top of page
מערכת תעודכן בהמשך.png

על הקורסים והמורים  

בקורס נלמד שתי מיומנויות שונות המחוברות אחת לשניה - מידול תלת מימד והדפסת תלת מימד. כיצד נותנים לרעיון צורה? איך יוצרים מודל תלת מימדי? מה הן המגבלות והיתרונות של הדפסת תלת מימד? בנוסף, נלמד איך לאפיין בעיות אמיתיות בעולם ולהציע להן פיתרון בעזרת הכלים שנלמד. הקורס כולל הרבה עבודה מעשית עם תוכנות המידול ועם מדפסות תלת מימד הזמינות לנו במרכז.

בקורס נלמד שתי מיומנויות שונות המחוברות אחת לשניה - מידול תלת מימד והדפסת תלת מימד. כיצד נותנים לרעיון צורה? איך יוצרים מודל תלת מימדי? מה הן המגבלות והיתרונות של הדפסת תלת מימד? בנוסף, נלמד איך לאפיין בעיות אמיתיות בעולם ולהציע להן פיתרון בעזרת הכלים שנלמד. הקורס כולל הרבה עבודה מעשית עם תוכנות המידול ועם מדפסות תלת מימד הזמינות לנו במרכז.

מידול והדפסה בתלת מימד

chaplin.png

אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.

קורס בינתחומי הבודק את הקשר שבין צילום סטילס ובין טקסט ומתמקד ביכולת של הצילום לספר סיפור.
במהלך הקורס, דרך תרגילי צילום ותרגילי כתיבה שונים נחקור מושגים שרלבנטיים לעולמנו החיצוני והפנימי – התבגרות, זיכרון, חופש, אני והחברה, אותנטיות ועוד.
נכיר ז'אנרים שונים של צילום וכתיבה : לעתים נאפשר לתמונות להוביל אותנו ולעתים, יהיו אלו המילים אשר יוליכו אותנו.
נפתח את היכולת להתבונן ו"לקרוא" צילום ודימויים חזותיים.
נפתח את היכולת לבטא את עצמנו דרך המילה הכתובה – כתיבת רצף, אסוציאציות, כתיבה אישית [יומן] ועוד.

צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

קורס בינתחומי הבודק את הקשר שבין צילום סטילס ובין טקסט ומתמקד ביכולת של הצילום לספר סיפור.
במהלך הקורס, דרך תרגילי צילום ותרגילי כתיבה שונים נחקור מושגים שרלבנטיים לעולמנו החיצוני והפנימי – התבגרות, זיכרון, חופש, אני והחברה, אותנטיות ועוד.
נכיר ז'אנרים שונים של צילום וכתיבה : לעתים נאפשר לתמונות להוביל אותנו ולעתים, יהיו אלו המילים אשר יוליכו אותנו.
נפתח את היכולת להתבונן ו"לקרוא" צילום ודימויים חזותיים.
נפתח את היכולת לבטא את עצמנו דרך המילה הכתובה – כתיבת רצף, אסוציאציות, כתיבה אישית [יומן] ועוד.

צילומילים

chaplin.png

סופרת ילדים ונוער ומנחת סדנאות כתיבה.
בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב במסלול תסריטאות ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בוגרת לימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
מתמחה בפיתוח קורסים והוראת אומנויות למחוננים ומצטיינים כבר כמעט שני עשורים.
מנחת קורסי כתיבה יוצרת, קולנוע וצילום במרכזי מחוננים ומצטיינים.
בעבר, מדריכת מורים ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים ורכזת הפרויקט הארצי 'במה מחוננת ליצירה' בתחומי הכתיבה, הקולנוע, האנימציה והתיאטרון בשיתוף עם מוסדות תרבות מובילים בארץ.

מהי המילה הכי שימושית בעברית? למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שמשהו היה "טעים רצח"? ולמה במקרים מסוימים כשאנחנו מתנצלות, אנחנו אומרות "סורי" ולא "מצטערת, סליחה"? איך נוצרה המילה טילון? ולמה דווקא בחרו במילה הזו בעברית כדי לתאר את המאכל המתוק, שיש לו שמות שונים לגמרי בשפות אחרות?
איך נוצרו השפות? איך משפיעה התרבות שלנו על איך שאנחנו מדברים ומדברות? מה זה פלינדרום, איך ממציאים פלינדרומים וריבועי קסם, ואיך פותרים אותם? מהי "אונומטופאה"? ומאילו שפות הגיעו אלינו המילים ג'וק, קלסר ולימון?
מה אפשר ללמוד על השפה האנושית מהמקרה של הילד שגדל בין זאבים? מה המקור של השם הפרטי שלי ושל שם המשפחה שלי? איך זה שיש א.נשים שקוראים להם צבי, אריה או יעל, אבל אין אף אחד שקוראים לו פיל, פינגווין או צב?
שאלות אלה ואחרות עולות במהלך הקורס, ומזמנות לנו אפשרות לחקור מה מסתתר מעבר למילים הקורס הוא הזמנה להסתכל קצת אחרת על האופן שבו אנחנו מדברים.ות וחושבים.ות. במהלך הקורס נפתור חידות כתב סתרים, נכיר שיטות הצפנה חדשות, נלמד לפטפט קצת בארמית ואולי גם נמציא שפת סתרים כיתתית. נשחק בשפה, נפתור תרגילי כתיבה שישחיזו את מיומנויות השפה שלנו. בנוסף, נעשה שימוש בבינה מלאכותית, נכתוב שירים וסיפורים, וננסה לחשוב איך בכל זאת אפשר להבדיל בין סיפור שנכתב בידי מוח אנושי לבין סיפור שיצר AI.

מהי המילה הכי שימושית בעברית? למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שמשהו היה "טעים רצח"? ולמה במקרים מסוימים כשאנחנו מתנצלות, אנחנו אומרות "סורי" ולא "מצטערת, סליחה"? איך נוצרה המילה טילון? ולמה דווקא בחרו במילה הזו בעברית כדי לתאר את המאכל המתוק, שיש לו שמות שונים לגמרי בשפות אחרות?
איך נוצרו השפות? איך משפיעה התרבות שלנו על איך שאנחנו מדברים ומדברות? מה זה פלינדרום, איך ממציאים פלינדרומים וריבועי קסם, ואיך פותרים אותם? מהי "אונומטופאה"? ומאילו שפות הגיעו אלינו המילים ג'וק, קלסר ולימון?
מה אפשר ללמוד על השפה האנושית מהמקרה של הילד שגדל בין זאבים? מה המקור של השם הפרטי שלי ושל שם המשפחה שלי? איך זה שיש א.נשים שקוראים להם צבי, אריה או יעל, אבל אין אף אחד שקוראים לו פיל, פינגווין או צב?
שאלות אלה ואחרות עולות במהלך הקורס, ומזמנות לנו אפשרות לחקור מה מסתתר מעבר למילים הקורס הוא הזמנה להסתכל קצת אחרת על האופן שבו אנחנו מדברים.ות וחושבים.ות. במהלך הקורס נפתור חידות כתב סתרים, נכיר שיטות הצפנה חדשות, נלמד לפטפט קצת בארמית ואולי גם נמציא שפת סתרים כיתתית. נשחק בשפה, נפתור תרגילי כתיבה שישחיזו את מיומנויות השפה שלנו. בנוסף, נעשה שימוש בבינה מלאכותית, נכתוב שירים וסיפורים, וננסה לחשוב איך בכל זאת אפשר להבדיל בין סיפור שנכתב בידי מוח אנושי לבין סיפור שיצר AI.

מה מסתתר מאחורי המילים

chaplin.png

גרה בתל אביב, אמא של אמילי. מלמדת מחוננים ומצטיינים ברחבי גוש דן, ומפתחת קורסים בתחומי ההומניסטיקה. בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה של השפה, ותעודת הוראה בלשון עברית. גרפומנית מלידה, כתבה עד כה כ- 7,840,789,954 מילים – כולל כתבות בעיתונים, ספר עיון אחד, דוקטורט שכמעט איש לא קרא, וגם שירים, סיפורים, ביקורות ספרים, והמון המון מיילים. אוהבת לקרוא, אך כרגע קוראת בעיקר הודעות בווטסאפ. אוהבת מאוד לטייל בטבע, אך נטולת חוש כיוון.

האם חשבתן.ם פעם על מצב שבו אור משנה את המבט שלנו על אוביקטים מוכרים מחיי היום יום? מה יקרה אם נעביר אור במסננת מטבח, קופסת שימורים, פומפייה, או בקבוק זכוכית? איזה צל יטיל גוף התאורה החלומי שלכם.ן? בקורס זה נלמד ונכיר את עולם גופי התאורה על העקרונות העיצוביים, הטכנים והטכנולוגיים שבו. נתכנן נעצב ונבנה גופי תאורה שונים לצד למידה והרחבת אופקים. הפרוייקט עליו נעבוד במהלך הקורס הינו בצוותי עבודה תוך שימת דגש על שיתוף פעולה. תהליך העבודה יכלול מחקר על גופי תאורה שונים, גיבוש רעיון, יצירת סקיצות ודגם ראשוני, איסוף חומרים שונים תוך דגש על קיימות ומחזור ולבסוף בנייה וביצוע הרעיון לכדי אובייקט שמפיץ אור .הבניה תהיה מחומרים שונים ובטכניקות שונות ומגוונות כשהטכנולוגיה תעזור במימוש הרעיון.

מתגוררת בתל אביב, אמא לשלושה ילדים.
בעלת תואר ראשון בהוראת האומנות מסמינר הקיבוצים, ולימודי עיצוב ותקשורת חזותית בויצו קנדה חיפה. ניהלתי את הסדנא לעיצוב פדגוגי במרכז פסג״ה רמת גן. ב-15 שנה האחרונות לימדתי אומנות, מייקרים, חינכתי וריכזתי שכבות ה-ו.

האם חשבתן.ם פעם על מצב שבו אור משנה את המבט שלנו על אוביקטים מוכרים מחיי היום יום? מה יקרה אם נעביר אור במסננת מטבח, קופסת שימורים, פומפייה, או בקבוק זכוכית? איזה צל יטיל גוף התאורה החלומי שלכם.ן? בקורס זה נלמד ונכיר את עולם גופי התאורה על העקרונות העיצוביים, הטכנים והטכנולוגיים שבו. נתכנן נעצב ונבנה גופי תאורה שונים לצד למידה והרחבת אופקים. הפרוייקט עליו נעבוד במהלך הקורס הינו בצוותי עבודה תוך שימת דגש על שיתוף פעולה. תהליך העבודה יכלול מחקר על גופי תאורה שונים, גיבוש רעיון, יצירת סקיצות ודגם ראשוני, איסוף חומרים שונים תוך דגש על קיימות ומחזור ולבסוף בנייה וביצוע הרעיון לכדי אובייקט שמפיץ אור .הבניה תהיה מחומרים שונים ובטכניקות שונות ומגוונות כשהטכנולוגיה תעזור במימוש הרעיון.

ויהי אור - סדנת גופי תאורה

chaplin.png

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.

אנחנו קוראים.ות, רוקדים.ות, פוגשים.ות חברים, משחקים.ות, לומדים.ות, אוכלים.ות, כועסים.ות, מתרגשים.ות וישנים.ות, אף אחת מפעולות אלה לא הייתה אפשרית אלמלא אותו מבנה אפור ורך השוקל קילו וארבע מאות גרם בממוצע הנמצא בראשינו והוא חלק ממערכת העצבים. המוח האנושי הוא המבנה המורכב ביותר הידוע לנו ביקום. הוא מאפשר לנו להשפיע על הסביבה ולשנותה, ליצור מוזיקה, ספרות ואומנות, וכן לחקור ולשאול הודות עצמו, החיים והיקום. בקורס שלפנינו נתוודע אל חקר המוח ומערכת העצבים והקשר בינם לבין ההתנהגות. נלמד על הקשר בין מבנה המוח לבין התנהגויות שונות כמו, זיהוי פרצופים, קבלת החלטות או שיווי משקל. נראה מהן ההשלכות של פגיעה באזורים מסוימים במוח על התפקוד, נכיר את יכולתו הייחודית של המוח להשתנות במצבים שונים, וכן נדון בחקר הגולגולת ובתפיסה שרווחה בסוף המאה ה-19 כי גודל המוח הינו המדד לאינטליגנציה. בין לבין נעלה שאלות שעל חלקן תקבלו תשובה במהלך הקורס ואחרות, אני מקווה, יישארו פתוחות לעוד שנים רבות.

אנחנו קוראים.ות, רוקדים.ות, פוגשים.ות חברים, משחקים.ות, לומדים.ות, אוכלים.ות, כועסים.ות, מתרגשים.ות וישנים.ות, אף אחת מפעולות אלה לא הייתה אפשרית אלמלא אותו מבנה אפור ורך השוקל קילו וארבע מאות גרם בממוצע הנמצא בראשינו והוא חלק ממערכת העצבים. המוח האנושי הוא המבנה המורכב ביותר הידוע לנו ביקום. הוא מאפשר לנו להשפיע על הסביבה ולשנותה, ליצור מוזיקה, ספרות ואומנות, וכן לחקור ולשאול הודות עצמו, החיים והיקום. בקורס שלפנינו נתוודע אל חקר המוח ומערכת העצבים והקשר בינם לבין ההתנהגות. נלמד על הקשר בין מבנה המוח לבין התנהגויות שונות כמו, זיהוי פרצופים, קבלת החלטות או שיווי משקל. נראה מהן ההשלכות של פגיעה באזורים מסוימים במוח על התפקוד, נכיר את יכולתו הייחודית של המוח להשתנות במצבים שונים, וכן נדון בחקר הגולגולת ובתפיסה שרווחה בסוף המאה ה-19 כי גודל המוח הינו המדד לאינטליגנציה. בין לבין נעלה שאלות שעל חלקן תקבלו תשובה במהלך הקורס ואחרות, אני מקווה, יישארו פתוחות לעוד שנים רבות.

חקר המוח וההתנהגות

chaplin.png

בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע, תואר שני בנוירוביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה
מהאוניברסיטה העברית. עוסקת בהדרכת מורים.ות, כתיבת תוכניות לימוד והוראה. מעל 15 שנה
מלמדת במרכזי מחוננים.ות. אוהבת ללמוד וללמד, לשחק ברעיונות והגדרות (ולא רק ...)
ומשתדלת להתבונן בעולם במבט שואל.

הקורס עוסק בהתפתחות של מערכות שלטוניות וחברתיות. החל מתצורות שלטון קדומות ועד סוגיות במערכות שלטוניות בימינו. הלימוד בקורס מבוצע באמצעות תרחישים - מצבים שונים שמונחים בפני התלמידים, ושאותם עליהם לפתור בתנאי לחץ שונים: לעתים כנגד זמן קצוב, לעתים קבוצה כנגד קבוצה, לעתים כנגד גורמים נסתרים. באמצעות המחשות שכאלו נלמד על מערכות שלטוניות כגון מועצות, מלוכה, שלטון ייצוגי ועוד, כאשר התלמידים עצמם הם מקבלי ההחלטות ומכווני המדיניות.

הקורס עוסק בהתפתחות של מערכות שלטוניות וחברתיות. החל מתצורות שלטון קדומות ועד סוגיות במערכות שלטוניות בימינו. הלימוד בקורס מבוצע באמצעות תרחישים - מצבים שונים שמונחים בפני התלמידים, ושאותם עליהם לפתור בתנאי לחץ שונים: לעתים כנגד זמן קצוב, לעתים קבוצה כנגד קבוצה, לעתים כנגד גורמים נסתרים. באמצעות המחשות שכאלו נלמד על מערכות שלטוניות כגון מועצות, מלוכה, שלטון ייצוגי ועוד, כאשר התלמידים עצמם הם מקבלי ההחלטות ומכווני המדיניות.

תרחישי מציאות

chaplin.png

בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.
בעבר מדריך וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות. עסק בתחומי המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית, בתרגום ובערכיה.
כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים ובמסגרות נוספות עם דגש על קורסים בקרימינולוגיה ובלשות לנוער ובמשחקי תפקידים (די & די).
בזמנו הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובגידולם של שלושה כלבים.

קולנוע הינה אומנות מורכבת מכמה וכמה סוגי אומניות שונות, ואנחנו בקורס הזה נתמקד בתסריט הסיפורי ובתסריט הצילומי.
נכתוב סיפורים שיתכנסו לתסריט, ונכתוב ספר שוטים – ספר שבו נכתוב למצלמה את הסיפור מנקודת המבט שלה.
נלמד על מבנה התסריט ואיך לכתוב אותו ונלמד על עבודת המצלמה ואיך לתרגם אותה לתוך שפה.
בנוסף נכתוב תסריט ונלמד איך לבצע בפועל את מה שלמדנו.

קולנוע הינה אומנות מורכבת מכמה וכמה סוגי אומניות שונות, ואנחנו בקורס הזה נתמקד בתסריט הסיפורי ובתסריט הצילומי.
נכתוב סיפורים שיתכנסו לתסריט, ונכתוב ספר שוטים – ספר שבו נכתוב למצלמה את הסיפור מנקודת המבט שלה.
נלמד על מבנה התסריט ואיך לכתוב אותו ונלמד על עבודת המצלמה ואיך לתרגם אותה לתוך שפה.
בנוסף נכתוב תסריט ונלמד איך לבצע בפועל את מה שלמדנו.

את.ה ואני נכתוב את העולם

chaplin.png

למד בירושלים בבית הספר למחוננים של העמותה למצוינות בחנוך, ניסן נתיב ובית הספר לתסריטאות, בעל ניסיון של שמונה שנים בלימוד קולנוע, משחק ומשחק מול מצלמה. ניהל את הלהקה הייצוגית של תיאטרון "אורנה פורת". אני אוהב ללמד ולאתגר את התלמידים לעבוד יחד כקבוצה, ולגלות יחד איתם את מבט המיוחד שלהם לעולם הקולנוע, המשחק והכתיבה.

איך הופכים רעיון לאירוע? ואיך מספרים את הדרך שעברנו אליו – גם כקבוצה וגם כל אחד באופן אישי?
במהלך השנה נצלול לעולם ההפקה והיצירה: נתכנן ונפיק יחד את אירועי השכבה, נבחר נושאים שמסקרנים אותנו ונחליט על מה לשים זרקור. במקביל נצלם וניצור יומן חזותי אישי וקבוצתי – תיעוד שמאפשר לנו לעצור, להביט פנימה, לשקף את התחושות שלנו ולגלות איך הדרך עצמה הופכת ליצירה. בסוף השנה נקיים תערוכה שתציג גם את האירועים עצמם וגם את סיפור המסע שלנו דרך הצילום.

איך הופכים רעיון לאירוע? ואיך מספרים את הדרך שעברנו אליו – גם כקבוצה וגם כל אחד באופן אישי?
במהלך השנה נצלול לעולם ההפקה והיצירה: נתכנן ונפיק יחד את אירועי השכבה, נבחר נושאים שמסקרנים אותנו ונחליט על מה לשים זרקור. במקביל נצלם וניצור יומן חזותי אישי וקבוצתי – תיעוד שמאפשר לנו לעצור, להביט פנימה, לשקף את התחושות שלנו ולגלות איך הדרך עצמה הופכת ליצירה. בסוף השנה נקיים תערוכה שתציג גם את האירועים עצמם וגם את סיפור המסע שלנו דרך הצילום.

קורס בחירה - יזמות יצירה והפקה

chaplin.png

צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

בשנת 1997 נולד גיבור חדש בשמי ספרות הפנטזיה - הארי פוטר הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה אבדה קדברה. במהלך הקורס נכיר את הדמויות המרכזיות המרכיבות את הסדרה ונבחן את האתגרים העומדים בפניהן. נעקוב אחר מסעו של הארי פוטר, מילד יתום המתגורר בארון שמתחת למדרגות בבית דודתו, לנבחר שמפלתו של קוסם האופל, זה שאין לנקוב בשמו, תלויה בו. במהלך הקורס, נבחן מהי חברות, מהו אומץ, מהי כוחה של האהבה ובאילו אופנים היא מניעה את העלילה, נתייחס למקומה של החרטה או לשאלת הרוע. נתווכח, נכתוב, נארגן דיבייטים סביב שאלות מרכזיות ובין לבין נדון במאפיינים של חברת הקסם, המוסדות המובילים, החינוך ומערכת המשפט; נחקור את מאזן הכוחות הפוליטי את היחס לאחר- לענקים גמדי הבית ושאר חברים, וזאת בלי להתגרות בדרקונים ישנים ותוך התוודעות לנפשות הפועלות ולחיי היום יום בעולם הקוסמים ובעיקר בבית הספר הוגוורטס.
דרישה מוקדמת: קריאה של כל ספרי הסדרה לפחות פעם אחת.

בשנת 1997 נולד גיבור חדש בשמי ספרות הפנטזיה - הארי פוטר הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה אבדה קדברה. במהלך הקורס נכיר את הדמויות המרכזיות המרכיבות את הסדרה ונבחן את האתגרים העומדים בפניהן. נעקוב אחר מסעו של הארי פוטר, מילד יתום המתגורר בארון שמתחת למדרגות בבית דודתו, לנבחר שמפלתו של קוסם האופל, זה שאין לנקוב בשמו, תלויה בו. במהלך הקורס, נבחן מהי חברות, מהו אומץ, מהי כוחה של האהבה ובאילו אופנים היא מניעה את העלילה, נתייחס למקומה של החרטה או לשאלת הרוע. נתווכח, נכתוב, נארגן דיבייטים סביב שאלות מרכזיות ובין לבין נדון במאפיינים של חברת הקסם, המוסדות המובילים, החינוך ומערכת המשפט; נחקור את מאזן הכוחות הפוליטי את היחס לאחר- לענקים גמדי הבית ושאר חברים, וזאת בלי להתגרות בדרקונים ישנים ותוך התוודעות לנפשות הפועלות ולחיי היום יום בעולם הקוסמים ובעיקר בבית הספר הוגוורטס.
דרישה מוקדמת: קריאה של כל ספרי הסדרה לפחות פעם אחת.

קורס בחירה - הארי פוטר - סוגיות חברתיות בעולם הקסמים

chaplin.png

בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע, תואר שני בנוירוביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה
מהאוניברסיטה העברית. עוסקת בהדרכת מורים.ות, כתיבת תוכניות לימוד והוראה. מעל 15 שנה
מלמדת במרכזי מחוננים.ות. אוהבת ללמוד וללמד, לשחק ברעיונות והגדרות (ולא רק ...)
ומשתדלת להתבונן בעולם במבט שואל.

קורס הכתיבה בשנה זו, שם במרכז את הכתיבה התיעודית שמבקשת לספר על מעגלי ההשפעה השונים שסביבי – האישי, המשפחתי, החברתי, הבית ספרי, במרכז עמי"ת, בשכונה שלי, בעיר ושלי ועוד. כתיבה זו מזמינה ומזמנת לספר מתוך הפרספקטיבה האישית של כותבי וכותבות הקורס על תהליכים שונים בשנה משמעותית זו - רגע לפני שעוברים לחטיבה. התוצר יהיה מגזין דיגיטלי המשלב טקסטים עיתונאיים, מאמרי דעה וטורים אישיים בשילוב תמונות רלוונטיות לנושאים.

קורס הכתיבה בשנה זו, שם במרכז את הכתיבה התיעודית שמבקשת לספר על מעגלי ההשפעה השונים שסביבי – האישי, המשפחתי, החברתי, הבית ספרי, במרכז עמי"ת, בשכונה שלי, בעיר ושלי ועוד. כתיבה זו מזמינה ומזמנת לספר מתוך הפרספקטיבה האישית של כותבי וכותבות הקורס על תהליכים שונים בשנה משמעותית זו - רגע לפני שעוברים לחטיבה. התוצר יהיה מגזין דיגיטלי המשלב טקסטים עיתונאיים, מאמרי דעה וטורים אישיים בשילוב תמונות רלוונטיות לנושאים.

קורס בחירה - כתב העת שלנו – כתיבה אישית אקטואלית

chaplin.png

סופרת ילדים ונוער ומנחת סדנאות כתיבה.
בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב במסלול תסריטאות ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בוגרת לימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
מתמחה בפיתוח קורסים והוראת אומנויות למחוננים ומצטיינים כבר כמעט שני עשורים.
מנחת קורסי כתיבה יוצרת, קולנוע וצילום במרכזי מחוננים ומצטיינים.
בעבר, מדריכת מורים ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים ורכזת הפרויקט הארצי 'במה מחוננת ליצירה' בתחומי הכתיבה, הקולנוע, האנימציה והתיאטרון בשיתוף עם מוסדות תרבות מובילים בארץ.

מה זה אומר "לפתור בעיה"? איך מתרגמים רעיון מופשט לתוצר פיזי? מה הם האתגרים שבהם ניתקל במהלך פיתוח הרעיון שלנו, וכיצד אפשר להתמודד איתם?
במסגרת הקורס הזה נגלה את התשובות לשאלות הללו דרך הזווית של עבודה עם חומר וחשיבה עיצובית. הקורס יציע "טעימות" של עבודה עם חומרים שונים כגון נייר, עץ, הדפסת תלת מימד ועוד, שבאמצעותם נבחן גישות שונות לפתרון בעיה, אפיקים שונים שבהם אפשר לפעול כשניגשים לסוגיה מורכבת, ונגלה על עצמו ועל האופן שבו אנחנו מתמודדים עם תסכול ועם חוסר הצלחה בדרך לפתרונות. הקורס יכלול הרבה שאלות פתוחות והרבה עבודה עם הידיים אז חשוב להגיע עם ראש פתוח ומוכנות לעבוד, ובעיקר לזכור - הדרך היחידה להיות טובים במשהו היא קודם כל לנסות ולהיות לא טובים בו.

מה זה אומר "לפתור בעיה"? איך מתרגמים רעיון מופשט לתוצר פיזי? מה הם האתגרים שבהם ניתקל במהלך פיתוח הרעיון שלנו, וכיצד אפשר להתמודד איתם?
במסגרת הקורס הזה נגלה את התשובות לשאלות הללו דרך הזווית של עבודה עם חומר וחשיבה עיצובית. הקורס יציע "טעימות" של עבודה עם חומרים שונים כגון נייר, עץ, הדפסת תלת מימד ועוד, שבאמצעותם נבחן גישות שונות לפתרון בעיה, אפיקים שונים שבהם אפשר לפעול כשניגשים לסוגיה מורכבת, ונגלה על עצמו ועל האופן שבו אנחנו מתמודדים עם תסכול ועם חוסר הצלחה בדרך לפתרונות. הקורס יכלול הרבה שאלות פתוחות והרבה עבודה עם הידיים אז חשוב להגיע עם ראש פתוח ומוכנות לעבוד, ובעיקר לזכור - הדרך היחידה להיות טובים במשהו היא קודם כל לנסות ולהיות לא טובים בו.

קורס בחירה - לעבוד עם הראש ולחשוב עם הידיים

chaplin.png

אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.

בקורס זה התלמידים נחשפים לעקרונות במשפט וחקירה פליליים - ממה מורכבת עבירה [מעשה/הימנעות, רכיב נפשי], מהם זכויותיו של חשוד, כיצד מנוהלת חקירה משטרתית, איך בודקים ממצאים כגון טביעות אצבע, כיצד מפענחים צפנים בסיסיים, איך פוסלים או מאששים חשדות, וכיצד מכינים תיק אישום. בחלקו השני של הקורס ניישם את שלמדנו באמצעות סדרה של תיקי-חקירה אותם מנהלים התלמידים עצמם על בסיס מידע הנמסר להם במסגרת השיעורים: התלמידים יבדקו טביעות אצבע, יחקרו חשודים, יבדקו ממצאים, יסיקו מסקנות מממצאים, יפתרו חידות לוגיות, ילמדו להעלות השערות ולבסס או להפריך תיאוריות, והכל במטרה למצוא את האשם או האשמים בפרשיות אותן נחקור.

בקורס זה התלמידים נחשפים לעקרונות במשפט וחקירה פליליים - ממה מורכבת עבירה [מעשה/הימנעות, רכיב נפשי], מהם זכויותיו של חשוד, כיצד מנוהלת חקירה משטרתית, איך בודקים ממצאים כגון טביעות אצבע, כיצד מפענחים צפנים בסיסיים, איך פוסלים או מאששים חשדות, וכיצד מכינים תיק אישום. בחלקו השני של הקורס ניישם את שלמדנו באמצעות סדרה של תיקי-חקירה אותם מנהלים התלמידים עצמם על בסיס מידע הנמסר להם במסגרת השיעורים: התלמידים יבדקו טביעות אצבע, יחקרו חשודים, יבדקו ממצאים, יסיקו מסקנות מממצאים, יפתרו חידות לוגיות, ילמדו להעלות השערות ולבסס או להפריך תיאוריות, והכל במטרה למצוא את האשם או האשמים בפרשיות אותן נחקור.

קורס בחירה - קרימינולוגיה ובלשות

chaplin.png

בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.
בעבר מדריך וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות. עסק בתחומי המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית, בתרגום ובערכיה.
כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים ובמסגרות נוספות עם דגש על קורסים בקרימינולוגיה ובלשות לנוער ובמשחקי תפקידים (די & די).
בזמנו הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובגידולם של שלושה כלבים.

בתיאטרון, כמו בקולנוע, מתקיימות תמיד שתי שפות במקביל:
האחת – המילה הכתובה במחזה, והשנייה – הגוף, הקול והנוכחות החיה על הבמה.
במהלך השנה ננוע בין שני המרחבים הללו, נלמד לכתוב, ליצור ולביים – ונחווה כיצד טקסט הופך לחיים מול עיני הקהל.

וויליאם שייקספיר, מגדולי המחזאים בהיסטוריה, אמר:
“כל העולם במה, וכל האנשים שחקנים.”
דבריו מזכירים לנו שכל אחד מאיתנו נושא בתוכו יכולת לגלם, לספר ולהחיות דמויות וסיפורים.

במהלך הקורס נלמד:
• את יסודות כתיבת המחזה הקצר – מבניית רעיון ועד יצירת דיאלוגים
• עבודה קבוצתית על כתיבת טקסט תיאטרוני משותף
• יסודות המשחק על הבמה – קול, תנועה, הבעה ודמות
• בימוי בסיסי, עיצוב תפאורה ותלבושות
• עבודה עם אביזרים, תאורה ומוזיקה ליצירת עולם שלם
• חזרות והעמדת ההצגה

בסוף השנה – נעלה את ההצגה שכתבנו וביימנו יחד מול קהל.
העבודה כולה – מהרעיון הראשון ועד ההרמת המסך – תיעשה על ידי התלמידות והתלמידים בעצמם, בעבודת צוות יצירתית ומעצימה

בתיאטרון, כמו בקולנוע, מתקיימות תמיד שתי שפות במקביל:
האחת – המילה הכתובה במחזה, והשנייה – הגוף, הקול והנוכחות החיה על הבמה.
במהלך השנה ננוע בין שני המרחבים הללו, נלמד לכתוב, ליצור ולביים – ונחווה כיצד טקסט הופך לחיים מול עיני הקהל.

וויליאם שייקספיר, מגדולי המחזאים בהיסטוריה, אמר:
“כל העולם במה, וכל האנשים שחקנים.”
דבריו מזכירים לנו שכל אחד מאיתנו נושא בתוכו יכולת לגלם, לספר ולהחיות דמויות וסיפורים.

במהלך הקורס נלמד:
• את יסודות כתיבת המחזה הקצר – מבניית רעיון ועד יצירת דיאלוגים
• עבודה קבוצתית על כתיבת טקסט תיאטרוני משותף
• יסודות המשחק על הבמה – קול, תנועה, הבעה ודמות
• בימוי בסיסי, עיצוב תפאורה ותלבושות
• עבודה עם אביזרים, תאורה ומוזיקה ליצירת עולם שלם
• חזרות והעמדת ההצגה

בסוף השנה – נעלה את ההצגה שכתבנו וביימנו יחד מול קהל.
העבודה כולה – מהרעיון הראשון ועד ההרמת המסך – תיעשה על ידי התלמידות והתלמידים בעצמם, בעבודת צוות יצירתית ומעצימה

קורס בחירה - תיאטרון – מהמילה הכתובה ועד האור על הבמה

chaplin.png

למד בירושלים בבית הספר למחוננים של העמותה למצוינות בחנוך, ניסן נתיב ובית הספר לתסריטאות, בעל ניסיון של שמונה שנים בלימוד קולנוע, משחק ומשחק מול מצלמה. ניהל את הלהקה הייצוגית של תיאטרון "אורנה פורת". אני אוהב ללמד ולאתגר את התלמידים לעבוד יחד כקבוצה, ולגלות יחד איתם את מבט המיוחד שלהם לעולם הקולנוע, המשחק והכתיבה.

איך אפשר לדעת שאנחנו לא בתוך חלום? איך אנחנו יודעות שאנחנו יודעות? האם אפשר להיות בטוחים שהחושים שלנו לא מטעים אותנו? למה הרקליטוס קבע ש"לעולם לא נכנסים לאותו נהר פעמיים"? ובכלל, מה ההבדל בינינו לבין הדגים באקווריום, שפשוט שטים להם בשלוה ולעולם לא שואלים את עצמם למה הם כאן ומה המטרה של כל זה?
נלמד כמה ממושגי היסוד ומהרעיונות החשובים של הפילוסופיה המערבית, נכיר פרדוקסים חשובים כמו פרדוקס השקרן, פרדוקס הערמה ופרדוקס קו החוף, ונפגוש לכוס שוקו כמה מהפילוסופים והפילוסופיות שהשפיעו על החשיבה המערבית. נצלול לעומק של "משל המערה" של אפלטון, וננסה להבין למה דקארט האמין ש"אני חושב – משמע אני קיים". בהמשך הקורס, נעצור להיכרות עם זרם החשיבה של הפילוסופיה של החינוך, שם נלמד תיאוריות ותפיסות מגוונות בנושא חינוך (באמצעות "כיתה הפוכה" – התלמידים.ות ילמדו בקבוצה ואז ילמדו את שאר הכיתה) . נכיר את התפיסות החינוכיות של אפלטון, לוק, רוסו, קורצ'אק, מריה מונטסורי וגם איוון איליץ' (שקרא לסגור לאלתר את בתי הספר...). לבסוף נתחלק לזוגות או לקבוצות, כל קבוצה תבנה דגם של "בית הספר של החלומות" – בית הספר כפי שאנחנו מאמינים.ות שהוא אמור להיות, בהשראת ההוגים והוגות שמהם קיבלנו השראה. ניתן לבנות באמצעות מודל פיזי או באמצעות תוכנות מחשב כדוגמת טינקרקרד.
דרישות הקורס: סקרנות ויכולת לעבודת חקר, חשיבה עצמאית, נכונות להשקיע, אהבה ל"מחשבות מקלחת" - ורצון לפתח אותן לתיאוריות.

איך אפשר לדעת שאנחנו לא בתוך חלום? איך אנחנו יודעות שאנחנו יודעות? האם אפשר להיות בטוחים שהחושים שלנו לא מטעים אותנו? למה הרקליטוס קבע ש"לעולם לא נכנסים לאותו נהר פעמיים"? ובכלל, מה ההבדל בינינו לבין הדגים באקווריום, שפשוט שטים להם בשלוה ולעולם לא שואלים את עצמם למה הם כאן ומה המטרה של כל זה?
נלמד כמה ממושגי היסוד ומהרעיונות החשובים של הפילוסופיה המערבית, נכיר פרדוקסים חשובים כמו פרדוקס השקרן, פרדוקס הערמה ופרדוקס קו החוף, ונפגוש לכוס שוקו כמה מהפילוסופים והפילוסופיות שהשפיעו על החשיבה המערבית. נצלול לעומק של "משל המערה" של אפלטון, וננסה להבין למה דקארט האמין ש"אני חושב – משמע אני קיים". בהמשך הקורס, נעצור להיכרות עם זרם החשיבה של הפילוסופיה של החינוך, שם נלמד תיאוריות ותפיסות מגוונות בנושא חינוך (באמצעות "כיתה הפוכה" – התלמידים.ות ילמדו בקבוצה ואז ילמדו את שאר הכיתה) . נכיר את התפיסות החינוכיות של אפלטון, לוק, רוסו, קורצ'אק, מריה מונטסורי וגם איוון איליץ' (שקרא לסגור לאלתר את בתי הספר...). לבסוף נתחלק לזוגות או לקבוצות, כל קבוצה תבנה דגם של "בית הספר של החלומות" – בית הספר כפי שאנחנו מאמינים.ות שהוא אמור להיות, בהשראת ההוגים והוגות שמהם קיבלנו השראה. ניתן לבנות באמצעות מודל פיזי או באמצעות תוכנות מחשב כדוגמת טינקרקרד.
דרישות הקורס: סקרנות ויכולת לעבודת חקר, חשיבה עצמאית, נכונות להשקיע, אהבה ל"מחשבות מקלחת" - ורצון לפתח אותן לתיאוריות.

קורס בחירה - לשתות שוקו עם אפלטון

chaplin.png

גרה בתל אביב, אמא של אמילי. מלמדת מחוננים ומצטיינים ברחבי גוש דן, ומפתחת קורסים בתחומי ההומניסטיקה. בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה של השפה, ותעודת הוראה בלשון עברית. גרפומנית מלידה, כתבה עד כה כ- 7,840,789,954 מילים – כולל כתבות בעיתונים, ספר עיון אחד, דוקטורט שכמעט איש לא קרא, וגם שירים, סיפורים, ביקורות ספרים, והמון המון מיילים. אוהבת לקרוא, אך כרגע קוראת בעיקר הודעות בווטסאפ. אוהבת מאוד לטייל בטבע, אך נטולת חוש כיוון.

תצפית פנימה – קורס פסיכולוגיה למחוננות ומחוננים
אנחנו רגילים להסתכל החוצה: על אנשים, על העולם, על מה שקורה סביבנו.
אבל מה קורה כשאנחנו עוצרות ומכוונות את המבט פנימה?
מה נגלה כשנחקור את המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו — לא מבחוץ, אלא מבפנים?
בקורס "תצפית פנימה" ניכנס לעולם הפסיכולוגיה:
נלמד איך המוח שלנו תופס את המציאות, מה משפיע על האישיות שלנו, איך מתפתחת זהות, מה גורם לנו לזוז, להרגיש, לחשוב — ואיך אפשר לחקור את כל זה בצורה מדעית.
במהלך הקורס נתמודד עם שאלות כמו:
•מה ההבדל בין תורשה לסביבה – ואיך הם משתלבים?
•מה קורה כשאנחנו חולמות.ים?
•למה כל אחת.ד רואה את העולם אחרת?
•איך נראית מציאות כשעוצרים לחשוב עליה?
ועוד.
בלי הרבה הרצאות – אבל עם המון התנסויות, תצפיות, קלפים, דילמות מוסריות, ניסויים קטנים, וחקירה עצמית.
בקיצור: קורס פסיכולוגיה שמתחיל במוח – וממשיך ללב.
הקורס מתבסס על המשתתפות והמשתתפים בו – על תחומי העניין, על היכולת והרצון להעמקה, על הסבלנות והסובלנות של המשתתפות והמשתתפים ועל הסקרנות. הרשמו לקורס הזה רק עם הלב שלכן.ם פתוח.

תצפית פנימה – קורס פסיכולוגיה למחוננות ומחוננים
אנחנו רגילים להסתכל החוצה: על אנשים, על העולם, על מה שקורה סביבנו.
אבל מה קורה כשאנחנו עוצרות ומכוונות את המבט פנימה?
מה נגלה כשנחקור את המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלנו — לא מבחוץ, אלא מבפנים?
בקורס "תצפית פנימה" ניכנס לעולם הפסיכולוגיה:
נלמד איך המוח שלנו תופס את המציאות, מה משפיע על האישיות שלנו, איך מתפתחת זהות, מה גורם לנו לזוז, להרגיש, לחשוב — ואיך אפשר לחקור את כל זה בצורה מדעית.
במהלך הקורס נתמודד עם שאלות כמו:
•מה ההבדל בין תורשה לסביבה – ואיך הם משתלבים?
•מה קורה כשאנחנו חולמות.ים?
•למה כל אחת.ד רואה את העולם אחרת?
•איך נראית מציאות כשעוצרים לחשוב עליה?
ועוד.
בלי הרבה הרצאות – אבל עם המון התנסויות, תצפיות, קלפים, דילמות מוסריות, ניסויים קטנים, וחקירה עצמית.
בקיצור: קורס פסיכולוגיה שמתחיל במוח – וממשיך ללב.
הקורס מתבסס על המשתתפות והמשתתפים בו – על תחומי העניין, על היכולת והרצון להעמקה, על הסבלנות והסובלנות של המשתתפות והמשתתפים ועל הסקרנות. הרשמו לקורס הזה רק עם הלב שלכן.ם פתוח.

קורס בחירה - תצפית פנימה

chaplin.png

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!

bottom of page