מצטייני ג
דף הבית > הקורסים > שכבה
שכבה - מצטייני ג
על הקורסים והמורים
בקורס כימיה נכיר את הטבלה המחזורית הדינאמית ונלמד איך להשתמש בה. באמצעות סרטונים וניסויים בכיתה נלמד על מצבי הצבירה השונים, כיצד תגובות בין אטומים משנות את החומר ומאין מגיעים בכלל האטומים: החל מהמפץ הגדול ועד היום.
בקורס כימיה נכיר את הטבלה המחזורית הדינאמית ונלמד איך להשתמש בה. באמצעות סרטונים וניסויים בכיתה נלמד על מצבי הצביר ה השונים, כיצד תגובות בין אטומים משנות את החומר ומאין מגיעים בכלל האטומים: החל מהמפץ הגדול ועד היום.
כימיה
נולד גדל וגר ברחובות. מורה זה שנה שישית למדעים ואנגלית. בעל תעודת מנהל אולפן הקלטות והופעות. למדתי כימיה בסיסית באוניברסיטה העברית, בפקולטה לחקלאות ברחובות. מאמין שהילדים צריכים להתנסות ולראות בעצמם כדי באמת להבין והמטרה שלי היא לחלוק איתם את הידע שצברתי עם השנים כדי ליצור להם נקודת פתיחה טובה יותר ממה שהייתה לנו.
משחק תפקידים מיתולוגי. התלמידים ישחקו דמויות בעלות סט כישורים, מטרות, ידע, יכולות ונתונים שונים. הדמויות פועלות בעולם דמיוני שמתווך, מתואר ומופעל על ידי המנחה. בקורס נלמד על המיתולוגיה מצרית, יוונית, נורדית, קלטית, הודית ועוד. בנוסף נפגוש ונכיר אמונות ייחודיות לתרבות הנחקרת, נבין את מהות הטקסים הנסתרים, נראה את הדומה והשונה בין תרבויות מכל קצווי עולם, ונשתתף בסיפורים המיתולוגיים של אלים ממגוון תרבויות.
משחק תפקידים מיתולוגי. התלמידים ישחקו דמויות בעלות סט כישורים, מטרות, ידע, יכולות ונתונים שונים. הדמויות פועלות בעולם דמיוני שמתווך, מתואר ומופעל על ידי המנחה. בקורס נלמד על המיתולוגיה מצרית, יוונית, נורדית, קלטית, הודית ועוד. בנוסף נפגוש ונכיר אמונות ייחודיות לתרבות הנחקרת, נבין את מהות הטקסים הנסתרים, נראה את הדומה והשונה בין תרבויות מכל קצווי עולם, ונשתתף בסיפורים המיתולוגיים של אלים ממגוון תרבויות.
הפנתאון - משחק תפקידים מיתולוגי
בן 32 נשוי באושר מגדל שתי חתולות מתוקות. בעל תואר ראשון בחינוך, מנחה משחקי תפקידים כבר 15 שנים, פסנתרן ובסיסט. בזמני החופשי, מנגן, משחק במשחקי תפקידים, גיימר ומתאמן בקרטה.
במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.
במהלך הקורס נצא ממבנה הכיתה המסורתי של תלמיד שיושב מאחורי שולחן וממבנה חשיבתי של נכון ולא נכון, נתנסה במשחקי תיאטרון שמטרתם, מעבר להנאה צרופה היא לחזק את יכולות הביטוי האישי, עבודה על גיבוש קבוצתי, והשתכללות בעבודת צוות.
לב הקורס הוא המשחק, כזה שנותן ערך מוסף לילד, מאתגר את דימיונו ואת הצד יצירתי שלו, מאפשר לו לחוות חוויה של משחק תפקידים, אילתור דמויות ומצבים במרחב מקדם ובטוח. בצד הקבוצתי, נשחק במשחקים הדורשים שיתוף פעולה, ריכוז, הקשבה וזריזות.
דרך הבמה
בוגר בית הספר לאומנויות הבמה בסמינר הקיבוצים במקצועות משחק ובימוי תיאטרון, עם התמחות בהוראת תיאטרון. עוסק בחינוך מאז היותי נער - כמדריך, מורה ומחנה. בשמונה השנים האחרונות בנוסף להוראת התיאטרון, גנן בגן ילדים.
בתוכנית "טאולי" אנו משתמשים בדמיון מודרך ובסיפורים הלקוחים מתרבות המזרח, כדי להנגיש ולהמחיש את נושא החקירה העצמית-פנימית ואת יכולת ההקשבה באופן חויתי ומהנה. בתוכנית מלמדים את החניכים שפה אחרת. שפה של הדברות בוטחת, מאמינה , מכבדת ,נטולת אלימות וללא תחרות.
שיאצו - היא אומנות ריפוי יפנית המבוססת על לחץ בנקודות מפתח בגוף.
יוגה - איחוד הינה טכניקה ,המשלבת תנוחות גוף ותרגילי דמיון והרפיה לשיפור הגמישות והריכוז בכל הרמות.
אייקידו - היא אומנות לחימה יפנית הדוגלת בהתפתחות פנימית בדרכי שלום ובאי תחרותיות.
בתוכנית "טאולי" אנו משתמשים בדמיון מודרך ובסיפורים הלקוחים מתרבות המזרח, כדי להנגיש ולהמחיש את נושא החקירה העצמית-פנימית ואת יכולת ההקשבה באופן חויתי ומהנה. בתוכנית מלמדים את החניכים שפה אחרת. שפה של הדברות בוטחת, מאמינה , מכבדת ,נטולת אלימות וללא תחרות.
שיאצו - היא אומנות ריפוי יפנית המבוססת על לחץ בנקודות מפתח בגוף.
יוגה - איחוד הינה טכניקה ,המשלבת תנוחות גוף ותרגילי דמיון והרפיה לשיפור הגמישות והריכוז בכל הרמות.
אייקידו - היא אומנות לחימה יפנית הדוגלת בהתפתחות פנימית בדרכי שלום ובאי תחרותיות.
טאולי
מדריך בתוכנית "טאולי" מזה כ- 24 שנה, בתחילה כמדריך ומנהל במסגרת "תוכנית קרב" ובהמשך באופן עצמאי בבתי ספר רבים במרכז הארץ. תלמיד ומדריך מוסמך בעל חגורה שחורה באומנויות לחימה – אייקידו. מאמין גדול בכוחו של החינוך וממשיך להנות מהמפגש עם התלמידים. בעל קליניקה לרפואה אלטרנטיבית, נשוי לעינת ואבא לאור-יה, עומר וענבר.
האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר?
במסגרת הקורס ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו, שבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
בשיעורים ישולבו חידונים, משימות ומשחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. (במידת הניתן, תלוי בהנחיות הקורונה כמובן)
יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ולהשפיע.
האם אפשר להגדיר את נגיף הקורונה כיצור חי? מה הדבר המשמעותי ביותר שמשותף לו ולנו? מה ההבדל בין וירוס לחיידק? וכיצד הדבר משפיע על הטיפול במחלות שנגרמות מהם? מה הם הכוחות העיקריים שמניעים את עולם החי לאורך מיליארדי השנים מאז שנוצר?
במסגרת הקורס ננסה לענות על שאלות רבות ומגוונות שהעסיקו את המדע מאז ומעולם. נבין ונחקור התנהגויות שונות של בעלי חיים, נעמוד על המשותף לצד ההבדלים ביניהם ונתוודע לתופעות מופלאות המתרחשות סביבנו, שבמקרים רבים עולם המדע כלל לא היה מודע לקיומן.
בשיעורים ישולבו חידונים, משימות ומשחקים קבוצתיים, תרגילי המחשה וכתבי חידה. כמו כן, ישולבו בעלי חיים שונים שהתלמידים יוכלו להכירם, ללמוד עליהם, לבצע תצפיות ולבוא עמם במגע. (במידת הניתן, תלוי בהנחיות הקורונה כמובן)
יושם דגש על יצירת חיבור בקרב התלמידים לנושאים של שמירת טבע וסביבה, עולם החי ייחשף בפני התלמידים באופן מגוון ומאתגר תוך פיתוח הסקרנות והדחף לדעת, להעמיק, לחקור, ליצור ולהשפיע.
זואולוגיה
בוגר מדעי החיים, אוהב טבע, מדעים ובעלי חיים מושבע, שנהנה לשלב
תחביב עם עבודה. מזה כ- 15 שנים אני מדריך בעיקר במרכזי מחוננים, במגוון נושאים הקשורים
למדעים, בדגש על מדעי החיים. אני אוהב לפתח, להתפתח, ללמד וגם ללמוד דברים חדשים במגוון
שיטות ודרכים.
בשיעורים נכיר את עולם הקולנוע והניו מדיה, באמצעות לימוד תיאורטי ומעשי - חוויתי. הילדים יכירו את ההיסטוריה של המדיום הקולנועי, החל מהסרטים הראשונים בהיסטוריה ועד לסרטוני היו - טיוב של ימינו. דרך המסע בזמן, נחקור את יסודות השפה הקולנועית, שפה אליה חשופים הילדים על בסיס יומיומי. באמצעות תרגילי הצילום והפקת סרט נכיר את התפקידים על הסט הקולנועי - בימוי, משחק, הפקה, צילום ועוד, תוך דגש על עבודת צוות.
בשיעורים נכיר את עולם הקולנוע והניו מדיה, באמצעות לימוד תיאורטי ומעשי - חוויתי. הילדים יכירו את ההיסטוריה של המדיום הקולנועי, החל מהסרטים הראשונים בהיסטוריה ועד לסרטוני היו - טיוב של ימינו. דרך המסע בזמן, נחקור את יסודות השפה הקולנועית, שפה אליה חשופים הילדים על בסיס יומיומי. באמצעות תרגילי הצילום והפקת סרט נכיר את התפקידים על הסט הקולנועי - בימוי, משחק, הפקה, צילום ועוד, תוך דגש על עבודת צוות.
קולנוע
למד בירושלים בבית הספר למחוננים של העמותה למצוינות בחנוך, ניסן נתיב ובית הספר לתסריטאות, בעל ניסיון של שמונה שנים בלימוד קולנוע, משחק ומשחק מול מצלמה. ניהל את הלהקה הייצוגית של תיאטרון "אורנה פורת". אני אוהב ללמד ולאתגר את התלמידים לעבוד יחד כקבוצה, ולגלות יחד איתם את מבט המיוחד שלהם לעולם הקולנוע, המשחק והכתיבה.
מעניין אתכם לחקור את גוף האדם? חולמים להיות רופאים כשתהיו גדולים? אז הגעתם למקום הנכון! בקורס "רופאים צעירים" נעסוק בכל מערכות הליבה של הגוף - לב וכלי הדם, מערכת הנשימה, מערכת העיכול ומערכת העצבים. נלמד גם על מערכות הרבה פחות מוכרות ומוערכות (שלא בצדק!) כמו מערכת השתן והכליות, מערכת החיסון ומערכת השריר והשלד שלנו. נצלול לעוד מגוון תחומים ברפואה - נלמד כיצד החושים השונים שלנו עובדים, נעסוק בתורשה, מתן עזרה ראשונה ותפקודי מוח שונים החל מזיכרון ועד שינה ...וכמובן שנכיר חלק מתרופות הסבתא שעובדות מצוין ואפילו נכין כמה בעצמנו!
מעניין אתכם לחקור את גוף האדם? חולמים להיות רופאים כשתהיו גדולים? אז הגעתם למקום הנכון! בקורס "רופאים צעירים" נעסוק בכל מערכות הליבה של הגוף - לב וכלי הדם, מערכת הנשימה, מערכת העיכול ומערכת העצבים. נלמד גם על מערכות הרבה פחות מוכרות ומוערכות (שלא בצדק!) כמו מערכת השתן והכליות, מערכת החיסון ומערכת השריר והשלד שלנו. נצלול לעוד מגוון תחומים ברפואה - נלמד כיצד החושים השונים שלנו עובדים, נעסוק בתורשה, מתן עזרה ראשונה ותפקודי מוח שונים החל מזיכרון ועד שינה ...וכמובן שנכיר חלק מתרופות הסבתא שעובדות מצוין ואפילו נכין כמה בעצמנו!
רופאים צעירים
המשחק הוא צומת מיוחד שבו נפגשים מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות של האדם - וככזה הוא כר פורה ללמידה ולהתפתחות.
מה הופך פעילות מסוימת למשחקית? איך עובדים באופן מיטיב עם אלמנט התחרות במשחק, ובאלמנטים של שיתוף פעולה? כיצד יוצרים משחק?
בקורס נשחק הרבה ונתנסה בסוגים שונים של משחקים, החל ממשחקי חשיבה, משחקי שפה, משחקי ספורט ומשחקי תפקידים. לצד המשחק, נתבונן מבחוץ ומבפנים וננסה לפענח את הסודות שעומדים מאחורי המשחקים והמיומנויות שהם דורשים ובעלי הפוטנציאל לפתח בנו. הבנות אלו יסייעו לנו על מנת ליצור משחקים ייחודיים משלנו.
המשחק הוא צומת מיוחד שבו נפגשים מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות של האדם - וככזה הוא כר פורה ללמידה ולהתפתחות.
מה הופך פעילות מסוימת למשחקית? איך עובדים באופן מיטיב עם אלמנט התחרות במשחק, ובאלמנטים של שיתוף פעולה? כיצד יוצרים משחק?
בקורס נשחק הרבה ונתנסה בסוגים שונים של משחקים, החל ממשחקי חשיבה, משחקי שפה, משחקי ספורט ומשחקי תפקידים. לצד המשחק, נתבונן מבחוץ ומבפנים וננסה לפענח את הסודות שעומדים מאחורי המשחקים והמיומנויות שהם דורשים ובעלי הפוטנציאל לפתח בנו. הבנות אלו יסייעו לנו על מנת ליצור משחקים ייחודיים משלנו.
משחקולוגיה
אשת חינוך, אמנית, חוקרת ואקטיביסטית. בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ותואר שני בהוראת מתמטיקה במכון ויצמן. אוהבת ללמד וללמוד, לשחות ולהיות ליצנית רפואית.
הקורס מזמין את הילדים לחקור את המוזיקה במנעדים ובהקשרים בינתחומיים שונים - במדע, באמנות ובהקשר החברתי והתרבותי. כל זה על ידי היכרות עם מדע הצלילים, משפחות כלי הנגינה,האזנה, משחק, נגינה ויצירה.
בין השאלות שנענה עליהם - מה הקשר בין מוזיקה לפיזיקה? האם אפשר לנגן ציור? האם רעש זה מוזיקה? מה מקומו של השקט במוזיקה? ואיך מוזיקה משפיעה עלינו כקבוצה וכיחידים ?
הקורס מזמין את הילדים לחקור את המוזיקה במנעדים ובהקשרים בינתחומיים שונים - במדע, באמנות ובהקשר החברתי והתרבותי. כל זה על ידי היכרות עם מדע הצלילים, משפחות כלי הנגינה,האזנה, משחק, נגינה ויצירה.
בין השאלות שנענה עליהם - מה הקשר בין מוזיקה לפיזיקה? האם אפשר לנגן ציור? האם רעש זה מוזיקה? מה מקומו של השקט במוזיקה? ואיך מוזיקה משפיעה עלינו כקבוצה וכיחידים ?
מוזיקה
אמנית ומוזיקאית בינתחומית - במאית, שחקנית, אמנית מיצג, מלחינה, זמרת ונגנית נבל. יוצרת ופועלת
על במות רבות ומגוונות בארץ ובעולם. בנוסף, עדיה, בעלת נסיון רב בהוראת מוזיקה וחשיבה יצירתית,
במכון אריקה לנדאו לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות ובמרכזי מחוננים ומצטינים של משרד החינוך.
ממלכת הדמיון בסכנה והילדים והילדות מתגייסים להצילה! במסע חקר קסום ברחבי הממלכה הם ימלאו משימות חשיבה מלהיבות, יכירו יצורים מיתולוגים והכי חשוב, ילמדו לדמיין את דרכם להצלחה.
ממלכת הדמיון בסכנה והילדים והילדות מתגייסים להצילה! במסע חקר קסום ברחבי הממלכה הם ימ לאו משימות חשיבה מלהיבות, יכירו יצורים מיתולוגים והכי חשוב, ילמדו לדמיין את דרכם להצלחה.
ממלכת הדמיון
מורה במגוון תוכניות מצטיינים ברחבי גוש דן ומדריך חוגי משחקי תפקידים (די & די) לילדים מכיתה א ועד כיתה יב.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
בקורס זה נלמד איך לייצג רעיון או סיפור , תוך שימוש ברצף איורים המתאר בפירוט את פעולות
גיבורי הסיפור. הקורס מבוסס על לימוד ותרגול האלמנטים הטכניים הדרושים כדי ליצור קומיקס, תוך
הפעלת דמיון, יצירתיות והתייחסות לסביבה.
קומיקס
אב לשני ילדים. בעל תואר ראשון בעיצוב גרפי, מורה,מאייר ואיש חינוך. למדתי צילום, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי. עובד כמורה לקומיקס, מרצה לתוכנות גרפיות ומעצב גרפי. השתייכתי לצוות ההוראה של הפקולטה לאדריכלות ועיצוב של האוניברסיטה הלאומית של צפון מערב המדינה, כמרצה לעיצוב גרפי (UNNE) אזור צפון ארגנטינה. עובד כמעצב גרפי וכמאייר קומיקס יותר מ-20 שנה. עבדתי עם סופרים וסופרות מוכרים בארץ כמאייר וכמעצב, ביניהן דבורה עומר ז"ל, תמר בורנשטיין-לזר, ועוד… התחלתי לצייר בגיל צעיר ועד היום ממשיך ללמוד בקורסים מגוונים הקשורים לאיור דיגיטלי.
המייקרים היא תנועה של אנשים המגיעים ממגוון של מקצועות וכישורים, בעזרת רעיונות ויצירתיות מצד אחד ועבודה עם הידיים ובעזרת כלים שונים מצד שני, המשתמשים בהם כדי ליצור דברים חדשים ולמצוא פתרונות יצירתיים.
בקורס מייקרים נהפוך למייקרים בעצמנו ונלמד איך הפכו תחילה אנשים למייקרים ואיך המייקרים ממדינות שונות מוצאים את המכנה המשותף. בקורס נלמד על עמים ותרבויות שונים ונכיר שיטות עבודה שונות המייחדות תרבויות שונות, שנתנסה בעצמנו בייצור בדרכי העבודה השונות ליצירת תוצרים שונים.
המייקרים היא תנועה של אנשים המגיעים ממגוון של מקצועות וכישורים, בעזרת רעיונות ויצירתיות מצד אחד ועבודה עם הידיים ובעזרת כלים שונים מצד שני, המשתמשים בהם כדי ליצור דברים חדשים ולמצוא פתרונות יצירתיים.
בקורס מייקרים נהפוך למייקרים בעצמנו ונלמד איך הפכו תחילה אנשים למייקרים ואיך המייקרים ממדינות שונות מוצאים את המכנה המשותף. בקורס נלמד על עמים ותרבויות שונים ונכיר שיטות עבודה שונות המייחדות תרבויות שונות, שנתנסה בעצמנו בייצור בדרכי העבודה השונות ליצירת תוצרים שונים.
מייקרים מסביב לעולם
מעצבת תעשייתית עם חשיבה יצירתית ופיתוח מוצרים משלב הרעיון לפיתוח. בעלת תואר בעיצוב תעשייתי, בוגרת קורס נגרות מסורתית ובוגרת קורס אומנות בברזל. ניסיון רב שנים בהדרכה החל מגיל צעיר בהדרכה בתנועות הנוער במגוון גילאים והדרכה בבתי ספר בתחומי עיצוב ומייקרים שונים כגון מידול בתלת מימד ורובוטים
בסוף המאה ה18 גילה האנתרופולוג והארכיאולוג הצרפתי שמפוליון את "אבן הרוזטה" במצרים. גילוי זה יצר מרוץ פענוח של הכתב הנסתר- "כתב החרטומים" ותוך כך נולד המקצוע קריפטוגרף ("מגלה/מפענח השפות"). המקצוע לאורך ההיסטוריה השפיע על תוצאות מלחמה, אירועים היסטוריים ותרבויות שונות. הידועה שבהם היא חשיבת הקריפטוגרפיה במלחמת העולם השנייה ופענוח "אניגמה".
בקורס זה נלמד את שפות ההצפנה הפשוטות ביותר ומהם נתקדם לקשות יותר, דרכן נלמד על התפתחות השפות השונות וננסה לכתוב ולפענח "שפת חרטומים" משלנו.
בסוף המאה ה18 גילה האנתרופולוג והארכיאולוג הצרפתי שמפוליון את "אבן הרוזטה" במצרים. גילוי זה יצר מרוץ פענוח של הכתב הנסתר- "כתב החרטומים" ותוך כך נולד המקצוע קריפטוגרף ("מגלה/מפענח השפות"). המקצוע לאורך ההיסטוריה השפיע על תוצאות מלחמה, אירועים היסטוריים ותרבויות שונות. הידועה שבהם היא חשיבת הקריפטוגרפיה במלחמת העולם השנייה ופענוח "אניגמה".
בקורס זה נלמד את שפות ההצפנה הפשוטות ביותר ומהם נתקדם לקשות יותר, דרכן נלמד על התפתחות השפות השונות וננסה לכתוב ולפענח "שפת חרטומים" משלנו.
הצפנה