודת המבט בצילום
על אמת ופוסט אמת - הצילום המטופל, הוצאת עדות צילומית מהקשרה, צילום ובינה מלאכותית

כל נושא יהיה מלווה בתרגיל חקר חזותי. הדימויים יאספו באמצעות מצלמות הטלפון של התלמידים או באמצעות מחשב. בכל שיעור ילד או שניים יציגו צילום שבחרו במהלך תרגיל ויסבירו מה הנחה את הבחירה שלהם,
המטרה - שלכל ילד יהיה בנק של דימויים שישמשו אותו בתרגיל המסכם (יצירת משפט חזותי, קולאז׳ או כל פעולה יצירתית אחרת.)

היסטוריה מבעד לעדשה

chaplin.png

יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

קורס זה עוסק בלמידה מעשית של שיטות חיבור שונות בחומרים וחפצים מגוונים. במהלך הקורס נלמד מהו מחבר – חלק שמחבר בין שני חלקים או יותר, ומאפשר יציבות, תנועה מבוקרת או העברת כוח בין חלקי המוצר.הקורס יכלול היכרות עם סוגי מחברים שונים: מכניים, מגנטיים, דבקים, חיבורים בעץ, תלת מימד וחומרים אחרים. המשתתפים ילמדו להשתמש בכלים ובטכניקות מתאימות לכל סוג חיבור, תוך שמירה על בטיחות ודיוק בעבודה.
בנוסף, הקורס משלב תרגול יצירתי – המשתתפים יבצעו פרויקטים שונים בהם יפתחו את היצירתיות, ילמדו לבחור את המחבר המתאים לכל צורך ולחבר בין חלקים שונים בצורה פונקציונלית ואסתטית.

קורס זה עוסק בלמידה מעשית של שיטות חיבור שונות בחומרים וחפצים מגוונים. במהלך הקורס נלמד מהו מחבר – חלק שמחבר בין שני חלקים או יותר, ומאפשר יציבות, תנועה מבוקרת או העברת כוח בין חלקי המוצר.הקורס יכלול היכרות עם סוגי מחברים שונים: מכניים, מגנטיים, דבקים, חיבורים בעץ, תלת מימד וחומרים אחרים. המשתתפים ילמדו להשתמש בכלים ובטכניקות מתאימות לכל סוג חיבור, תוך שמירה על בטיחות ודיוק בעבודה.
בנוסף, הקורס משלב תרגול יצירתי – המשתתפים יבצעו פרויקטים שונים בהם יפתחו את היצירתיות, ילמדו לבחור את המחבר המתאים לכל צורך ולחבר בין חלקים שונים בצורה פונקציונלית ואסתטית.

מחברים

chaplin.png

מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים

הקורס פותח שער לעולם המסקרן והמרתק של חקירת זירות פשע, ומשלב בין למידה חווייתית לפתרון בעיות יצירתי.
במהלך המפגשים נלמד שיטות בסיסיות של חקירה ואיסוף ראיות, באמצעות פעילויות מעשיות, ניסויים וחשיבה בלשית.
חלק ממרכיבי הקורס:
● מבוא לעולם הבלשות והזיהוי הפלילי – מי הם החוקרים, מה הן מעבדות המז"פ, ואיך פותרים תעלומות פשע.
● סדנת טביעות אצבע (ט.א.) – כל תלמיד יבדוק ויגלה את תבניות הטביעת אצבע שלו. נערוך סטטיסטיקה להשוות את התפלגות תבניות הטביעת אצבע של תלמידי הכיתה.
● חידות משטרה ופתרון תעלומות – אתגרי חשיבה המדמים עבודת חקירה, ניתוח רמזים.
● ניסויים מדעיים – הדגמות והפעלות להמחשת עקרונות מעולם הכימיה, הביולוגיה והפיזיקה בשירות החקירה.
● חשיבה ביקורתית ועבודת צוות – פיתוח כישורי תצפית, ניתוח מידע ושיתוף פעולה לפתרון מקרים.
● נשחק במשחקים שונים - קהוט, NARAVIEW ועוד.
הקורס משלב ידע מדעי, לוגיקה ויצירתיות, ומעודד את המשתתפים לחוות את האתגר וההתרגשות שבפתרון מסתורין.

הקורס פותח שער לעולם המסקרן והמרתק של חקירת זירות פשע, ומשלב בין למידה חווייתית לפתרון בעיות יצירתי.
במהלך המפגשים נלמד שיטות בסיסיות של חקירה ואיסוף ראיות, באמצעות פעילויות מעשיות, ניסויים וחשיבה בלשית.
חלק ממרכיבי הקורס:
● מבוא לעולם הבלשות והזיהוי הפלילי – מי הם החוקרים, מה הן מעבדות המז"פ, ואיך פותרים תעלומות פשע.
● סדנת טביעות אצבע (ט.א.) – כל תלמיד יבדוק ויגלה את תבניות הטביעת אצבע שלו. נערוך סטטיסטיקה להשוות את התפלגות תבניות הטביעת אצבע של תלמידי הכיתה.
● חידות משטרה ופתרון תעלומות – אתגרי חשיבה המדמים עבודת חקירה, ניתוח רמזים.
● ניסויים מדעיים – הדגמות והפעלות להמחשת עקרונות מעולם הכימיה, הביולוגיה והפיזיקה בשירות החקירה.
● חשיבה ביקורתית ועבודת צוות – פיתוח כישורי תצפית, ניתוח מידע ושיתוף פעולה לפתרון מקרים.
● נשחק במשחקים שונים - קהוט, NARAVIEW ועוד.
הקורס משלב ידע מדעי, לוגיקה ויצירתיות, ומעודד את המשתתפים לחוות את האתגר וההתרגשות שבפתרון מסתורין.

מדע בשירות המשטרה

chaplin.png

מלמד כ-13 שנים מחוננים ומצטיינים בקורסים שיצרתי: "זיהוי פלילי – מדע בשירות המשטרה", "טעימות מעולם הרפואה", "נפילה חופשית" ו"חזק כהר - זורם כנהר - אומנויות לחימה". בפעילויות בקורסים שלי אני שואף לאתגר, להפעיל, לעודד חשיבה, לסקרן, ללמוד, ליהנות, וגם להשתעשע יחד עם התלמידים.
אבא לשתי בנות, ובעל תואר שלישי במחקר רפואי.

מה גורם לרכבת מהירה ביפן לרחף באוויר? איך יצרו את ציורי הענק העתיקים במדבר בפרו - כאלה שרואים רק מהשמיים - לפני שהמציאו את המטוס? את מוזיקה רק שומעים, או שאפשר לראות אותה גם בעיניים? ואיך ייתכן שחפץ נע מעצמו, מבלי שנגענו בו אפילו באצבע?
במבט ראשון זה נראה כמו קסם – אבל מאחורי כל קסם כזה מסתתר סוד מדעי מרתק. בקורס הזה נצא למסע מלא פלא מסביב לעולם, אל מקומות אמיתיים שנראים כאילו יצאו מתוך אגדה. בכל תחנה נגלה תופעה יוצאת דופן, נשמע את הסיפור המיוחד שמאחוריה, ואז נתנסה בניסוי מדעי או יצירה אינטראקטיבית שיביאו את הקסם אל שולחן העבודה שלנו.
הקורס משלב חקר אישי, שיתופי פעולה בקבוצות ורגעים שבהם כל הכיתה מתאחדת לניסוי אחד גדול – חוויה משותפת שמרגישה כמו מסע אמיתי, מלא צחוק, ניסוי וטעייה, ורגעים שבהם העיניים נפערות בפליאה. כי המדע הכי טוב הוא זה שגורם לך לחשוב שראית קסם… ואז להבין שהאמת מאחוריו מופלאה אפילו יותר.

מה גורם לרכבת מהירה ביפן לרחף באוויר? איך יצרו את ציורי הענק העתיקים במדבר בפרו - כאלה שרואים רק מהשמיים - לפני שהמציאו את המטוס? את מוזיקה רק שומעים, או שאפשר לראות אותה גם בעיניים? ואיך ייתכן שחפץ נע מעצמו, מבלי שנגענו בו אפילו באצבע?
במבט ראשון זה נראה כמו קסם – אבל מאחורי כל קסם כזה מסתתר סוד מדעי מרתק. בקורס הזה נצא למסע מלא פלא מסביב לעולם, אל מקומות אמיתיים שנראים כאילו יצאו מתוך אגדה. בכל תחנה נגלה תופעה יוצאת דופן, נשמע את הסיפור המיוחד שמאחוריה, ואז נתנסה בניסוי מדעי או יצירה אינטראקטיבית שיביאו את הקסם אל שולחן העבודה שלנו.
הקורס משלב חקר אישי, שיתופי פעולה בקבוצות ורגעים שבהם כל הכיתה מתאחדת לניסוי אחד גדול – חוויה משותפת שמרגישה כמו מסע אמיתי, מלא צחוק, ניסוי וטעייה, ורגעים שבהם העיניים נפערות בפליאה. כי המדע הכי טוב הוא זה שגורם לך לחשוב שראית קסם… ואז להבין שהאמת מאחוריו מופלאה אפילו יותר.

מדע מסביב לעולם

chaplin.png

מעצבת תעשייתית, בוגרת בצלאל. בעלת ניסיון רב בהוראה באקדמיה ובקרב ילדים מחוננים ומצטיינים. בהנחיה שלי אני שמה דגש על חוויה מהנה ומשמעותית, שמעודדת יצירתיות, סקרנות וגילוי. אני אוהבת את הרגע שבו הניצוץ בעיניים נדלק, ומאמינה שהלמידה הכי טובה קורת כשלומדים ״דרך הידיים״ וכשנהנים באמת.
אני מחפשת תמיד דרכים לקשור בין עולמות שונים – יצירה, מדע, סיפור ודמיון – כדי להפוך כל שיעור להרפתקה קטנה. המטרה שלי היא לתת לתלמידים ולתלמידות תחושת ביטחון לנסות, לטעות, לגלות מחדש, ובעיקר ליהנות מהמסע.

bottom of page