מצטייני ד
דף הבית > הקורסים > שכבה
שכבה - מצטייני ד
על הקורסים והמורים
בקורס זה נלמד לעומק על פנטזיה ועל מרכיביה, לרבות קסם, יצורים בדיוניים ועולמות פנטסטיים. לאחר שנרכוש ידיעות, נצטייד בכלים ונשאב השראה נהיה מוכנים ומזומנים לגשת לחלקו השני של הקורס, הוא חלקו המעשי, בו נתחלק לקבוצות עבודה, ניגש לשולחן התכנונים, נמציא עולמות פנטסטיים מכור מחצבתנו ונכין דגם מוחשי או וירטואלי של העולמות האלה. בקורס זה נלמד מהי פנטזיה ומה מפריד בינה לבין מדע בדיוני, נכיר סופרי פנטזיה בולטים כטולקין, לואיס וברנדסון, נלמד על מגמות שונות בעולם הפנטזיה ואף נידרש לגיאוגרפיה הפיזית כי כל פנטזיה - מקורה במציאות. ואם במציאות ובעולם האמיתי עסקינן - השאיפה היא כי כל תלמיד ייצוק את עולמו שלו לפנטזיה שירקח.
בקורס זה נלמד לעומק על פנטזיה ועל מרכיביה, לרבות קסם, יצורים בדיוניים ועולמות פנטסטיים. לאחר שנרכוש ידיעות, נצטייד בכלים ונשאב השראה נהיה מוכנים ומזומנים לגשת לחלקו השני של הקורס, הוא חלקו המעשי, בו נתחלק לקבוצות עבודה, ניגש לשולחן התכנונים, נמציא עולמות פנטסטיים מכור מחצבתנו ונכין דגם מוחשי או וירטואלי של העולמות האלה. בקורס זה נלמד מהי פנטזיה ומה מפריד בינה לבין מדע בדיוני, נכיר סופרי פנטזיה בולטים כטולקין, לואיס וברנדסון, נלמד על מגמות שונות בעולם הפנטזיה ואף נידרש לגיאוגרפיה הפיזית כי כל פנטזיה - מקורה במציאות. ואם במציאות ובעולם האמיתי עסקינן - השאיפה היא כי כל תלמיד ייצוק את עולמו שלו לפנטזיה שירקח.
סינדרום בוני העולמות
בעל תואר שני באקולוגיה ותואר ראשון בביולוגיה ובהיסטוריה של המזה"ת מאוניברסיטת ת"א. לימדתי בשנים האחרונות במגוון מסגרות חינוכיות, לרבות במרכזי מחוננים. מאמין בשילוב למידה חווייתית, מעמיקה וערכית. בנוסף להוראה, עוסק גם בייעוץ סביבתי. לומד ללא הפסקה שלל נושאים, החל מזואולוגיה, דרך היסטוריה ועד יפנית. עוסק גם בכתיבה יוצרת. גר ברמת גן.
מי האם ה"טובה" בעולם? האם זו האם האנושית שמקריבה כל כך הרבה למען צאצאיה, או דווקא התמנונה הפסיפית שממש מקריבה את חייה למענם מבלי לפגוש אותם אף לא פעם אחת? אילו אסטרטגיות רבייה מייצגים שני המינים?
האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו?
מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר וכיצד הם באים לידי ביטוי?
מה ההבדל בין וירוס לחיידק? מי יותר מסוכן וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם?
מה קדם למה...
במסגרת קורס זואולוגיה ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. תוך כדי הכרות מעמיקה עם עולם החי נלמד נושאים שונים שדרכם נעמיק בהתאמות מופלאות של בעלי חיים לסביבתם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו ושבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
הלמידה בקורס תהיה מגוונת וחווייתית ותשלב לימוד מעמיק עם חוויה ויזואלית ודי הרבה למידה עצמאית. בשיעורים ישולבו חידונים, משימות, תצפיות, משחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה.
כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע.
מי האם ה"טובה" בעולם? האם זו האם האנושית שמקריבה כל כך הרבה למען צאצאיה, או דווקא התמנונה הפסיפית שממש מקריבה את חייה למענם מבלי לפגוש אותם אף לא פעם אחת? אילו אסטרטגיות רבייה מייצגים שני המינים?
האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו?
מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר וכיצד הם באים לידי ביטוי?
מה ההבדל בין וירוס לחיידק? מי יותר מסוכן וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם?
מה קדם למה...
במסגרת קורס זואולוגיה ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. תוך כדי הכרות מעמיקה עם עולם החי נלמד נושאים שונים שדרכם נעמיק בהתאמות מופלאות של בעלי חיים לסביבתם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו ושבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
הלמידה בקורס תהיה מגוונת וחווייתית ותשלב לימוד מעמיק עם חוויה ויזואלית ודי הרבה למידה עצמאית. בשיעורים ישולבו חידונים, משימות, תצפיות, משחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה.
כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע.
זואולוגיה
בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.
במהלך הקורס נשאל שאלות אודות הצבעוניות באמנות, ניעזר ברישום כבסיס, מוזיקה, כתיבה, קולאז׳, נשחק לבד, בזוגות ובקבוצה, נלמד וניצור בהשראת אמנים מגוונים ונפתח דרכי הבעה על מנת להגביר את הקול הפנימי ולחזק את הביטוי העצמי של המשתתפות.ים. נחפש בעבודה המעשית מצבים חומריים מעניינים שיובילו אותנו להכיר יחד בכוחה של האמנות ליצור מראות ודימויים חדשים.
במהלך הקורס נשאל שאלות אודות הצבעוניות באמנות, ניעזר ברישום כבסיס, מוזיקה, כתיבה, קולאז׳, נשחק לבד, בזוגות ובקבוצה, נלמד וניצור בהשראת אמנים מגוונים ונפתח דרכי הבעה על מנת להגביר את הקול הפנימי ולחזק את הביטוי העצמי של המשתתפות.ים. נחפש בעבודה המעשית מצבים חומריים מעניינים שיובילו אותנו להכיר יחד בכוחה של האמנות ליצור מראות ודימויים חדשים.
הבעה צבעונית
אמנית בוגרת תואר MFA ותואר BFA, שניהם מבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. בעלת תעודת הוראה, המדרשה לאמנות בית ברל. הציגה תערוכות יחיד וקבוצתיות בחללים שונים בישראל, ביניהם גלריה פרטר, מוזיאון בר-דוד, בית אוסף קופפרמן, גלריה החנות 31, הגדה השמאלית, גלריה חנינא וגלריה הקוביה. ב-2018 זכתה בפרס הצטיינות מטעם התכנית לתואר שני באמנויות בצלאל.
בתוכנית "טאולי" אנו משתמשים בדמיון מודרך ובסיפורים הלקוחים מתרבות המזרח, כדי להנגיש ולהמחיש את נושא החקירה העצמית-פנימית ואת יכולת ההקשבה באופן חויתי ומהנה. בתוכנית מלמדים את החניכים שפה אחרת. שפה של הדברות בוטחת, מאמינה , מכבדת ,נטולת אלימות וללא תחרות.
שיאצו - היא אומנות ריפוי יפנית המבוססת על לחץ בנקודות מפתח בגוף.
יוגה - איחוד הינה טכניקה ,המשלבת תנוחות גוף ותרגילי דמיון והרפיה לשיפור הגמישות והריכוז בכל הרמות.
אייקידו - היא אומנות לחימה יפנית הדוגלת בהתפתחות פנימית בדרכי שלום ובאי תחרותיות.
בתוכנית "טאולי" אנו משתמשים בדמיון מודרך ובסיפורים הלקוחים מתרבות המזרח, כדי להנגיש ולהמחיש את נושא החקירה העצמית-פנימית ואת יכולת ההקשבה באופן חויתי ומהנה. בתוכנית מלמדים את החניכים שפה אחרת. שפה של הדברות בוטחת, מאמינה , מכבדת ,נטולת אלימות וללא תחרות.
שיאצו - היא אומנות ריפוי יפנית המבוססת על לחץ בנקודות מפתח בגוף.
יוגה - איחוד הינה טכניקה ,המשלבת תנוחות גוף ותרגילי דמיון והרפיה לשיפור הגמישות והריכוז בכל הרמות.
אייקידו - היא אומנות לחימה יפנית הדוגלת בהתפתחות פנימית בדרכי שלום ובאי תחרותיות.
טאולי
מדריך בתוכנית "טאולי" מזה כ- 24 שנה, בתחילה כמדריך ומנהל במסגרת "תוכנית קרב" ובהמשך באופן עצמאי בבתי ספר רבים במרכז הארץ. תלמיד ומדריך מוסמך בעל חגורה שחורה באומנויות לחימה – אייקידו. מאמין גדול בכוחו של החינוך וממשיך להנות מהמפגש עם התלמידים. בעל קליניקה לרפואה אלטרנטיבית, נשוי לעינת ואבא לאור-יה, עומר וענבר.
הקורס "חוויה פיננסית" מקנה כלים פיננסים שימושיים לחיי היום יום וכן פיתוח כישורי יזמות אישית. התוכנית מעודדת פיתוח יכולת גבוהה יותר להתמודדות עם אתגרים כלכליים ואישיים משלבת משחקי עסקים, הפעלות דינאמיות, סיפורים מעוררי השראה, דינמיקה קבוצתית ודוגמאות מהחיים. במהלך הקורס נלמד איך עובד הכסף, סיכוי מול סיכון, חוב טוב וחוב רע, תפקידי הבנקים, אלטרנטיבות השקעה, מקצוע רווחי או חלום? הכנסה פסיבית, משכנתא, בורסה, נדל"ן ויזמות. שכיר ועצמאי. חזון, מטרות והצבת יעדים, קביעת סדרי עדיפויות ועוד.
הקורס "חוויה פיננסית" מקנה כלים פיננסים שימושיים לחיי היום יום וכן פיתוח כישורי יזמות אישית. התוכנית מעודדת פיתוח יכולת גבוהה יותר להתמודדות עם אתגרים כלכליים ואישיים משלבת משחקי עסקים, הפעלות דינאמיות, סיפורים מעוררי השראה, דינמיקה קבוצתית ודוגמאות מהחיים. במהלך הקורס נלמד איך עובד הכסף, סיכוי מול סיכון, חוב טוב וחוב רע, תפקידי הבנקים, אלטרנטיבות השקעה, מקצוע רווחי או חלום? הכנסה פסיבית, משכנתא, בורסה, נדל"ן ויזמות. שכיר ועצמאי. חזון, מטרות והצבת יעדים, קביעת סדרי עדיפויות ועוד.
חוויה פיננסית
נשואה + שלושה בנים. מנהלת סניפים בבנק אוצר החייל כ- 30 שנה , פרשתי בפרישה מוקדמת. מגשימה את חלומי ללמד חינוך פיננסי מתוך תחושת שליחות גדולה.
המשחק הוא צומת מיוחד שבו נפגשים מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות של האדם - וככזה הוא כר פורה ללמידה ולהתפתחות.
מה הופך פעילות מסוימת למשחקית? איך עובדים באופן מיטיב עם אלמנט התחרות במשחק, ובאלמנטים של שיתוף פעולה? כיצד יוצרים משחק?
בקורס נשחק הרבה ונתנסה בסוגים שונים של משחקים, החל ממשחקי חשיבה, משחקי שפה, משחקי ספורט ומשחקי תפקידים. לצד המשחק, נתבונן מבחוץ ומבפנים וננסה לפענח את הסודות שעומדים מאחורי המשחקים והמיומנויות שהם דורשים ובעלי הפוטנציאל לפתח בנו. הבנות אלו יסייעו לנו על מנת ליצור משחקים ייחודיים משלנו.
המשחק הוא צומת מיוחד שבו נפגשים מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות של האדם - וככזה הוא כר פורה ללמידה ולהתפתחות.
מה הופך פעילות מסוימת למשחקית? איך עובדים באופן מיטיב עם אלמנט התחרות במשחק, ובאלמנטים של שיתוף פעולה? כיצד יוצרים משחק?
בקורס נשחק הרבה ונתנסה בסוגים שונים של משחקים, החל ממשחקי חשיבה, משחקי שפה, משחקי ספורט ומשחקי תפקידים. לצד המשחק, נתבונן מבחוץ ומבפנים וננסה לפענח את הסודות שעומדים מאחורי המשחקים והמיומנויות שהם דורשים ובעלי הפוטנציאל לפתח בנו. הבנות אלו יסייעו לנו על מנת ליצור משחקים ייחודיים משלנו.
משחקולוגיה
אשת חינוך, אמנית, חוקרת ואקטיביסטית. בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ותואר שני בהוראת מתמטיקה במכון ויצמן. אוהבת ללמד וללמוד, לשחות ולהיות ליצנית רפואית.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
קומיקס
אב לשני ילדים. בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי, מורה,מאייר ואיש חינוך. למדתי צילום, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. עובד כמורה לקומיקס, מרצה לתוכנות גרפיות ומעצב גרפי. השתייכתי לצוות ההוראה של הפקולטה לאדריכלות ועיצוב של האוניברסיטה הלאומית של צפון מערב המדינה, כמרצה לעיצוב גרפי (UNNE) אזור צפון ארגנטינה. עובד כמעצב גרפי וכמאייר קומיקס יותר מ-20 שנה. עבדתי עם סופרים וסופרות מוכרים בארץ כמאייר וכמעצב, ביניהן דבורה עומר ז"ל, תמר בורנשטיין-לזר, ועוד… התחלתי לצייר בגיל צעיר ועד היום ממשיך ללמוד בקורסים מגוונים הקשורים לאיור דיגיטלי.
העולם שלנו מורכב מאלמנטים דו מימדיים ותלת מימדיים. אלמנטים דו מימדיים הם אלמנטים הנקראים "שטוחים", לעומת אלמנטים תלת מימדיים שהם אלמנטים שנוסף להם עומק. כבר מגיל קטן למדנו לצייר דברים רבים שלרוב היו דו מימדיים ובגלל חוסר ידע ובעזרת השלמה עם העולם התלת מימדי שסביבנו הצלחנו להשלים עם הדימיון ולהפוך את הציור הדו מימדי לתלת מימדי.
בקורס מדו מימד לתלת מימד נעמיק את הידע בייצור וציור בדו מימד ולאט לאט נהפוך את הדו מימד ליצירות בתלת מימד. תוך כדי נשפר את הראייה התלת מימדית ונלמד איך לייצר אלמנטים שונים בתוכנה תלת מימדית ונלמד לבנות בה דברים שונים.
העולם שלנו מורכב מאלמנטים דו מימדיים ותלת מימדיים. אלמנטים דו מימדיים הם אלמנטים הנקראים "שטוחים", לעומת אלמנטים תלת מימדיים שהם אלמנטים שנוסף להם עומק. כבר מגיל קטן למדנו לצייר דברים רבים שלרוב היו דו מימדיים ובגלל חוסר ידע ובעזרת השלמה עם העולם התלת מימדי שסביבנו הצלחנו להשלים עם הדימיון ולהפוך את הציור הדו מימדי לתלת מימדי.
בקורס מדו מימד לתלת מימד נעמיק את הידע בייצור וציור בדו מימד ולאט לאט נהפוך את הדו מימד ליצירות בתלת מימד. תוך כדי נשפר את הראייה התלת מימדית ונלמד איך לייצר אלמנטים שונים בתוכנה תלת מימדית ונלמד לבנות בה דברים שונים.
מדו מימד לתלת מימד
מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים
מהפכת הבינה המלאכותית מציבה עבור אנשי ונשות העתיד אתגרים חדשים.מיומנויות שפה וניסוח הופכות לכלים מרכזיים בעולם החדש שלנו, והקשר בין אמנות למדע מעולם לא היה חזק יותר.
בקורס שייקספיר בריבוע נחקור את הקשר המרתק בין מדע לאמנות ובין שפה לחוויה.
בעזרת משחקי תיאטרון מרתקים ומהנים, נחקור מיומנויות אקדמיות חשובות, ונתרגל את הקשר שבין שפה אמנותית לחשיבה מדעית בעולם האמיתי.
בשייקספיר בריבוע, פעולות כמו ישיבה על כיסא, הליכה בחלל וטיול בחדר מדרגות, הופכות למסעות קסומים במחוזות הדמיון, ומחוזות הדמיון, הם המקומות שבהם הדברים החשובים נמצאים.
ונעשה כיף, הרבה כיף.
מהפכת הבינה המלאכותית מציבה עבור אנשי ונשות העתיד אתגרים חדשים.מיומנויות שפה וניסוח הופכות לכלים מרכזיים בעולם החדש שלנו, והקשר בין אמנות למדע מעולם לא היה חזק יותר.
בקורס שייקספיר בריבוע נחקור את הקשר המרתק בין מדע לאמנות ובין שפה לחוויה.
בעזרת משחקי תיאטרון מרתקים ומהנים, נחקור מיומנויות אקדמיות חשובות, ונתרגל את הקשר שבין שפה אמנותית לחשיבה מדעית בעולם האמיתי.
בשייקספיר בריבוע, פעולות כמו ישיבה על כיסא, הליכה בחלל וטיול בחדר מדרגות, הופכות למסעות קסומים במחוזות הדמיון, ומחוזות הדמיון, הם המקומות שבהם הדברים החשובים נמצאים.
ונעשה כיף, הרבה כיף.
שייקספיר בריבוע
ישראל אנדי ארלנגר, קומיקאי, יוצר ובמאי תיאטרון, מורה לתיאטרון וקרקס עכשווי וכותב ביקורות תיאטרון במגזין "מרתה יודעת". בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון.
חבר בקבוצת תיאטרון "גלריה תיאטרון החנות" ובאגודת האמנים "המפעל" בירושלים. יוצר, מפיק ואוצר אירועי פרפורמנס בינתחומיים . אוהב לחקור צורות שונות של חשיבה ומתרגש ללמד במרכז עמי"ת כל פעם מחדש.
עולם המוזיקה הוא עולם רחב מאוד ולכן בקורס זה נלמד קצת מכל חלק בעולם הזה. אנחנו נלמד את היסודות, נלמד על צלילים ותדרים, נבנה ביחד כלי נגינה, נכתוב שירים, ננגן ועוד. ביחד נגלה את העולם הזה.
עולם המוזיקה הוא עולם רחב מאוד ולכן בקורס זה נלמד קצת מכל חלק בעולם הזה. אנחנו נלמד את היסודות, נלמד על צלילים ותדרים, נבנה ביחד כלי נגינה, נכתוב שירים, ננגן ועוד. ביחד נגלה את העולם הזה.
מוזיקה
זמרת יוצרת בוגרת רימון במגמה של זמרים יוצרים. מורה למוזיקה, פיתוח קול וליווי פסנתר. מוזיקאית עם נסיון על במות ובהפקה.