
על הקורסים והמורים
בקורס נלמד את הבסיס של המשחק הכי כיף ופופולרי בעולם. ברידג הינו משחק חשיבה חברתי ותחרותי. במשחק זה משולבים אתגר אסטרטגי וסטטיסטיקה לצד מיומנויות תקשורת (בניגוד לשחמט לדוגמא) ועבודה בזוגות.
בנוסף נתמודד עם האתגרים שהתחרות מביאה איתה.
וכל זה תוך כדי משחק, ובעיקר- כיף! כי לא רק לסבתות מגיע להנות :)
בקורס נלמד את הבסיס של המשחק הכי כיף ופופולרי בעולם. ברידג הינו משחק חשיבה חברתי ותחרותי. במשחק זה משולבים אתגר אסטרטגי וסטטיסטיקה לצד מיומנויות תקשורת (בניגוד לשחמט לדוגמא) ועבודה בזוגות.
בנוסף נתמודד עם האתגרים שהתחרות מביאה איתה.
וכל זה תוך כדי משחק, ובעיקר- כיף! כי לא רק לסבתות מגיע להנות :)
ברידג'

מורה מוסמכת לברידג׳ כבר 20 שנה. מלמדת ברידג לכל הגילאים (כי לא רק לסבתות מגיע לעשות כיף :). בנוסף למדתי קולנוע ופילוסופיה. אמא לשני ילדים, שאחד מהם למד במרכז (השניה עוד קטנה ומקווה שגם תגיע), ובנוסף ייצג בעבר את ישראל בברידג׳ בנבחרת על גיל 16.
מי האם ה"טובה" בעולם? האם זו האם האנושית שמקריבה כל כך הרבה למען צאצאיה, או דווקא התמנונה הפסיפית שממש מקריבה את חייה למענם מבלי לפגוש אותם אף לא פעם אחת? אילו אסטרטגיות רבייה מייצגים שני המינים? האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר וכיצד הם באים לידי ביטוי? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? מי יותר מסוכן וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה קדם למה...
במסגרת קורס זואולוגיה ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. תוך כדי הכרות מעמיקה עם עולם החי נלמד נושאים שונים שדרכם נעמיק בהתאמות מופלאות של בעלי חיים לסביבתם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו ושבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
הלמידה בקורס תהיה מגוונת וחווייתית ותשלב לימוד מעמיק עם חוויה ויזואלית ודי הרבה למידה עצמאית. בשיעורים ישולבו חידונים, משימות, תצפיות, משחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. לצד רכישת ידע נרחב ומעמיק בתחום יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ואף להשפיע.
מי האם ה"טובה" בעולם? האם זו האם האנושית שמקריבה כל כך הרבה למען צאצאיה, או דווקא התמנונה הפסיפית שממש מקריבה את חייה למענם מבלי לפגוש אותם אף לא פעם אחת? אילו אסטרטגיות רבייה מייצגים שני המינים? האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר וכיצד הם באים לידי ביטוי? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? מי יותר מסוכן וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה קדם למה...
במסגרת קורס זואולוגיה ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. תוך כדי הכרות מעמיקה עם עולם החי נלמד נושאים שונים שדרכם נעמיק בהתאמות מופלאות של בעלי חיים לסביבתם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו ושבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
הלמידה בקורס תהיה מגוונת וחווייתית ותשלב לימוד מעמיק עם חוויה ויזואלית ודי הרבה למידה עצמאית. בשיעורים ישולבו חידונים, משימות, תצפיות, משחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. לצד רכישת ידע נרחב ומעמיק בתחום יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ואף להשפיע.
בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.
המדריך לגיבור המתחיל – על מפלצות, שדים וגיבורי־על
איך נולדת דמות? מה הופך סיפור למרתק, עולם למסתורי ודמות לגיבור? בקורס זה נלמד לספר סיפור – אך נעשה זאת בדרך חוקרת וסקרנית, דרך שאלות שמרחיבות את הדמיון ומחברות ידע אמיתי לעולם הפנטזיה.
במהלך הקורס נצלול לעולמות ידע שונים שישתלבו בתוך הסיפורים שלנו:
היסטוריה – איך ולמה נוצר סופרמן ומה הקשר בין תקופות היסטוריות לגיבורים שהומצאו בהן.
ביולוגיה – אילו תכונות "עכבישיות" אמיתיות הפכו את ספיידרמן למי שהוא, ואילו כוחות־על אפשריים בטבע.
מדע וטכנולוגיה – האם מסע בזמן אפשרי? אילו חוקים פיזיקליים נצטרך לשבור כדי שיתרחש?
מיתולוגיה, פנטזיה ועולמות קסומים – איך יוצרים חוקים חדשים ליקום בדיוני ועדיין הופכים אותו לאמין.
באמצעות כתיבה יצירתית, קומיקס, משחק ותיאטרון נבנה דמויות, נציב להן מכשולים ונמציא עלילות – וכל זה תוך שימוש בסקרנות, חשיבה יצירתית וחקירה אמיתית של העולם שסביבנו ושל העולמות שאנחנו ממציאים.
המדריך לגיבור המתחיל – על מפלצות, שדים וגיבורי־על
איך נולדת דמות? מה הופך סיפור למרתק, עולם למסתורי ודמות לגיבור? בקורס זה נלמד לספר סיפור – אך נעשה זאת בדרך חוקרת וסקרנית, דרך שאלות שמרחיבות את הדמיון ומחברות ידע אמיתי לעולם הפנטזיה.
במהלך הקורס נצלול לעולמות ידע שונים שישתלבו בתוך הסיפורים שלנו:
היסטוריה – איך ולמה נוצר סופרמן ומה הקשר בין תקופות היסטוריות לגיבורים שהומצאו בהן.
ביולוגיה – אילו תכונות "עכבישיות" אמיתיות הפכו את ספיידרמן למי שהוא, ואילו כוחות־על אפשריים בטבע.
מדע וטכנולוגיה – האם מסע בזמן אפשרי? אילו חוקים פיזיקליים נצטרך לשבור כדי שיתרחש?
מיתולוגיה, פנטזיה ועולמות קסומים – איך יוצרים חוקים חדשים ליקום בדיוני ועדיין הופכים אותו לאמין.
באמצעות כתיבה יצירתית, קומיקס, משחק ותיאטרון נבנה דמויות, נציב להן מכשולים ונמציא עלילות – וכל זה תוך שימוש בסקרנות, חשיבה יצירתית וחקירה אמיתית של העולם שסביבנו ושל העולמות שאנחנו ממציאים.
גיבורי על

מורה לכתיבה, פילוסופיה ומה שביניהם. תסריטאית, כותבת, בוגרת ביבילותרפיה לתעודה.
מלמדת גיבורי על, או איך אפשר לספר ולחקור את העולם בו זמנית.
...
...
בונים דה וינצ'י

מעצבת מוצר ואמנית אוריגמי בעלת הסטודיו KAMIDORO
בית לאמנות הנייר והקרמיקה
בוגרת בצלאל, HIT המכון הטכנולוגי חולון, מוהלי נאג' בודפשט הונגריה ופוליטכניקו איטליה בתוכנית סטודנטים מצטיינים.
מלמדת מחוננים ב20 שנים האחרונות, מגוון קורסים המתכתבים עם עולם הטכנולוגיה בשילוב מסורות עתיקות.
שילוב תחומי היצירה על גווניה עם תחומי ההנדסה המרחבית והמתמטית.
משחקי אסטרטגיה - אסטרטגיה היא יכולת לחשוב מראש על הדרך והאמצעים להגיע לתוצאה רצויה.
דרך זו משתנה בהתאם חמטרה, לאמצעים העומדעם לרשותנו ובמיוחד לאור הסביבה - האם יש לנו תמיכה או אולי מתנגדים? האם אחרים רוצים להגיע 'ראשונים' לאותה מטרה, או אולי יש להם מטרות אחרות משלנו?
כדי להמחיש ולהטמיע כלים מחשבתיים שכאלו, אנחנו לומדים סוגים שונים של משחקי אסטרטגיה: החל ממשחק כגון קמיסדו וסנטוריני שמשתייכים לעולם המשחקים של שחמט ומשחקי מידע מוחלט אחרים, דרך משחקי זהות נסתרת (אבאלון), משחקי מחקר וגילוי (זהב האינקה) משחקי מסחר והטעיה (השריף מנוטינגהם), ועוד. המשתתפים לומדים לנתח מצבים, להשתמש במידע, לבחור בין אפשרויות, לבנות אסטרטגיה - ולהתמודד עם הצלחות וכישלונות כאחד.
משחקי אסטרטגיה - אסטרטגיה היא יכולת לחשוב מראש על הדרך והאמצעים להגיע לתוצאה רצויה.
דרך זו משתנה בהתאם חמטרה, לאמצעים העומדעם לרשותנו ובמיוחד לאור הסביבה - האם יש לנו תמיכה או אולי מתנגדים? האם אחרים רוצים להגיע 'ראשונים' לאותה מטרה, או אולי יש להם מטרות אחרות משלנו?
כדי להמחיש ולהטמיע כלים מחשבתיים שכאלו, אנחנו לומדים סוגים שונים של משחקי אסטרטגיה: החל ממשחק כגון קמיסדו וסנטוריני שמשתייכים לעולם המשחקים של שחמט ומשחקי מידע מוחלט אחרים, דרך משחקי זהות נסתרת (אבאלון), משחקי מחקר וגילוי (זהב האינקה) משחקי מסחר והטעיה (השריף מנוטינגהם), ועוד. המשתתפים לומדים לנתח מצבים, להשתמש במידע, לבחור בין אפשרויות, לבנות אסטרטגיה - ולהתמודד עם הצלחות וכישלונות כאחד.
משחקי אסטרטגיה

בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.
בעבר מדריך וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות. עסק בתחומי המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית, בתרגום ובערכיה.
כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים ובמסגרות נוספות עם דגש על קורסים בקרימינולוגיה ובלשות לנוער ובמשחקי תפקידים (די & די).
בזמנו הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובגידולם של שלושה כלבים.
העיניים שלך קוראות את הכותרת "שייקספיר בריבוע", ומיד עולה השאלה "באיזה לחן קראת את המשפט "שייקספיר בריבוע"? האם היה זה הרצל שעומד על המרפסת ומכריז "שייקספיר בריבוע"?
או שאולי היה זה המורה של הילד וויליאם שייקספיר החצוף והסורר שמתעקש לשבש את מסדר הבוקר בבית הספר היסודי אי שם בלונדון העתיקה. המורה מסובב את ראשו, ומיד, וויליאם הקטן מוציא את כף רגלו אל מחוץ לסימון. או אז, זבוב נוחת על אפו של המורה הקפדן, הוא מעקם את ראשו ומבחין בהפרה בוטה של כל כללי הטקס. מיד הוא מרעים בקולו "שיייייקספיר, בריבוע" רגלו של הילד וויליאם חוזרת את הריבוע, עד הפעם הבאה.
כשנולדתי, משום מה קיבלתי DNA שאינו מכיל יכולות של קריאת מחשבות. ועל כן אני רק מדמיין שלא כל כך ברור לך מה זה הקורס הזה.
האם למחשבה שלנו יש צורה? האם אפשר להשתפר בלדמיין?
בקורס נחפש את הקשר בין עבודה פיזית למדע, גוף ואמנות, ובין שפה לחוויה.
בעזרת משחקי תיאטרון מרתקים ומהנים, נחקור מיומנויות אקדמיות חשובות, ונתרגל את הקשר שבין שפה אמנותית לחשיבה מדעית בעולם האמיתי.
בשייקספיר בריבוע, פעולות כמו ישיבה על כיסא, הליכה בחלל וטיול בחדר מדרגות, הופכות למסעות קסומים במחוזות הדמיון, ומחוזות הדמיון, הם המקומות שבהם הדברים החשובים נמצאים.
העיניים שלך קוראות את הכותרת "שייקספיר בריבוע", ומיד עולה השאלה "באיזה לחן קראת את המשפט "שייקספיר בריבוע"? האם היה זה הרצל שעומד על המרפסת ומכריז "שייקספיר בריבוע"?
או שאולי היה זה המורה של הילד וויליאם שייקספיר החצוף והסורר שמתעקש לשבש את מסדר הבוקר בבית הספר היסודי אי שם בלונדון העתיקה. המורה מסובב את ראשו, ומיד, וויליאם הקטן מוציא את כף רגלו אל מחוץ לסימון. או אז, זבוב נוחת על אפו של המורה הקפדן, הוא מעקם את ראשו ומבחין בהפרה בוטה של כל כללי הטקס. מיד הוא מרעים בקולו "שיייייקספיר, בריבוע" רגלו של הילד וויליאם חוזרת את הריבוע, עד הפעם הבאה.
כשנולדתי, משום מה קיבלתי DNA שאינו מכיל יכולות של קריאת מחשבות. ועל כן אני רק מדמיין שלא כל כך ברור לך מה זה הקורס הזה.
האם למחשבה שלנו יש צורה? האם אפשר להשתפר בלדמיין?
בקורס נחפש את הקשר בין עבודה פיזית למדע, גוף ואמנות, ובין שפה לחוויה.
בעזרת משחקי תיאטרון מרתקים ומהנים, נחקור מיומנויות אקדמיות חשובות, ונתרגל את הקשר שבין שפה אמנותית לחשיבה מדעית בעולם האמיתי.
בשייקספיר בריבוע, פעולות כמו ישיבה על כיסא, הליכה בחלל וטיול בחדר מדרגות, הופכות למסעות קסומים במחוזות הדמיון, ומחוזות הדמיון, הם המקומות שבהם הדברים החשובים נמצאים.
שייקספיר בריבוע

להטוטן, קומיקאי, יוצר ובמאי תיאטרון, מורה לתיאטרון וקרקס עכשווי. כתב ביקורות תיאטרון במגזין "מרתה יודעת". בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון.
חבר בקבוצת תיאטרון "גלריה תיאטרון החנות" ובאגודת האמנים "המפעל" בירושלים. יוצר, מפיק ואוצר אירועי פרפורמנס בינתחומיים . אוהב לחקור צורות שונות של חשיבה ומתרגש ללמד במרכז עמי"ת כל פעם מחדש.
בתוכנית "טאולי" אנו משתמשים בדמיון מודרך ובסיפורים הלקוחים מתרבות המזרח, כדי להנגיש ולהמחיש את נושא החקירה העצמית-פנימית ואת יכולת ההקשבה באופן חויתי ומהנה. בתוכנית מלמדים את החניכים שפה אחרת. שפה של הדברות בוטחת, מאמינה , מכבדת ,נטולת אלימות וללא תחרות.
שיאצו - היא אומנות ריפוי יפנית המבוססת על לחץ בנקודות מפתח בגוף.
יוגה - איחוד הינה טכניקה ,המשלבת תנוחות גוף ותרגילי דמיון והרפיה לשיפור הגמישות והריכוז בכל הרמות.
אייקידו - היא אומנות לחימה יפנית הדוגלת בהתפתחות פנימית בדרכי שלום ובאי תחרותיות.
בתוכנית "טאולי" אנו משתמשים בדמיון מודרך ובסיפורים הלקוחים מתרבות המזרח, כדי להנגיש ולהמחיש את נושא החקירה העצמית-פנימית ואת יכולת ההקשבה באופן חויתי ומהנה. בתוכנית מלמדים את החניכים שפה אחרת. שפה של הדברות בוטחת, מאמינה , מכבדת ,נטולת אלימות וללא תחרות.
שיאצו - היא אומנות ריפוי יפנית המבוססת על לחץ בנקודות מפתח בגוף.
יוגה - איחוד הינה טכניקה ,המשלבת תנוחות גוף ותרגילי דמיון והרפיה לשיפור הגמישות והריכוז בכל הרמות.
אייקידו - היא אומנות לחימה יפנית הדוגלת בהתפתחות פנימית בדרכי שלום ובאי תחרותיות.
טאולי

מדריך בתוכנית "טאולי" מזה כ- 24 שנה, בתחילה כמדריך ומנהל במסגרת "תוכנית קרב" ובהמשך באופן עצמאי בבתי ספר רבים במרכז הארץ. תלמיד ומדריך מוסמך בעל חגורה שחורה באומנויות לחימה – אייקידו. מאמין גדול בכוחו של החינוך וממשיך להנות מהמפגש עם התלמידים. בעל קליניקה לרפואה אלטרנטיבית, נשוי לעינת ואבא לאור-יה, עומר וענבר.
קורס פיתוח משחקים בסביבת Roblox Studio מזמין את הילדים להיחשף ולחקור עולם טכנולוגי מרתק המשלב תכנות, יצירתיות וחשיבה מערכתית. במהלך הקורס הם ילמדו לבנות עולמות תלת־ממדיים, לעצב דמויות וחפצים, ולכתוב קוד בשפת Lua כדי להחיות את הרעיונות שלהם. העבודה בתהליך של חקר, תכנון ופתרון בעיות מורכבות מעודדת חשיבה מסדר גבוה ומפתחת כישורי התמדה ועבודת צוות. עבור ילדים מחוננים, הקורס מספק סביבת למידה מאתגרת וגמישה שמאפשרת להם להעמיק, לחקור וליצור תוצרים מקוריים. בסיום הקורס כל תלמיד יציג משחק אישי או ציוותי שפיתח , תוך חוויה מעצימה שמפתחת יכולות טכנולוגיות וביטחון ביכולותיו.
קורס פיתוח משחקים בסביבת Roblox Studio מזמין את הילדים להיחשף ולחקור עולם טכנולוגי מרתק המשלב תכנות, יצירתיות וחשיבה מערכתית. במהלך הקורס הם ילמדו לבנות עולמות תלת־ממדיים, לעצב דמויות וחפצים, ולכתוב קוד בשפת Lua כדי להחיות את הרעיונות שלהם. העבודה בתהליך של חקר, תכנון ופתרון בעיות מורכבות מעודדת חשיבה מסדר גבוה ומפתחת כישורי התמדה ועבודת צוות. עבור ילדים מחוננים, הקורס מספק סביבת למידה מאתגרת וגמישה שמאפשרת להם להעמיק, לחקור וליצור תוצרים מקוריים. בסיום הקורס כל תלמיד יציג משחק אישי או ציוותי שפיתח , תוך חוויה מעצימה שמפתחת יכולות טכנולוגיות וביטחון ביכולותיו.
פיתוח משחקים בסביבת ROBLOX

מתכנתת, מורה ומוזיקאית. בעלת תואר ראשון לביואינפורמטיקה, אחרי 5 שנים בפיתוח תכנה, הלכתי אחרי התשוקה שלי ללמד ואני מלמדת כבר מעל שנה תכנות (פיתוח משחקים בסקראץ׳, מיקרוביט, פייתון וProcessing) ומתמטיקה בתכנית לימודים חיצונית בבתי ספר בתל אביב ובעמותת ״קוד-קודה״ ברעננה. מתרגשת לפגוש את הכיתות וללמוד מהיצירתיות של הילדים המוכשרים!!
הקורס "חוויה פיננסית" מקנה כלים פיננסים שימושיים לחיי היום יום וכן פיתוח כישורי יזמות אישית. התוכנית מעודדת פיתוח יכולת גבוהה יותר להתמודדות עם אתגרים כלכליים ואישיים משלבת משחקי עסקים, הפעלות דינאמיות, סיפורים מעוררי השראה, דינמיקה קבוצתית ודוגמאות מהחיים. במהלך הקורס נלמד איך עובד הכסף, סיכוי מול סיכון, חוב טוב וחוב רע, תפקידי הבנקים, אלטרנטיבות השקעה, מקצוע רווחי או חלום? הכנסה פסיבית, משכנתא, בורסה, נדל"ן ויזמות. שכיר ועצמאי. חזון, מטרות והצבת יעדים, קביעת סדרי עדיפויות ועוד.
הקורס "חוויה פיננסית" מקנה כלים פיננסים שימושיים לחיי היום יום וכן פיתוח כישורי יזמות אישית. התוכנית מעודדת פיתוח יכולת גבוהה יותר להתמודדות עם אתגרים כלכליים ואישיים משלבת משחקי עסקים, הפעלות דינאמיות, סיפורים מעוררי השראה, דינמיקה קבוצתית ודוגמאות מהחיים. במהלך הקורס נלמד איך עובד הכסף, סיכוי מול סיכון, חוב טוב וחוב רע, תפקידי הבנקים, אלטרנטיבות השקעה, מקצוע רווחי או חלום? הכנסה פסיבית, משכנתא, בורסה, נדל"ן ויזמות. שכיר ועצמאי. חזון, מטרות והצבת יעדים, קביעת סדרי עדיפויות ועוד.
חוכמה פיננסית

נשואה + שלושה בנים. מנהלת סניפים בבנק אוצר החייל כ- 30 שנה , פרשתי בפרישה מוקדמת. מגשימה את חלומי ללמד חינוך פיננסי מתוך תחושת שליחות גדולה.
האם כוכב נינג'ה בנוי מטרפזים או מדלתונים? האם אפשר ליצור "שטיח" של ארבעה כוכבים מדף אחד? כמה פאות לקובייה? מה זה תמניון? מכמה דפים אפשר להכין קובייה? אחד מספיק? האם אפשר משלושה? מארבעה?
באוריגמי המסורתי מקפלים בדרך כלל דמויות, ציפורים, בעלי-חיים, פרחים, סירות וקופסאות. בשנים האחרונות הולך ומתחזק הקשר בין אוריגמי לגיאומטריה, בדו-ממד ובתלת ממד. השאלות הנ"ל ועוד רבות אחרות נלקחות מעולם הגיאומטריה ומקבלות תשובה - בקיפולי נייר - שהיא גם מאלפת וגם "מעלפת" מרוב יופי!
במהלך הקורס נעסוק בשאלות אלה ובתשובות האפשריות להן, ונעשה זאת על-ידי היכרות "בידיים" עם עובדות גיאומטריות וכן עם חקירה ופתרונות מוחשיים לחידות בתחומים אחרים של המתמטיקה.
הלימוד יהיה בעיקר דרך עשייה אישית ויכוון לטיפוח יכולות מגוונות כגון סבלנות, ריכוז, דיוק, קואורדינציה ומוטוריקה, יכולת להתגבר על קשיים, מעקב אחרי הוראות ועבודה בשלבים.
האם כוכב נינג'ה בנוי מטרפזים או מדלתונים? האם אפשר ליצור "שטיח" של ארבעה כוכבים מדף אחד? כמה פאות לקובייה? מה זה תמניון? מכמה דפים אפשר להכין קובייה? אחד מספיק? האם אפשר משלושה? מארבעה?
באוריגמי המסורתי מקפלים בדרך כלל דמויות, ציפורים, בעלי-חיים, פרחים, סירות וקופסאות. בשנים האחרונות הולך ומתחזק הקשר בין אוריגמי לגיאומטריה, בדו-ממד ובתלת ממד. השאלות הנ"ל ועוד רבות אחרות נלקחות מעולם הגיאומטריה ומקבלות תשובה - בקיפולי נייר - שהיא גם מאלפת וגם "מעלפת" מרוב יופי!
במהלך הקורס נעסוק בשאלות אלה ובתשובות האפשריות להן, ונעשה זאת על-ידי היכרות "בידיים" עם עובדות גיאומטריות וכן עם חקירה ופתרונות מוחשיים לחידות בתחומים אחרים של המתמטיקה.
הלימוד יהיה בעיקר דרך עשייה אישית ויכוון לטיפוח יכולות מגוונות כגון סבלנות, ריכוז, דיוק, קואורדינציה ומוטוריקה, יכולת להתגבר על קשיים, מעקב אחרי הוראות ועבודה בשלבים.
אוריגמי וגאומטריה

התחלתי ללמוד אוריגמי לפני 26 שנים. קצת אחר-כך התחלתי ללָמֵד אוריגמי וגיאומטריה במרכזי מחוננים. לאחרונה מתגורר בת"א. אוהב לטייל. בעיקר במדבר. חובב טבע וסביבה. פעם גם הייתי מדריך טיולים. מקפל ניירות להנאתי. במיוחד אוהב לקפל מפות (גיאוגרפיות) ישנות.
בקורס זה נלמד לעומק על פנטזיה ועל מרכיביה, לרבות קסם, יצורים בדיוניים ועולמות פנטסטיים. לאחר שנרכוש ידיעות, נצטייד בכלים ונשאב השראה נהיה מוכנים ומזומנים לגשת לחלקו השני של הקורס, הוא חלקו המעשי, בו נתחלק לקבוצות עבודה, ניגש לשולחן התכנונים, נמציא עולמות פנטסטיים מכור מחצבתנו ונכין דגם מוחשי או וירטואלי של העולמות האלה. בקורס זה נלמד מהי פנטזיה ומה מפריד בינה לבין מדע בדיוני, נכיר סופרי פנטזיה בולטים כטולקין, לואיס וסנדרסון, נלמד על מגמות שונות בעולם הפנטזיה ואף נידרש לגיאוגרפיה הפיזית כי כל פנטזיה - מקורה במציאות. ואם במציאות ובעולם האמיתי עסקינן - השאיפה היא כי כל תלמיד ייצוק את עולמו שלו לפנטזיה שירקח.
בקורס זה נלמד לעומק על פנטזיה ועל מרכיביה, לרבות קסם, יצורים בדיוניים ועולמות פנטסטיים. לאחר שנרכוש ידיעות, נצטייד בכלים ונשאב השראה נהיה מוכנים ומזומנים לגשת לחלקו השני של הקורס, הוא חלקו המעשי, בו נתחלק לקבוצות עבודה, ניגש לשולחן התכנונים, נמציא עולמות פנטסטיים מכור מחצבתנו ונכין דגם מוחשי או וירטואלי של העולמות האלה. בקורס זה נלמד מהי פנטזיה ומה מפריד בינה לבין מדע בדיוני, נכיר סופרי פנטזיה בולטים כטולקין, לואיס וסנדרסון, נלמד על מגמות שונות בעולם הפנטזיה ואף נידרש לגיאוגרפיה הפיזית כי כל פנטזיה - מקורה במציאות. ואם במציאות ובעולם האמיתי עסקינן - השאיפה היא כי כל תלמיד ייצוק את עולמו שלו לפנטזיה שירקח.
סינדרום בוני העולמות

בעל תואר שני באקולוגיה ותואר ראשון בביולוגיה ובהיסטוריה של המזה"ת מאוניברסיטת ת"א. לימדתי בשנים האחרונות במגוון מסגרות חינוכיות, לרבות במרכזי מחוננים. מאמין בשילוב למידה חווייתית, מעמיקה וערכית. בנוסף להוראה, עוסק גם בייעוץ סביבתי. לומד ללא הפסקה שלל נושאים, החל מזואולוגיה, דרך היסטוריה ועד יפנית. עוסק גם בכתיבה יוצרת. גר ברמת גן.
הקורס עוסק בתולדות הקומיקס, אגדות ומיתוסים עתיקים תוך כדי שיעורי מלאכה בהם יוצרים (הילדים) את הסיפור שלהם, דמויות וגיבורים, בתוך עולם חדש של יצירה המאפשרת להם לפתח את היכולת לדמיין. מעבר לרכישת מיומנויות של חשיבה יצירתית, התלמידים לומדים לצייר ולכתוב סיפור דרך הציור. כל זאת בהדרכה צמודה על פי שיטות עתיקות ומודרניות.
דרך יצירת קהיליית לומדים הלומדים יפתחו מיומנויות של אחריות ותקשורת בתוך עבודת צוות, לצד תחושות מסוגלות עצמית דרך זימון של חוויות הצלחה בהתמודדות עם אתגרים.
הקורס עוסק בתולדות הקומיקס, אגדות ומיתוסים עתיקים תוך כדי שיעורי מלאכה בהם יוצרים (הילדים) את הסיפור שלהם, דמויות וגיבורים, בתוך עולם חדש של יצירה המאפשרת להם לפתח את היכולת לדמיין. מעבר לרכישת מיומנויות של חשיבה יצירתית, התלמידים לומדים לצייר ולכתוב סיפור דרך הציור. כל זאת בהדרכה צמודה על פי שיטות עתיקות ומודרניות.
דרך יצירת קהיליית לומדים הלומדים יפתחו מיומנויות של אחריות ותקשורת בתוך עבודת צוות, לצד תחושות מסוגלות עצמית דרך זימון של חוויות הצלחה בהתמודדות עם אתגרים.
המסע אל עולם הקומיקס

אב לשני ילדים. בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי, מורה,מאייר ואיש חינוך. למדתי צילום, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. עובד כמורה לקומיקס, מרצה לתוכנות גרפיות ומעצב גרפי. השתייכתי לצוות ההוראה של הפקולטה לאדריכלות ועיצוב של האוניברסיטה הלאומית של צפון מערב המדינה, כמרצה לעיצוב גרפי (UNNE) אזור צפון ארגנטינה. עובד כמעצב גרפי וכמאייר קומיקס יותר מ-20 שנה. עבדתי עם סופרים וסופרות מוכרים בארץ כמאייר וכמעצב, ביניהן דבורה עומר ז"ל, תמר בורנשטיין-לזר, ועוד… התחלתי לצייר בגיל צעיר ועד היום ממשיך ללמוד בקורסים מגוונים הקשורים לאיור דיגיטלי.
מייקרים הם אנשים שיוצרים, בונים וממציאים בעזרת שילוב של יצירתיות, טכנולוגיה וחומרים מ גוונים. תנועת המייקרים מעודדת למידה מעשית, פתרון בעיות ושיתוף ידע כדי להפוך רעיונות למציאות. בקורס נלמד על עולם המדע, ניצור ניסויים, נבדוק חוקים שונים בעולם המדע מנקודת מבט של המייקר.
בוגרת מכללה, מוסמכת אוניברסיטה ואוהבת ללמוד וללמד. אחד הדברים שמחברים אותי לתחום הוראת המצטיינים הוא האפשרות לחבר תחומי דעת שונים אך קשורים תוך כדי השיעור.
מייקרים הם אנשים שיוצרים, בונים וממציאים בעזרת שילוב של יצירתיות, טכנולוגיה וחומרים מגוונים. תנועת המייקרים מעודדת למידה מעשית, פתרון בעיות ושיתוף ידע כדי להפוך רעיונות למציאות. בקורס נלמד על עולם המדע, ניצור ניסויים, נבדוק חוקים שונים בעולם המדע מנקודת מבט של המייקר.
המדע שמאחורי המדע

מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים
ברוכים הבאים לעולם הדמיון! התלמידים והתלמידות מוצאים את עצמם בעולמו הקסום של הארי פוטר ויכולים לפעול בתוכו בחופשיות כאחת הדמויות מהספרים. הם יתקלו באתגרים, יפתרו חידות, יאספו משאבים, יעבדו בצוות על מנת להתקדם במשחק ולהצליח במשימות השונות.
כמו כל דמות בספרים הם יכולים להטיל לחשים, לרכב על מטאטא, לחקור את הטירה ולחפש מידע בספריית הוגוורטס.
מה כבר יכול להשתבש?
ברוכים הבאים לעולם הדמיון! התלמידים והתלמידות מוצאים את עצמם בעולמו הקסום של הארי פוטר ויכולים לפעול בתוכו בחופשיות כאחת הדמויות מהספרים. הם יתקלו באתגרים, יפתרו חידות, יאספו משאבים, יעבדו בצוות על מנת להתקדם במשחק ולהצליח במשימות השונות.
כמו כל דמות בספרים הם יכולים להטיל לחשים, לרכב על מטאטא, לחקור את הטירה ולחפש מידע בספריית הוגוורטס.
מה כבר יכול להשתבש?
הארי פוטר

עומר סטודנט להוראה, בחברת אורורה מספר שנים ומלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים בתחומים מגוונים. בזמנו הפנוי עומר אומן, מאייר ויוצר, קוסם חובב, משחק משחקי קופסא ואסטרטגיה, מנחה לחבריו משחקי D&D, פותר חדרי בריחה, קו רא ורוכב על אופניים.