top of page

על הקורסים והמורים  

הקורס עוסק בהתפתחות של מערכות שלטוניות וחברתיות. החל מתצורות שלטון קדומות ועד סוגיות במערכות שלטוניות בימינו. הלימוד בקורס מבוצע באמצעות תרחישים - מצבים שונים שמונחים בפני התלמידים, ושאותם עליהם לפתור בתנאי לחץ שונים: לעתים כנגד זמן קצוב, לעתים קבוצה כנגד קבוצה, לעתים כנגד גורמים נסתרים. באמצעות המחשות שכאלו נלמד על מערכות שלטוניות כגון מועצות, מלוכה, שלטון ייצוגי ועוד, כאשר התלמידים עצמם הם מקבלי ההחלטות ומכווני המדיניות.

הקורס עוסק בהתפתחות של מערכות שלטוניות וחברתיות. החל מתצורות שלטון קדומות ועד סוגיות במערכות שלטוניות בימינו. הלימוד בקורס מבוצע באמצעות תרחישים - מצבים שונים שמונחים בפני התלמידים, ושאותם עליהם לפתור בתנאי לחץ שונים: לעתים כנגד זמן קצוב, לעתים קבוצה כנגד קבוצה, לעתים כנגד גורמים נסתרים. באמצעות המחשות שכאלו נלמד על מערכות שלטוניות כגון מועצות, מלוכה, שלטון ייצוגי ועוד, כאשר התלמידים עצמם הם מקבלי ההחלטות ומכווני המדיניות.

תרחישי מציאות

chaplin.png

בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בעבר מדריך
וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות. עסק
בתחומי המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית, בתרגום ובערכיה. כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים
ובמסגרות נוספות עם דגש על קורסים בקרימינולוגיה ובלשות לנוער ובמשחקי תפקידים (די & די).
בזמנו הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובגידולם
של שלושה כלבים.

קורס זה נועד לאפשר התנסות במיומנויות היצירה של אמנות הדרמה והמשחק, כחלק בלתי נפרד מהבנת הנושא וכאמצעי לטיפוח החוויה היצירתית והביטחון לעמוד מול קהל. בקורס נתנסה במשחקי תיאטרון ואימפרוביזציה, נטפח ונחזק את מיומנויות הריכוז, ההקשבה, הספונטניות, החשיבה היצירתית והיכולת ליצור כקבוצה. משחקי התיאטרון והחימום יאפשרו היכרות וגיבוש ושיח רגשי. ניצור סצנות באלתור תוך קבלת נתונים בסיסיים שונים, נלמד מה הרציונל של הפעולה הדרמטית- מצב רגשי, פעולה פסיכולוגית ופעולה פיסית. נחקור את ארגז הכלים של עבודת השחקן ונגלה את הפרפורמר שבתוכנו.

קורס זה נועד לאפשר התנסות במיומנויות היצירה של אמנות הדרמה והמשחק, כחלק בלתי נפרד מהבנת הנושא וכאמצעי לטיפוח החוויה היצירתית והביטחון לעמוד מול קהל. בקורס נתנסה במשחקי תיאטרון ואימפרוביזציה, נטפח ונחזק את מיומנויות הריכוז, ההקשבה, הספונטניות, החשיבה היצירתית והיכולת ליצור כקבוצה. משחקי התיאטרון והחימום יאפשרו היכרות וגיבוש ושיח רגשי. ניצור סצנות באלתור תוך קבלת נתונים בסיסיים שונים, נלמד מה הרציונל של הפעולה הדרמטית- מצב רגשי, פעולה פסיכולוגית ופעולה פיסית. נחקור את ארגז הכלים של עבודת השחקן ונגלה את הפרפורמר שבתוכנו.

חיית במה

chaplin.png

שחקנית, מנחת קבוצות ודרמה תרפיסטית, בוגרת תואר ראשון בחוג לתיאטרון באוניברסיטת ת"א, תואר שני בטיפול באומנויות במכללת תל חי, ופסיכותרפיה קבוצתית במכון לפסיכותרפיה בתיאטרון פלייבק.
שחקנית ומנחה באנסמבל תיאטרון פלייבק "משחק מהחיים" 28 שנה. הקימה ומנחה את אנסמבל תיאטרון פלייבק "רזוננס" בתל אביב. מנחה את קבוצת תיאטרון "פיר קמפיר" בהוד"ש. מנחה קבוצות ילדים ונוער במסגרות חינוכיות שונות, תוך שימת דגש על תהליכים רגשיים ובשילוב אלמנטים מתחום התיאטרון, תיאטרון הפלייבק, הדרמה תרפיה והביבליותרפיה. בעשור האחרון עובדת עם קבוצות מחוננים ומצטיינים במרכזי מחוננים, בדגש על תהליכים רגשיים וחברתיים.
מנחה תהליכי חוסן בקבוצות ומטפלת בבני נוער ומבוגרים בקליניקה בתל אביב.

אנחנו קוראים.ות, רוקדים.ות, פוגשים.ות חברים, משחקים.ות, לומדים.ות, אוכלים.ות, כועסים.ות, מתרגשים.ות וישנים.ות, אף אחת מפעולות אלה לא הייתה אפשרית אלמלא אותו מבנה אפור ורך השוקל קילו וארבע מאות גרם בממוצע הנמצא בראשינו והוא חלק ממערכת העצבים. המוח האנושי הוא המבנה המורכב ביותר הידוע לנו ביקום. הוא מאפשר לנו להשפיע על הסביבה ולשנותה, ליצור מוזיקה, ספרות ואומנות, וכן לחקור ולשאול הודות עצמו, החיים והיקום. בקורס שלפנינו נתוודע אל חקר המוח ומערכת העצבים והקשר בינם לבין ההתנהגות. נלמד על הקשר בין מבנה המוח לבין התנהגויות שונות כמו, זיהוי פרצופים, קבלת החלטות או שיווי משקל. נראה מהן ההשלכות של פגיעה באזורים מסוימים במוח על התפקוד, נכיר את יכולתו הייחודית של המוח להשתנות במצבים שונים, וכן נדון בחקר הגולגולת ובתפיסה שרווחה בסוף המאה ה-19 כי גודל המוח הינו המדד לאינטליגנציה. בין לבין נעלה שאלות שעל חלקן תקבלו תשובה במהלך הקורס ואחרות, אני מקווה, יישארו פתוחות לעוד שנים רבות.

אנחנו קוראים.ות, רוקדים.ות, פוגשים.ות חברים, משחקים.ות, לומדים.ות, אוכלים.ות, כועסים.ות, מתרגשים.ות וישנים.ות, אף אחת מפעולות אלה לא הייתה אפשרית אלמלא אותו מבנה אפור ורך השוקל קילו וארבע מאות גרם בממוצע הנמצא בראשינו והוא חלק ממערכת העצבים. המוח האנושי הוא המבנה המורכב ביותר הידוע לנו ביקום. הוא מאפשר לנו להשפיע על הסביבה ולשנותה, ליצור מוזיקה, ספרות ואומנות, וכן לחקור ולשאול הודות עצמו, החיים והיקום. בקורס שלפנינו נתוודע אל חקר המוח ומערכת העצבים והקשר בינם לבין ההתנהגות. נלמד על הקשר בין מבנה המוח לבין התנהגויות שונות כמו, זיהוי פרצופים, קבלת החלטות או שיווי משקל. נראה מהן ההשלכות של פגיעה באזורים מסוימים במוח על התפקוד, נכיר את יכולתו הייחודית של המוח להשתנות במצבים שונים, וכן נדון בחקר הגולגולת ובתפיסה שרווחה בסוף המאה ה-19 כי גודל המוח הינו המדד לאינטליגנציה. בין לבין נעלה שאלות שעל חלקן תקבלו תשובה במהלך הקורס ואחרות, אני מקווה, יישארו פתוחות לעוד שנים רבות.

חקר המוח וההתנהגות

chaplin.png

בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע, תואר שני בנוירוביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה
מהאוניברסיטה העברית. עוסקת בהדרכת מורים.ות, כתיבת תוכניות לימוד והוראה. מעל 15 שנה
מלמדת במרכזי מחוננים.ות. אוהבת ללמוד וללמד, לשחק ברעיונות והגדרות (ולא רק ...)
ומשתדלת להתבונן בעולם במבט שואל.

בקורס נלמד שתי מיומנויות שונות המחוברות אחת לשניה - מידול תלת מימד והדפסת תלת מימד. כיצד נותנים לרעיון צורה? איך יוצרים מודל תלת מימדי? מה הן המגבלות והיתרונות של הדפסת תלת מימד? בנוסף, נלמד איך לאפיין בעיות אמיתיות בעולם ולהציע להן פיתרון בעזרת הכלים שנלמד. הקורס כולל הרבה עבודה מעשית עם תוכנות המידול ועם מדפסות תלת מימד הזמינות לנו במרכז.

בקורס נלמד שתי מיומנויות שונות המחוברות אחת לשניה - מידול תלת מימד והדפסת תלת מימד. כיצד נותנים לרעיון צורה? איך יוצרים מודל תלת מימדי? מה הן המגבלות והיתרונות של הדפסת תלת מימד? בנוסף, נלמד איך לאפיין בעיות אמיתיות בעולם ולהציע להן פיתרון בעזרת הכלים שנלמד. הקורס כולל הרבה עבודה מעשית עם תוכנות המידול ועם מדפסות תלת מימד הזמינות לנו במרכז.

מידול והדפסה בתלת מימד

chaplin.png

אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.

שייקספיר על קצה המזלג - משחק תפקידים (D&D) דרך מחזות שייקספיר. התלמידים והתלמידות יכנסו לתוך הקומדיות, הטרגדיות, המחזות ההיסטוריים והרומנסות של וויליאם שייקספיר, גדול המחזאים בכל הזמנים, יכירו את הדמויות הבלתי נשכחות ואת העלילות המסועפות ומלאות הקסם שלו. המלכה אליזבת השנייה מתמודדת עם איום מסתורי: טקסט מוצפן התגלה בשמלה שהייתה שייכת לאליזבת הראשונה, ומאז היא מקבלת הודעות עלומות ומאיימות. היא פונה אל היחידים שיוכלו לסייע לה, בחשאיות בתבונה ובמקצועיות: אבירי ואבירות כתר הורד. מכאן ההרפתקה רק מתחילה.. בין המחזות שניכנס לתוכם: המלט, מקבת׳, המלך ליר, הנרי הרביעי, הלילה השנים עשר, רומיאו ויוליה, הסערה, מהומה רבה על לא דבר, חלום ליל קיץ ועוד.

שייקספיר על קצה המזלג - משחק תפקידים (D&D) דרך מחזות שייקספיר. התלמידים והתלמידות יכנסו לתוך הקומדיות, הטרגדיות, המחזות ההיסטוריים והרומנסות של וויליאם שייקספיר, גדול המחזאים בכל הזמנים, יכירו את הדמויות הבלתי נשכחות ואת העלילות המסועפות ומלאות הקסם שלו. המלכה אליזבת השנייה מתמודדת עם איום מסתורי: טקסט מוצפן התגלה בשמלה שהייתה שייכת לאליזבת הראשונה, ומאז היא מקבלת הודעות עלומות ומאיימות. היא פונה אל היחידים שיוכלו לסייע לה, בחשאיות בתבונה ובמקצועיות: אבירי ואבירות כתר הורד. מכאן ההרפתקה רק מתחילה.. בין המחזות שניכנס לתוכם: המלט, מקבת׳, המלך ליר, הנרי הרביעי, הלילה השנים עשר, רומיאו ויוליה, הסערה, מהומה רבה על לא דבר, חלום ליל קיץ ועוד.

להיות או לא להיות

chaplin.png

אם לשני שובבים, שחקנית, כותבת, יוצרת, בוגרת לימודי תיאטרון וסטודנטית להוראה וספרות. מלמדת כ-6 שנים תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומי משחקי התפקידים (מבוכים ודרקונים), מדעים, תיאטרון, בלשות ותנועה וגם מרצה בתחומים שונים. בזמנה הפנוי נהנית לקרוא, לצפות בהצגות, לפתור חדרי בריחה, לזלול פחזניות ולחלום בהקיץ.

מהי המילה הכי שימושית בעברית? למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שמשהו היה "טעים רצח"? ולמה במקרים מסוימים כשאנחנו מתנצלות, אנחנו אומרות "סורי" ולא "מצטערת, סליחה"? איך נוצרה המילה טילון? ולמה דווקא בחרו במילה הזו בעברית כדי לתאר את המאכל המתוק, שיש לו שמות שונים לגמרי בשפות אחרות?
איך נוצרו השפות? איך משפיעה התרבות שלנו על איך שאנחנו מדברים ומדברות? מה זה פלינדרום, איך ממציאים פלינדרומים וריבועי קסם, ואיך פותרים אותם? מהי "אונומטופאה"? ומאילו שפות הגיעו אלינו המילים ג'וק, קלסר ולימון?
מה אפשר ללמוד על השפה האנושית מהמקרה של הילד שגדל בין זאבים? מה המקור של השם הפרטי שלי ושל שם המשפחה שלי? איך זה שיש א.נשים שקוראים להם צבי, אריה או יעל, אבל אין אף אחד שקוראים לו פיל, פינגווין או צב?
שאלות אלה ואחרות עולות במהלך הקורס, ומזמנות לנו אפשרות לחקור מה מסתתר מעבר למילים הקורס הוא הזמנה להסתכל קצת אחרת על האופן שבו אנחנו מדברים.ות וחושבים.ות. במהלך הקורס נפתור חידות כתב סתרים, נכיר שיטות הצפנה חדשות, נלמד לפטפט קצת בארמית ואולי גם נמציא שפת סתרים כיתתית. נשחק בשפה, נפתור תרגילי כתיבה שישחיזו את מיומנויות השפה שלנו. בנוסף, נעשה שימוש בבינה מלאכותית, נכתוב שירים וסיפורים, וננסה לחשוב איך בכל זאת אפשר להבדיל בין סיפור שנכתב בידי מוח אנושי לבין סיפור שיצר AI.

מהי המילה הכי שימושית בעברית? למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים שמשהו היה "טעים רצח"? ולמה במקרים מסוימים כשאנחנו מתנצלות, אנחנו אומרות "סורי" ולא "מצטערת, סליחה"? איך נוצרה המילה טילון? ולמה דווקא בחרו במילה הזו בעברית כדי לתאר את המאכל המתוק, שיש לו שמות שונים לגמרי בשפות אחרות?
איך נוצרו השפות? איך משפיעה התרבות שלנו על איך שאנחנו מדברים ומדברות? מה זה פלינדרום, איך ממציאים פלינדרומים וריבועי קסם, ואיך פותרים אותם? מהי "אונומטופאה"? ומאילו שפות הגיעו אלינו המילים ג'וק, קלסר ולימון?
מה אפשר ללמוד על השפה האנושית מהמקרה של הילד שגדל בין זאבים? מה המקור של השם הפרטי שלי ושל שם המשפחה שלי? איך זה שיש א.נשים שקוראים להם צבי, אריה או יעל, אבל אין אף אחד שקוראים לו פיל, פינגווין או צב?
שאלות אלה ואחרות עולות במהלך הקורס, ומזמנות לנו אפשרות לחקור מה מסתתר מעבר למילים הקורס הוא הזמנה להסתכל קצת אחרת על האופן שבו אנחנו מדברים.ות וחושבים.ות. במהלך הקורס נפתור חידות כתב סתרים, נכיר שיטות הצפנה חדשות, נלמד לפטפט קצת בארמית ואולי גם נמציא שפת סתרים כיתתית. נשחק בשפה, נפתור תרגילי כתיבה שישחיזו את מיומנויות השפה שלנו. בנוסף, נעשה שימוש בבינה מלאכותית, נכתוב שירים וסיפורים, וננסה לחשוב איך בכל זאת אפשר להבדיל בין סיפור שנכתב בידי מוח אנושי לבין סיפור שיצר AI.

מה מסתתר מאחורי המילים

chaplin.png

גרה בתל אביב, אמא של אמילי. מלמדת מחוננים ומצטיינים ברחבי גוש דן, ומפתחת קורסים בתחומי ההומניסטיקה. בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה של השפה, ותעודת הוראה בלשון עברית. גרפומנית מלידה, כתבה עד כה כ- 7,840,789,954 מילים – כולל כתבות בעיתונים, ספר עיון אחד, דוקטורט שכמעט איש לא קרא, וגם שירים, סיפורים, ביקורות ספרים, והמון המון מיילים. אוהבת לקרוא, אך כרגע קוראת בעיקר הודעות בווטסאפ. אוהבת מאוד לטייל בטבע, אך נטולת חוש כיוון.

קורס בינתחומי הבודק את הקשר שבין צילום סטילס ובין טקסט ומתמקד ביכולת של הצילום לספר סיפור.
במהלך הקורס, דרך תרגילי צילום ותרגילי כתיבה שונים נחקור מושגים שרלבנטיים לעולמנו החיצוני והפנימי – התבגרות, זיכרון, חופש, אני והחברה, אותנטיות ועוד.
נכיר ז'אנרים שונים של צילום וכתיבה : לעתים נאפשר לתמונות להוביל אותנו ולעתים, יהיו אלו המילים אשר יוליכו אותנו.
נפתח את היכולת להתבונן ו"לקרוא" צילום ודימויים חזותיים.
נפתח את היכולת לבטא את עצמנו דרך המילה הכתובה – כתיבת רצף, אסוציאציות, כתיבה אישית [יומן] ועוד.

צלמת, יוצרת קולנוע, מתגוררת בתל אביב, אמא של אייר ואביתר. בוגרת המחלקה ל" אומנות הקולנוע
והטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר". יוצרת בעיקר על נשים אבל לא רק, מיצירותיי הבולטות: " עיישה"
– סרט דוקומנטרי שעסק בסבתי, התערוכות " נשים באדום", " החיים החדשים" שהופיעו בפסטיבלי
צילום ואומנות שונים. בימים אלו עובדת על תערוכה חדשה שנקראת "איך מרכיבים פירוק?" שתציג
בפסטיבל הצילום הבינלאומי בתל אביב. השתתפתי בחממת הקולנוע העולמית " גרינהאוס" ובחממת
הנשים של הקרן החדשה לקולנוע. אקטיביסטית בנשמה, יושבת ראש עמותת " אחותי" למען נשים
בישראל, כותבת בעיתון "פוליטיקלי קוראת" על צילום ועל יצירתיות, מרצה לקולנוע ולצילום ושותפה
למיזם " אחיות לסרט" בסינמטק תל אביב. מורה משנת 2010 ומלמדת במסגרות לילדים ונוער מחונן
משנת 2012 .

קורס בינתחומי הבודק את הקשר שבין צילום סטילס ובין טקסט ומתמקד ביכולת של הצילום לספר סיפור.
במהלך הקורס, דרך תרגילי צילום ותרגילי כתיבה שונים נחקור מושגים שרלבנטיים לעולמנו החיצוני והפנימי – התבגרות, זיכרון, חופש, אני והחברה, אותנטיות ועוד.
נכיר ז'אנרים שונים של צילום וכתיבה : לעתים נאפשר לתמונות להוביל אותנו ולעתים, יהיו אלו המילים אשר יוליכו אותנו.
נפתח את היכולת להתבונן ו"לקרוא" צילום ודימויים חזותיים.
נפתח את היכולת לבטא את עצמנו דרך המילה הכתובה – כתיבת רצף, אסוציאציות, כתיבה אישית [יומן] ועוד.

צילומילים

chaplin.png

סופרת ילדים ונוער ומנחת סדנאות כתיבה.
בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב במסלול תסריטאות ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בוגרת לימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
מתמחה בפיתוח קורסים והוראת אומנויות למחוננים ומצטיינים כבר כמעט שני עשורים.
מנחת קורסי כתיבה יוצרת, קולנוע וצילום במרכזי מחוננים ומצטיינים.
בעבר, מדריכת מורים ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים ורכזת הפרויקט הארצי 'במה מחוננת ליצירה' בתחומי הכתיבה, הקולנוע, האנימציה והתיאטרון בשיתוף עם מוסדות תרבות מובילים בארץ.

קולנוע הינה אומנות מורכבת מכמה וכמה סוגי אומניות שונות, ואנחנו בקורס הזה נתמקד בתסריט הסיפורי ובתסריט הצילומי.
נכתוב סיפורים שיתכנסו לתסריט, ונכתוב ספר שוטים – ספר שבו נכתוב למצלמה את הסיפור מנקודת המבט שלה.
נלמד על מבנה התסריט ואיך לכתוב אותו ונלמד על עבודת המצלמה ואיך לתרגם אותה לתוך שפה.
בנוסף נכתוב תסריט ונלמד איך לבצע בפועל את מה שלמדנו.

קולנוע הינה אומנות מורכבת מכמה וכמה סוגי אומניות שונות, ואנחנו בקורס הזה נתמקד בתסריט הסיפורי ובתסריט הצילומי.
נכתוב סיפורים שיתכנסו לתסריט, ונכתוב ספר שוטים – ספר שבו נכתוב למצלמה את הסיפור מנקודת המבט שלה.
נלמד על מבנה התסריט ואיך לכתוב אותו ונלמד על עבודת המצלמה ואיך לתרגם אותה לתוך שפה.
בנוסף נכתוב תסריט ונלמד איך לבצע בפועל את מה שלמדנו.

את.ה ואני נכתוב את העולם

chaplin.png

למד בירושלים בבית הספר למחוננים של העמותה למצוינות בחנוך, ניסן נתיב ובית הספר לתסריטאות, בעל ניסיון של שמונה שנים בלימוד קולנוע, משחק ומשחק מול מצלמה. ניהל את הלהקה הייצוגית של תיאטרון "אורנה פורת". אני אוהב ללמד ולאתגר את התלמידים לעבוד יחד כקבוצה, ולגלות יחד איתם את מבט המיוחד שלהם לעולם הקולנוע, המשחק והכתיבה.

האם חשבתן.ם פעם על מצב שבו אור משנה את המבט שלנו על אוביקטים מוכרים מחיי היום יום? מה יקרה אם נעביר אור במסננת מטבח, קופסת שימורים, פומפייה, או בקבוק זכוכית? איזה צל יטיל גוף התאורה החלומי שלכם.ן? בקורס זה נלמד ונכיר את עולם גופי התאורה על העקרונות העיצוביים, הטכנים והטכנולוגיים שבו. נתכנן נעצב ונבנה גופי תאורה שונים לצד למידה והרחבת אופקים. הפרוייקט עליו נעבוד במהלך הקורס הינו בצוותי עבודה תוך שימת דגש על שיתוף פעולה. תהליך העבודה יכלול מחקר על גופי תאורה שונים, גיבוש רעיון, יצירת סקיצות ודגם ראשוני, איסוף חומרים שונים תוך דגש על קיימות ומחזור ולבסוף בנייה וביצוע הרעיון לכדי אובייקט שמפיץ אור .הבניה תהיה מחומרים שונים ובטכניקות שונות ומגוונות כשהטכנולוגיה תעזור במימוש הרעיון.

אמנית וצלמת. בוגרת תכנית התואר השני באמנות של בצלאל וביה"ס מוסררה לצילום וניו מדיה. משלבת בין עבודה בסטודיו, הצגת תערוכות ומפגש יצירתי ואינסופי עם ילדים ובני נוער.

האם חשבתן.ם פעם על מצב שבו אור משנה את המבט שלנו על אוביקטים מוכרים מחיי היום יום? מה יקרה אם נעביר אור במסננת מטבח, קופסת שימורים, פומפייה, או בקבוק זכוכית? איזה צל יטיל גוף התאורה החלומי שלכם.ן? בקורס זה נלמד ונכיר את עולם גופי התאורה על העקרונות העיצוביים, הטכנים והטכנולוגיים שבו. נתכנן נעצב ונבנה גופי תאורה שונים לצד למידה והרחבת אופקים. הפרוייקט עליו נעבוד במהלך הקורס הינו בצוותי עבודה תוך שימת דגש על שיתוף פעולה. תהליך העבודה יכלול מחקר על גופי תאורה שונים, גיבוש רעיון, יצירת סקיצות ודגם ראשוני, איסוף חומרים שונים תוך דגש על קיימות ומחזור ולבסוף בנייה וביצוע הרעיון לכדי אובייקט שמפיץ אור .הבניה תהיה מחומרים שונים ובטכניקות שונות ומגוונות כשהטכנולוגיה תעזור במימוש הרעיון.

ויהי אור - סדנת גופי תאורה

chaplin.png

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.

מה תפקיד הבנק? האם לכסף יש מחיר? למה הכרחי לעקוב אחר הכנסות והוצאות? מהו שוק חופשי? האם יש קשר בין רגש לכסף? מה עלי לעשות בדמי הכיס? מה הקשר בין סיכוי לסיכון? מקצוע רווחי או חלום?

מטרת הקורס, להקנות כלים פיננסיים שימושיים לחיי היום יום ולפתח כישורי יזמות ומנהיגות אישית ובעצם, ללמוד שפה חדשה

בצורה חווייתית באמצעות משחקי קופסא ודינמיקות קבוצתיות יפגשו הילדים עם עולמות כלכליים שונים .

נכיר מושגים כמו ריבית, תקציב, הכנסה פסיבית, משכנתא, בורסה, נדל"ן ויזמות, שכיר, עצמאי, קביעת מטרות, הצבת יעדים ועוד ועוד.

הפעילות מושתתת על חוויה והדמיה מעשית ומשלבת משחקי עסקים, הפעלות דינמיות, סיפורים מעוררי השראה, סרטים, דינמיקה קבוצתית ודוגמאות מהחיים, זאת בכדי לאפשר לתלמידים לפתח זווית ראיה שונה ומאתגרת.

מייסד ומפתח התוכנית הינו נועם נדב, אשר פיתח תוכנית ייחודית, אשר מיועדת להעצמה אישית ופיתוח יכולת גבוהה יותר להתמודדות עם אתגרים כלכליים ואישיים.

מה תפקיד הבנק? האם לכסף יש מחיר? למה הכרחי לעקוב אחר הכנסות והוצאות? מהו שוק חופשי? האם יש קשר בין רגש לכסף? מה עלי לעשות בדמי הכיס? מה הקשר בין סיכוי לסיכון? מקצוע רווחי או חלום?

מטרת הקורס, להקנות כלים פיננסיים שימושיים לחיי היום יום ולפתח כישורי יזמות ומנהיגות אישית ובעצם, ללמוד שפה חדשה

בצורה חווייתית באמצעות משחקי קופסא ודינמיקות קבוצתיות יפגשו הילדים עם עולמות כלכליים שונים .

נכיר מושגים כמו ריבית, תקציב, הכנסה פסיבית, משכנתא, בורסה, נדל"ן ויזמות, שכיר, עצמאי, קביעת מטרות, הצבת יעדים ועוד ועוד.

הפעילות מושתתת על חוויה והדמיה מעשית ומשלבת משחקי עסקים, הפעלות דינמיות, סיפורים מעוררי השראה, סרטים, דינמיקה קבוצתית ודוגמאות מהחיים, זאת בכדי לאפשר לתלמידים לפתח זווית ראיה שונה ומאתגרת.

מייסד ומפתח התוכנית הינו נועם נדב, אשר פיתח תוכנית ייחודית, אשר מיועדת להעצמה אישית ופיתוח יכולת גבוהה יותר להתמודדות עם אתגרים כלכליים ואישיים.

חוויה פיננסנית

chaplin.png

שמי טלי. יש לי תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל. במשך יותר מ20 שנים עבדתי בתפקידים שונים במערכת הפיננסית, כסוחרת אופציות ומנהלת דסק לקוחות בחדר עסקות, וכמנהלת סניף בנקאות פרטית.
עולם הפיננסיים מרתק אותי, ויותר מזה, אני מאמינה שחשוב להחשף לעולם הפיננסי, למונחים ולקשרי הגומלין בתחום זה מגיל בית הספר.

״באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה״ )אלדד זיו(
יש לא מעט שאלות סביב אמנות ומהי אמנות ?מה המשמעות שלה?
בימינו וגם לאורך ההיסטוריה נשאלות השאלות הללו ולא זוכות למענה חד משמעי ואולי בגלל שאין אחד כזה.
מה שבטוח- אמנות היא סוג של שפה. כלי לתקשורת פנימית וחיצונית עם הסביבה ועם עצמינו.
שפה שמאפשרת לנו שיח ומקום לשונה, לאחר ולעצמנו, לקול הפנימי שלנו.
האמנות מאפשרת לנו לבחון את האופציות השונות שלנו לתקשורת דרך החומר, דרך תהליך העבודה.
בקורס נחשף לאמנים וליצירות אמנות, לסביבות החיים ומקורות ההשראה שלהם.
נחשף גם למדיומים וחומרים שונים מתחום האמנות ונתנסה בהם באופן מעמיק.
התלמידים יעברו תהליך בנסיון למצוא את שפת האמנות הנכונה והבטוחה להם.

״באמנות כמו באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה״ )אלדד זיו(
יש לא מעט שאלות סביב אמנות ומהי אמנות ?מה המשמעות שלה?
בימינו וגם לאורך ההיסטוריה נשאלות השאלות הללו ולא זוכות למענה חד משמעי ואולי בגלל שאין אחד כזה.
מה שבטוח- אמנות היא סוג של שפה. כלי לתקשורת פנימית וחיצונית עם הסביבה ועם עצמינו.
שפה שמאפשרת לנו שיח ומקום לשונה, לאחר ולעצמנו, לקול הפנימי שלנו.
האמנות מאפשרת לנו לבחון את האופציות השונות שלנו לתקשורת דרך החומר, דרך תהליך העבודה.
בקורס נחשף לאמנים וליצירות אמנות, לסביבות החיים ומקורות ההשראה שלהם.
נחשף גם למדיומים וחומרים שונים מתחום האמנות ונתנסה בהם באופן מעמיק.
התלמידים יעברו תהליך בנסיון למצוא את שפת האמנות הנכונה והבטוחה להם.

אמנות ככלי ביטוי

chaplin.png

אמנות היא השפה שבה הכי קל לי לתקשר עם העולם ועם עצמי.
בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, בעלת תעודת הוראה באמנות חזותית מסמינר הקיבוצים.
בעשור האחרון אני מלמדת אמנות בבתי ספר יסודי, במרכזי למידה למחוננים ובאופן פרטי בסטודיו שלי
ומחוצה לו.
אני עוסקת באמנות ומלמדת מתוך אמונה בחשיפה לעולם הזה כבר מגיל צעיר.
שמה דגש על חשיבות הדרך והתהליך, תוך חיזוק מיומנויות מוטוריות, מאתגרת ומעודדת חשיבה עצמאית.
התוצר הוא חשוב אבל הדרך חשובה יותר.

בשנת 1997 נולד גיבור חדש בשמי ספרות הפנטזיה - הארי פוטר הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה אבדה קדברה. במהלך הקורס נכיר את הדמויות המרכזיות המרכיבות את הסדרה ונבחן את האתגרים העומדים בפניהן. נעקוב אחר מסעו של הארי פוטר, מילד יתום המתגורר בארון שמתחת למדרגות בבית דודתו, לנבחר שמפלתו של קוסם האופל, זה שאין לנקוב בשמו, תלויה בו. במהלך הקורס, נבחן מהי חברות, מהו אומץ, מהי כוחה של האהבה ובאילו אופנים היא מניעה את העלילה, נתייחס למקומה של החרטה או לשאלת הרוע. נתווכח, נכתוב, נארגן דיבייטים סביב שאלות מרכזיות ובין לבין נדון במאפיינים של חברת הקסם, המוסדות המובילים, החינוך ומערכת המשפט; נחקור את מאזן הכוחות הפוליטי את היחס לאחר- לענקים גמדי הבית ושאר חברים, וזאת בלי להתגרות בדרקונים ישנים ותוך התוודעות לנפשות הפועלות ולחיי היום יום בעולם הקוסמים ובעיקר בבית הספר הוגוורטס.
דרישה מוקדמת: קריאה של כל ספרי הסדרה לפחות פעם אחת.

בשנת 1997 נולד גיבור חדש בשמי ספרות הפנטזיה - הארי פוטר הקוסם היחיד בהיסטוריה ששרד את הקללה אבדה קדברה. במהלך הקורס נכיר את הדמויות המרכזיות המרכיבות את הסדרה ונבחן את האתגרים העומדים בפניהן. נעקוב אחר מסעו של הארי פוטר, מילד יתום המתגורר בארון שמתחת למדרגות בבית דודתו, לנבחר שמפלתו של קוסם האופל, זה שאין לנקוב בשמו, תלויה בו. במהלך הקורס, נבחן מהי חברות, מהו אומץ, מהי כוחה של האהבה ובאילו אופנים היא מניעה את העלילה, נתייחס למקומה של החרטה או לשאלת הרוע. נתווכח, נכתוב, נארגן דיבייטים סביב שאלות מרכזיות ובין לבין נדון במאפיינים של חברת הקסם, המוסדות המובילים, החינוך ומערכת המשפט; נחקור את מאזן הכוחות הפוליטי את היחס לאחר- לענקים גמדי הבית ושאר חברים, וזאת בלי להתגרות בדרקונים ישנים ותוך התוודעות לנפשות הפועלות ולחיי היום יום בעולם הקוסמים ובעיקר בבית הספר הוגוורטס.
דרישה מוקדמת: קריאה של כל ספרי הסדרה לפחות פעם אחת.

קורס בחירה - הארי פוטר - סוגיות חברתיות בעולם הקסמים

chaplin.png

בעלת תואר שלישי בהיסטוריה ופילוסופיה של המדע, תואר שני בנוירוביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה
מהאוניברסיטה העברית. עוסקת בהדרכת מורים.ות, כתיבת תוכניות לימוד והוראה. מעל 15 שנה
מלמדת במרכזי מחוננים.ות. אוהבת ללמוד וללמד, לשחק ברעיונות והגדרות (ולא רק ...)
ומשתדלת להתבונן בעולם במבט שואל.

קורס הכתיבה בשנה זו, שם במרכז את הכתיבה התיעודית שמבקשת לספר על מעגלי ההשפעה השונים שסביבי – האישי, המשפחתי, החברתי, הבית ספרי, במרכז עמי"ת, בשכונה שלי, בעיר ושלי ועוד. כתיבה זו מזמינה ומזמנת לספר מתוך הפרספקטיבה האישית של כותבי וכותבות הקורס על תהליכים שונים בשנה משמעותית זו - רגע לפני שעוברים לחטיבה. התוצר יהיה מגזין דיגיטלי המשלב טקסטים עיתונאיים, מאמרי דעה וטורים אישיים בשילוב תמונות רלוונטיות לנושאים.

קורס הכתיבה בשנה זו, שם במרכז את הכתיבה התיעודית שמבקשת לספר על מעגלי ההשפעה השונים שסביבי – האישי, המשפחתי, החברתי, הבית ספרי, במרכז עמי"ת, בשכונה שלי, בעיר ושלי ועוד. כתיבה זו מזמינה ומזמנת לספר מתוך הפרספקטיבה האישית של כותבי וכותבות הקורס על תהליכים שונים בשנה משמעותית זו - רגע לפני שעוברים לחטיבה. התוצר יהיה מגזין דיגיטלי המשלב טקסטים עיתונאיים, מאמרי דעה וטורים אישיים בשילוב תמונות רלוונטיות לנושאים.

קורס בחירה - כתב העת שלנו – כתיבה אישית אקטואלית

chaplin.png

סופרת ילדים ונוער ומנחת סדנאות כתיבה.
בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב במסלול תסריטאות ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בוגרת לימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך באוניברסיטת תל אביב.
מתמחה בפיתוח קורסים והוראת אומנויות למחוננים ומצטיינים כבר כמעט שני עשורים.
מנחת קורסי כתיבה יוצרת, קולנוע וצילום במרכזי מחוננים ומצטיינים.
בעבר, מדריכת מורים ארצית באגף למחוננים ולמצטיינים ורכזת הפרויקט הארצי 'במה מחוננת ליצירה' בתחומי הכתיבה, הקולנוע, האנימציה והתיאטרון בשיתוף עם מוסדות תרבות מובילים בארץ.

מה זה אומר "לפתור בעיה"? איך מתרגמים רעיון מופשט לתוצר פיזי? מה הם האתגרים שבהם ניתקל במהלך פיתוח הרעיון שלנו, וכיצד אפשר להתמודד איתם?
במסגרת הקורס הזה נגלה את התשובות לשאלות הללו דרך הזווית של עבודה עם חומר וחשיבה עיצובית. הקורס יציע "טעימות" של עבודה עם חומרים שונים כגון נייר, עץ, הדפסת תלת מימד ועוד, שבאמצעותם נבחן גישות שונות לפתרון בעיה, אפיקים שונים שבהם אפשר לפעול כשניגשים לסוגיה מורכבת, ונגלה על עצמו ועל האופן שבו אנחנו מתמודדים עם תסכול ועם חוסר הצלחה בדרך לפתרונות. הקורס יכלול הרבה שאלות פתוחות והרבה עבודה עם הידיים אז חשוב להגיע עם ראש פתוח ומוכנות לעבוד, ובעיקר לזכור - הדרך היחידה להיות טובים במשהו היא קודם כל לנסות ולהיות לא טובים בו.

מה זה אומר "לפתור בעיה"? איך מתרגמים רעיון מופשט לתוצר פיזי? מה הם האתגרים שבהם ניתקל במהלך פיתוח הרעיון שלנו, וכיצד אפשר להתמודד איתם?
במסגרת הקורס הזה נגלה את התשובות לשאלות הללו דרך הזווית של עבודה עם חומר וחשיבה עיצובית. הקורס יציע "טעימות" של עבודה עם חומרים שונים כגון נייר, עץ, הדפסת תלת מימד ועוד, שבאמצעותם נבחן גישות שונות לפתרון בעיה, אפיקים שונים שבהם אפשר לפעול כשניגשים לסוגיה מורכבת, ונגלה על עצמו ועל האופן שבו אנחנו מתמודדים עם תסכול ועם חוסר הצלחה בדרך לפתרונות. הקורס יכלול הרבה שאלות פתוחות והרבה עבודה עם הידיים אז חשוב להגיע עם ראש פתוח ומוכנות לעבוד, ובעיקר לזכור - הדרך היחידה להיות טובים במשהו היא קודם כל לנסות ולהיות לא טובים בו.

קורס בחירה - לעבוד עם הראש ולחשוב עם הידיים

chaplin.png

אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.

בקורס זה התלמידים נחשפים לעקרונות במשפט וחקירה פליליים - ממה מורכבת עבירה [מעשה/הימנעות, רכיב נפשי], מהם זכויותיו של חשוד, כיצד מנוהלת חקירה משטרתית, איך בודקים ממצאים כגון טביעות אצבע, כיצד מפענחים צפנים בסיסיים, איך פוסלים או מאששים חשדות, וכיצד מכינים תיק אישום. בחלקו השני של הקורס ניישם את שלמדנו באמצעות סדרה של תיקי-חקירה אותם מנהלים התלמידים עצמם על בסיס מידע הנמסר להם במסגרת השיעורים: התלמידים יבדקו טביעות אצבע, יחקרו חשודים, יבדקו ממצאים, יסיקו מסקנות מממצאים, יפתרו חידות לוגיות, ילמדו להעלות השערות ולבסס או להפריך תיאוריות, והכל במטרה למצוא את האשם או האשמים בפרשיות אותן נחקור.

בקורס זה התלמידים נחשפים לעקרונות במשפט וחקירה פליליים - ממה מורכבת עבירה [מעשה/הימנעות, רכיב נפשי], מהם זכויותיו של חשוד, כיצד מנוהלת חקירה משטרתית, איך בודקים ממצאים כגון טביעות אצבע, כיצד מפענחים צפנים בסיסיים, איך פוסלים או מאששים חשדות, וכיצד מכינים תיק אישום. בחלקו השני של הקורס ניישם את שלמדנו באמצעות סדרה של תיקי-חקירה אותם מנהלים התלמידים עצמם על בסיס מידע הנמסר להם במסגרת השיעורים: התלמידים יבדקו טביעות אצבע, יחקרו חשודים, יבדקו ממצאים, יסיקו מסקנות מממצאים, יפתרו חידות לוגיות, ילמדו להעלות השערות ולבסס או להפריך תיאוריות, והכל במטרה למצוא את האשם או האשמים בפרשיות אותן נחקור.

קורס בחירה - קרימינולוגיה ובלשות

chaplin.png

בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בעבר מדריך
וכותב מערכים ללימודי הבחינות הפסיכומטריות, ובעל רקע נרחב בהדרכה במסגרות שונות. עסק
בתחומי המשפטים וכן בהוצאה לאור ספרותית, בתרגום ובערכיה. כיום מלמד ומרצה במרכזי מחוננים
ובמסגרות נוספות עם דגש על קורסים בקרימינולוגיה ובלשות לנוער ובמשחקי תפקידים (די & די).
בזמנו הפנוי עוסק ביצירת משחקים לקהל בוגר וצעיר כאחד, בקריאה נרחבת במגוון תחומים ובגידולם
של שלושה כלבים.

בקולנוע תמיד יש שני סיפורים במקביל, אחד נכתב במילים והשני מסופר על ידי המצלמה, במהלך השנה נלך בשני המסלולים הללו במקביל, נלמד ונתרגל כתיבת תסריט לבד ובקבוצה ובמקביל נלמד תוך כדי עבודה מעשית בקבוצות איך להשתמש במצלמה כדי לספר סיפור.
בסטר קיטון אחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה שבחר לעשות את מירב סרטיו ללא מילים אמר : " שיוצר קולנוע טוב לא צריך מילים כדי לרגש את הצופים שלו, הוא נותן למצלמה לדבר במקום"
הילדים יכירו את ההיסטוריה של המדיום הקולנועי, מהסרטים הראשונים בהיסטוריה ועד לסרטוני היו - טיוב של ימינו.
הקורס יועבר רובו ככולו בצורה מעשית וקבוצתית:
נכתוב תסריט ונכין אותו לצילומים, נלהק שחקנים/ות ואת שאר בעלי התפקידים, נערוך חזרות, נכין תפאורה והלבשה ונצא לצילומים, אז נוסיף מוזיקה ופסקול ובסוף.. נקרין לפני קהל!!
ההפקה כולה תתבצע על ידי התלמידים/ות עצמם

בקולנוע תמיד יש שני סיפורים במקביל, אחד נכתב במילים והשני מסופר על ידי המצלמה, במהלך השנה נלך בשני המסלולים הללו במקביל, נלמד ונתרגל כתיבת תסריט לבד ובקבוצה ובמקביל נלמד תוך כדי עבודה מעשית בקבוצות איך להשתמש במצלמה כדי לספר סיפור.
בסטר קיטון אחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה שבחר לעשות את מירב סרטיו ללא מילים אמר : " שיוצר קולנוע טוב לא צריך מילים כדי לרגש את הצופים שלו, הוא נותן למצלמה לדבר במקום"
הילדים יכירו את ההיסטוריה של המדיום הקולנועי, מהסרטים הראשונים בהיסטוריה ועד לסרטוני היו - טיוב של ימינו.
הקורס יועבר רובו ככולו בצורה מעשית וקבוצתית:
נכתוב תסריט ונכין אותו לצילומים, נלהק שחקנים/ות ואת שאר בעלי התפקידים, נערוך חזרות, נכין תפאורה והלבשה ונצא לצילומים, אז נוסיף מוזיקה ופסקול ובסוף.. נקרין לפני קהל!!
ההפקה כולה תתבצע על ידי התלמידים/ות עצמם

קורס בחירה - הפקת סרט קצר

chaplin.png

למד בירושלים בבית הספר למחוננים של העמותה למצוינות בחנוך, ניסן נתיב ובית הספר לתסריטאות, בעל ניסיון של שמונה שנים בלימוד קולנוע, משחק ומשחק מול מצלמה. ניהל את הלהקה הייצוגית של תיאטרון "אורנה פורת". אני אוהב ללמד ולאתגר את התלמידים לעבוד יחד כקבוצה, ולגלות יחד איתם את מבט המיוחד שלהם לעולם הקולנוע, המשחק והכתיבה.

בתיאטרון הפלייבק, הסיפורים האישיים של חברי הקבוצה הופכים למחזות קצרים. כך, המספר את עצמו במרכז, חווה כי הקשיבו לו ומקבל ערך תרפויטי ומשמעותי מהתהליך, והשחקנים חווה מתנסים בלשחק ולביים בעת ובעונה אחת. הסיפור האישי מהדהד בקרב חברי הקבוצה ודרכו עולים חוויות ותובנות נוספות, היוצרות מסגרת עבודה קבוצתית מכילה וחווייתית, ומזמינות מקום לשותפות, אינטימיות וביטחון. תיאטרון הפלייבק הינו כלי עוצמתי ויצירתי המשפר מיומנויות הקשבה ואמפטיה ויכולת להיכנס לנעלי האחר. הקורס מבוסס על לימודי אימפרוביזציה, לימוד מבנה הסיפור וזיהוי לב הסיפור והשיא שלו, עבודה עם קונפליקטים פנימיים וחיצוניים , עבודת אנסמבל, מושגים בסיסיים מעולם הפסיכולוגיה כמו: הצל, האיד והסופר אגו, אינטגרציה בין חלקים בתוכנו ועבודה עם דימויים ומטאפורות. במסגרת הקורס יתגלו הנושאים והתמות המעסיקים את הקבוצה, בהשראתם תינתן האפשרות לכתוב סצנות ולהעלותן בסיום הקורס.
כמו כן, יעלה מופע תיאטרון פלייבק על פי סיפורי הקהל.

בתיאטרון הפלייבק, הסיפורים האישיים של חברי הקבוצה הופכים למחזות קצרים. כך, המספר את עצמו במרכז, חווה כי הקשיבו לו ומקבל ערך תרפויטי ומשמעותי מהתהליך, והשחקנים חווה מתנסים בלשחק ולביים בעת ובעונה אחת. הסיפור האישי מהדהד בקרב חברי הקבוצה ודרכו עולים חוויות ותובנות נוספות, היוצרות מסגרת עבודה קבוצתית מכילה וחווייתית, ומזמינות מקום לשותפות, אינטימיות וביטחון. תיאטרון הפלייבק הינו כלי עוצמתי ויצירתי המשפר מיומנויות הקשבה ואמפטיה ויכולת להיכנס לנעלי האחר. הקורס מבוסס על לימודי אימפרוביזציה, לימוד מבנה הסיפור וזיהוי לב הסיפור והשיא שלו, עבודה עם קונפליקטים פנימיים וחיצוניים , עבודת אנסמבל, מושגים בסיסיים מעולם הפסיכולוגיה כמו: הצל, האיד והסופר אגו, אינטגרציה בין חלקים בתוכנו ועבודה עם דימויים ומטאפורות. במסגרת הקורס יתגלו הנושאים והתמות המעסיקים את הקבוצה, בהשראתם תינתן האפשרות לכתוב סצנות ולהעלותן בסיום הקורס.
כמו כן, יעלה מופע תיאטרון פלייבק על פי סיפורי הקהל.

קורס בחירה - תיאטרון פלייבק

chaplin.png

שחקנית, מנחת קבוצות ודרמה תרפיסטית, בוגרת תואר ראשון בחוג לתיאטרון באוניברסיטת ת"א, תואר שני בטיפול באומנויות במכללת תל חי, ופסיכותרפיה קבוצתית במכון לפסיכותרפיה בתיאטרון פלייבק.
שחקנית ומנחה באנסמבל תיאטרון פלייבק "משחק מהחיים" 28 שנה. הקימה ומנחה את אנסמבל תיאטרון פלייבק "רזוננס" בתל אביב. מנחה את קבוצת תיאטרון "פיר קמפיר" בהוד"ש. מנחה קבוצות ילדים ונוער במסגרות חינוכיות שונות, תוך שימת דגש על תהליכים רגשיים ובשילוב אלמנטים מתחום התיאטרון, תיאטרון הפלייבק, הדרמה תרפיה והביבליותרפיה. בעשור האחרון עובדת עם קבוצות מחוננים ומצטיינים במרכזי מחוננים, בדגש על תהליכים רגשיים וחברתיים.
מנחה תהליכי חוסן בקבוצות ומטפלת בבני נוער ומבוגרים בקליניקה בתל אביב.

איך אפשר לדעת שאנחנו לא בתוך חלום? איך אנחנו יודעות שאנחנו יודעות? האם אפשר להיות בטוחים שהחושים שלנו לא מטעים אותנו? למה הרקליטוס קבע ש"לעולם לא נכנסים לאותו נהר פעמיים"? ובכלל, מה ההבדל בינינו לבין הדגים באקווריום, שפשוט שטים להם בשלוה ולעולם לא שואלים את עצמם למה הם כאן ומה המטרה של כל זה?
נלמד כמה ממושגי היסוד ומהרעיונות החשובים של הפילוסופיה המערבית, נכיר פרדוקסים חשובים כמו פרדוקס השקרן, פרדוקס הערמה ופרדוקס קו החוף, ונפגוש לכוס שוקו כמה מהפילוסופים והפילוסופיות שהשפיעו על החשיבה המערבית. נצלול לעומק של "משל המערה" של אפלטון, וננסה להבין למה דקארט האמין ש"אני חושב – משמע אני קיים". בהמשך הקורס, נעצור להיכרות עם זרם החשיבה של הפילוסופיה של החינוך, שם נלמד תיאוריות ותפיסות מגוונות בנושא חינוך (באמצעות "כיתה הפוכה" – התלמידים.ות ילמדו בקבוצה ואז ילמדו את שאר הכיתה) . נכיר את התפיסות החינוכיות של אפלטון, לוק, רוסו, קורצ'אק, מריה מונטסורי וגם איוון איליץ' (שקרא לסגור לאלתר את בתי הספר...). לבסוף נתחלק לזוגות או לקבוצות, כל קבוצה תבנה דגם של "בית הספר של החלומות" – בית הספר כפי שאנחנו מאמינים.ות שהוא אמור להיות, בהשראת ההוגים והוגות שמהם קיבלנו השראה. ניתן לבנות באמצעות מודל פיזי או באמצעות תוכנות מחשב כדוגמת טינקרקרד.
דרישות הקורס: סקרנות ויכולת לעבודת חקר, חשיבה עצמאית, נכונות להשקיע, אהבה ל"מחשבות מקלחת" - ורצון לפתח אותן לתיאוריות.

איך אפשר לדעת שאנחנו לא בתוך חלום? איך אנחנו יודעות שאנחנו יודעות? האם אפשר להיות בטוחים שהחושים שלנו לא מטעים אותנו? למה הרקליטוס קבע ש"לעולם לא נכנסים לאותו נהר פעמיים"? ובכלל, מה ההבדל בינינו לבין הדגים באקווריום, שפשוט שטים להם בשלוה ולעולם לא שואלים את עצמם למה הם כאן ומה המטרה של כל זה?
נלמד כמה ממושגי היסוד ומהרעיונות החשובים של הפילוסופיה המערבית, נכיר פרדוקסים חשובים כמו פרדוקס השקרן, פרדוקס הערמה ופרדוקס קו החוף, ונפגוש לכוס שוקו כמה מהפילוסופים והפילוסופיות שהשפיעו על החשיבה המערבית. נצלול לעומק של "משל המערה" של אפלטון, וננסה להבין למה דקארט האמין ש"אני חושב – משמע אני קיים". בהמשך הקורס, נעצור להיכרות עם זרם החשיבה של הפילוסופיה של החינוך, שם נלמד תיאוריות ותפיסות מגוונות בנושא חינוך (באמצעות "כיתה הפוכה" – התלמידים.ות ילמדו בקבוצה ואז ילמדו את שאר הכיתה) . נכיר את התפיסות החינוכיות של אפלטון, לוק, רוסו, קורצ'אק, מריה מונטסורי וגם איוון איליץ' (שקרא לסגור לאלתר את בתי הספר...). לבסוף נתחלק לזוגות או לקבוצות, כל קבוצה תבנה דגם של "בית הספר של החלומות" – בית הספר כפי שאנחנו מאמינים.ות שהוא אמור להיות, בהשראת ההוגים והוגות שמהם קיבלנו השראה. ניתן לבנות באמצעות מודל פיזי או באמצעות תוכנות מחשב כדוגמת טינקרקרד.
דרישות הקורס: סקרנות ויכולת לעבודת חקר, חשיבה עצמאית, נכונות להשקיע, אהבה ל"מחשבות מקלחת" - ורצון לפתח אותן לתיאוריות.

קורס בחירה - לשתות שוקו עם אפלטון

chaplin.png

גרה בתל אביב, אמא של אמילי. מלמדת מחוננים ומצטיינים ברחבי גוש דן, ומפתחת קורסים בתחומי ההומניסטיקה. בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה של השפה, ותעודת הוראה בלשון עברית. גרפומנית מלידה, כתבה עד כה כ- 7,840,789,954 מילים – כולל כתבות בעיתונים, ספר עיון אחד, דוקטורט שכמעט איש לא קרא, וגם שירים, סיפורים, ביקורות ספרים, והמון המון מיילים. אוהבת לקרוא, אך כרגע קוראת בעיקר הודעות בווטסאפ. אוהבת מאוד לטייל בטבע, אך נטולת חוש כיוון.

הילדים משחקים מדענים ומדעניות בדרכם אל כוכב לכת חלופי לאחר שכוכב הלכת שלהם כבר אינו ראוי למגורים. בדרכם לכוכב החדש הם מתעוררים לפתע מההקפאה ומבינים שמערכות תומכות החיים של הספינה – אוויר, מים, אדמה, הצומח ומקור האנרגיה משובשות עקב אי איזון אקולוגי. עליהם לפעול על מנת לאבחן את הליקויים ולמצוא פתרונות ישימים מבוססי מדע. במשחק קיימים הקבלות בין המערכות של הכוכב לבין התהליכים אשר הובילו למשבר האקלים בעולם שלנו. דרך חקר ומשחק הם יבינו את המשמעות של משבר האקלים בעולמנו ומה נדרש על מנת לשמור על הסביבה שלנו ולתקן את הנזק גם כאן.

הילדים משחקים מדענים ומדעניות בדרכם אל כוכב לכת חלופי לאחר שכוכב הלכת שלהם כבר אינו ראוי למגורים. בדרכם לכוכב החדש הם מתעוררים לפתע מההקפאה ומבינים שמערכות תומכות החיים של הספינה – אוויר, מים, אדמה, הצומח ומקור האנרגיה משובשות עקב אי איזון אקולוגי. עליהם לפעול על מנת לאבחן את הליקויים ולמצוא פתרונות ישימים מבוססי מדע. במשחק קיימים הקבלות בין המערכות של הכוכב לבין התהליכים אשר הובילו למשבר האקלים בעולם שלנו. דרך חקר ומשחק הם יבינו את המשמעות של משבר האקלים בעולמנו ומה נדרש על מנת לשמור על הסביבה שלנו ולתקן את הנזק גם כאן.

קורס בחירה - גיבורי אקלים

chaplin.png

אם לשני שובבים, שחקנית, כותבת, יוצרת, בוגרת לימודי תיאטרון וסטודנטית להוראה וספרות. מלמדת כ-6 שנים תלמידים מחוננים ומצטיינים בתחומי משחקי התפקידים (מבוכים ודרקונים), מדעים, תיאטרון, בלשות ותנועה וגם מרצה בתחומים שונים. בזמנה הפנוי נהנית לקרוא, לצפות בהצגות, לפתור חדרי בריחה, לזלול פחזניות ולחלום בהקיץ.

מהי אמנות רב תחומית? מה הקשר בין אמנות ומדע? כיצד ניתן לבטא את אותו הדבר בדרכים שונות ומדוע נושא הפרופורציה תמיד מעסיק את פני האדם?
לאונרדו דה וינצ'י נחשב לגדול אמני הרנסנס. הוא קנה לו מקום ייחודי בתולדות האנושות כאדם הבקיא במרבית תחומי הידע האנושי בזמנו. בזכות הזיקה המדעית שלו, לאונרדו החיה מחדש את האמנות.
בקורס זה נתנסה במגוון תרגילים שונים באמנות - ציור, פיסול, צילום, וידאו ארט ומיצג. למשל- נלמד כיצד מציירים נקודת מגוז ומהיכן נולדת אשליה אופטית של עומק. נמדוד בעצמינו מרחבים שונים במרכז עמי"ת על פי שיטות מדידה עתיקות. נשחק עם גדלים של חפצים, נגדיל ונקטין חפצים מוכרים ונפסל אותם בחומרים שונים. היכונו לשחק, לחקור, ליצור, לצייר, לפסל, למדוד, להמציא ואפילו לכתוב בכתב נסתר על גרגר של אורז. לאורך השנה נפתח ונעבוד על פרויקט שנתי אותו נציג בתערוכה מסכמת בערב חגיגי בסוף השנה. הצטרפו למסע על כנפי הדמיון אל עבר האופק של היצירה.

מהי אמנות רב תחומית? מה הקשר בין אמנות ומדע? כיצד ניתן לבטא את אותו הדבר בדרכים שונות ומדוע נושא הפרופורציה תמיד מעסיק את פני האדם?
לאונרדו דה וינצ'י נחשב לגדול אמני הרנסנס. הוא קנה לו מקום ייחודי בתולדות האנושות כאדם הבקיא במרבית תחומי הידע האנושי בזמנו. בזכות הזיקה המדעית שלו, לאונרדו החיה מחדש את האמנות.
בקורס זה נתנסה במגוון תרגילים שונים באמנות - ציור, פיסול, צילום, וידאו ארט ומיצג. למשל- נלמד כיצד מציירים נקודת מגוז ומהיכן נולדת אשליה אופטית של עומק. נמדוד בעצמינו מרחבים שונים במרכז עמי"ת על פי שיטות מדידה עתיקות. נשחק עם גדלים של חפצים, נגדיל ונקטין חפצים מוכרים ונפסל אותם בחומרים שונים. היכונו לשחק, לחקור, ליצור, לצייר, לפסל, למדוד, להמציא ואפילו לכתוב בכתב נסתר על גרגר של אורז. לאורך השנה נפתח ונעבוד על פרויקט שנתי אותו נציג בתערוכה מסכמת בערב חגיגי בסוף השנה. הצטרפו למסע על כנפי הדמיון אל עבר האופק של היצירה.

קורס בחירה - קצת פרופורציה : אמנות רב תחומית

chaplin.png

אמנית וצלמת. בוגרת תכנית התואר השני באמנות של בצלאל וביה"ס מוסררה לצילום וניו מדיה. משלבת בין עבודה בסטודיו, הצגת תערוכות ומפגש יצירתי ואינסופי עם ילדים ובני נוער.

האם אי פעם תהיתם איך עובד הכסף?
רוצים לדעת איך להיות אשפי כלכלה?
הצטרפו אלינו לקורס הכלכלה המגניב ביותר שתפגשו!

מה מחכה לכם?
משחקי קופסא מרתקים שיגלו לכם סודות על כסף.
משחקי קלפים שיפתחו את המוח הפיננסי שלכם.
ניסויים מדליקים שיראו לכם איך כסף עובד בעולם האמיתי.
סרטים מצחיקים ומעניינים על כסף וכלכלה
הפעלות דינמיות שיגרמו לכם להרגיש כמו מנהלי בנק אמיתיים.

מה תלמדו?
איך לנהל תקציב כמו מקצוענים.
סודות הבורסה וההשקעות.
איך לקנות בחוכמה.
הקשר המפתיע בין אוכל וכסף.
ועוד ועוד…

הצטרפו אלינו למסע מרתק לעולם הכסף, ותגלו שלמידה על כלכלה יכולה להיות הדבר הכי כיף שעשיתם השנה.

קורס זה הוא ההזדמנות שלכם להפוך לאשפי הפיננסיים של העתיד.

אל תפספסו.

האם אי פעם תהיתם איך עובד הכסף?
רוצים לדעת איך להיות אשפי כלכלה?
הצטרפו אלינו לקורס הכלכלה המגניב ביותר שתפגשו!

מה מחכה לכם?
משחקי קופסא מרתקים שיגלו לכם סודות על כסף.
משחקי קלפים שיפתחו את המוח הפיננסי שלכם.
ניסויים מדליקים שיראו לכם איך כסף עובד בעולם האמיתי.
סרטים מצחיקים ומעניינים על כסף וכלכלה
הפעלות דינמיות שיגרמו לכם להרגיש כמו מנהלי בנק אמיתיים.

מה תלמדו?
איך לנהל תקציב כמו מקצוענים.
סודות הבורסה וההשקעות.
איך לקנות בחוכמה.
הקשר המפתיע בין אוכל וכסף.
ועוד ועוד…

הצטרפו אלינו למסע מרתק לעולם הכסף, ותגלו שלמידה על כלכלה יכולה להיות הדבר הכי כיף שעשיתם השנה.

קורס זה הוא ההזדמנות שלכם להפוך לאשפי הפיננסיים של העתיד.

אל תפספסו.

קורס בחירה - חשיבה כלכלית

chaplin.png

שמי טלי. יש לי תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל. במשך יותר מ20 שנים עבדתי בתפקידים שונים במערכת הפיננסית, כסוחרת אופציות ומנהלת דסק לקוחות בחדר עסקות, וכמנהלת סניף בנקאות פרטית.
עולם הפיננסיים מרתק אותי, ויותר מזה, אני מאמינה שחשוב להחשף לעולם הפיננסי, למונחים ולקשרי הגומלין בתחום זה מגיל בית הספר.

טקסטיל הוא שם כולל למוצרים העשויים מחומרים טבעיים או סינתטים.
מסיבי טקסטיל אפשר ליצור בדים, חבלים, שטיחים, בגדים ועבודות נוי.
בימי קדם המלאכות הקדומות, ביניהן גם מלאכות הטקסטיל היוו חלק בלתי נפרד בעשייה של הקהילה.
קורס זה נולד מתוך רצון ליצור מרחב ליצירה וללמידה של מגוון טכניקות מעולם מלאכות הטקסטיל.
נעמיק ונרכוש מיומנויות במלאכות מגוונות כמו פאנץ׳ נידל, רקמה ואריגה ונבין את הקשר שבין חומר גלם,
תהליך והמוצר הסופי שמתקבל מעבודת מלאכת יד.
במהלך הקורס התלמידים ישלבו בין הטכניקות הנלמדות וייצרו פריט אופנתי/ קישוט נוי/ שטיח או כל רעיון
עיצובי אחר שיבחרו לקדם.
העיסוק במלאכת יד מעודד חשיבה בין-תחומית ומפתח מיומנויות מוטוריות עדינות וחשיבה מרחבית.
נטפח את הסבלנות שלנו ואת יכולת התיכנון וההתמדה בתהליכי יצירה- תכנון וביצוע פרוייקט ארוך טווח.

טקסטיל הוא שם כולל למוצרים העשויים מחומרים טבעיים או סינתטים.
מסיבי טקסטיל אפשר ליצור בדים, חבלים, שטיחים, בגדים ועבודות נוי.
בימי קדם המלאכות הקדומות, ביניהן גם מלאכות הטקסטיל היוו חלק בלתי נפרד בעשייה של הקהילה.
קורס זה נולד מתוך רצון ליצור מרחב ליצירה וללמידה של מגוון טכניקות מעולם מלאכות הטקסטיל.
נעמיק ונרכוש מיומנויות במלאכות מגוונות כמו פאנץ׳ נידל, רקמה ואריגה ונבין את הקשר שבין חומר גלם,
תהליך והמוצר הסופי שמתקבל מעבודת מלאכת יד.
במהלך הקורס התלמידים ישלבו בין הטכניקות הנלמדות וייצרו פריט אופנתי/ קישוט נוי/ שטיח או כל רעיון
עיצובי אחר שיבחרו לקדם.
העיסוק במלאכת יד מעודד חשיבה בין-תחומית ומפתח מיומנויות מוטוריות עדינות וחשיבה מרחבית.
נטפח את הסבלנות שלנו ואת יכולת התיכנון וההתמדה בתהליכי יצירה- תכנון וביצוע פרוייקט ארוך טווח.

קורס בחירה - מלאכות הטקסטיל בעולם המודרני

chaplin.png

אמנות היא השפה שבה הכי קל לי לתקשר עם העולם ועם עצמי.
בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, בעלת תעודת הוראה באמנות חזותית מסמינר הקיבוצים.
בעשור האחרון אני מלמדת אמנות בבתי ספר יסודי, במרכזי למידה למחוננים ובאופן פרטי בסטודיו שלי
ומחוצה לו.
אני עוסקת באמנות ומלמדת מתוך אמונה בחשיפה לעולם הזה כבר מגיל צעיר.
שמה דגש על חשיבות הדרך והתהליך, תוך חיזוק מיומנויות מוטוריות, מאתגרת ומעודדת חשיבה עצמאית.
התוצר הוא חשוב אבל הדרך חשובה יותר.

מי המציא את משחק הסודוקו?
למה בהפרחת בועות מי-סבון מתקבלת צורה כדורית?
מי גילה את הערך פאי?
ומי היה פיבונאצ'י ומה הקשר שלו לבעיית הארנבים?
בקורס נלמד מה הבעיות שהעסיקו את המתמטיקאים לאורך ההיסטוריה וכיצד הם התמודדו איתם. נכיר גיבורי על מתמטיקאים, נצפה בסרטונים, נבנה משחקים מתמטיים ונתפעל מהיצירתיות המתמטית, בין לבין נספר סיפורים עסיסיים על יריבויות מרות בין מתמטיקאים.
אם גם אתם מוטרדים מהשאלות החשובות באמת של המתמטיקה, אתם מוזמנים לחקור אותן בצוותא, בקורס זה נעמיק בחשיבה מתמטית דרך ההיסטוריה של המתמטיקה, ונאפשר לעצמנו הצצה לבעיות קלאסיות במבט משועשע.

מי המציא את משחק הסודוקו?
למה בהפרחת בועות מי-סבון מתקבלת צורה כדורית?
מי גילה את הערך פאי?
ומי היה פיבונאצ'י ומה הקשר שלו לבעיית הארנבים?
בקורס נלמד מה הבעיות שהעסיקו את המתמטיקאים לאורך ההיסטוריה וכיצד הם התמודדו איתם. נכיר גיבורי על מתמטיקאים, נצפה בסרטונים, נבנה משחקים מתמטיים ונתפעל מהיצירתיות המתמטית, בין לבין נספר סיפורים עסיסיים על יריבויות מרות בין מתמטיקאים.
אם גם אתם מוטרדים מהשאלות החשובות באמת של המתמטיקה, אתם מוזמנים לחקור אותן בצוותא, בקורס זה נעמיק בחשיבה מתמטית דרך ההיסטוריה של המתמטיקה, ונאפשר לעצמנו הצצה לבעיות קלאסיות במבט משועשע.

קורס בחירה - נפלאות המתמטיקה

chaplin.png

שמי אורנית, אמא ל-4 ועוסקת בחינוך מזה למעלה מ25 שנה בתפקידים שונים ומאתגרים כשהאחרון בהם הוא הקמה וניהול של ביה״ס שש שנתי, אבל, מתמטיקה היא אהבת חיי… והחשיבה המתמטית מלווה ופוגשת אותי לאורך כל הדרך, אוהבת להשתעשע עם חידות מתמטיות, פלפולי מתמטיקה ועוד..

bottom of page