מצטייני ד
דף הבית > מידעון > שכבת 

 מידעון שכבת  - מצטייני ד

מצטייני יפו

בשנים האחרונות הולך ומתברר עוד ויותר הקשר בין טכניקות של אוריגמי לתחומים גיאומטריים ומתמטיים. שאלות שנלקחות מעולם הגיאומטריה מקבלות תשובה שהיא גם מאלפת וגם "מעלפת" (מרוב יופי) - בקיפולי נייר! בקורס הזה נכיר "בידיים" שאלות גיאומטריות ונחקור באופן מוחשי פתרונות לחידות מתמטיות. הלימוד יהיה בעיקר דרך עשייה אישית ויכוון לטיפוח יכולות כגון סבלנות, ריכוז, דיוק, קואורדינציה ומוטוריקה, יכולת להתגבר על קשיים, מעקב אחרי הוראות ועבודה בשלבים.

בשנים האחרונות הולך ומתברר עוד ויותר הקשר בין טכניקות של אוריגמי לתחומים גיאומטריים ומתמטיים. שאלות שנלקחות מעולם הגיאומטריה מקבלות תשובה שהיא גם מאלפת וגם "מעלפת" (מרוב יופי) - בקיפולי נייר! בקורס הזה נכיר "בידיים" שאלות גיאומטריות ונחקור באופן מוחשי פתרונות לחידות מתמטיות. הלימוד יהיה בעיקר דרך עשייה אישית ויכוון לטיפוח יכולות כגון סבלנות, ריכוז, דיוק, קואורדינציה ומוטוריקה, יכולת להתגבר על קשיים, מעקב אחרי הוראות ועבודה בשלבים.

אוריגמי וגיאומטריה

chaplin.png

תושב מודיעין. בעבר מדריך טיולים. לפני כ-20 שנה התחלתי לפתח תכנית להוראת אוריגמי וגיאומטריה במסגרות למצטיינים ומחוננים, ומאז אני מלמד במרכזי העשרה וכל הזמן עוד ממשיך ללמוד. בשלוש השנים האחרונות למדתי ואני מלמד גם קיימות (לימודי סביבה) ומגדל ירקות בגינה ליד הבית.

מעניין אתכם לחקור את גוף האדם? חולמים להיות רופאים כשתהיו גדולים? אז הגעתם למקום הנכון! בקורס "רופאים צעירים" נעסוק בכל מערכות הליבה של הגוף - לב וכלי הדם, מערכת הנשימה, מערכת העיכול ומערכת העצבים. נלמד גם על מערכות הרבה פחות מוכרות ומוערכות (שלא בצדק!) כמו מערכת השתן והכליות, מערכת החיסון ומערכת השריר והשלד שלנו. נצלול לעוד מגוון תחומים ברפואה - נלמד כיצד החושים השונים שלנו עובדים, נעסוק בתורשה, מתן עזרה ראשונה ותפקודי מוח שונים החל מזיכרון ועד שינה ...וכמובן שנכיר חלק מתרופות הסבתא שעובדות מצוין ואפילו נכין כמה בעצמנו!

מעניין אתכם לחקור את גוף האדם? חולמים להיות רופאים כשתהיו גדולים? אז הגעתם למקום הנכון! בקורס "רופאים צעירים" נעסוק בכל מערכות הליבה של הגוף - לב וכלי הדם, מערכת הנשימה, מערכת העיכול ומערכת העצבים. נלמד גם על מערכות הרבה פחות מוכרות ומוערכות (שלא בצדק!) כמו מערכת השתן והכליות, מערכת החיסון ומערכת השריר והשלד שלנו. נצלול לעוד מגוון תחומים ברפואה - נלמד כיצד החושים השונים שלנו עובדים, נעסוק בתורשה, מתן עזרה ראשונה ותפקודי מוח שונים החל מזיכרון ועד שינה ...וכמובן שנכיר חלק מתרופות הסבתא שעובדות מצוין ואפילו נכין כמה בעצמנו!

רופאים צעירים

chaplin.png

מורה לאסטרונומיה ומדע במהלך שמונה השנים האחרונות. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המוח ותואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית. תמיד אהבתי לעבוד עם ילדים צעירים ולכן במקביל ללימודים לימדתי במרכזי מחוננים ומצטיינים בבאר שבע וכיום בתל אביב. בזמני הפנוי אני אוהבת לחקור ולהעמיק בתחום המדע ועוד יותר נהנית מללמד תחום זה ילדים אחרים.

בקורס נכיר את אומנות האלתור התאטרוני, נבין איך אלתור בא לידי ביטוי בחיים שלנו וכיצד מיישמים אותו על הבמה. נשחק במשחקי חברה ומשחקי אלתור שונים.נלמד על הכלל הבסיסי ביותר באימפרוביזציה שנקרא "כן ו ... ". זה הוא הכלי המרכזי ליצירה משותפת לא מתוכננת. עלינו להגיד כן לרעיונות של האחר ולקבל בברכה את הלא נודע. נכיר דמויות מתונות וקיצוניות שקיימות בנו. נחזק את הבטחון העצמי בעמידה מול קהל ונאפשר לעצמנו לטעות ולהנות מכך. נבחן את התגובות האותנטיות שלנו לסיטואציות שונות. נלמד סאב טקסט- איך אנחנו מבטאים את המסר שמאחורי המילים. נתרגל הקשבה לתוכן ולשפת הגוף של האחר, נבחן דרכים שונות לבטא את הרגשות שלנו על הבמה ובעיקר נהנה מהכאן והעכשיו. *הקורס אינו מיועד רק לחובבי תיאטרון ומותאם לכך שגם ילדים שחוששים מבמה וקהל ייקחו בו חלק ויהנו ממנו.

בקורס נכיר את אומנות האלתור התאטרוני, נבין איך אלתור בא לידי ביטוי בחיים שלנו וכיצד מיישמים אותו על הבמה. נשחק במשחקי חברה ומשחקי אלתור שונים.נלמד על הכלל הבסיסי ביותר באימפרוביזציה שנקרא "כן ו ... ". זה הוא הכלי המרכזי ליצירה משותפת לא מתוכננת. עלינו להגיד כן לרעיונות של האחר ולקבל בברכה את הלא נודע. נכיר דמויות מתונות וקיצוניות שקיימות בנו. נחזק את הבטחון העצמי בעמידה מול קהל ונאפשר לעצמנו לטעות ולהנות מכך. נבחן את התגובות האותנטיות שלנו לסיטואציות שונות. נלמד סאב טקסט- איך אנחנו מבטאים את המסר שמאחורי המילים. נתרגל הקשבה לתוכן ולשפת הגוף של האחר, נבחן דרכים שונות לבטא את הרגשות שלנו על הבמה ובעיקר נהנה מהכאן והעכשיו. *הקורס אינו מיועד רק לחובבי תיאטרון ומותאם לכך שגם ילדים שחוששים מבמה וקהל ייקחו בו חלק ויהנו ממנו.

גשו לאלתר

chaplin.png

דרמה תרפיסט ושחקן בהרכב האימפרוביזציה "שלופתא" מזה כתשע שנים. עוסק בהוראת מחוננים כשמונה שנים, פיתח קורסים של פתירה וכתיבת תשבצי היגיון ושיעורי אימפרוביזציה במשחק.
אני מאוד מאמין בכוחה של האימפרוביזציה ככלי חברתי שמאפשר להיות ביחד ב"כאן ובעכשיו" וככלי ביטוי ואימון על העצמי. כאשר נפגשתי עם עולם האלתור, למדתי להיות יותר פתוח לעולם ולסובבים אותי ופחות לפחד מטעויות. המפגש עם עולם האלתור שינה את חיי ואני שמח על הזכות ללמד את הפלא הזה.

התקשורת החזותית מלווה את המין האנושי כבר משחר ההיסטוריה. אלה הסימנים הראשונים שבני אדם השאירו כשציירו על קיר המערות. כיום, השפה החזותית מקיפה אותנו ומתקיימת בכל הרבדים של חיינו. מצפיה בטלויזיה דרך צילומים המופיעים בעיתונות, איורים המעטרים ספרים, פרסומות, שלטים ברחוב ועד למוצרים שאנו בוחרים לצרוך במכולת. אנו יודעים איך לקרוא את המאגר החזותי הזה שמתקיים סביבנו אך לא תמיד אנו ערים למסר הסמוי של אותו דימוי
בקורס אנו נפתח מיומנויות לקריאה יותר ביקורתית ואנליטית של אותו עולם ויזואלי הסובב אותנו דרך הבנת המקורות ההיסטוריים של השפה החזותית, כיצד באה לידי ביטוי בחייהם של בני האדם בעבר? איזה סוג של מסרים בחר המין האנושי להעביר באמצעים ויזואלים? התגבשות הכתב כמערכת של סימנים מוסכמים, המצאת הצילום, והמשמעות של הדימויי כיום - בעידן הדיגיטלי.

התקשורת החזותית מלווה את המין האנושי כבר משחר ההיסטוריה. אלה הסימנים הראשונים שבני אדם השאירו כשציירו על קיר המערות. כיום, השפה החזותית מקיפה אותנו ומתקיימת בכל הרבדים של חיינו. מצפיה בטלויזיה דרך צילומים המופיעים בעיתונות, איורים המעטרים ספרים, פרסומות, שלטים ברחוב ועד למוצרים שאנו בוחרים לצרוך במכולת. אנו יודעים איך לקרוא את המאגר החזותי הזה שמתקיים סביבנו אך לא תמיד אנו ערים למסר הסמוי של אותו דימוי
בקורס אנו נפתח מיומנויות לקריאה יותר ביקורתית ואנליטית של אותו עולם ויזואלי הסובב אותנו דרך הבנת המקורות ההיסטוריים של השפה החזותית, כיצד באה לידי ביטוי בחייהם של בני האדם בעבר? איזה סוג של מסרים בחר המין האנושי להעביר באמצעים ויזואלים? התגבשות הכתב כמערכת של סימנים מוסכמים, המצאת הצילום, והמשמעות של הדימויי כיום - בעידן הדיגיטלי.

שפה תמונה

chaplin.png

יוצרת ואוצרת בתחומי הצילום והקולנוע. בעלת תואר ראשון באמנות מבצלאל ותואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב. אוצרת תערוכות לצילום היסטורי במוזיאון ארץ ישראל ובמאית
לקולנוע דוקומנטרי.

בקורס אמנות נלמד מגוון רחב של טכניקות יצירה. נעבוד בדו מימד ותלת מימד, ונחקור את המנעד ביניהם. נעבוד על פיתוח רעיון ויצירת שפה אישית. נשתמש בכלים ומאפיינים שונים להבין מהי אמנות ואיך אנחנו יכולים להביע את עצמנו דרכה. נגלה את יכולות הידיים של כל אחד מאיתנו, ובאילו דרכים נוכל לעבוד איתן.

בקורס אמנות נלמד מגוון רחב של טכניקות יצירה. נעבוד בדו מימד ותלת מימד, ונחקור את המנעד ביניהם. נעבוד על פיתוח רעיון ויצירת שפה אישית. נשתמש בכלים ומאפיינים שונים להבין מהי אמנות ואיך אנחנו יכולים להביע את עצמנו דרכה. נגלה את יכולות הידיים של כל אחד מאיתנו, ובאילו דרכים נוכל לעבוד איתן.

אמנות

chaplin.png

רותי דה פריס (נ. 1989, תל אביב) חיה ועובדת בתל אביב, ישראל. בעלת תואר MFA מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, 2015, ובעלת תואר B.ED באמנות וחינוך מהמדרשה לאמנות בית ברל, 2012. לאחרונה חזרה משהות אמן מ'קריית האמנים הסיטה', פריז. הציגה תערוכות יחיד וקבוצתיות במשכן האמנים הרצליה; קרית האמנים הסיטה,פריז, שימל פרוג'קטס, דרזדן, גרמניה; מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון בת ים, מוזיאון ינקו- דאדא, עין הוד; מוזיאון פתח תקווה; הביאנלה ה-6 לרישום, ירושלים בין היתר. היא זוכת פרס אמן צעיר 2016 מטעם משרד התרבות והספורט, קבלה מענקים מטעם קרן רבינוביץ' לאמנות, מפעל הפיס, והשתתפה בתכנית לקידום אמנים של ארטיס, אסיילום וארטפורט. מרצה במנשר, מוסררה ומרכזי מחוננים.

מראשית ההיסטוריה האנושית, עוסקים אנו כבני אנוש במבט שלנו פנימה והחוצה בו בזמן. אותו חיפוש הוביל לנסיון לקבע דימוי ולהפכו לתמונה של רגע שקפא בזמן. היום, מהירות הדימויים שקפאו בזמן וחולפים על מבטינו גבוה בהרבה ממה שיכולנו לדמיין.
הקורס מזמין בעזרת הצילום לחקור את אותו "הרגע שקפא בזמן", לחקור זמן אור וחומר והיחסים בניהם. בין הנושאים עליהם נעבוד במהלך המפגשים- קומפוזיציה, אור וצל, דו מימד אל מול תלת מימד, צילום דיגיטלי וצילום אנלוגי, דיוקן עצמי, ועל הקשר בין סיפור לדימוי.

מראשית ההיסטוריה האנושית, עוסקים אנו כבני אנוש במבט שלנו פנימה והחוצה בו בזמן. אותו חיפוש הוביל לנסיון לקבע דימוי ולהפכו לתמונה של רגע שקפא בזמן. היום, מהירות הדימויים שקפאו בזמן וחולפים על מבטינו גבוה בהרבה ממה שיכולנו לדמיין.
הקורס מזמין בעזרת הצילום לחקור את אותו "הרגע שקפא בזמן", לחקור זמן אור וחומר והיחסים בניהם. בין הנושאים עליהם נעבוד במהלך המפגשים- קומפוזיציה, אור וצל, דו מימד אל מול תלת מימד, צילום דיגיטלי וצילום אנלוגי, דיוקן עצמי, ועל הקשר בין סיפור לדימוי.

צילום

chaplin.png

אמנית וצלמת. בוגרת תכנית התואר השני באמנות של בצלאל וביה"ס מוסררה לצילום וניו מדיה. משלבת בין עבודה בסטודיו, הצגת תערוכות ומפגש יצירתי ואינסופי עם ילדים ובני נוער.

בקורס יזמות, נחקור ביחד את עולמות הסטארטאפ והחדשנות,
נכיר המצאות בולטות בארץ ובעולם, מקורות ההשראה ומה מעודד חדשנות בייחוד בישראל.
נגלה מהן איכויות היזם והממציא שבתוכנו ונתנסה בתהליך design thinking כדי למצוא פתרונות לבעיות
קונקרטיות שהתלמידים יעלו. נלמד גם על ההיבט העסקי בחדשנות, מהן פלטפורמות לגיוס המונים וניצור "מצגת למשקיעים". דרך אתגרים ומשחקי שיתוף פעולה נפתח את המיומנויות הרגשיות והחברתיות, הדרושות לנו כיזמים ובחיים בכלל.

בקורס יזמות, נחקור ביחד את עולמות הסטארטאפ והחדשנות,
נכיר המצאות בולטות בארץ ובעולם, מקורות ההשראה ומה מעודד חדשנות בייחוד בישראל.
נגלה מהן איכויות היזם והממציא שבתוכנו ונתנסה בתהליך design thinking כדי למצוא פתרונות לבעיות
קונקרטיות שהתלמידים יעלו. נלמד גם על ההיבט העסקי בחדשנות, מהן פלטפורמות לגיוס המונים וניצור "מצגת למשקיעים". דרך אתגרים ומשחקי שיתוף פעולה נפתח את המיומנויות הרגשיות והחברתיות, הדרושות לנו כיזמים ובחיים בכלל.

סטארט אפ

chaplin.png

מתכנת, יזם ומורה. למד הנדסת חשמל ופסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון,
וכיום עוסק בהוראה, תכנות ויזמות עסקית וחברתית
בעל נסיון רב בהוראת אלקטרוניקה, יזמות וחשיבה יצירתית,
במסגרות כמו פר"ח, תוכנית נט"ע בעמותת תפוח ומכון אריקה לנדאו.

בקורס זה נבחן את תיאוריות האבולוציה השונות שפותחו לאורך השנים ונעמיק בתיאוריה של דרווין. נבחן ביחד כיצד נוצרים מינים שונים ונחקור את התכונות וההתנהגות של בעלי חיים בטבע. ננסה להבין מדוע גם תכונות שנראות לנו חסרות היגיון (כמו הנוצות הכבדות של הטווס) נשמרות לאורך האבולוציה? נכיר את הדרכים בהם אנו למדים כיום על בעלי החיים והצמחים שהתקיימו בעבר, נבחן סוגים שונים של מאובנים וננסה לנחש בעצמנו אילו שייכים לתקופה מאוחרת יותר או פחות. נחקור ביחד מי היה האדם הקדמון? איך נראו חייו? ומה היו המאפיינים של הקשרים בינו לבין עצמו ועם הסביבה? לבסוף, נלמד איך גם ההתנהגות שלנו כיום היא תוצאה של אבולוציה! הקורס כולו יועבר בצורה חווייתית ומהנה, וישלב משחקים, חידונים והתנסויות.

בקורס זה נבחן את תיאוריות האבולוציה השונות שפותחו לאורך השנים ונעמיק בתיאוריה של דרווין. נבחן ביחד כיצד נוצרים מינים שונים ונחקור את התכונות וההתנהגות של בעלי חיים בטבע. ננסה להבין מדוע גם תכונות שנראות לנו חסרות היגיון (כמו הנוצות הכבדות של הטווס) נשמרות לאורך האבולוציה? נכיר את הדרכים בהם אנו למדים כיום על בעלי החיים והצמחים שהתקיימו בעבר, נבחן סוגים שונים של מאובנים וננסה לנחש בעצמנו אילו שייכים לתקופה מאוחרת יותר או פחות. נחקור ביחד מי היה האדם הקדמון? איך נראו חייו? ומה היו המאפיינים של הקשרים בינו לבין עצמו ועם הסביבה? לבסוף, נלמד איך גם ההתנהגות שלנו כיום היא תוצאה של אבולוציה! הקורס כולו יועבר בצורה חווייתית ומהנה, וישלב משחקים, חידונים והתנסויות.

אבולוציה - מאיפה, איך ולמה?

chaplin.png

גרה בתל אביב. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה עם חטיבה בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים וכיום סטודנטית לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מתעניינת במיוחד בגוף ובנפש, ועוד יותר בקשר בין השניים. עוסקת בחינוך והוראה במסגרות שונות ומגוונות, מאמינה בחשיבות של חיבור הידע לחיי היום-יום, לנושאים שמעסיקים אותנו, לסביבה ולמתרחש בעולם כיום.