ה
דף הבית > מידעון > שכבת
מידעון שכבת - ה

הר הקילימנג'רו הוא תופעת טבע. הוא נמצא שם, היכן שצולם ללא קשר לבני אדם וחברות אנושיות.
ההר אינו גבעה, גיא או עמק... במובן הזה ההר הוא מושג שבאמצעותו אנו חווים את הטבע ומבינים
אותו. ההר גם מעורר תגובות רגשיות של בני אדם המייחסים לו מגוון תכנים ומשמעויות – סיפורים
אודות מערה שבתוכה שוכנת פרה ענקית, שמועות על כי הפסגה שלו נושקת לפתחו של העולם... או
ציורים בהם הוא מופיע, צילומים שלו, שירים או סיפורים שנכתבו עליו. כל אלה הם חלק ממורכבות
המושג תרבות.
בקורס זה, ננסה להבין קצת יותר את מושג התרבות, נחקור את רכיביה השונים ונבחן כיצד הם
מתבטאים סביב העולם.
והכי חשוב בואו עם הרבה, סקרנות, יצירתיות, ראש פתוח וידיים מוכנות לעבודה.
הר הקילימנג'רו הוא תופעת טבע. הוא נמצא שם, היכן שצולם ללא קשר לבני אדם וחברות אנושיות.
ההר אינו גבעה, גיא או עמק... במובן הזה ההר הוא מושג שבאמצעותו אנו חווים את הטבע ומבינים
אותו. ההר גם מעורר תגובות רגשיות של בני אדם המייחסים לו מגוון תכנים ומשמעויות – סיפורים
אודות מערה שבתוכה שוכנת פרה ענקית, שמועות על כי הפסגה שלו נושקת לפתחו של העולם... או
ציורים בהם הוא מופיע, צילומים שלו, שירים או סיפורים שנכתבו עליו. כל אלה הם חלק ממורכבות
המושג תרבות.
בקורס זה, ננסה להבין קצת יותר את מושג התרבות, נחקור את רכיביה השונים ונבחן כיצד הם
מתבטאים סביב העולם.
והכי חשוב בואו עם הרבה, סקרנות, יצירתיות, ראש פתוח וידיים מוכנות לעבודה.
כיצד פועלת תרבות?

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!
אפליקציות לניווט, משלוח הודעות, משחקי מחשב ועוד יישומים רבים אחרים מלווים אותנו כל היו ם.
האם חשבתם מה עומד מאחוריהם ואיך הם בנויים?! ובכן הם בנויים כתוכניות מחשב הכתובות
בשפות תכנות, שפות אותן המחשב מסוגל להבין ולבצע. תוכניות יכולות מאוד מורכבות ומסובכות,
כתובות בשפה מוזרה ומכילות אלפי שורות.
כאן סקראץ 'מגיעה לעזרתנו. סקראץ' היא סביבת פיתוח נוחה וידידותית שמאפשרת לבנות
משחקים, אנימציות ועולמות שלמים בקלות ואפילו בעברית. בעזרתה נלמד את יסודות התכנות – מה
היא בעצם תוכנית מחשב? על אלגוריתם, תנאים, לולאות, נתונים, אירועים ועוד. נשתמש בכל אלו
ונבנה משחקים, אנימציות ועולמות שלמים.
אפליקציות לניווט, משלוח הודעות, משחקי מחשב ועוד יישומים רבים אחרים מלווים אותנו כל היו ם.
האם חשבתם מה עומד מאחוריהם ואיך הם בנויים?! ובכן הם בנויים כתוכניות מחשב הכתובות
בשפות תכנות, שפות אותן המחשב מסוגל להבין ולבצע. תוכניות יכולות מאוד מורכבות ומסובכות,
כתובות בשפה מוזרה ומכילות אלפי שורות.
כאן סקראץ 'מגיעה לעזרתנו. סקראץ' היא סביבת פיתוח נוחה וידידותית שמאפשרת לבנות
משחקים, אנימציות ועולמות שלמים בקלות ואפילו בעברית. בעזרתה נלמד את יסודות התכנות – מה
היא בעצם תוכנית מחשב? על אלגוריתם, תנאים, לולאות, נתונים, אירועים ועוד. נשתמש בכל אלו
ונבנה משחקים, אנימציות ועולמות שלמים.
אלף בית בתכנות

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
בקורס המעבדה נכיר מכשירי מדידה ונתנסה בבניית מכשירי מדידה בעצמנו, נעבוד עם חומרים
וכלים במעבדה ונערוך תצפיות בסביבה הקרובה.
נלמד מהן הפרדיגמות המדעיות ומי המציא את שיטת הניסוי האמפירי, נבין מדוע חשוב לשאול
הרבה שאלות וכיצד אפשר להפוך (כמעט) כל תופעה לניסוי מדעי מבוקר.
נתנסה, נחקור ונשחק.
בקורס המעבדה נכיר מכשירי מדידה ונתנסה בבניית מכשירי מדידה בעצמנו, נעבוד עם חומרים
וכלים במעבדה ונערוך תצפיות בסביבה הקרובה.
נלמד מהן הפרדיגמות המדעיות ומי המציא את שיטת הניסוי האמפירי, נבין מדוע חשוב לשאול
הרבה שאלות וכיצד אפשר להפוך (כמעט) כל תופעה לניסוי מדעי מבוקר.
נתנסה, נחקור ונשחק.
מה במעבדה?

הילדים שלכם אומרים שהם היו רוצים לברוח מבית הספר? מצוין, בקורס הזה זה בדיוק מה
שעושים. בקורס זה התלמידים מוצאים את עצמם בטירה מלאה דלתות, קודים, צפנים, משימות
ומנעולים. בקורס נפענח חידות מגוונות, נבצע משימות ואתגרים, נתנסה בהמצאת חידות בעצמנו,
ונפתח חשיבה יצירתית, עבודה בצוות ויכולת חשיבה
הילדים שלכם אומרים שהם היו רוצים לברוח מבית הספר? מצוין, בקורס הזה זה בדיוק מה
שעושים. בקורס זה התלמידים מוצאים את עצמם בטירה מלאה דלתות, קודים, צפנים, משימות
ומנעולים. בקורס נפענח חידות מגוונות, נבצע משימות ואתגרים, נתנסה בהמצאת חידות בעצמנו,
ונפתח חשיבה יצירתית, עבודה בצוות ויכולת חשיבה
חדרי בריחה

בעלת B.A במדעי חברה ורוח עם דגש על חינוך ופסיכולוגיה, ותואר שני בהוראת היסטוריה. בוגרת הקורס להוראת מחוננים באוניברסיטת ת"א. מלמדת, מנהלת ומרצה במרכזי מחוננים ומנהלת פרויקטים נוספים עם דגש על לימודי המדעים ומשחקי תפקידים (דיאנדי). חובבת חדרי בריחה וגידול כלבים (3). האני החינוכי שלי מתמקד בהוראה סיפורית - משחקית, למידה אקטיבית, עידוד הסקרנות הטבעית של הילד, ראיה רחבה של הנושאים המובאים לדיון ושילוב דיסציפלינות.
הקרקס ההיסטורי, זה שכולנו מדמיינות ומדמיינים, עם הפילים והעגלות, עם האוהלים והפלאים
המשונים שהביא איתו, שימש במשך השנים על מנת להביא את החדש ולהציג את מה שנראה
בעינינו לפלא.
כיום, בעידן היוטיוב תפקידו של הקרקס השתנה, הקרקס מצא את עצמו משיק לתחומים כמו ספורט,
מחול, הפוגה ותרבות רחוב . הקסם, שבעבר היה שמור למשהו מופלא שאף אחד לא יכול לעשות,
הפך לנגיש יותר והיום ניתן למצוא את הקרקס כמעט בכל מקום.
בקורס נכיר את עולם הקרקס באופן נרחב, נלמד טכניקות במגוון כלים בעיקר בתחום הג'אגלינג.
נלמד יחד כיצד לכל אובייקט יש פוטניציאל תנועתי ודרך העיסוק באפשרויות התנועתיות נחפש את
נקודות העניין והחיבור האישיים אל היצירה הקרקסית, ונכיר את העולם המופלא הזה מכמה וכמה
היבטים.
הקורס מפתח כלים להבנה מעמיקה בתהליכי העבודה האישיים ובכך מעצים את יכולת הלמידה
העצמית ומפתח מודעות לעשיה עצמה ולא רק לתוצאות. אה, ויהיה ממש כיף.
הקרקס ההיסטורי, זה שכולנו מדמיינות ומדמיינים, עם הפילים והעגלות, עם האוהלים והפלאים
המשונים שהביא איתו, שימש במשך השנים על מנת להביא את החדש ולהציג את מה שנראה
בעינינו לפלא.
כיום, בעידן היוטיוב תפקידו של הקרקס השתנה, הקרקס מצא את עצמו משיק לתחומים כמו ספורט,
מחול, הפוגה ותרבות רחוב . הקסם, שבעבר היה שמור למשהו מופלא שאף אחד לא יכול לעשות,
הפך לנגיש יותר והיום ניתן למצוא את הקרקס כמעט בכל מקום.
בקורס נכיר את עולם הקרקס באופן נרחב, נלמד טכניקות במגוון כלים בעיקר בתחום הג'אגלינג.
נלמד יחד כיצד לכל אובייקט יש פוטניציאל תנועתי ודרך העיסוק באפשרויות התנועתיות נחפש את
נקודות העניין והחיבור האישיים אל היצירה הקרקסית, ונכיר את העולם המופלא הזה מכמה וכמה
היבטים.
הקורס מפתח כלים להבנה מעמיקה בתהליכי העבודה האישיים ובכך מעצים את יכולת הלמידה
העצמית ומפתח מודעות לעשיה עצמה ולא רק לתוצאות. אה, ויהיה ממש כיף.
עולם הקרקס

מורה לתיאטרון עכשוי, קרקס ופעולה בינתחומית.
בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה.
אוהב את מה שיש לתרבות של התלמידות והתלמידים שלי להציע לעולם
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
קומיקס וחשיבה יצירתית

אב לשני ילדים. בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי, מורה,מאייר ואיש חינוך. למדתי צילום, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. עובד כמורה לקומיקס, מרצה לתוכנות גרפיות ומעצב גרפי. השתייכתי לצוות ההוראה של הפקולטה לאדריכלות ועיצוב של האוניברסיטה הלאומית של צפון מערב המדינה, כמרצה לעיצוב גרפי (UNNE) אזור צפון ארגנטינה. עובד כמעצב גרפי וכמאייר קומיקס יותר מ-20 שנה. עבדתי עם סופרים וסופרות מוכרים בארץ כמאייר וכמעצב, ביניהן דבורה עומר ז"ל, תמר בורנשטיין-לזר, ועוד… התחלתי לצייר בגיל צעיר ועד היום ממשיך ללמוד בקורסים מגוונים הקשורים לאיור דיגיטלי.
היצירות שמקיפות אותנו מבקשות לספר לנו על הדמויות והעולם בהן הן מתרחשות
אם נטיב להתבונן בהן, נגלה שהיצירות הללו מבקשות לספר לנו משהו חדש על עצמנו.
במהלך הקורס, נצפה בסרטי קולנוע ואנימציה קצרים ונפענח ביחד, דרך תרגילי כתיבה אישיים
וקבוצתיים מה אנחנו למדים על הדמויות, על העלילה והעולם שמוצג דרכם .
נגלה ביחד איך יוצרים דמות מסקרנת וכיצד בונים עלילה מרתקת. נדבר על התחנות במסעו של
הגיבור ונפענח את תהליך האבולוציה שהתרחש בדמות הגיבור במהלך ההתפתחות של עולם
הסיפורים עם המעבר למדיה הקולנועית.
בחלקו השני של הקורס, התלמידים יכתבו בקבוצות קטנות דמויות ועלילה המתקיימות בעולם בדיוני.
כל קבוצה תנסח פיץ' משלה – הצגת הרעיון המרכזי של הסיפור והדמויות ולאחר מכן, נתרגל את
הצגת הפיץ' בפני הכיתה.
היצירות שמקיפות אותנו מבקשות לספר לנו על הדמויות והעולם בהן הן מתרחשות
אם נטיב להתבונן בהן, נגלה שהיצירות הללו מבקשות לספר לנו משהו חדש על עצמנו.
במהלך הקורס, נצפה בסרטי קולנוע ואנימציה קצרים ונפענח ביחד, דרך תרגילי כתיבה אישיים
וקבוצתיים מה אנחנו למדים על הדמויות, על העלילה והעולם שמוצג דרכם .
נגלה ביחד איך יוצרים דמות מסקרנת וכיצד בונים עלילה מרתקת. נדבר על התחנות במסעו של
הגיבור ונפענח את תהליך האבולוציה שהתרחש בדמות הגיבור במהלך ההתפתחות של עולם
הסיפורים עם המעבר למדיה הקולנועית.
בחלקו השני של הקורס, התלמידים יכתבו בקבוצות קטנות דמויות ועלילה המתקיימות בעולם בדיוני.
כל קבוצה תנסח פיץ' משלה – הצגת הרעיון המרכזי של הסיפור והדמויות ולאחר מכן, נתרגל את
הצגת הפיץ' בפני הכיתה.
מאחורי הקלעים של הסיפור הקולנועי

בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה
להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בעלת תעודה בלימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך
באוניברסיטת תל אביב.
מעל לעשור, שאני מלמדת תלמידים מחוננים, ובכל שנה אני לומדת מהתהליך הייחודי שנרקם בכל כיתה,
עוד על עולמו של הילד המחונן ועל כוחה של היצירה המשותפת.
במקביל להוראה, אני מרכזת את הפרויקט הארצי – "במה מחוננת ליצירה" של האגף למחוננים ולמצטיינים
בתחומי הקולנוע ותאטרון בשיתוף עם סינמטק תל אביב ותאטרון הבימה ומדריכת מורים ארצית בתחומים
אלה. מחברת הספר "כותבת את העולם" - ספר לנוער צעיר, הוצאת דני ספרים. 2018.
במהלך הקורס נצא למסע אישי וקבוצתי, בו נבקש לגלות מה מניע ומפעיל את המקום הכותב
שבתוכי.
במחצית הראשונה נתנסה בתרגילי כתיבה שונים בנושא זיכרון, חושים, דמות משמעותית ועוד. חלק
מהשיעורים במחצית זו יתקיימו מחוץ לכיתה על מנת לאפשר לסביבה החיצונית להפעיל את המקום
הכותב ולעורר את היצירתיות.
במחצית השנייה, כל משתתף בקורס ייבחר את הטקסטים בהם הוא בוחר להעמיק ולהרחיב.
במחצית זאת נרכוש כלים בתחום עיצוב הדמויות, עריכת הטקסט המלא, מעבר מכתיבה לעריכה
ועוד.
בנוסף לכתיבה, נקרא ביחד מספרים אהובים על מנת להבין יותר לעומק את הדמויות והעלילה של
הסיפורים המוכרים.
בסיום הקורס, יופק ספר ובו לקט יצירות של הכותבים והכותבות.
במהלך הקורס נצא למסע אישי וקבוצתי, בו נבקש לגלות מה מניע ומפעיל את המקום הכותב
שבתוכי.
במחצית הראשונה נתנסה בתרגילי כתיבה שונים בנושא זיכרון, חושים, דמות משמעותית ועוד. חלק
מהשיעורים במחצית זו יתקיימו מחוץ לכיתה על מנת לאפשר לסביבה החיצונית להפעיל את המקום
הכותב ולעורר את היצירתיות.
במחצית השנייה, כל משתתף בקורס ייבחר את הטקסטים בהם הוא בוחר להעמיק ולהרחיב.
במחצית זאת נרכוש כלים בתחום עיצוב הדמויות, עריכת הטקסט המלא, מעבר מכתיבה לעריכה
ועוד.
בנוסף לכתיבה, נקרא ביחד מספרים אהובים על מנת להבין יותר לעומק את הדמויות והעלילה של
הסיפורים המוכרים.
בסיום הקורס, יופק ספר ובו לקט יצירות של הכותבים והכותבות.
מסע על המקום הכותב - סדנת כתיבה יוצרת

בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה
להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בעלת תעודה בלימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך
באוניברסיטת תל אביב.
מעל לעשור, שאני מלמדת תלמידים מחוננים, ובכל שנה אני לומדת מהתהליך הייחודי שנרקם בכל כיתה,
עוד על עולמו של הילד המחונן ועל כוחה של היצירה המשותפת.
במקביל להוראה, אני מרכזת את הפרויקט הארצי – "במה מחוננת ליצירה" של האגף למחוננים ולמצטיינים
בתחומי הקולנוע ותאטרון בשיתוף עם סינמטק תל אביב ותאטרון הבימה ומדריכת מורים ארצית בתחומים
אלה. מחברת הספר "כותבת את העולם" - ספר לנוער צעיר, הוצאת דני ספרים. 2018.
תיאטרון עכשווי הוא תיאטרון שמתקיים באופן שאינו מנותק מהעולם שלנו, הוא תיאטרון שמלא
בכנות, תשוקה ונכונות לפרוץ גבולות. פעמים רבות אנו נפגשות ונפגשים עם הצורך להציג את עצמנו
באופן שבו נוכל לבטא משהו חדש, משהו שאנחנו ממציאות או ממציאים.
בקורס נשכלל ונדייק את יכולות הביטוי שלנו, נעשיר ונגוון אותן.
נלמד להבין קומדיה וליצור אותה.
נלמד איך לייצר סביבה מקצועית ונעימה שמסוגלת להכיל ביקורת בלי שאף אחת ואף אחד נפגע.ת.
נלמד איך מתנהלים עם משוב מכבד, ונעשה כל כך הרבה דברים מפתיעים שאם זו לא היתה הפתעה
הייתי מגלה לכן.ם הרגע.
תיאטרון עכשווי הוא תיאטרון שמתקיים באופן שאינו מנותק מהעולם שלנו, הוא תיאטרון שמלא
בכנות, תשוקה ונכונות לפרוץ גבולות. פעמים רבות אנו נפגשות ונפגשים עם הצורך להציג את עצמנו
באופן שבו נוכל לבטא משהו חדש, משהו שאנחנו ממציאות או ממציאים.
בקורס נשכלל ונדייק את יכולות הביטוי שלנו, נעשיר ונגוון אותן.
נלמד להבין קומדיה וליצור אותה.
נלמד איך לייצר סביבה מקצועית ונעימה שמסוגלת להכיל ביקורת בלי שאף אחת ואף אחד נפגע.ת.
נלמד איך מתנהלים עם משוב מכבד, ונעשה כל כך הרבה דברים מפתיעים שאם זו לא היתה הפתעה
הייתי מגלה לכן.ם הרגע.
כל העולם במה

מורה לתיאטרון עכשוי, קרקס ופעולה בינתחומית.
בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה.
אוהב את מה שיש לתרבות של התלמידות והתלמידים שלי להציע לעולם
קורס באקולוגיה ואיכות הסביבה.
אוהבים צמחים ורוצים לדעת כיצד לגדל צמחים מזרעים פקעות וייחורים?
אוהבים מאובנים ורוצים לחקור קרקעות וסלעים?
אוהבים טבע ורוצים לגלות איפה יש טבע בעיר?
אוהבים להיות מעורבים חברתית ורוצים להוביל שינוי סביבתי?
בקורס " ירוק בעיניים" נלמד על גידול צמחים, יצירת קומפוסט, חקלאות בחלל, טבע עירוני,
בנייה ירוקה, ביו-מימיקרי , אקולוגיה ואיכות הסביבה והכי חשוב - נחשוב ביחד מה ניתן
לעשות אצלנו במרכז ליצירת סביבה טובה יותר וירוקה יותר!
קורס באקולוגיה ואיכות הסביבה.
אוהבים צמחים ורוצים לדעת כיצד לגדל צמחים מזרעים פקעות וייחורים?
אוהבים מאובנים ורוצים לחקור קרקעות וסלעים?
אוהבים טבע ורוצים לגלות איפה יש טבע בעיר?
אוהבים להיות מעורבים חברתית ורוצים להוביל שינוי סביבתי?
בקורס " ירוק בעיניים" נלמד על גידול צמחים, יצירת קומפוסט, חקלאות בחלל, טבע עירוני,
בנייה ירוקה, ביו-מימיקרי , אקולוגיה ואיכות הסביבה והכי חשוב - נחשוב ביחד מה ניתן
לעשות אצלנו במרכז ליצירת סביבה טובה יותר וירוקה יותר!
ירוק בעיניים

בקורס נלמד על מיתולוגיה מצרית, יוונית, נורדית, קלטית, הודית ועוד. בנוסף נפגוש ונכיר אמונות
אמונות ונבין את מהות הטקסים הנסתרים, נחקור את הדומה והשונה בין תרבויות מכל קצווי עולם,
ונשתתף בסיפורים המיתולוגיים של אלים ממגוון תרבויות. הקורס מועבר באופן חוויתי, אינטראקטיבי
ומשלב שימוש במשאבים, פיתוח חשיבה המצאתית, עידוד יצירתיות, חקר, חידות ומשימות בנוסף
למשחק תפקידים.
בקורס נלמד על מיתולוגיה מצרית, יוונית, נורדית, קלטית, הודית ועוד. בנוסף נפגוש ונכיר אמונות
אמונות ונבין את מהות הטקסים הנסתרים, נחקור את הדומה והשונה בין תרבויות מכל קצווי עולם,
ונשתתף בסיפורים המיתולוגיים של אלים ממגוון תרבויות. הקורס מועבר באופן חוויתי, אינטראקטיבי
ומשלב שימוש במשאבים, פיתוח חשיבה המצאתית, עידוד יצירתיות, חקר, חידות ומשימות בנוסף
למשחק תפקידים.
הפנתאון - משחק תפקידים מיתולוגי

בעלת B.A במדעי חברה ורוח עם דגש על חינוך ופסיכולוגיה, ותואר שני בהוראת היסטוריה. בוגרת הקורס להוראת מחוננים באוניברסיטת ת"א. מלמדת, מנהלת ומרצה במרכזי מחוננים ומנהלת פרויקטים נוספים עם דגש על לימודי המדעים ומשחקי תפקידים (דיאנדי). חובבת חדרי בריחה וגידול כלבים (3). האני החינוכי שלי מתמקד בהוראה סיפורית - משחקית, למידה אקטיבית, עידוד הסקרנות הטבעית של הילד, ראיה רחבה של הנושאים המובאים לדיון ושילוב דיסציפלינות.
מוזר?! זו לא טעות, זה שם הקורס. בקורס נלמד על צפנים שונים, כמו צופן קיסר בו השתמש יוליוס
קיסר כבר לפני כאלפיים שנה להעברת מסרים סודיים. נלמד על צפני החלפה שונים שהיו בשימוש
לאורך השנים, נחפש את החולשה שלהם ונתנסה בפיצוח שלהם. נלמד בהרחבה על האניגמה מכונת
ההצפנה הגרמנית ממלחמת העולם השנייה והשיטות והאנשים שעמדו מאחורי הפיצוח שלה. נלמד
על שיטות הצפנה מודרניות שמשתמשים בהם גם היום ועל הרעיונות המתמטיים מאחוריהם, נלמד
על כתבי סתר ונתנסה בדרכים בהם מסתירים מידע, שיטות קידוד שונות ועוד . הקורס משלב בין
התנסויות בהן תהיו מאוד פעילים, לבין שיעורים בהם נלמד נושאים מורכבים ובהם תידרשו בעיקר
לריכוז והקשבה.
מוזר?! זו לא טעות, זה שם הקורס. בקורס נלמד על צפנים שונים, כמו צופן קיסר בו השתמש יוליוס
קיסר כבר לפני כאלפיים שנה להעברת מסרים סודיים. נלמד על צפני החלפה שונים שהיו בשימוש
לאורך השנים, נחפש את החולשה שלהם ונתנסה בפיצוח שלהם. נלמד בהרחבה על האניגמה מכונת
ההצפנה הגרמנית ממלחמת העולם השנייה והשיטות והאנשים שעמדו מאחורי הפיצוח שלה. נלמד
על שיטות הצפנה מודרניות שמשתמשים בהם גם היום ועל הרעיונות המתמטיים מאחוריהם, נלמד
על כתבי סתר ונתנסה בדרכים בהם מסתירים מידע, שיטות קידוד שונות ועוד . הקורס משלב בין
התנסויות בהן תהיו מאוד פעילים, לבין שיעורים בהם נלמד נושאים מורכבים ובהם תידרשו בעיקר
לריכוז והקשבה.
םיחנעפמ

מתגורר ברמת גן נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ואלקטרוניקה ותואר שני בהוראה. מאחורי עשר שנים בתעשיית ההייטק בהן מילאתי תפקידי פיתוח חומרה ותוכנה במספר חברות סטארטאפ. בשנים האחרונות מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מגוון תחומים כמו מתמטיקה, הצפנות, תכנות, אלקטרוניקה, מייקרינג ועוד. את שעות הפנאי המועטות משקיע בקולנוע, ספורט, מוזיקה וקצת שחמט.
לאהוב אוכל
לא לפחד לטעום
לכבד העדפות של אחרים
לא להתעצל לחקור
להשאיר מטבח מבריק
לעבוד מעולה בצוות
להכניס ידיים לבצק
ולבשל עם המון חשק
ראש פתוח
ידיים חרוצות
ובלוטות טעם סקרניות
זהו קורס רב תחומי-הרפתקני בנושא אוכל (מזון): מדע, אומנות, היסטוריה, גאוגרפיה, פסיכולוגיה,
ביולוגיה ועוד.
וכן. יש לנו מטבחון.
לאהוב אוכל
לא לפחד לטעום
לכבד העדפות של אחרים
לא להתעצל לחקור
להשאיר מטבח מבריק
לעבוד מעולה בצוות
להכניס ידיים לבצק
ולבשל עם המון חשק
ראש פתוח
ידיים חרוצות
ובלוטות טעם סקרניות
זהו קורס רב תחומי-הרפתקני בנושא אוכל (מזון): מדע, אומנות, היסטוריה, גאוגרפיה, פסיכולוגיה,
ביולוגיה ועוד.
וכן. יש לנו מטבחון.
אוכל

מאז שסיימתי את בית בית הספר אני לא מפסיקה ללמוד... פסיכולוגיה, מתמטיקה, היסטוריה, פילוסופיה, ספרות, סוציולוגיה, מלונאות, אומנות, אפיה, תפירה, הוראה ועוד.
אני נהנית במיוחד ללמוד מילדי ומתלמידי. לפעמים אני גם לומדת ממורים :).
מחכה בקוצר רוח לפגוש אתכם!
מעבר לקסם הטלנובלה והסלסה ספרדית היא השפה השנייה המדוברת בעולם והנלמדת ביותר
בארצות הברית, יפן וסין. ספרדית כבר הוגדרה כשפת העתיד בגלל הגידול בכמות הדוברים בעשר
שנים האחרונות. אמריקה הלטינית ידועה גם בתרבות המוזיקה, האוכל, מוזיקה, נופים ועוד. מעבר
לרכישת השפה, במהלך הקורס נצא לטיולים וירטואליים, נלמד על תרבות ספרד , דרום ומרכז
אמריקה. נקשיב אחד לשני: נלמד להציג את עצמנו ולהציג אחרים, נשמע ,נשיר ונלמד שירים
בספרדית במטרה להרחיב את הזיכרון. נכיר עולם חדש של תרבות, מדינות, עולם עשיר בתכנים,
סגנונות מוזיקליים שונים, מנהגים ונימוסים חדשים מנקודת המבט של התלמיד.
מעבר לקסם הטלנובלה והסלסה ספרדית היא השפה השנייה המדוברת בעולם והנלמדת ביותר
בארצות הברית, יפן וסין. ספרדית כבר הוגדרה כשפת העתיד בגלל הגידול בכמות הדוברים בעשר
שנים האחרונות. אמריקה הלטינית ידועה גם בתרבות המוזיקה, האוכל, מוזיקה, נופים ועוד. מעבר
לרכישת השפה, במהלך הקורס נצא לטיולים וירטואליים, נלמד על תרבות ספרד , דרום ומרכז
אמריקה. נקשיב אחד לשני: נלמד להציג את עצמנו ולהציג אחרים, נשמע ,נשיר ונלמד שירים
בספרדית במטרה להרחיב את הזיכרון. נכיר עולם חדש של תרבות, מדינות, עולם עשיר בתכנים,
סגנונות מוזיקליים שונים, מנהגים ונימוסים חדשים מנקודת המבט של התלמיד.
לטינית ספרדית ומה שביניהן

אב לשני ילדים. בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי, מורה,מאייר ואיש חינוך. למדתי צילום, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. עובד כמורה לקומיקס, מרצה לתוכנות גרפיות ומעצב גרפי. השתייכתי לצוות ההוראה של הפקולטה לאדריכלות ועיצוב של האוניברסיטה הלאומית של צפון מערב המדינה, כמרצה לעיצוב גרפי (UNNE) אזור צפון ארגנטינה. עובד כמעצב גרפי וכמאייר קומיקס יותר מ-20 שנה. עבדתי עם סופרים וסופרות מוכרים בארץ כמאייר וכמעצב, ביניהן דבורה עומר ז"ל, תמר בורנשטיין-לזר, ועוד… התחלתי לצייר בגיל צעיר ועד היום ממשיך ללמוד בקורסים מגוונים הקשורים לאיור דיגיטלי.
ההליכה ברגל באתרים שונים היא חוויה האוספת בתוכה מענה למגוון צרכים אנושיים.
חווית הטיול מספקת הנאה והפוגה לנפש ולגוף. המפגש עם הטבע, ועם סביבה אנושית שונה,
מעוררים עניין וסקרנות, מפתחים את הדמיון, מאתגרים ומספקים את יצר ההרפתקנות. בטיול
נחשפת המציאות הממחישה לעין ולמגע יד את הנלמד בכיתה,בדרך של חוויה ה משלבת למידה
מתחומי ידע שונים – גאוגרפיה, היסטוריה, כלכלה, תנ"ך. החוויה משלבת בתוכה ערכים כמו
סקרנות, הרחבת אופקים, ומאפשרת התנסות בעבודת צוות.
בקורס נכיר את הארץ מהיבטים שונים, ונפעל למימוש חווית הטיול, כגון איתור אתרי טיול, הכנה,
הערכות, שדאות בטבע, ניווט. נפעל בקבוצות משימה ונאתר מסלולי טיול לשכבה, תוך התחשבות
בצרכים ומגבלות שונים. ההצעות יוגשו לתלמידי השכבה, והטיול שיבחר יהיה זה שאליו תצא
השכבה. אז קחו מקל וגם תרמיל וצאו איתי לטיול מרהיב בארץ ישראל.
ההליכה ברגל באתרים שונים היא חוויה האוספת בתוכה מענה למגוון צרכים אנושיים.
חווית הטיול מספקת הנאה והפוגה לנפש ולגוף. המפגש עם הטבע, ועם סביבה אנושית שונה,
מעוררים עניין וסקרנות, מפתחים את הדמיון, מאתגרים ומספקים את יצר ההרפתקנות. בטיול
נחשפת המציאות הממחישה לעין ולמגע יד את הנלמד בכיתה,בדרך של חוויה ה משלבת למידה
מתחומי ידע שונים – גאוגרפיה, היסטוריה, כלכלה, תנ"ך. החוויה משלבת בתוכה ערכים כמו
סקרנות, הרחבת אופקים, ומאפשרת התנסות בעבודת צוות.
בקורס נכיר את הארץ מהיבטים שונים, ונפעל למימוש חווית הטיול, כגון איתור אתרי טיול, הכנה,
הערכות, שדאות בטבע, ניווט. נפעל בקבוצות משימה ונאתר מסלולי טיול לשכבה, תוך התחשבות
בצרכים ומגבלות שונים. ההצעות יוגשו לתלמידי השכבה, והטיול שיבחר יהיה זה שאליו תצא
השכבה. אז קחו מקל וגם תרמיל וצאו איתי לטיול מרהיב בארץ ישראל.
קום והתהלך בארץ

פורש חיל האויר אשר עסק במגוון תפקידי פיקוד והדרכה בחיל. בתפקידי שימשתי כמפקד גדנ"א אויר. בעל ניסיון רב בהדרכה תעופתית ועבודה עם בני נוער, ההדרכה של חיל האויר. משמש כמורה לתעופה במרכזי מחוננים למעלה מ 10 שנים. זוכה פרס המורה היזם מטעם קרן רקנטי צ'יס על יוזמה חינוכית.