מצטייני ג
דף הבית > מידעון > שכבת 

 מידעון שכבת  - מצטייני ג

מצטייני יפו

במהלך הקורס, נתבונן על הסביבה ועל עצמנו דרך עדשת המצלמה ובאמצעות המילה הכתובה. נשוחח על עיצוב הפריים כמעצב מציאות מסוימת, נתנסה בתרגילי צילום סטילס אישיים וקבוצתיים ונכיר תמונות מפורסמות של צלמים וצלמות מתקופות שונות. את התהליך הוויזואלי, תלווה גם המילה הכתובה – נשזור בעבודות הסטילס שלנו, טקסטים קצרים שנכתבו במהלך הקורס.

במהלך הקורס, נתבונן על הסביבה ועל עצמנו דרך עדשת המצלמה ובאמצעות המילה הכתובה. נשוחח על עיצוב הפריים כמעצב מציאות מסוימת, נתנסה בתרגילי צילום סטילס אישיים וקבוצתיים ונכיר תמונות מפורסמות של צלמים וצלמות מתקופות שונות. את התהליך הוויזואלי, תלווה גם המילה הכתובה – נשזור בעבודות הסטילס שלנו, טקסטים קצרים שנכתבו במהלך הקורס.

מצלמים את הסיפור שלנו

chaplin.png

בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב ובעלת תעודת הוראה בתחום זה מהמכללה
להוראת טכנולוגיה ואומניות של סמינר הקיבוצים.
בעלת תעודה בלימודי פוטותרפיה – הצילום כמחולל שינויים רגשיים והתנהגותיים ביחידה ללימודי המשך
באוניברסיטת תל אביב.
מעל לעשור, שאני מלמדת תלמידים מחוננים, ובכל שנה אני לומדת מהתהליך הייחודי שנרקם בכל כיתה,
עוד על עולמו של הילד המחונן ועל כוחה של היצירה המשותפת.
במקביל להוראה, אני מרכזת את הפרויקט הארצי – "במה מחוננת ליצירה" של האגף למחוננים ולמצטיינים
בתחומי הקולנוע ותאטרון בשיתוף עם סינמטק תל אביב ותאטרון הבימה ומדריכת מורים ארצית בתחומים
אלה. מחברת הספר "כותבת את העולם" - ספר לנוער צעיר, הוצאת דני ספרים. 2018.

בקורס נלמד על המיתולוגיה מצרית, יוונית, נורדית, קלטית, הודית ועוד. בנוסף נפגוש ונכיר אמונות אמונות ונבין את מהות הטקסים הנסתרים, נחקור את הדומה והשונה בין תרבויות מכל קצווי עולם, ונשתתף בסיפורים המיתולוגיים של אלים ממגוון תרבויות. הקורס מועבר באופן חוויתי, אינטראקטיבי ומשלב שימוש במשאבים, פיתוח חשיבה המצאתית, עידוד יצירתיות, חקר, חידות ומשימות בנוסף למשחק תפקידים.

בקורס נלמד על המיתולוגיה מצרית, יוונית, נורדית, קלטית, הודית ועוד. בנוסף נפגוש ונכיר אמונות אמונות ונבין את מהות הטקסים הנסתרים, נחקור את הדומה והשונה בין תרבויות מכל קצווי עולם, ונשתתף בסיפורים המיתולוגיים של אלים ממגוון תרבויות. הקורס מועבר באופן חוויתי, אינטראקטיבי ומשלב שימוש במשאבים, פיתוח חשיבה המצאתית, עידוד יצירתיות, חקר, חידות ומשימות בנוסף למשחק תפקידים.

הפנתאון - משחק תפקידים מיתולוגי

chaplin.png

מורה בתחום המדע החוויתי מזה 6 שנים. בעל תואר ראשון בתכנון מבנים וארכיטקטורה בנוסף עבר השתלמויות פדגוגיות מקיפות בתחום החינוך וההוראה. מלמד במרכזי מחוננים ומצטיינים מספר שנים ובזמני הפנוי נהנה ממשחקי תפקידים, משחקי לוח ואסטרטגיה, פתרון משחקי חשיבה, ביקור במוזאוני מדע וחדרי בריחה.

במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.

במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.

דרך הבמה

chaplin.png

בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים במקצועות משחק ובימוי תיאטרון, עם התמחות בהוראת תיאטרון. עוסק בחינוך מאז היותי נער - כמדריך, מורה ומחנה. בשמונה השנים האחרונות בנוסף להוראת התיאטרון, גנן בגן ילדים.

בקורס נצא למסע אווירי מדהים. נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי התעופה הראשונים דרך תנועתם באוויר, מטוסי הסילון החדישים על ציודם ועד טילים ומעבורות חלל, לימוד וחקר של התלמידים בנושאים הנלמדים.
נכיר אסטרטגיות בהפעלת כח אווירי במבצעים שונים בארץ ובעולם, נקיים פעילויות ונבחן סוגיות קבוצתיות בנושאי תעופה שונים כגון בניית חברת תעופה, תכנון נתיבי טיסה.
נבנה דגמים שונים ונטיס אותם ,נבצע משימות חקר ובילוש בתחום התעופה, נעקוב אחר חלוצי התעופה השונים, נבצע ניסויים בתחום האווירודינמיקה.
נפתח את הדימיון את יכולת החשיבה והיצירתיות. נשאל שאלות, נעוף לתוך מקורות של ידע. יהיה מעניין ומאתגר.

בקורס נצא למסע אווירי מדהים. נעסוק בלימוד מגוון נושאים בתחום התעופה והחלל בהיבט הטכנולוגי וצעדי ההתפתחות האנושית. מכלי התעופה הראשונים דרך תנועתם באוויר, מטוסי הסילון החדישים על ציודם ועד טילים ומעבורות חלל, לימוד וחקר של התלמידים בנושאים הנלמדים.
נכיר אסטרטגיות בהפעלת כח אווירי במבצעים שונים בארץ ובעולם, נקיים פעילויות ונבחן סוגיות קבוצתיות בנושאי תעופה שונים כגון בניית חברת תעופה, תכנון נתיבי טיסה.
נבנה דגמים שונים ונטיס אותם ,נבצע משימות חקר ובילוש בתחום התעופה, נעקוב אחר חלוצי התעופה השונים, נבצע ניסויים בתחום האווירודינמיקה.
נפתח את הדימיון את יכולת החשיבה והיצירתיות. נשאל שאלות, נעוף לתוך מקורות של ידע. יהיה מעניין ומאתגר.

הכיתה המעופפת - אסטרטגיות תעופה

chaplin.png

פורש חיל האויר אשר עסק במגוון תפקידי פיקוד והדרכה בחיל. בתפקידי שימשתי כמפקד גדנ"א אויר. בעל ניסיון רב בהדרכה תעופתית ועבודה עם בני נוער, ההדרכה של חיל האויר. משמש כמורה לתעופה במרכזי מחוננים למעלה מ 10 שנים. זוכה פרס המורה היזם מטעם קרן רקנטי צ'יס על יוזמה חינוכית.

כיצד נוצרה מערכת השמש? מה גורם לשמש להאיר? מהם ההבדלים בין כוכב לכוכב-לכת? מדוע משנה הירח את המופעים שלו בשמיים? אלו רק חלק מהשאלות עליהן ננסה לענות בקורס האסטרונומיה שלנו. במהלך הקורס נצא למסע דמיוני בעולמות קסומים, מסתוריים ומסקרנים, נחקור את תנאי החיים שלהם ונגלה ממצאים מפתיעים ומרתקים. נצפה בשלל סרטונים מדליקים על החלל, נצא לחקור את כיפת השמיים ונשתמש בתוכנות מחשב מגניבות ואפליקציות להכרת השמיים. מוזמנים לצאת יחד איתי למסע בין הכוכבים.

כיצד נוצרה מערכת השמש? מה גורם לשמש להאיר? מהם ההבדלים בין כוכב לכוכב-לכת? מדוע משנה הירח את המופעים שלו בשמיים? אלו רק חלק מהשאלות עליהן ננסה לענות בקורס האסטרונומיה שלנו. במהלך הקורס נצא למסע דמיוני בעולמות קסומים, מסתוריים ומסקרנים, נחקור את תנאי החיים שלהם ונגלה ממצאים מפתיעים ומרתקים. נצפה בשלל סרטונים מדליקים על החלל, נצא לחקור את כיפת השמיים ונשתמש בתוכנות מחשב מגניבות ואפליקציות להכרת השמיים. מוזמנים לצאת יחד איתי למסע בין הכוכבים.

מסע בין כוכבים

chaplin.png

מורה לאסטרונומיה ומדע במהלך שמונה השנים האחרונות. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המוח ותואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית. תמיד אהבתי לעבוד עם ילדים צעירים ולכן במקביל ללימודים לימדתי במרכזי מחוננים ומצטיינים בבאר שבע וכיום בתל אביב. בזמני הפנוי אני אוהבת לחקור ולהעמיק בתחום המדע ועוד יותר נהנית מללמד תחום זה ילדים אחרים.

בקורס אמנות נלמד מגוון רחב של טכניקות יצירה. נעבוד בדו מימד ותלת מימד, ונחקור את המנעד ביניהם. נעבוד על פיתוח רעיון ויצירת שפה אישית. נשתמש בכלים ומאפיינים שונים להבין מהי אמנות ואיך אנחנו יכולים להביע את עצמנו דרכה. נגלה את יכולות הידיים של כל אחד מאיתנו, ובאילו דרכים נוכל לעבוד איתן.

בקורס אמנות נלמד מגוון רחב של טכניקות יצירה. נעבוד בדו מימד ותלת מימד, ונחקור את המנעד ביניהם. נעבוד על פיתוח רעיון ויצירת שפה אישית. נשתמש בכלים ומאפיינים שונים להבין מהי אמנות ואיך אנחנו יכולים להביע את עצמנו דרכה. נגלה את יכולות הידיים של כל אחד מאיתנו, ובאילו דרכים נוכל לעבוד איתן.

אמנות

chaplin.png

רותי דה פריס (נ. 1989, תל אביב) חיה ועובדת בתל אביב, ישראל. בעלת תואר MFA מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, 2015, ובעלת תואר B.ED באמנות וחינוך מהמדרשה לאמנות בית ברל, 2012. לאחרונה חזרה משהות אמן מ'קריית האמנים הסיטה', פריז. הציגה תערוכות יחיד וקבוצתיות במשכן האמנים הרצליה; קרית האמנים הסיטה,פריז, שימל פרוג'קטס, דרזדן, גרמניה; מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון בת ים, מוזיאון ינקו- דאדא, עין הוד; מוזיאון פתח תקווה; הביאנלה ה-6 לרישום, ירושלים בין היתר. היא זוכת פרס אמן צעיר 2016 מטעם משרד התרבות והספורט, קבלה מענקים מטעם קרן רבינוביץ' לאמנות, מפעל הפיס, והשתתפה בתכנית לקידום אמנים של ארטיס, אסיילום וארטפורט. מרצה במנשר, מוסררה ומרכזי מחוננים.

האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר?
במסגרת הקורס ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו, שבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
בשיעורים ישולבו חידונים, משימות ומשחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. (במידת הניתן, תלוי בהנחיות הקורונה כמובן)
יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ולהשפיע.

האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר?
במסגרת הקורס ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו, שבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
בשיעורים ישולבו חידונים, משימות ומשחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. (במידת הניתן, תלוי בהנחיות הקורונה כמובן)
יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ולהשפיע.

זואולוגיה

chaplin.png

בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.

בשיעורים נכיר את עולם הקולנוע והניו מדיה, באמצעות לימוד תיאורטי ומעשי - חוויתי. הילדים יכירו את ההיסטוריה של המדיום הקולנועי, החל מהסרטים הראשונים בהיסטוריה ועד לסרטוני היו - טיוב של ימינו. דרך המסע בזמן, נחקור את יסודות השפה הקולנועית, שפה אליה חשופים הילדים על בסיס יומיומי. באמצעות תרגילי הצילום והפקת סרט נכיר את התפקידים על הסט הקולנועי - בימוי, משחק, הפקה, צילום ועוד, תוך דגש על עבודת צוות.

בשיעורים נכיר את עולם הקולנוע והניו מדיה, באמצעות לימוד תיאורטי ומעשי - חוויתי. הילדים יכירו את ההיסטוריה של המדיום הקולנועי, החל מהסרטים הראשונים בהיסטוריה ועד לסרטוני היו - טיוב של ימינו. דרך המסע בזמן, נחקור את יסודות השפה הקולנועית, שפה אליה חשופים הילדים על בסיס יומיומי. באמצעות תרגילי הצילום והפקת סרט נכיר את התפקידים על הסט הקולנועי - בימוי, משחק, הפקה, צילום ועוד, תוך דגש על עבודת צוות.

קולנוע

chaplin.png

בוגר לימודי קולנוע באיטליה. יוצר עצמאי, בין עבודותיו, הסרט "הירידה", זוכה פרס דב הכסף בפסטיבל
ברלין. מזה עשור אמיר מורה לקולנוע ובעליה של קייטנת קולנוע - "כל יום סרט", פיתח שיטה ייחודית
לעבודה עם ילדים בתחום הקולנוע.

בסוף, גם נכיר כמה מהאמנים הגדולים המוצגים במיטב המוזיאונים ברחבי העולם.
אבל כמובן נשתדל להתחיל בהתחלה:
נכנס באישון לילה לגלריה ונחפש רמזים ליצירות המופת, נחקור אותן ואת יוצריהן, נקלף שכבות של צבע ונבין מה יש שם במסגרת שגורם לאנשים להתרגש, לעמוד נפעמים מול ריבוע של בד, לקנות ציורים במליוני דולרים. נלמד על הרעיונות שמאחורי הצורות, החומרים והמרקמים.
והכי חשוב – נתנסה. ננסה להיות בעצמנו סוג של פיקאסו, קלימט, ואן-גוך, פרידה קאלו ועוד אחרים ואחרות, אבל לגמרי עצמנו באותה נשימה. נלמד על הדרך שימוש בטכניקות, בקומפוזיציה, בצבע.
ולא! לא צריך לדעת לצייר. האמנות כבר תקרה לנו מעצמה, עוד תראו…

בסוף, גם נכיר כמה מהאמנים הגדולים המוצגים במיטב המוזיאונים ברחבי העולם.
אבל כמובן נשתדל להתחיל בהתחלה:
נכנס באישון לילה לגלריה ונחפש רמזים ליצירות המופת, נחקור אותן ואת יוצריהן, נקלף שכבות של צבע ונבין מה יש שם במסגרת שגורם לאנשים להתרגש, לעמוד נפעמים מול ריבוע של בד, לקנות ציורים במליוני דולרים. נלמד על הרעיונות שמאחורי הצורות, החומרים והמרקמים.
והכי חשוב – נתנסה. ננסה להיות בעצמנו סוג של פיקאסו, קלימט, ואן-גוך, פרידה קאלו ועוד אחרים ואחרות, אבל לגמרי עצמנו באותה נשימה. נלמד על הדרך שימוש בטכניקות, בקומפוזיציה, בצבע.
ולא! לא צריך לדעת לצייר. האמנות כבר תקרה לנו מעצמה, עוד תראו…

פיקאסו קופץ מהמסגרת

chaplin.png

לפעמים אני תוהה מה מרגש אותי יותר - להכנס לבניין, כזה שיש בו עדיין ריח של צבע טרי, שהכרתי עוד כשהיה עוּבּר על דף הסקיצות, או לראות ילד שמציג בחיוך מודל אדריכלי או יצירה פרי ידיו עליהם עמל בקורס בהנחייתי.
נעים מאוד, אני שירי. אמא ל-2, אדריכלית משנת 2005. עסקתי בתכנון מגוון ובין היתר עבדתי על תכנון מוסדות חינוך ותרבות. זכיתי בפרסים במספר תחרויות אדריכלים, בין השאר מעונות הסטודנטים לרפואה בטכניון. כמה שנים מאוחר יותר, הבנתי שזה לא מספיק והתחלתי ללמד במרכזי מחוננים. אדריכלות כמובן. ואח"כ גם אמנות, כי הן אחיות בעצם. בתפר שבין האדריכלות וההוראה, אני מעבירה גם השתלמויות בבתי ספר בנושאי אדריכלות בכלל ובניה ירוקה בפרט.