ג
דף הבית > מידעון > שכבת
מידעון שכבת - ג

הקורס מזמין את הילדים לחקור את המוזיקה במנעדים ובהקשרים בינתחומיים שונים במדע , באמנות ובהקשר החברתי והתרבותי. כל זה על ידי היכרות עם מדע הצלילים, משפחות כלי הנגינה, מלחינים שונים, האזנה ליצירות,, משחק, נגינה הקלטה ויצירה.
בין השאלות שנענה עליהם - מה הקשר בין מוסיקה לפיזיקה? האם אפשר לנגן ציור? האם רעש זה מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו כקבוצה וכיחידים?
הקורס מזמין את הילדים לחקור את המוזיקה במנעדים ובהקשרים בינתחומיים שונים במדע , באמנות ובהקשר החברתי והתרבותי. כל זה על ידי היכרות עם מדע הצלילים, משפחות כלי הנגינה, מלחינים שונים, האזנה ליצירות,, משחק, נגינה הקלטה ויצירה.
בין השאלות שנענה עליהם - מה הקשר בין מוסיקה לפיזיקה? האם אפשר לנגן ציור? האם רעש זה מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו כקבוצה וכיחידים?
נפלאות המוזיקה

אמנית ומוזיקאית בינתחומית - במאית, שחקנית, אמנית מיצג, מלחינה, זמרת ונגנית נבל. יוצרת ופועלת
על במות רבות ומגוונות בארץ ובעולם. בנוסף, עדיה, בעלת נסיון רב בהוראת מוזיקה וחשיבה יצירתית,
במכון אריקה לנדאו לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות ובמרכזי מחוננים ומצטינים של משרד החינוך.
בקורס נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית.
מכלי התעופה הראשוניים דרך תנועתם באוויר, מטוסי הסילון החדישים על ציודם ועד טילים ומעבורות
חלל, לימוד וחקר של התלמידים בנושאים הנלמדים.
נכיר אסטרטגיות בהפעלת כח אווירי במבצעים שונים בארץ ובעולם, נקיים פעילויות ונבחן סוגיות קבוצתיות
בנושאי תעופה שונים כגון בניית חברת תעופה, תכנון נתיבי טיסה תוך התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום
התעופה, בניית טיסנים לפי דרגות קושי מן הפשוט ועד המורכב.
נפתח את הדימיון את יכולת החשיבה והיצירתיות. נשאל שאלות, נעוף לתוך מקורות של ידע, נשגר טילים,
נטיס טיסנים, נעיף עפיפונים. נציג את חלוצי הטיס, ולבסוף נעבוד על פרויקט כיתתי שעליו נדבר רק עם
תחילת הקורס.
בקורס נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית.
מכלי התעופה הראשוניים דרך תנועתם באוויר, מטוסי הסילון החדישים על ציודם ועד טילים ומעבורות
חלל, לימוד וחקר של התלמידים בנושאים הנלמדים.
נכיר אסטרטגיות בהפעלת כח אווירי במבצעים שונים בארץ ובעולם, נקיים פעילויות ונבחן סוגיות קבוצתיות
בנושאי תעופה שונים כגון בניית חברת תעופה, תכנון נתיבי טיסה תוך התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום
התעופה, בניית טיסנים לפי דרגות קושי מן הפשוט ועד המורכב.
נפתח את הדימיון את יכולת החשיבה והיצירתיות. נשאל שאלות, נעוף לתוך מקורות של ידע, נשגר טילים,
נטיס טיסנים, נעיף עפיפונים. נציג את חלוצי הטיס, ולבסוף נעבוד על פרויקט כיתתי שעליו נדבר רק עם
תחילת הקורס.
אסטרטגיות תעופה

פורש חיל האויר אשר עסק במגוון תפקידי פיקוד והדרכה בחיל. בתפקידי שימשתי כמפקד גדנ"א אויר. בעל ניסיון רב בהדרכה תעופתית ועבודה עם בני נוער, ההדרכה של חיל האויר. משמש כמורה לתעופה במרכזי מחוננים למעלה מ 10 שנים. זוכה פרס המורה היזם מטעם קרן רקנטי צ'יס על יוזמה חינוכית.
זה לא קסם, זה מדע! בקורס אנחנו חושפים, מגלים וחוקרים את עולם החומרים שתוסס סביבנו. לכל ילד סקרנות מתפרצת ומוטיבציה לנסות, לחקור ולבדוק. בשיעורים נשתמש בזיקה זו כדי להכיר כימיקלים מיוחדים, נצפה בתגובות כימיות מרתקות, ונעשה סימולציות של תופעות טבע. אנו נקשר בין נושאי הדיון למדע שימושי שקיים בתעשייה ובביתנו וכן לתופעות גלובליות. ברבים מן השיעורים נייצר תוצרי למידה.
זה לא קסם, זה מדע! בקורס אנחנו חושפים, מגלים וחוקרים את עולם החומרים שתוסס סביבנו. לכל ילד סקרנות מתפרצת ומוטיבציה לנסות, לחקור ולבדוק. בשיעורים נשתמש בזיקה זו כדי להכיר כימיקלים מיוחדים, נצפה בתגובות כימיות מרתקות, ונעשה סימולציות של תופעות טבע. אנו נקשר בין נושאי הדיון למדע שימושי שקיים בתעשייה ובביתנו וכן לתופעות גלובליות. ברבים מן השיעורים נייצר תוצרי למידה.
הבית הכימיקלי

מורה בתחום המדע החוויתי מזה 6 שנים. בעל תואר ראשון בתכנון מבנים וארכיטקטורה בנוסף עבר השתלמויות פדגוגיות מקיפות בתחום החינוך וההוראה. מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מספר שנים ובזמני הפנוי נהנה ממשחקי תפקידים, משחקי לוח ואסטרטגיה, פתרון משחקי חשיבה, ביקור במוזאוני מדע וחדרי בריחה.
במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.
במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.
דרך הבמה

בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים במקצועות משחק ובימוי תיאטרון, עם התמחות בהוראת תיאטרון. עוסק בחינוך מאז היותי נער - כמדריך, מורה ומחנה. בשמונה השנים האחרונות בנוסף להוראת התיאטרון, גנן בגן ילדים.
זהו קורס רב תחומי שבמרכזו עומד, רץ ומשחק הזמן.
במהלך הקורס נחקור יחד את נושא הזמן בהיבטים צפויים ובהיבטים מפתיעים.
נעבור דרך האומנות, המדע, המדע הבדיוני, ההיסטוריה, הפסיכולוגיה ועוד.
נפתח בדיונים פילוסופיים וננסה לענות על שאלות על- זמניות המעסיקות ילדים ומבוגרים. הקורס ייתן מקום לשיח, ליצירתיות וסקרנות, לביטוי אישי ולגיבוש קבוצתי.
"ותגיד זמן – והזמן עובר" שלום חנוך
זהו קורס רב תחומי שבמרכזו עומד, רץ ומשחק הזמן.
במהלך הקורס נחקור יחד את נושא הזמן בהיבטים צפויים ובהיבטים מפתיעים.
נעבור דרך האומנות, המדע, המדע הבדיוני, ההיסטוריה, הפסיכולוגיה ועוד.
נפתח בדיונים פילוסופיים וננסה לענות על שאלות על- זמניות המעסיקות ילדים ומבוגרים. הקורס ייתן מקום לשיח, ליצירתיות וסקרנות, לביטוי אישי ולגיבוש קבוצתי.
"ותגיד זמן – והזמן עובר" שלום חנוך
על הזמן

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!
התקשורת החזותית מלווה את המין האנושי כבר משחר ההיסטוריה. אלה הסימנים הראשונים שבני
אדם השאירו כשציירו על קיר המערות. כיום, השפה החזותית מקיפה אותנו ומתקיימת בכל הרבדים של
חיינו. מצפיה בטלוויזיה דרך צילומים המופיעים בעיתונות, איורים שמעטרים ספרים, פרסומות, שלטים
ברחוב ועד למוצרים שאנו בוחרים לצרוך במכולת. אנו יודעים איך לקרוא את המאגר החזותי הזה
שמתקיים סביבנו אך לא תמיד אנו ערים למסר הסמוי של אותו דימוי.
בקורס נפתח מיומנויות לקריאה יותר ביקורתית ואנליטית של אותו עולם ויזואלי הסובב אותנו דרך
המקורות ההיסטוריים של השפה החזותית, כיצד באה לידי ביטוי בחייהם של בני האדם בעבר? איזה
סוג של מסרים בחר המין האנושי להעביר באמצעים ויזואליים? התגבשות הכתב כמערת של הבנת
סימנים מוסכמים, המצאת הצילום, והמשמעות של הדימוי כיום - בעידן הדיגיטלי.
התקשורת החזותית מלווה את המין האנושי כבר משחר ההיסטוריה. אלה הסימנים הראשונים שבני
אדם השאירו כשציירו על קיר המערות. כיום, השפה החזותית מקיפה אותנו ומתקיימת בכל הרבדים של
חיינו. מצפיה בטלוויזיה דרך צילומים המופיעים בעיתונות, איורים שמעטרים ספרים, פרסומות, שלטים
ברחוב ועד למוצרים שאנו בוחרים לצרוך במכולת. אנו יודעים איך לקרוא את המאגר החזותי הזה
שמתקיים סביבנו אך לא תמיד אנו ערים למסר הסמוי של אותו דימוי.
בקורס נפתח מיומנויות לקריאה יותר ביקורתית ואנליטית של אותו עולם ויזואלי הסובב אותנו דרך
המקורות ההיסטוריים של השפה החזותית, כיצד באה לידי ביטוי בחייהם של בני האדם בעבר? איזה
סוג של מסרים בחר המין האנושי להעביר באמצעים ויזואליים? התגבשות הכתב כמערת של הבנת
סימנים מוסכמים, המצאת הצילום, והמשמעות של הדימוי כיום - בעידן הדיגיטלי.
שפה תמונה

יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.
קורס האוריגמטריה משלב חקר ולמידת הנדסת המרחב דרך אמנות קיפולי נייר.
בשיעורים נעסוק בלימוד בסיס הצורות ההנדסיות, איתור זויות נסתרות, חיזוק החשיבה הלוגית וההבנה
ההנדסית המרחבית באמצעות קיפול והמחשה ויזואלית.
במהלך הקורס נקפל אובייקטים פשוטים ומורכבים מתוכם נפתח חשיבה גיאומטרית לצד רכישה וחיזוק של מוטוריקה עדינה, זיכרון והבנה מרחבית.
קורס האוריגמטריה משלב חקר ולמידת הנדסת המרחב דרך אמנות קיפולי נייר.
בשיעורים נעסוק בלימוד בסיס הצורות ההנדסיות, איתור זויות נסתרות, חיזוק החשיבה הלוגית וההבנה
ההנדסית המרחבית באמצעות קיפול והמחשה ויזואלית.
במהלך הקורס נקפל אובייקטים פשוטים ומורכבים מתוכם נפתח חשיבה גיאומטרית לצד רכישה וחיזוק של מוטוריקה עדינה, זיכרון והבנה מרחבית.
אוריגמי וגיאומטריה

בקורס "דמיון יוצר מציאות" נעמיק את ההיכרות שלנו עם עצמנו, עם החברים לכיתה ועם הסביבה שלנו.
בהשראת יצירות מתחומי ספרות, אמנות ותיאטרון, נצא ביחד למסע יצירתי מרגש, פרי דמיונם של הילדים.
במהלך המסע ניצור בכלים של האמנות הפלסטית, נכתוב טקסטים ונתקשר בשפת התיאטרון (תפאורה/
משחק/בובות), ניתן מקום לביטוי אישי והזדמנויות להעמקת ההיכרות ורכישת כלים לעבודה בצוות.
כל יחידת הוראה מורכבת ממספר שיעורים. במהלך השיעורים מוארים אספקטים ערכיים ואמנותיים שונים
תוך היכרות עם סגנונות מתחום האמנות והתנסות בחומרים מגוונים מתחום האמנות הפלסטית.
בוגרת תואר שני בתרפיה באמנות ותואר שני בעיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון. כבר 20 שנים מתמחה
בפיתוח והוראת תוכניות בין תחומיות לילדים מחוננים ומצטיינים במגוון קורסים בתחומי אמנות, עיצוב,
המצאת משחקים ופיתוח יצירתיות. בוגרת התוכנית להכשרת מורי מחוננים באונ' ת"א ובעלות תעודת
הוראה. מעצבת תפאורה ותלבושות לתיאטרונים השונים. חובבת הליכות, ספרים ואמא לשתי בנות.
בקורס "דמיון יוצר מציאות" נעמיק את ההיכרות שלנו עם עצמנו, עם החברים לכיתה ועם הסביבה שלנו.
בהשראת יצירות מתחומי ספרות, אמנות ותיאטרון, נצא ביחד למסע יצירתי מרגש, פרי דמיונם של הילדים.
במהלך המסע ניצור בכלים של האמנות הפלסטית, נכתוב טקסטים ונתקשר בשפת התיאטרון (תפאורה/
משחק/בובות), ניתן מקום לביטוי אישי והזדמנויות להעמקת ההיכרות ורכישת כלים לעבודה בצוות.
כל יחידת הוראה מורכבת ממספר שיעורים. במהלך השיעורים מוארים אספקטים ערכיים ואמנותיים שונים
תוך היכרות עם סגנונות מתחום האמנות והתנסות בחומרים מגוונים מתחום האמנות הפלסטית.
דמיון יוצר מציאות

בוגרת תואר שני בתרפיה באמנות ותואר שני בעיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון. כבר 20 שנים מתמחה
בפיתוח והוראת תוכניות בין תחומיות לילדים מחוננים ומצטיינים במגוון קורסים בתחומי אמנות, עיצוב,
המצאת משחקים ופיתוח יצירתיות. בוגרת התוכנית להכשרת מורי מחוננים באונ' ת"א ובעלות תעודת
הוראה. בובנאית בהכשרתה, חובבת עיצוב, אספנית בובות וינטאג' ואמא לשניים.
בקורס "אני, אתה, אנחנו והאמנות" נלמד על עצמנו ועל הקבוצה באמצעות האמנות. נעמיק את ההיכרות
שלנו עם עצמנו, עם החברים לכיתה ועם הסביבה שלנו. נפתח תקשורת מאפשרת ומכבדת. נתרגל
מיומנויות להתמודדות עם אי וודאות. נחשוב על עצמנו כילדים מחוננים במסגרות שונות, כשעולם האמנות
יהווה עבורנו הזדמנות לחיזוק והעצמה של היכולות הייחודיות של כל אחד מהילדים.
בהשראת יצירות מתחומי האמנויות, נצא ביחד למסע יצירתי מרגש, פרי דמיונם של הילדים. במהלך המסע
ניצור בכלים של האמנות הפלסטית וניתן מקום לביטוי אישי והזדמנויות להעמקת ההיכרות ורכישת כלים
לעבודת צוות.
בוגרת תואר שני בתרפיה באמנות ותואר שני בעיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון. כבר 20 שנים מתמחה
בפיתוח והוראת תוכניות בין תחומיות לילדים מחוננים ומצטיינים במגוון קורסים בתחומי אמנות, עיצוב,
המצאת משחקים ופיתוח יצירתיות. בוגרת התוכנית להכשרת מורי מחוננים באונ' ת"א ובעלות תעודת
הוראה. מעצבת תפאורה ותלבושות לתיאטרונים השונים. חובבת הליכות, ספרים ואמא לשתי בנות.
בקורס "אני, אתה, אנחנו והאמנות" נלמד על עצמנו ועל הקבוצה באמצעות האמנות. נעמיק את ההיכרות
שלנו עם עצמנו, עם החברים לכיתה ועם הסביבה שלנו. נפתח תקשורת מאפשרת ומכבדת. נתרגל
מיומנויות להתמודדות עם אי וודאות. נחשוב על עצמנו כילדים מחוננים במסגרות שונות, כשעולם האמנות
יהווה עבורנו הזדמנות לחיזוק והעצמה של היכולות הייחודיות של כל אחד מהילדים.
בהשראת יצירות מתחומי האמנויות, נצא ביחד למסע יצירתי מרגש, פרי דמיונם של הילדים. במהלך המסע
ניצור בכלים של האמנות הפלסטית וניתן מקום לביטוי אישי והזדמנויות להעמקת ההיכרות ורכישת כלים
לעבודת צוות.
אני, אתה, אנחנו והאומנות

בוגרת תואר שני בתרפיה באמנות ותואר שני בעיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון. כבר 20 שנים מתמחה
בפיתוח והוראת תוכניות בין תחומיות לילדים מחוננים ומצטיינים במגוון קורסים בתחומי אמנות, עיצוב,
המצאת משחקים ופיתוח יצירתיות. בוגרת התוכנית להכשרת מורי מחוננים באונ' ת"א ובעלות תעודת
הוראה. בובנאית בהכשרתה, חובבת עיצוב, אספנית בובות וינטאג' ואמא לשניים.