top of page
מצטייני חטיבה

שכבת  - מצטייני חטיבה

מערכת תעודכן בהמשך.png

על הקורסים והמורים  

תוכן חזותי (תמונה,ציור, צילום ועוד) משמש בסיס בפלטפורמות החברתיות החדשות אך הוא בסיס לתקשורת עוד מימי האדם הקדמון, דרך צ'רלי צ'פלין, ועד להארי פוטר ומארוול, או מיינדקרפט ורובלוקס, שגם הן חוויות חזותיות.
החקר הזה עוסק בקשר שבין מילים כתובות לחזותי - הוא יאפשר עיסוק בכתיבה, צילום וקולנוע.
נפתח בלמידה והתנסות בז'אנרים מגוונים בכתיבה: סיפור מתח, סיפור מצחיק, פנטזיה, לתסריט או לספר. ננסה להבין מה גורם לסיפור להיות מצחיק, מותח או פשוט "טוב".
נלמד ליצור תמונות (מצולמות או מצוירות) הקשורות לסיפורים שלנו, נלמד להשתמש בסטוריבורד כשלב בדרך ליצירת סרטון קצר המבוסס על הכתיבה שלנו.
נשכלל את היכולות שלנו בצילום קולנועי, עריכה ושימוש באפקטים קולנועיים מיוחדים.
בכל שלבי העבודה נלמד להיעזר בכלי בינה מלאכותית: ליצירת דימויים, מוסיקה וסרטים - באופן מושכל ויצירתי, המשאיר את הגורם האנושי (אנחנו!) בתור המובילים.ות של היצירה.
ניתן מקום לביטוי עצמי, למידה רחבה בתחומים שונים והתפתחות אישית. כל זה לצד עבודת צוות שתנצל את היכולות של כל אחת ואחד ליצירת תוצר משמעותי - יצירת פרויקט מתחילתו במילה הכתובה - ועד לסופו בסרט המוקרן.

תוכן חזותי (תמונה,ציור, צילום ועוד) משמש בסיס בפלטפורמות החברתיות החדשות אך הוא בסיס לתקשורת עוד מימי האדם הקדמון, דרך צ'רלי צ'פלין, ועד להארי פוטר ומארוול, או מיינדקרפט ורובלוקס, שגם הן חוויות חזותיות.
החקר הזה עוסק בקשר שבין מילים כתובות לחזותי - הוא יאפשר עיסוק בכתיבה, צילום וקולנוע.
נפתח בלמידה והתנסות בז'אנרים מגוונים בכתיבה: סיפור מתח, סיפור מצחיק, פנטזיה, לתסריט או לספר. ננסה להבין מה גורם לסיפור להיות מצחיק, מותח או פשוט "טוב".
נלמד ליצור תמונות (מצולמות או מצוירות) הקשורות לסיפורים שלנו, נלמד להשתמש בסטוריבורד כשלב בדרך ליצירת סרטון קצר המבוסס על הכתיבה שלנו.
נשכלל את היכולות שלנו בצילום קולנועי, עריכה ושימוש באפקטים קולנועיים מיוחדים.
בכל שלבי העבודה נלמד להיעזר בכלי בינה מלאכותית: ליצירת דימויים, מוסיקה וסרטים - באופן מושכל ויצירתי, המשאיר את הגורם האנושי (אנחנו!) בתור המובילים.ות של היצירה.
ניתן מקום לביטוי עצמי, למידה רחבה בתחומים שונים והתפתחות אישית. כל זה לצד עבודת צוות שתנצל את היכולות של כל אחת ואחד ליצירת תוצר משמעותי - יצירת פרויקט מתחילתו במילה הכתובה - ועד לסופו בסרט המוקרן.

חקר שנתי - סיפור, תמונה, סרט

chaplin.png

תסריטאי ובמאי, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, מלמד קולנוע במרכזי מחוננים מאז 2002. גר בפרדס חנה, אבא לשני ילדים.

בקורס זה התלמידים יוצאים למסע יצירתי ומדעי בהשראת עבודותיו המופלאות של לאונרדו דה וינצ'י – אמן, מהנדס, ממציא וחוקר. דרך שיטת Project Based Learning (למידה מבוססת פרויקטים) הם חוקרים עקרונות מכניים, מתכננים, ומתנסים בבנייה של מנגנונים היסטוריים ומודרניים.
העבודה מתבצעת בסדנה הייעודית בבית הספר, עם עמדות עבודה, כלי נגרות, וחומרי בנייה מגוונים, תוך שילוב בין ידע הנדסי, עיצוב, ואמנות. התלמידים מפתחים הבנה מעמיקה של עקרונות פיזיקליים – כמו מנופים, גלגלות, תמסורות ותנועות מורכבות – ומתרגמים אותם ליצירות תלת-ממדיות מתפקדות.
הקורס מחזק מיומנויות חיוניות כגון:
חשיבה יצירתית וחדשנות: חיבור בין השראה היסטורית לבין פתרונות בני זמננו.
עבודת צוות ותקשורת: שיתוף פעולה בתכנון ובבנייה של מודלים.
פתרון בעיות ולמידה עצמאית: התמודדות עם אתגרים טכניים ומציאת פתרונות מקוריים.
קישור בין תחומי הדעת: פיזיקה, הנדסה, היסטוריה ואמנות משתלבים יחד.
התוצאה – מנגנונים שנבנים בידיהם של התלמידים, משחזרים רעיונות של דה וינצ'י ומדגימים את כוחו של שילוב בין דמיון, חקר וידע הנדסי.

בקורס זה התלמידים יוצאים למסע יצירתי ומדעי בהשראת עבודותיו המופלאות של לאונרדו דה וינצ'י – אמן, מהנדס, ממציא וחוקר. דרך שיטת Project Based Learning (למידה מבוססת פרויקטים) הם חוקרים עקרונות מכניים, מתכננים, ומתנסים בבנייה של מנגנונים היסטוריים ומודרניים.
העבודה מתבצעת בסדנה הייעודית בבית הספר, עם עמדות עבודה, כלי נגרות, וחומרי בנייה מגוונים, תוך שילוב בין ידע הנדסי, עיצוב, ואמנות. התלמידים מפתחים הבנה מעמיקה של עקרונות פיזיקליים – כמו מנופים, גלגלות, תמסורות ותנועות מורכבות – ומתרגמים אותם ליצירות תלת-ממדיות מתפקדות.
הקורס מחזק מיומנויות חיוניות כגון:
חשיבה יצירתית וחדשנות: חיבור בין השראה היסטורית לבין פתרונות בני זמננו.
עבודת צוות ותקשורת: שיתוף פעולה בתכנון ובבנייה של מודלים.
פתרון בעיות ולמידה עצמאית: התמודדות עם אתגרים טכניים ומציאת פתרונות מקוריים.
קישור בין תחומי הדעת: פיזיקה, הנדסה, היסטוריה ואמנות משתלבים יחד.
התוצאה – מנגנונים שנבנים בידיהם של התלמידים, משחזרים רעיונות של דה וינצ'י ומדגימים את כוחו של שילוב בין דמיון, חקר וידע הנדסי.

חקר שנתי - מנגנונים בהשראת לאונרדו דה וינצ'י

chaplin.png


מעצבת מוצר ואמנית אוריגמי בעלת הסטודיו KAMIDORO
בית לאמנות הנייר והקרמיקה

בוגרת בצלאל, HIT המכון הטכנולוגי חולון, מוהלי נאג' בודפשט הונגריה ופוליטכניקו איטליה בתוכנית סטודנטים מצטיינים.

מלמדת מחוננים ב20 שנים האחרונות, מגוון קורסים המתכתבים עם עולם הטכנולוגיה בשילוב מסורות עתיקות.

שילוב תחומי היצירה על גווניה עם תחומי ההנדסה המרחבית והמתמטית.

הדפסה בתלת-מימד היא טכנולוגיה שנהיית פופולרית וזמינה מיום ליום - יש לנו מדפסות בכיתה, חברות ענק כמו נייקי וטסלה משתמשות בה בייצור המוצרים שלהן, ולחלקנו אפילו יש מדפסת בבית - והגיע הזמן לשאול - למה היא טובה, בעצם?
בחקר הזה נלמד קודם כל את העקרונות הבסיסיים של הדפסה - איך למצוא דגמים להדפיס, איך לייצר אותם בעצמנו, ומה הן המגבלות והחוזקות של הטכנולוגיה - ולאחר מכן נתחיל לחקור את הפוטנציאל הגלום בה: אילו דברים היא מסוגלת לעשות שטכנולוגיות אחרות לא יודעות? לאילו אסטתיקות אפשר להגיע בעזרתה? מה אפשר לעשות איתה שיהיה שימושי ומעניין, והאם ההדפסה חייבת להיות סוף הסיפור או שאולי אפשר עוד להמשיך ולעבד את המודל שהדפסנו?
החקר הוא מעשי ודורש מוכנות לעבודה פיזית ויכולת הנעה עצמית.

הדפסה בתלת-מימד היא טכנולוגיה שנהיית פופולרית וזמינה מיום ליום - יש לנו מדפסות בכיתה, חברות ענק כמו נייקי וטסלה משתמשות בה בייצור המוצרים שלהן, ולחלקנו אפילו יש מדפסת בבית - והגיע הזמן לשאול - למה היא טובה, בעצם?
בחקר הזה נלמד קודם כל את העקרונות הבסיסיים של הדפסה - איך למצוא דגמים להדפיס, איך לייצר אותם בעצמנו, ומה הן המגבלות והחוזקות של הטכנולוגיה - ולאחר מכן נתחיל לחקור את הפוטנציאל הגלום בה: אילו דברים היא מסוגלת לעשות שטכנולוגיות אחרות לא יודעות? לאילו אסטתיקות אפשר להגיע בעזרתה? מה אפשר לעשות איתה שיהיה שימושי ומעניין, והאם ההדפסה חייבת להיות סוף הסיפור או שאולי אפשר עוד להמשיך ולעבד את המודל שהדפסנו?
החקר הוא מעשי ודורש מוכנות לעבודה פיזית ויכולת הנעה עצמית.

חקר שנתי - אז הדפסנו בתלת-מימד - מה עכשיו?

chaplin.png

אני מעצב וחוקר תרבות חזותית וחומרית בוגר בצלאל, מתמחה במידול והדפסת תלת מימד, ומלמד בצורה כזו או אחרת כבר 15 שנה. אוהב לרכב על אופניים, לספר סיפורים ולהצחיק, ומאמין שהדבר הכי טובה ללמוד וללמד היא כשהתלמיד מרגיש שמסתכלים אליו בגובה העיניים וכשהמורה אוהב את מה שהוא מלמד. משתדל לזכור (ולהזכיר לתלמידים) שלהיות גרוע במשהו זה הצעד הראשון וההכי חשוב בלהיות טוב במשהו.

bottom of page